Šta je novo?

Istorija JGP-a

Okretnica u Jug Bogdanovoj ulici , vidi se stari tip autobusa sa prikolicom, neposredno pre rekonstrukcije Zelenog venca 1966. godine. Foto: Aca Simić

Jug Bogdanova 1966.jpg
 
Zašto je linija 1 išla preko Vukovog spomenika a 2 trasom linije 10 i zašto je linija 10 bila ukinuta?

Zašto su linije 7 i 9 bile skraćene?

I da, kako je linija 1 uopšte saobraćala do Vukovog spomenika kada su bili radovi na ŽS Vukov spomenik?

Za kraj, što je linija 13 bila ukinuta a linija 1 pretvorena u krnju liniju 2?​
 
Pa za vreme sankcija su normalno daobraćale tramvajske linije a autobuske drastično skraćene.​
 
Mislim da je linija 1 pre uvođenja sankcija 1992. vozila od Beka do Kneževca, onda je ukinuta i nikada nije vraćena na prvobitnoj trasi. Ovaj kec iz 1993. je zapravo podeljena linija 2.
 
Tako je. Ove varijante linije 5 se ne secam,ove izmene verovatno nisu dugo trajaNegde u to vreme je saobracala I linija 4,Oml.stadion-Beko.
 
Ako sam razumeo ostavili su po jednu liniju za svaki krak kako bi imali što veći takt, s obzirom da su sve autobuske linije bile skraćene. 1 zašto je postojala ovakva možemo samo da nagađamo.
 
07.07.1995 je otvorena stanica vukov spomenik
Sine od bka do kraljice marije treba videti kad su vraćene zato je dvojka išla pored pravnog
 
Meni je taj aspekt jasan, ali ne i kako je linija 1 mogla da ide do Vukovog spomenika, ako već nije mogla linija 2. Za liniju 5 koja je suštinski bila nekafašnja 4 mi je jasno, jer je iz Kraljice Marije skretala levo u Ruzveltovu, što je očito bilo netaknuto.​
 
Otkud to da je nastala skoro? Jedino je bila ukinuta za vreme sankcija i kasnije neki period, ali je vraćena.
 
Pisao je neko na forumu da je nastala ranih dvehiljaditih da bi peglala kašnjenja kod ove dve linije, ne mogu pronaći post.
 
šestica je jedna od 3 najstarije aktivne linije. to je valjda i prva linija na bulevaru, a pre II sv. rata vozila je do trga republike (preko terazija) i okretala tu zajedno sa trojkom (oko konja). prema pričama, nakon rata je jako kratko vozila do neke okretnice ispred današnjeg doma sindikata, ali o tome zaista ne znam ništa osim priče. vrlo brzo je ukinut deo pruge do tašmajdana i ona je skraćena dotle (na tašu je bila i međugradska autobuska stanica jedno vreme). na zvezdarskoj strani je produžavana par puta, najskorije od radioindustrije do ustaničke. sadašnja 7 je uvedena tek kasnije (aj da lupim šezdesetih) i vozila je kroz beogradsku do pristaništa (pruga u resavskoj je izgrađena tek sredinom osamdesetih). sadašnja 9 je takođe po uvođenju vozila samo do pristaništa. kada je tramvaj prešao savu, i 7 i 9 su preusmerene do bloka 45 (uz uvođenje 11). šestica je posle pauze iz 90-ih vraćena negde 2002, otprilike. što se 14 tiče, to je oduvek bila linija najnižeg ranga na trasama kroz bulevar i vojvode stepe, 16-17 minuta je bio njen maksimum u redovnim okolnostima.

solecar, imaš ovde pogrešnu pretpostavku. cela mreža je bila osposobljena, ali je dvojka išla skraćenim krugom da bi zamenila privremeno ukinutu 10. ova 1 je pak bila veza dorćola i gžs sa vukovim spomenikom, jer je 5 bila preusmerena na bogosloviju, a 3 skraćena do slavije. 6 je u ovoj kružnoj varijanti trebalo da vezuje slaviju s ustaničkom (zamena za deo ukinute 14). ovo svakako nije režim koji je dugo potrajao, tako da je i nebitno. i danas nedostaje veza autobuskih okretnica u ustaničkoj i na bogosloviji, ali zbog ograničenja mreže (podstanica i okretnica) svakako nema mogućnosti da se uvede i neki tramvajski lokal tu, kao ova izmenjena petica odozgo.

pretpostavljam da se sećate da su 3 i 12 u jednom trenutku zamenili okretnice, pa je prva išla do taša, a druga do bogoslavije (preko slavije). tako je bilo možda i 15-ak godiina. no, caf tramvaji u početku nisu smeli da idu preko slavije, pa je po njihovom dolasku izvršena još jedna izmena: 12 je preusmerena preko resavske (da bi na nju bili pušteni cafovi), a 3 je puštena preko slavije i produžena do omladinca tj. praktično vraćena na staru trasu.
 
