Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Чачак - Краљево све са 30, жасу.
До скора се цепала 100тка.

1000061404.jpg
 
Od 13.08 pa do 21.08 zatvor pruge radi remonta koloseka izmedju Rasputnice Sajlovo i stanice Futog u intervalu od 8h do 17h svaki dan, stanje koloseka katastrofa v/max 30 kmh... Idu nove sine UIC49e i novi betonski pragovi... Rok za zavrsetak radova 100 dana
IMG_20250814_200538.jpg
IMG_20250814_200616.jpg
 
Ovo je nedopustivo i ne možemo da dozvolimo.
Odmah da reagujemo i uzvratimo adekvatno. 😛


IMG_7903.jpeg
 
Oni izgleda hemijski voz pale tek kad trava dođe do pojasa. Zašto ne ide do Vrbnice nego samo do Užica ?
 
Da li se neko seća kad je uvedena lagana vožnja od 50 km/h na levom koloseku između Beograd Centra i Novog Beograd. Biće uskoro ja mislim godinu dana, red je da se proslavi rođendan
 

 
Hoće li pančevački Flirtovi konačno moći da staju na Vukovom Spomeniku? Dve najprometnije stanice bivšeg Beovoza se gube i preskaču zbog gluposti, krajnje vreme je da se i na Pančevačkom Mostu spuste peroni. Neko od nadležnih foteljaša treba da se seti.
 
Je l' ovo smanjena projektovana brzina sa 200 km/h na 120 odnosno 160 ili nije ni bilo predviđeno da na ovim deonicama bude 200km/h?
 
Pitanje za upucene:da li je ikada bilo planova da se izgradi pruga do Zlatibora?Mislim na turisticki centar.Da li je to uipste izvodljivo, ne uzimajuci u obzir cenu izgradnje, cisto hipoteticki.
 
Nije nikad. Cilj je bio Bar, i u ostalim opcijama je zaobilazio.
Ako se gleda hipoteticki, pruga svuda moze da se sprovede :)
Sala na stranu, moguce je uz manje poteskoce. Gledano od Bara, odmah posle stanice a pre tunela Zlatibor pruga treba da skrene desno i prati tok potoka Prdavca koji izvire u Zovi. Ima samo dosta serpentina koje treba preseci i to jedina komplikacija. I to sto bi iz BGa voz menjao smer. Ali je teren sa blagim nagibom, isao cesto bajsem kao klinac. I stanica bi bez vecih ulaganja oko nivelacije terena mogla da bude ili kod izvora tog potoka, ili u zoni gde se planira aerodeom / sadasnje Komunalno preduzece.
Iz pravca Beograda tj od Braneskog polja bi bila veca komplikacija zbog visinske razlike a male vazdusne udaljenost. Jedino krivudanje kao kod Konjica u bosni ili sargan.
Nekada je bio autobua koji je povezivao stanicu Zlatibor sa naseljem. Cuvena Raketa je vozila. Ali kratko je trajalo.
 
Pitanje za upucene:da li je ikada bilo planova da se izgradi pruga do Zlatibora?Mislim na turisticki centar.Da li je to uipste izvodljivo, ne uzimajuci u obzir cenu izgradnje, cisto hipoteticki.
Teoretski prolazi na 10ak kilometara od centra Zlatibora, bukvalno organizovati autobus usklađen sa vozom i eto povezani su kako treba. Masa treba i pruga da se sredi. Ja sam više puta išao Beograd-Užice vozom pa bus
 
Pitanje za upucene:da li je ikada bilo planova da se izgradi pruga do Zlatibora?Mislim na turisticki centar.Da li je to uipste izvodljivo, ne uzimajuci u obzir cenu izgradnje, cisto hipoteticki.
Pretpostavljam da je jako teško, Zlatibor je na nekih 950 mvn dok je barska pruga na oko 750 mnv. Drugo, sam centar je okružen visokim planinama, što zahteva ozbiljne inženjerske objekte i samim tim povećava trošak bez preterano velike koristi.

Ako bi baš morala da se provuče pruga, moje neko razmišljanje jeste da dođe sa juga.
Čeona stanica blizu centra grada, tunel oko 1,5 km dužine ispod Glavudže, zatim ka selu Rudine, tu još jedan tunel oko 1 km dužine i zatim po obroncima Zlatibora, kroz Čajetinu ka postojećoj pruzi. Tu bi moralo da se radi dosta useka, nasipanja, galerija, kratkih tunela i drugih inženjerskih objekata.
 
Moram da se korigujem - potok Prdavac je iz jezera, a u nekom trenutku se spaja sa ovim iz Zove pa nastavljaju ka zel stanici. Tako da stanica moze i skoro do centra.
Teoretski prolazi na 10ak kilometara od centra Zlatibora, bukvalno organizovati autobus usklađen sa vozom i eto povezani su kako treba. Masa treba i pruga da se sredi. Ja sam više puta išao Beograd-Užice vozom pa bus
Ovde je problem to sto je put do te stanice uzak, pun krivina tako da se ne isplati iz centra.
Ja sam najcesce isao isto kao i ti do Uzica voz a posle bus / kola. Za bus je sada problem sto dolazak voza i polazak busa nije sinhronizovan pa se ceka. Moze medjugradski u Uzicu da se hvata ako ima mesta i dozvoli vozac. A lokalni je mislim starim putem preko Mackata i jos se ceka. 1.30 Uzice - Zlatibor.
Nekada sam isao i iz Susice, ali to je putnicki bio - dva vagona i narandzasta 441 :) Sada ni ne pomisljam na to. Srecne 90te bez benzina pa je voz bio sigurniji.
A prosle godine sam vise puta isao Zlatibor - Bg, pa sam razmisljao da Barac hvatam ili na Zlatiboru ili u Branescima kako bih izbegao kolonu do Uzica. Ali bih morao 1-1.30h ranije da krenem nego do Uzica - spora i daleka voznja + katastrofa i spora pruga do Uzica.
 
Hvala na odgovorima.Gledao sam ove godine dokumentace o svajcarskim lancanim prugama, gde su sve oni dovukli vozove, na koje vrhove i koje uspone, i to mnoge jos u 19 veku..svaka cast!Zao mi je sto u Srbiji nema nista od toga.Zato sam i pitao za Zlatibir.
 
Vrh