Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Da li je usvojen plan trase od Požege do Zlakuse i da li može negde da se skine? Nailazim samo na neke stare planove.
Konkretno me zanima da li trasa kroz Zlakusu ide uz reku Đetinju i prugu ili ide preko brda, kroz selo, pa se spušta ka budućoj petlji koja je kod reke i pruge?
 
1000005819.jpg
 
Postoji neproverena info da se direktno pregovara sa Kinezima o nastavku dela do Zlakuse, ako neko ima vise info pisite . . .
Kako se pregovara kad nema tehničke dokumentacije? Može i to, ali rekla je ministarka da je potreban idejni projekat da bi država procenila troškove i tražila ponude i pregovarala sa izvođačima.
 
Ajde sad. Pa kad je to nama bio problem? Uradiće se dokumentacija naknadno. Ako baš neko bude insistirao.
 
Postoji neproverena info da se direktno pregovara sa Kinezima o nastavku dela do Zlakuse, ako neko ima vise info pisite . . .
Po meni je to i još ok jer bolje je da se postepeno rade i otvaraju 15 po 15 km (od petlje do petlje) nego da odmah ugovore 100 km pa da čekamo 10 godina na završetak izgradnje... Koliko bi vreemena trebalo da se napravi 15 km do Zlakuse? Max 2 godine u najgorem scenariju!

Kad je u pitanju krak ka Dugoj poljani ja bih recimo u ovoj fazi ugovorio prvo deo do Ivanjice, pa tek posle toga išao dalje...
 
Nema pravila, Moravski napreduje finom dinamikom svih 115km. Pogledaj onu budalaštinu u CG otvoreno 41km 2022, 3 godine posle još nije počelo sledećih 23km. Gradiće se AP kroz CG 30 godina. Kod nas na MV slična priča, podeljeno je na mini poddeonice i opet ide kilavo. Završeno do PŽ i sledi dramska pauza dok se ne krene dalje.

Do Zlakuse 2god je i teoretski teško moguće vremenski, a ne najgori mogući scenario.
 
A nije li dinamika gradnje Miloša velikog bila glupost...? Prvo je izgrađen deo "iz njive u njivu" koji nije mogao biti otvoren jer nije ni sa čim bio povezan... Onda je otvoren centralni deo pa se dodavao segment po segment ka BG godinama... Pa je onda trunka razuma prevladala kada je "obilaznica" oko Čačka (Preljina-Pakovraće) dobila prioritet na pola, a inicijalni plan je bio da se to otvor u paketi kad i Požega...

Moravski kasni jedno 10 godina :) Sve ravno, vrlo lak teren... Ali da, dobro je što se otvara postepeno deonica po deonica i to vrlo logičnim redom, a ne svih 100 km ukupno ili još gore da otvoriš deonicu "iz njive u njivu": to je ono što ja zapravo i govorim da je dobro i da treba upravo tako da se radi.

A za rokove ne znam... Kinezi se hvale kako izgrade 100 km u Kini za 100 dana... a kod nas sve kilavo... Nekako mislim da problem nije tehnički nego u glavama... Ne verujem ja uopšte u te budalaštine da se 15 km radi duže od 2 godine... Pa 1889. je parnjača išla brže od Beograda do Niša nego danas Švajcarac...
 
Poslednja izmena:
Од тренутка када је завршен пројекат (који нема значајних измена), завршена сва експропријација, измештена сва инфраструктура која мора бити измештена и обезбеђено финансирање без застоја можемо да причамо о року од 2 године за извођење радова.
 
A nije li dinamika gradnje Miloša velikog bila glupost...? Prvo je izgrađen deo "iz njive u njivu" koji nije mogao biti otvoren jer nije ni sa čim bio povezan... Onda je otvoren centralni deo pa se dodavao segment po segment ka BG godinama... Pa je onda trunka razuma prevladala kada je "obilaznica" oko Čačka (Preljina-Pakovraće) dobila prioritet na pola, a inicijalni plan je bio da se to otvor u paketi kad i Požega...

