Šta je novo?

Izbori 2025

Drugari potrebna mi je pomoć ako neko zna. Može i privatna poruka da se ne otkriva javno
Danas moram proći deonicu Pakovraće - Požega - Užice - Zlatar (oko 17:30 sam u Pakovraću tako da tu ne bi imao problema) i isti put nazad samo što krećem sa Zlatara u 22h.
Problem je što vozim ogroman auto sa ogromnom prikolicom i u slučaju zastoja se ne mogu okrenuti na našim putevima a obzirom da mi je specifičan teret (1,5-2 miliona zivih bića sa krilima :) ) i posebno su spakovane košnice, ne mogu čekati u koloni duže od 15-20 min jer će se sve pogušiti(moram se kretati zbog dotoka vazduha)
Hoće li biti neke blokade magistrale u ovom intervalu da jurim neke alternativne puteve(mada je to nezgodno zbog 11-12m duzine i valjalo bi mi da ostanem na magistrali)?
Ova četiri dana bile su blokade od 18-19, pa do 20-21, na Branoševcu tri dana, a u sredu je bila na Kokinom Brodu. Otprilike nije totalna, jer u toku blokade u dogovoru sa policijom povremeno propuštaju vozila. Šta je za danas predviđeno stvarno ne znam.
 
Ovo kao da je neko uradio blef. DA izbaci puno policije na ulicu za blokade u 7 a njih nema skoro nigde?
 
Nije blef... Blokade su raspršene i nepredvidive... Nisu masovne kao uveče al nije blef...
 
Примерен начин за излазак из парламентарне кризе су ванредни парламентарни избори а пошто њих нема и пошто надлежне структуре не само да нису у стању ни вољне да заведу закон и ред већ саме предводе кршење истих онда је промена власти на улици сасвим легитимна опција за излазак из кризе (у недостатку друге опције). По милионити пут, демократски избори су настали и функционишу као алтернатива крвавим револуцијама. И то је лекција коју би било добро да се наш народ подсети а ако већ не зна да научи.

Један од основних принципа једнакости (како је и уклесана у наш Устав) јесте да су сви једнаки пред законом а у одсуству тога нема ни поштовања закона. Нико није дужан да поштује закон и буде ненасилан док неко други тај закон крши и иживљава се над њим, сила је једино морално и оправдана у самоодбрани.

Ako dotle došlo da su vanredni izbori jedina opcija, za to je vlast sama kriva. Da se dodje dotle da imaš samo jedan izlaz u bilo kojoj situaciji i u zivotu - znači da si mnogo gurao problem pod tepih i čekao da se reši sam, a umesto toga je porastao i priterao te uza zid na kom su jedna vrata kroz koja, ako se i provučeš i najoštećeniji - dobro je.

Ovo drugo sto pricas je suva teorija, mrtvo slobo na papiru. Nigde nisu svi jednaki pred zakonom, ni u najrazvijenijim državama, sa tim sto se u mnogima to drži u nekim okvirima da se ne vidi, a kod nas je toga previše i ljudi su normalno kivni. Dovoljno je da budeš član vladajuce stranke i već si rpivilegovan u odnosu na onoga ko nije, a primera ima još mnogo.

Premijer i skupstina / odgovarajuci ministri?
To sto Srbi hronicno traze mesiju i gazdu ne znaci da pravno je nas sistem tako namesten.

Ali ko jos postuje zakon od njih...
I na kraju za koji se god od tih konopaca uhvatis, kroz ustav ili praksu, do predsednika te dovedu. U praksi, ,,glavni sef" je najdominantnija politička ličnost u državi, bar našoj, kakva je, da je. Vučić je to bio i kada je bio premijer, predsednik je bio marginalizovan. Ili još očigledniji primer, kada su Zuti skinuli Slobu, posle nekog vremena, premijer je postao pokojni Zoran Đinđić, koji samo sto nije izlazio iz frizidera ljudima, a Milan Milutinovic je jos 2 godine bio predsednik države, a nigde se nije spominjao.

Nisi mene pitao, ali ne škodi.
Izraz "šef" je popularizovao Vučić I to ne zato jer je predsednik nego zato što se ponaša kao (jeste) šef mafije.
Ko je zvao Tadića, Nikolića, Koštunicu šefom?

Kod nas po Ustavu veća ovlašćenja ima Premijer, ali to je Ustav koji se više ne poštuje nego što se poštuje. Pa se tako i moć seli sa pojedincem. Vučić je kao PPV imao veću moć od Ivice od starta. Od Nikolića je preoteo moć I marginalizovao ga i dok je bio PPV a kulminiralo je kad je postao premijer.