Poslednja izmena:
Mislim da je 14 jedna od tri najmlađe linije, iako su sve već 35+. Ako se ne varam, uvedena je krajem osamdesetih, nešto pošto su pušteni tramvaji 12 i 13 za Banovo brdo. Ne mogu sad da nađem monografiju da proverim.
 
šestica je jedna od 3 najstarije aktivne linije. to je valjda i prva linija na bulevaru, a pre II sv. rata vozila je do trga republike (preko terazija) i okretala tu zajedno sa trojkom (oko konja). prema pričama, nakon rata je jako kratko vozila do neke okretnice ispred današnjeg doma sindikata, ali o tome zaista ne znam ništa osim priče. vrlo brzo je ukinut deo pruge do tašmajdana i ona je skraćena dotle (na tašu je bila i međugradska autobuska stanica jedno vreme). na zvezdarskoj strani je produžavana par puta, najskorije od radioindustrije do ustaničke. sadašnja 7 je uvedena tek kasnije (aj da lupim šezdesetih) i vozila je kroz beogradsku do pristaništa (pruga u resavskoj je izgrađena tek sredinom osamdesetih). sadašnja 9 je takođe po uvođenju vozila samo do pristaništa. kada je tramvaj prešao savu, i 7 i 9 su preusmerene do bloka 45 (uz uvođenje 11). šestica je posle pauze iz 90-ih vraćena negde 2002, otprilike. što se 14 tiče, to je oduvek bila linija najnižeg ranga na trasama kroz bulevar i vojvode stepe, 16-17 minuta je bio njen maksimum u redovnim okolnostima.

solecar, imaš ovde pogrešnu pretpostavku. cela mreža je bila osposobljena, ali je dvojka išla skraćenim krugom da bi zamenila privremeno ukinutu 10. ova 1 je pak bila veza dorćola i gžs sa vukovim spomenikom, jer je 5 bila preusmerena na bogosloviju, a 3 skraćena do slavije. 6 je u ovoj kružnoj varijanti trebalo da vezuje slaviju s ustaničkom (zamena za deo ukinute 14). ovo svakako nije režim koji je dugo potrajao, tako da je i nebitno. i danas nedostaje veza autobuskih okretnica u ustaničkoj i na bogosloviji, ali zbog ograničenja mreže (podstanica i okretnica) svakako nema mogućnosti da se uvede i neki tramvajski lokal tu, kao ova izmenjena petica odozgo.

pretpostavljam da se sećate da su 3 i 12 u jednom trenutku zamenili okretnice, pa je prva išla do taša, a druga do bogoslavije (preko slavije). tako je bilo možda i 15-ak godiina. no, caf tramvaji u početku nisu smeli da idu preko slavije, pa je po njihovom dolasku izvršena još jedna izmena: 12 je preusmerena preko resavske (da bi na nju bili pušteni cafovi), a 3 je puštena preko slavije i produžena do omladinca tj. praktično vraćena na staru trasu.
Meni sećanje govori da je 6 ukinuta kada je tramvaj prošao Resavskom - tada je praktično postala samo jedan krak sedmice dok je ranije imala ekskluzivu da ide do Tašmajdanskog parka. Sećam se da mi je i bilo čudno kada je vraćena početkom dvehiljaditih.
Ne znam da li se neko seća - pre uvođenja šina pored bazena Taš (za 10-ku) stajališta kod Pravnog fakulteta su postojala isključivo u Beogradskoj, jedno preko puta drugog (za 2, 3, 7 i 10 koji je tada išao preko Vuka). Dakle, stajalište na Bulevaru nije postojalo ni u jednom smeru, pa je šestica bila kao neka ekspres linija, od okretnice do Vuka nije imala nijednu stanicu!
Četvorka je išla kratko Beko - Omladinski, ali praktično bez putnika, a mislim da su pokušavali da je uvode i na relaciji Tašmajdan - Omladinski (pre uvođenja šina u Resavskoj).
Ova nebulozna jedinica preko Vuka mi je isto nešto maglovita, normalnije je bilo da dvojku ne diraju a da ta jedinica ide Starine Novaka .....
 
Mislim da je 14 jedna od tri najmlađe linije, iako su sve već 35+. Ako se ne varam, uvedena je krajem osamdesetih, nešto pošto su pušteni tramvaji 12 i 13 za Banovo brdo. Ne mogu sad da nađem monografiju da proverim.
U obliku u kom je, 14 verovatno jeste među mlađim linijama, a inače je postojala i pre drugog svetskog, odnosno uvedena je 30-tih godina do Zemuna.
 
Vrh