Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Тесла лепо напредује овог лета са 9% раста броја путника ће можда у јулу и августу достићи по милион путника. Ово са Виз ером Абу Даби је мало смањило бројке. Ер Србија јака са огромним уделом у броју путника. То значи да би 2026. године Београд могао да има 3-4 месеца са преко милион путника! А ове године смо близу 9 милиона ако не и преко а идуће године због јачег старта на пролеће можемо можда прећи магичну цифру од 10 милиона путника. Е сад ме занима да ли постоји било каква процена ефекта Експо на број путника у Београду у 2027.години ?!
Koliko cujem za Expo ce doci 100 000 000 ljudi, tako da se ocekuje ludilloooo :D
 
Ðubre je tu. Spaljena trava je tu. Opušci svuda. Trojica nelegalnih taksista sačekuju putnike u zgradi aerodroma.

Stanje danas...
d3588597478dfb0b677a850a0ef6aa27.jpg
c9cf5ab859428320d032e1a99b5bdd0d.jpg


Sent from my SM-S926B using Tapatalk
 
Okolina aerodroma izgleda jezivo. Jedan milimetar kvadratni ,,zelenih'' površina ne postoji, a da nije u smeću korovu i osušenom drveću. Kada izadjete sa aerodroma gore naravno svi purnjaju i bacaju pikavce svuda. Umesto da se odredi deo za pušenje kao svuda u svetu recimo onaj deo desno koji zuji prazan svi se naguraju gore i puše ne može da se diše ako slučajno čekate nekog ispred... Zanima me ko je po ugovoru dužan za održavanje zelenih površina, ako to nisu uneli u ugovoru da je koncesionar dužan da održava pristupnu okolinu onda su stvarno debili, a verujem a nisu. Čak se i u siromašnijim zemljama sveta okolina glavnog aerodroma u državi održava besprekorno. Od Dominikane, Mauricijusa, Tajlanda, Kambodže, Brazila (Sao Paula, Rija) nisam video nigde da je ovako gadno. Da ne pričam o aerodromima u bogatijim zemljama. I mi hoćemo da održavamo ekspo. A već mesecima dočekujemo ljude kao da smo romska zajednica. Živ blam me pojede kad mi neko dolazi pa ga kupim sa aerodroma.
 
Питање Саши главоњи. Они ваљда и примају плате за то да би пратили шта се дешава са уговором
 
Преносим вам моја запажања са аеродрома од ноћас: Синоћ сам после поноћи слетео на Теслу Луфтханзом са А321 враћајући се са једног пословног пута, те доживео да авион добије позицију на платформи за одлеђивање ваздухоплова. Излаз са те платформе је добио назив А3Р (ремоут) а сазнао сам од посаде авиона да је то тренутно уобичајна пракса за Луфтханзу и Виз ер на Тесли. У том тренутку је на тој позицији било паркирано још 2 авиона (тренутни капацитет на тој позицији је 6 ускотрупаца а биће проширен на 10-12 авиона) а искрцавање у аутобусе је ишло доста споро због тога што се вршило само преко предњих врата а требало је извршити искрцавање са два степеништа напред и позади. Аутобуси су старија зглобна возила и не постоји никаква најава преко разгласа у току вожње (и добродошлица на аеродром) што је за критику. Аутобус нас је возио неколико минута од те позиције до позиције А10 и заиста је импресивно било видети да од Ц14 до А10 буквално све позиције заузима Ер Србија са А319/320 и ембраерима (и наши и бугарски) као и стајанку Б са 8 АТРа да би ту ушао у траку испод авиомостова и коначно се зауставио код авиомоста А3- где је сада та нова позиција. Ово је заиста јако лоше решење аеродрома (Вансија) јер путници морају на малом простору да се искрцају из аутобуса и степеницама да се попну на долазни ходник код позиције А3 и онда пешице прођу све до пасошке контроле опет спуштајући се на приземље! Тај начин искрцавања, вожње аутобусом и улазак у терминал мора хитно бити промењен! Са стајанке код платформе за одлеђивање ваздухоплова аутобус треба код Ц15 да прође испод авиомоста и да се грађевински регулише простор за излазак путника директно испред пасошке контроле (што је апсолутно изводљиво). Минимум 10 радника је било ангажовано на усмеравању путника што је потпуно нерационално трошење људских ресурса. Пасошка контрола је због аутоматског скенирања пасоша веома ефикасна, међутим ред до самих аутомата је нефункционално уређен, па би било боље тај простор проширити како би проток путника био бржи. На пртљаг сам чекао 20так минута што је било необично дуго за Београд али у складу са синоћном гужвом на аеродрому још увек прихватљиво. Тоалети су били у добром стању имајући у виду изузетну гужву на аеродрому али би Ванси заиста требало да уложи више средстава у мобилијар на целом аеродрому, те са бољом организацијом процеса и малим грађевинским изменама повећа и ефикасност и капацитет операција.
 