Tadić je imao svog fikusa u vidu Cvetkovića.

A sve je počelo sa Miloševićem koji je selio moć iz fotelje u fotelju.


Ovo što vi ostali pišete o EU i da vam smeta što se ne mešaju. To je pomak u odnosu na ranije kad smo smatrani nižom vrstom I ista EU je imala mišljenje o svakom događaju u Srbiji. Sad nas tretiraju skoro pa kao člana u tom smislu. To sam i ranije pisao da su to zablude koje ljudi u Srbiji imaju da će jednog dana kad uđemo u EU neko iz EU doći u Srbiju da uređuje i poboljšava nešto.

Pa nije ni da ih nisu zvali, nije to baš tako davno bilo da se zaboravilo, posebno Tadića.
Premijer ima veca ovlascenja po Ustavu, a i logici, ali predsednik opet, koliko znam, ti me ispravi ako gresim, ja nisam ,,političar", ja sam ,,vojnik", predsednik može da raspise vanredne izbore za vladu, a premijer obrnuto ne može. Znači opet je drugi kraj konopca kod predsenika. A u praksi, ovoj našoj, trenutnoj, da ne govorim.

Predsednik nije bio nazivan "šefom države" sve dok tu funkciju nije počeo obnašati njen trenutni vršilac. Radikalska bаgrа je donela termine tipa "šef", "vrhovni komandant", i moj lični favorit: PRVI ČOVEK.

Zakon i ustav jasno definišu sve, ako neko i jeste šef, to je svakako predsednik vlade.

Vidiš kako možeš da razgovaraš kulturno, uljudno i normalno - samo kada hoćeš. Tako već možemo da komuniciramo.
I za vreme Žutih je bio taj naziv ,,sef države", kažem, nije bilo tako davno da se zaboravi. Bio je i za vreme Slobe. Vrhovni komandant, misli se na vojsku, isto jos od Slobe, uobicajan naziv. U praksi kod nas, premijer je marginalizovan u odnosu na predsednika. Predsednik obavlja obe funkcije u praksi, cak ni ne pokusava da se prikaze da izgleda kao da premijer ima neku funkciju, koji bi po onome sto ti i ostali opisujete. Ali i da je sve po ustavu, predsednik može da ,,obori" vladu raspisivanjem izbora za istu, obrnuto ne može, znači i u teoriji, opet je sve do njega vodi.

Nepoznavanje Ustava, a i nesposobnost čitanja istog, nije baš za javni ponos.

A ti ovde predstavljaš šta? Nekog mnogo pametnog i obrazovanog? Pazi da te Kinezi ne ukradu. Koliko se sećam, za tvoje mišljenje o meni lično, nigde te nisam pitao. Kad me bude interesovalo, što sumnjam da će ikad da se desi, pitaću te.
 
I na kraju za koji se god od tih konopaca uhvatis, kroz ustav ili praksu, do predsednika te dovedu. U praksi, ,,glavni sef" je najdominantnija politička ličnost u državi, bar našoj, kakva je, da je. Vučić je to bio i kada je bio premijer, predsednik je bio marginalizovan.
Bukvalno protivrecis sebi u 2 recenice.
Prvo kazes da je uvek predsednik taj koji se pita a onda da je Toma bio marginalizovan.

Ljudi hoce sistemsku promenu a ne sjasji kurta da uzjase murta.

Ljudi hoce promenu sistema i svesti, niko ne spori da se bakcemo sa nakaradnim sistemom 30 godina, kada bude promene vlasti ljudi zele cistku i ono sto je izostalo 6og oktobra ne bi li imali sansu za demokratiju i parlamentarnu vladu a ne vladara konacno.

Mislim da svest posebno mladjih generacija je takva da im je pun k***** vladara i "sefova drzave".
Samo je pitanje da li smo dostigli kriticnu masu za tu promenu ili ljudi i dalje traze mesiju.
 
Ali i da je sve po ustavu, predsednik može da ,,obori" vladu raspisivanjem izbora za istu, obrnuto ne može, znači i u teoriji, opet je sve do njega vodi.
Ja koliko znam predsednik drzave moze samo da uputi zahtev vladi, a vlada moze da ga usvoji ili moze da ga ne usvoji, ne moze on da zahteva nista, po zakonu i ustavu.

To sto nam sadasnji i prosli politicari ne postuju ustav a gradjani su anestezirani jer je to svakodnevna pojava je druga stvar.
 
Policija hapsi studente kako bi ljudi blokirali policijske stanice umesto raskrsnica... studenti će em biti pušteni em ne čuju i ne vide okupljene....

Takodje nemojte nikako ogledalima smetati!
 
