Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Ako im je ideja da skinu vozila sa devetke i dvanestice da bi uveli osmicu na 20-25 minuta, onda bolje neka ne uvode ništa i neka im ostave RV ovakav kakav je. Ili neka prvo nabave onih 100 tramvaja koje je hlorisani oberlažov obećao pa poništio tender, i onda neka je puste sa nekim normalnim intervalom. Valjda je svrha dobiti pouzdanije tramvaje duž Vojvode Stepe pa i Ruzveltove, a ne presipati iz šupljeg u prazno, dve postojeće frekventne linije pretvoriti u antibiotik da bi se uvela još jedna antibiotik linija i da bi se gradski prasci do sledećih izbora mogli hvaliti kako su "prvi put u modernoj istoriji, posle ko zna koliko vremena, uveli novu tramvajsku liniju" :ROFLMAO:

Seci uši krpi dooope, Beograd sa sadašnjom mrežom i brojnim stanjem voznog parka može potencijalno imati i 30 tramvajskih linija koje idu jednom u sat vremena ili ređe, slaba vajda potencijalnim putnicima od njih. Al bi jako moćno zvučalo u nekom Gangulinom predizbornom spotu.
 
Poslednja izmena:
Valjda je svrha dobiti pouzdanije tramvaje duž Vojvode Stepe pa i Ruzveltove, a ne presipati iz šupljeg u prazno, dve postojeće frekventne linije pretvoriti u antibiotik da bi se uvela još jedna antibiotik linija i da bi se gradski prasci do sledećih izbora mogli hvaliti kako su "prvi put u modernoj istoriji, posle ko zna koliko vremena, uveli novu tramvajsku liniju"
Tramvajsku mrežu treba rekonstruisati i izvršiti reorganizaciju tramvajakih linija. Na krakovima treba da postoji jedna, eventualno dve linije. Bolje da imamo jednu ili dve efikasne linije sa efikasnim presedanjem nego četiri ili više neefikasnih linija.
 
Комунистичка грешка у старту је што немамо 1435мм колосек и трамваје са обртним постољима. Све би било много лакше, од одржавања до саме набавке трамваја.
 
Zamena sa metarskog na standardni kolosek bi bio jako skup i dugotrajan proces. Možda ima smisla kod manjih mreža, tipa Sarajevo kada je početkom 60ih zamenio tramvaj bosanskog koloseka u standardni.
Mnogi stručnjaci tvrde da nije dobro imati mrežu sa dva koloseka.
Iskreno, ne znam. Možda ako radiš potpuno novu dijametralnu liniju koja bi morala da bude LRT ili ako se gradi tram-train mreža koja bi koristila i tramvajsku trasu putem treće šine i železničku mrežu. Naravno, ta vozila motaju da budu dual mode.
 
Рекао сам комунистичка грешка јер титине комуњаре (намерно малим словом) нису размишљале.
 
Znam. Hteli su po GUP-u iz 1950 da zamene kolosek i da bude povezan sa železničkom mrežom, ali ne znam gde je zapelo.
 
Комунистичка грешка у старту је што немамо 1435мм колосек и трамваје са обртним постољима. Све би било много лакше, од одржавања до саме набавке трамваја.
Iako razni sistemi imaju prednosti, mane, istorijske greške, ovo smatram nepravednom optužbom. Kada je krajem 19-tog veka Beograd izabrao 1000mm, to je bio (i danas je) jedan od dva standardna koloseka za tramvaje u Evropi. Taj kolosek je nastao u vreme nepostojanja ideje o ovakvom automibilizmu kakav se razvijao polovinom 20 veka, u uslovima mnogo uskih ulica i potreba za oštrim krivinama.

Ima nekoliko gradova sa velikim/razgranatim tramvajskim mrežama, koji ne razmatraju prelazak na normalan kolosek: Cirih, Bern, Bazel, Zagreb, Lođ, Bidgošć, Antverpen, Helsinki, Ludvigshafen-Manhajm-Hajdelberg (međugradski sistem), a ima i sistema koji su od nule krenuli sa metarskim kolosekom: Alikante, Bilbao, Eškišehir, Ulm. Neki od gradova sa tramvajem koloseka 1000mm su odlučili da ako imaju kapital za investiranje, mnogo je bolje ići na širenje mreže i/ili podzemne deonice nego graditi od nule sistem koji sada imaš.

Sofija je krenula, i odustala, ostalo na par linija.

Nekakav plan prelaska na normalan (1435mm) kolosek je bio vezan za BELAM, "BEogradski LAki Metro" ili podzemni tramvaj tačnije. Ali i ostanak metarskog koloseka čak i za metro nije jednoznačno loše.

Vezano za obrtna postolja, CAF nema nikakav efektivni sistem umirivanja zanošenja u krivini, a za Baklavu ne znam. Katica ima pasivan hidraulični sistem, a Končar aktivni (kopjuterisko regulisanje). Kod niskopodnih tramvaja je to bolje rešenje vezano za kontrolu mase vozila i boljih mogućnosti da se ostvari širi prolazak između vrata sa suprotne strane postolja.

A vezano za komuniste, celo detinjstvo sam od oca slušao sve najgore o "komunistima", a život me je naučio da je bilo i dobrog i lošeg, i da je kategoričan stav opasan. Takav kategorizam je doveo do tragične posledice, a to je da je otac koji je ceo život imao kategoričke stavove, i pljuvao na ličke, crnogorske, bosanske dođoše okupatore, neznalice i divljake sa planine, da je prihvatio za autoritet mnogo goreg dođoša, neznalicu, okupatora, divljaka sa bosanske planine, poglavicu debela usna!

Vezano za moj stav o tramvaju sa širokim kolosekom, ja sam ga sugerisao na nekoliko mesta, i za nekoliko različitih projekata lakošinskog sistema u kategoriji brzi tramvaj, ne za zamenu postojećeg tramvaja.
-1- Sačuvanje priobalne pruge od Pančevačkog mosta do Ade Ciganlije za lakošinski sistem, koji bi se granao.
-2- Prugu za aerodrom preko Bežanijske kose i Starog želeeuzničkog mosta
-3- Pruga za Obrenovac trasom Čirine pruge
-4- Pruga za gročanska predgrađa uz trasu autoputa od mostara na istok.
Prednosti u odnosu na klasičnu železnicu su:
- oštriji usponi,
- oštrije krivine,
- lakše konstrukcije mostova,
- uži pružni pojas,
- bezbedniji prelazi u nivou,
- mogućnost imati stajališta češće bez gušenja ostalih vozova
- mogućnost imati veću učestalost polazaka bez gušenja saobraćaja ostalih vozova.
- mogućnost primene sistema "tram-train" izlaskom na glavnu prugu, sa tim da bi ta prigradska linija imala ograničenu učestalost

Čak ni sada nije nemoguće napraviti centralni deo mreže po sredini Bulevara Vudrua Vilsona, i preko "Linijskog parka".

 
Јел може неко са Бежаније да потврди да су на неким станицама налепили број 93? Наводно се ускоро уводи.
 
Vrh