Преносим вам моја запажања са аеродрома од ноћас: Синоћ сам после поноћи слетео на Теслу Луфтханзом са А321 враћајући се са једног пословног пута, те доживео да авион добије позицију на платформи за одлеђивање ваздухоплова. Излаз са те платформе је добио назив А3Р (ремоут) а сазнао сам од посаде авиона да је то тренутно уобичајна пракса за Луфтханзу и Виз ер на Тесли. У том тренутку је на тој позицији било паркирано још 2 авиона (тренутни капацитет на тој позицији је 6 ускотрупаца а биће проширен на 10-12 авиона) а искрцавање у аутобусе је ишло доста споро због тога што се вршило само преко предњих врата а требало је извршити искрцавање са два степеништа напред и позади. Аутобуси су старија зглобна возила и не постоји никаква најава преко разгласа у току вожње (и добродошлица на аеродром) што је за критику. Аутобус нас је возио неколико минута од те позиције до позиције А10 и заиста је импресивно било видети да од Ц14 до А10 буквално све позиције заузима Ер Србија са А319/320 и ембраерима (и наши и бугарски) као и стајанку Б са 8 АТРа да би ту ушао у траку испод авиомостова и коначно се зауставио код авиомоста А3- где је сада та нова позиција. Ово је заиста јако лоше решење аеродрома (Вансија) јер путници морају на малом простору да се искрцају из аутобуса и степеницама да се попну на долазни ходник код позиције А3 и онда пешице прођу све до пасошке контроле опет спуштајући се на приземље! Тај начин искрцавања, вожње аутобусом и улазак у терминал мора хитно бити промењен! Са стајанке код платформе за одлеђивање ваздухоплова аутобус треба код Ц15 да прође испод авиомоста и да се грађевински регулише простор за излазак путника директно испред пасошке контроле (што је апсолутно изводљиво). Минимум 10 радника је било ангажовано на усмеравању путника што је потпуно нерационално трошење људских ресурса. Пасошка контрола је због аутоматског скенирања пасоша веома ефикасна, међутим ред до самих аутомата је нефункционално уређен, па би било боље тај простор проширити како би проток путника био бржи. На пртљаг сам чекао 20так минута што је било необично дуго за Београд али у складу са синоћном гужвом на аеродрому још увек прихватљиво. Тоалети су били у добром стању имајући у виду изузетну гужву на аеродрому али би Ванси заиста требало да уложи више средстава у мобилијар на целом аеродрому, те са бољом организацијом процеса и малим грађевинским изменама повећа и ефикасност и капацитет операција.
Слично ми се десило у понедељак увече, то јест уторак рано ујутру по повратку из Бергама Виз Ером.
 
Слично ми се десило у понедељак увече, то јест уторак рано ујутру по повратку из Бергама Виз Ером.
Сви летови АТР и све стране компаније које увече слећу имају спољне позиције (што је сасвим нормално) али излазе на А03Р односно Д0. Ово је уско грло аеродрома и мора да се реши што пре!
 
Сви летови АТР и све стране компаније које увече слећу имају спољне позиције (што је сасвим нормално) али излазе на А03Р односно Д0. Ово је уско грло аеродрома и мора да се реши што пре!
Чекали смо дуго у авиону да се неко појави, пилот каже чекамо “овоземаљско” особље и онда су дошле те хармонике на којима не отварају задња врата итд
после је било ок све
 
Vrh