Otmičari ponovo u akciji.

@Noki i ostali pravnici, zar ja ne mogu da iznabadam ove klošare i izubijam ih i branim se posle da je samoodbrana i da sam mislio da žele da me kidnapuju?

Znam da je ovo banana država, ali nemoguće da i ovde mogu da rade šta god im padne na pamet i da je svaki tužilac njihov i da sa dobrim advokatom ne možeš da se odbraniš.

Civilna odeća, civilni auto... otkud ja znam ko su ovi koji k*****, što nemam pravo da ih ubijem od batina jer pokušavaju da me otmu? Što ne bi bilo teško.

 
Nekako bi bilo logično da ako postoji snimak celog postupka i ako ovaj što hapsi ne pokazuje legitimaciju, da imaš pravo da se braniš.

Naravno, tu dolazimo do toga da se na kraju ne gleda zakon ni logika, nego ono što sudija presudi.
 
Mislim da ne postoji, improvizovace nesto u hodu. I nema sanse da cemo da se spasemo od raznih bivsih, bice skoro pa isto kao 2000. iz prostog razloga sto nam treba vecina od tih ljudi jer nemamo dovoljno obrazovanih i strucnih da bismo ih zamenili novim i postenim ljudima. Znaci smenice se nekoliko direktora, sefova i upravnika, ostalo ce da bude manje vise isto. Zapusi nos i ne gledaj ko sedi pored tebe, to je jedini nacin.

Ali najbitnije je da ON ode, i najbliza ekipa, nema milionskih namestaljki ortacima i hobotnica firmama, mali misevi koji ga zamene ce morati debelo da pomuce da bi bilo sta ukrali, sto je nasa sansa da polako izgradimo normalnu zemlju i sistem. Tako bar ja gledam na to.
Moram da napomenem da treba razdvojiti partokratiju i tehnokratiju. Recimo, SNS direktori bolnica i domova zdravlja. Većina doktora i medicinskih sestara tu se nalazi po struci, čak i onih koji su poniženi i ucenjeni da im je partijska knjižica uslov za posao. Direktora treba goniti ako postoje osnove za to, a normalan direktor bez mrlje čak može i ostati bez obzira na člansku kartu. U železnici i elektroprivredi je situacija mnogo složenija, i tu radarom treba tražiti tehnokratsku bazu, odnosno ista mora da se pravi maltene od nule. Takođe u pravosuđu i policiji.

Svojevremeno su do 1994. sami Belorusi su živeli u strahu i bedi, bukvalno su postojali drumski razbojnici koji ukradu i kola i sve predmete i pobiju sve putnike. Tada je Lukašenkova ekipa zaposlila ogroman broj mladih policajaca, željnih dokazivanja i dao im ogromna ovlašćenja. Rezultat je bio od najopasnije najbezbednija zemlja Evrope, koju čak i tuđi kriminalci zaobilaze u tranzitu, graničari i policija koje je praktično nemoguće podmititi. Hjuman Rajts Voč je zgrožen takvim po njihovom mišljenju pogoršanjem u odnosu na po njihovom mišljenju slobodu i demokratiju do 1994. Ali među Belorusima, čak i najokoreliji protivnici Lukašenko među Belorusima mu priznaju kao pozitivno taj potez.

Kada je osnivana NASA, prvi direktor je zasnovao ne na iskusnima, nego na stažistima, baš kako bi iskoristio tu silu, polet i nedostatak tereta poraza iz prošlosti. Tako je nastala do danas najjača kosmička agencija na svetu.

Zato, ne podcenjujte mlade, već to što imaju kojones, predstavlja veliku prednost u odnosu na naše starije generacije.
 
Imam osećaj da će za popodnevni špic da izvede Studente 3.0 oko raskrsnica da sprečavaju ljude da priđu kolovozu.

I onda će da mašu zastavama i pozdravljaju vozače, naravno sve to će snimati ogroman broj režimskih medija.
 
Imam osećaj da će za popodnevni špic da izvede Studente 3.0 oko raskrsnica da sprečavaju ljude da priđu kolovozu.

I onda će da mašu zastavama i pozdravljaju vozače, naravno sve to će snimati ogroman broj režimskih medija.
To bi bila opšta tuča, mislim da su oni tamo da čuvaju park.
 
Vidiš kako možeš da razgovaraš kulturno, uljudno i normalno - samo kada hoćeš. Tako već možemo da komuniciramo.

Odgovorio sam više zbog ostalih nego zbog tebe.

I za vreme Žutih je bio taj naziv ,,sef države", kažem, nije bilo tako davno da se zaboravi. Bio je i za vreme Slobe. Vrhovni komandant, misli se na vojsku, isto jos od Slobe, uobicajan naziv.