Moravski kasni jedno 10 godina :) Sve ravno, vrlo lak teren... Ali da, dobro je što se otvara postepeno deonica po deonica i to vrlo logičnim redom, a ne svih 100 km ukupno ili još gore da otvoriš deonicu "iz njive u njivu": to je ono što ja zapravo i govorim da je dobro i da treba upravo tako da se radi.

A za rokove ne znam... Kinezi se hvale kako izgrade 100 km u Kini za 100 dana... a kod nas sve kilavo... Nekako mislim da problem nije tehnički nego u glavama... Ne verujem ja uopšte u te budalaštine da se 15 km radi duže od 2 godine... Pa 1889. je parnjača išla brže od Beograda do Niša nego danas Švajcarac...

Ovo prvo o čemu pišeš je redosled izgradnje, koji je slažem se kod MV bio totalno nelogičan i pogrešan.

Moravski kasni 2.5 god što je puno ako se pogleda njegov rok gradnje (4 god), a opet malo ako se pogleda neki drugi ap kod nas ili u okruženju, drugo njega je zakačila i korona i uvek prisutni problem eksproprijacije, bude tu i 1000+ vlasnika parcela i ne bude kod svih glatko plus naša država i rokovi isplata, cene, nemoguće je bez problema, malo ispravljaj Moravu, malo menjaj neke delove u letu....

Drugo 2god deluje kao boza za 15km, ali na papiru u Vojvodini ili kao što je Azvirt šibao brzu magistralu ka Loznici ali je daleko od boza varijante kad je brdski teren, jer ako se pojavi jedan tunel na deonici tu samo na el-mašinsko opremanje ode godinu dana, naši neimari dal stižu da ga probuše za drugu godinu? Teško. A u praksi na nekoj kraćoj deonici možeš da naletiš i na 2 tunela i par mostova i onda je 2 god nemoguća misija, da je skroz savršena papirologija i da nemaš nikakav problem ni oko finansiranja ni da iskoči neki nepredviđeni drugi problem, a uvek se pojavi neki problem koji na prvu nisi video (kao što je bilo problema u Lazu i Munji itd....)
 
Dakle, promenjen je izvodjač radova i umesto turske firme koja je dobila 25mil evra za dokumentaciju sada se pregovara sa kineskom firmom. Oni će bar da traže brži početak radova, pa makar to bilo u dve faze, do Zlakuse pa do Mačkata.
Sada je bitno da se ti pregovori o radovima što pre završe i potpiše Komercijalni ugovor, pa će u njemu biti i rok za završetak radova. Inače, do Zlakuse ima 4 tunela od 860, 360, 300 i 140 metara.

1000007079.png
 
locohatman nije to po mom mišljenju tako crno belo, iako se slažem da se svaki put koristi kao PR, da se laže svesno za rokove, da je dunster ekipa prisutna, ali mnogo mnogo je i do terena.

Brza do Loznice je pregažena očas posla, ali je teren idealan. Pa kako su tu uspeli u roku? Znači nije baš samo do dunster ekipe.
Moravski kasni ali neki razuman period kašnjenja, teren relativno lagan ali nije to baš kao kroz Mačvu kad gaziš.
MV je posebna priča roman bi se mogao pisati što o opravdanim a dva romana o neopravdanim kašnjenjima.

Teren svakako diktira mnogo rok, barem kod nas je do sada praksa to pokazala.

Dragan okačio na trasi 4 tunela, nisam gledao detaljno ali očekujem slično toliko i mostova, i ja već iz toga mogu da se kladim da to nema teorije za 2god da se završi.
 
Dakle, promenjen je izvodjač radova i umesto turske firme koja je dobila 25mil evra za dokumentaciju sada se pregovara sa kineskom firmom. Oni će bar da traže brži početak radova, pa makar to bilo u dve faze, do Zlakuse pa do Mačkata.
Sada je bitno da se ti pregovori o radovima što pre završe i potpiše Komercijalni ugovor, pa će u njemu biti i rok za završetak radova. Inače, do Zlakuse ima 4 tunela od 860, 360, 300 i 140 metara.

Pogledajte prilog 248238

Ne bi me čudilo da se ova trasa poprilično izmeni. Ovo je relativno stari projekat, dosta toga se promenilo. Koriguju trasu u ravnici, gde neće na ovakvom terenu.
 
Vrh