Šta je novo?

Crna Gora




Na gradilištu Vrulja - Mijakovići paralelno se izvode radovi na otvorenoj trasi i na mostovima, pa je tako danas završen prvi sloj asfalta na mostu broj 1 dugom 126 metara, dok su na mostu broj 2 dužine 156 metara radovi. Završetkom radova, koje izvodi kompanije Bemax, očekuje se značajno poboljšanje saobraćajne povezanosti Pljevalja sa gradovima na sjeveru Izvođač radova je kompanija Bemax.

Izgleda da će ovo negde oko 1. Decembra da se pusti u saobraćaj.
 
Zavrseni asfalterski radovi Vrulja- Mijakovici. Moze li biti skracenja 20 minuta voznje od Pljevalja do Slijepac Mosta?

Sad računao preko gmaps, oko 15 minuta će biti brže. Plus neuporedivo udobnije za vožnju (manje krivina, manje uzbrdo nizbrdo, širi put). Računao od eko/ina pumpe na obilaznici. To je ko ide za/iz PV.
Ko ide npr iz pravca BP na Žabljak, biće mu kraće za skoro pola sata....

Slika sa Instagram naloga visitpljevlja




Meni nikako nije jasno kako ovih 7 km nije urađeno pre npr 50 godina nego se ovoliko čekalo. Prosto neverovatno.
Screenshot_20251122_144840_Instagram.jpg
 
Samo sto nije.

Vrlo smislena veza, za svaku pohvalu je ovo parče.
 

Kako zapad propaganda vidi radove kine u cg
Mislim da je ovdje u pitanju vise dug kineskoj banci nego sto je kineska firma izvodila radove. Druga faza ce da se finansira iz evropskih donaciija i grantova a vjerovatno ce je raditi kinezi jer su 3 od 4 kompanije na tenderu kineske. PS. Kredit kineske exim banke je bio odlican 2% kamata, 7 grejs period uz odricanje sa CG strane PDV-a, akciza i ostalih stvari i ugovaranje eventualnog sudskog spora u Kini. Mislim da je misljenje vecine da su odradili odlican posao uz par izuzetaka(sahte i neravnice na mostu Moracici).
 

Apropo ovog gore videa, vec odavno je ogroman pritisak ne samo kroz laznu propaganda vec prvenstveno direktno diplomatijom na institucije CG da se isteraju kinezi iz svih kombinacija, a pogotovu u kontekstu geopolitike u Trampovoj eri.
 

Apropo ovog gore videa, vec odavno je ogroman pritisak ne samo kroz laznu propaganda vec prvenstveno direktno diplomatijom na institucije CG da se isteraju kinezi iz svih kombinacija, a pogotovu u kontekstu geopolitike u Trampovoj eri.
Tesko je bilo izdrzati 15ak minuta ovog videa, usi da te zabole od ovolike kolicine namerno plasiranih gluposti.
Ukratko, glavne zamerke su na 4 stvari: opravdanost gradnje, poskupljenje cene, los uticaj na zivotnu sredinu i kvalitet radova.
1. To sto je Vasingtonu, Brislelu, Londonu...iz Podgorice do Kolasina iz nista u nista, to me ne cudi. Ceo balkan je za njih jedno veliko nista. Ali CG nije u stanju da pravi 170km AP odjednom, tako da je ovakav pogled na prvu fazu gradnje strasno maliciozan. 1 zivot izgubljen od pustanja AP u promet do danas. Neka neko proveri bilo koje identicno vremensko razdoblje u istoriji voznje kroz Moracu... Da nema ni jedne druge koristi, meni je dovoljno. A bas naprotiv, ima ih itekako.
2. To sto je cena sa 800 miliona otisla na 1 milijardu nije krivica Kineza nego CG administracije jer je neko potpisao los ugovor, a o "zaboravljenoj" petlji na AP koja je naknadno dodata, to necemo uopste, to je za vesala. Tih 1 milijardu pre korone je danas nista, taj put bi sada kostao bar 2,5 milijarde. Kamo srece da su odmah radili do Andrijevice.
3. Los uticaj ni zivotnu sredinu je cinjenica, Tara je devastirana u odredjenoj meri. Sta je uradio nadzorni organ? Nista. Malo sta mozes kada su narucilac i izvodjac u dil-u. Ne mogu Kinezi sami sebe da sankcionisu. Ali briga zapada za Taru...pa suza mi krenula. Za Taru se sekiraju isti oni koji bi da kopaju litijum u Macvi. Nije licemerno uopste.
4. Kvalitet gradnje fantastican. Ko god je prosao makar jednom sve mu je jasno. Tunel-vijaduk-tunel i tako na destine puta. Slicno E90 Solun-Janjina.

Ako im smeta pregovaracki postupak za prvu fazu sto za drugu nije konkurisao na tenderu neko iz zapadne Evrope ili USA? 5x pomeran rok za dostavu ponuda.
Znaci mi necemo a ne zelimo ni druge...nivo 4-tog razreda osnovne skole.
 
Vrh