Ne znam u kojoj si ti državi živeo do 2012., u onoj u kojoj sam ja živeo nije tako bilo.

Predsednik obavlja obe funkcije u praksi, cak ni ne pokusava da se prikaze da izgleda kao da premijer ima neku funkciju, koji bi po onome sto ti i ostali opisujete.

Ti meni sad ovde objašnjavaš kakvo je stanje u zemlji i kako tačno SNS krši Ustav? Odlično, razumeo si problem, očekujem te na protestima.

Ali i da je sve po ustavu, predsednik može da ,,obori" vladu raspisivanjem izbora za istu, obrnuto ne može, znači i u teoriji, opet je sve do njega vodi.

Izbori se ne raspisuju za vladu, nego za parlament. Parlament bira vladu. Ako postoji ludi predsednik koji bi raspustio vladu i skupštinu, a da taj čin ne odražava rezultate na izborima i volju skupštinske većine, dobiće iste rezultate na izborima, isti parlament, istu vladu, a onda će biti i opozvan, za šta skupština ima moć.

Tako da ne - po Ustavu predsednik nema najveću moć, ta gradacija ide otprilike redom skupština - vlada - sudska vlast - predsednik. Neka me pravnici isprave ovde ako grešim.

Svakako, ne poznaješ Ustav sopstvene zemlje, nađi na internetu i prouči to.
 
Ja koliko znam predsednik drzave moze samo da uputi zahtev vladi, a vlada moze da ga usvoji ili moze da ga ne usvoji, ne moze on da zahteva nista, po zakonu i ustavu.
- SRB na papiru ima parlamentarni sistem podele vlasti. To znači da ne postoji jedan državni organ koji je najjači, već je suština tog sistema u ravnoteži državnih organa.

Evo par primera te ravnoteže:

- Skupština bira Vladu, i u svakom trenutku može da je smeni u kompletu ili pojedinačno bilo kog Ministra.
Pošto bi time Skupština bila najjači organ, onda je sistem tako napravljen da i Vlada u bilo kom trenutku može da raspusti Skupštinu i da se ide na izbore.
Ali, kako bi time onda Vlada Srbije bila najjači organ, ona ne može sama da raspusti Skupštinu već mora da pošalje predlog te odluke Predsedniku, i tek kad on potpiše Skupština je raspuštena. A, on ne mora da potpiše taj predlog.

Ili, evo još jedan primer ravnoteže u ovlašćenjima:

- Skupština na predlog Vlade/Ministarstava usvaja Zakone. Ali, Skupština može i sama da predloži Zakone (poslanici) i da ih usvoji, i Vlada mora da sprovodi i takav Zakon iako ga ona nije predložila.
Međutim, pošto bi time Skupština postala najjači organ, nijedan Zakon koji ona usvoji (bez obzira ko ga je predložio na usvajanje) ne stupa na snagu dok ga Predsednik ne potpiše. A, on ne mora da ga potpiše jer njega Skupština nije izabrala i ne može ni da ga smeni.
Međutim, time bi Predsednik postao najvažniji, pa zato taj veto koji ima Predsednik Srbije (pravo da ne potpiše Zakon) nije apsolutni (kao npr. u USA/RUS/FRA), već je suspenzioni.
To znači da se nepotpisan Zakon (uz navedeno obrazloženje Predsednika zašto nije potpisao) vraća nazad u Skupštinu, koja može ponovo o njemu da raspravlja, a može i da odustane od takvog Zakona. Skupština ne mora ni zarez da promeni u tom tekstu, može opet da ga usvoji, Zakon opet dolazi na sto kod Predsednika na potpis i on ne može opet da stavi veto na njega. Ali, ako se promeni tekst (makar i minimalno), Predsednik može opet da stavi veto jer je to sada novi akt koji mu prvi put dolazi na potpis.
U praksi bi se povela 101 javna rasprava (mediji/instituti/univerzitet) zašto je Predsednik iskoristio svoj veto, ocenjivali bi se argumenti koje je naveo i Skupština zato ne bi mogla tek tako ponovo da usvoji isti tekst računajući "šta nas briga, može nam se" , iako formalno to može.

Parlamentarni sistem podele vlasti (kakav ima SRB i ubedljiva većina Evrope) traži određenu političku/demokratsku zrelost društva kako bi funkcionisao onako kako je zamišljen.
A, zamišljen je kao sistem u kojem nema dominantnog organa vlasti (Skupština/Vlada/Predsednik), već između njih postoji ravnoteža (jer svako svakome može nešto da uspori/zaustavi).
_____

U praksi, za poslednjih 35-36 godina (od vraćanja izbora) Srbija je samo par godina imala takav sistem u realnosti, ali sa 101 manom (Koštunica/Đinđić), tj. svako od njih je imao svoj kabinet, svoje medije, jedni drugima su pakovali afere, drugi su onda to koristili i na kraju se završilo atentatom.

- Milošević je bio vlast bez obzira na funkciju (Predsednik SRB ili SRJ), Premijer/Vlada nisu vladali.
- Tadić je sa svojim kabinetom i savetnicima bio vlast, Premijer/Vlada nisu vladali.
- Vučić je vlast i Premijer/Vlada rade šta im se kaže.

Kad mu istekne mandat Predsednika Srbije, Vučić će sa svojim novim pokretom da cilja na mesto Premijera na izborima.
Plan je da oni koji su ionako njegovi glasači šta god da uradi glasaju za SNS, a novi pokret će biti tu da prikupi one malo blaže/kolebljive glasače jer će suštinski taj pokret biti light SNS. Zato se taj pokret drugačije profiliše (drugi ljudi), zato se periodično pušta u javnost kako AV u SNS-u eto nema podršku za to i to, pa će on kao da ih zamoli i sl. Pravi se privid razlike, i tek će da se pravi u narednih 18 meseci do izbora (koje sigurno planira u 12/2026. kako bi objedinio i Parlamentarne i Predsedničke).

Upravo tu je i njegova najveća slabost.
Svaki autokratski sistem vlasti (pa tako i Vučićev) ne gaji jake ličnosti osim ličnosti autokrate. Ne gaji ih jer u nekom trenutku narod može da pomisli da nije samo autokrata sposoban, već i taj neki drugi.
A, njemu će baš trebati taj drugi da ga poturi kao svog kandidata za Predsednika Srbije od 2027. pa nadalje. Ali, kako da predstaviš bilo koga kada sistemski zatireš bilo koga drugoga?

To je prostor za opoziciju da imaju jednog kandidata, da taj kandidat pobedi nejakog AV kandidata za Predsednika Srbije (a, sam je kriv što će mu taj neki biti nejaki kandidat jer autokratski vlada i zato ne stvara druge politički jake ličnosti), i onda da imamo slično kao u HRV. Tamo je Plenkovićev kandidat za Predsednika HRV lagano izgubio iako je HDZ vlast (Vlada) stabilna.

Tako SRB može od polovine 2027. godine imati Predsednika i Premijera koji nisu iz iste stranke (nisu ista politika), i tako konačno i u praksi ponovo da imamo ravnotežu vlasti.
A, ta ravnoteža će zatim imati mogućnost da dovede do toga da se AV-u krene drmati vlast (Vlada).
Najbolje bi bilo da te izbore izgubi totalno (parlamentarne i predsedničke), ali je realnije da namakne većinu za novu svoju Vladu, a njegov kandidat izgubi za Predsednika. I opoziciji je to (da dobije predsedničke izbore) mnogo lakša opcija baš zato kakva je...

A, onda mrvu po mrvu ga kruniti...
Evo, zamislite da ono sa vozovima (lažnim bombama) urade u situaciji 2027. kada se najavi opet neki veliki protest u BG.
Tada Predsednik (onaj koji nije Vučićev) saziva odmah savet za nac. bezbednost, Premijer mora da dođe, šef BIA mora da dođe, i pred kamerama (live) Predsednik krene da ih rešeta pitanjima (lagano može da im se politički posere u takve akcije)...
 
A ti ovde predstavljaš šta? Nekog mnogo pametnog i obrazovanog? Pazi da te Kinezi ne ukradu. Koliko se sećam, za tvoje mišljenje o meni lično, nigde te nisam pitao. Kad me bude interesovalo, što sumnjam da će ikad da se desi, pitaću te.
Vučiću, ti li si?
Opet, nepoznavanje Ustava i nesposobnost čitanja istog nije za ponos.
 
Ако ћемо да крунимо вучићеву власт тако наредних 15 година, онда боље да пакујемо прње. Плус, то код њега не може тако, није он пленковић, пре ће изазвати рат него да да цм власти.
 
Ако ћемо да крунимо вучићеву власт тако наредних 15 година, онда боље да пакујемо прње. Плус, то код њега не може тако, није он пленковић, пре ће изазвати рат него да да цм власти.
Ako SNS uspe da opet konsoliduje vlast i uzme sve na izborima ogroman broj mladih ljudi ce napustiti drzavu.

Pocevsi od mene, ne planiram da mi deca odrastaju u SNS Srbiji sledecih 15 godina
 
Vrh