Šta je novo?

Редови вожње

Fenomenalno. Mogao bih do sutra da gledam kako se mrdaju ikonice :)

88-ice idu dinamički

88ice.png
 
Нема за приград нажалост иначе би било перфектно.
 
Nešto je meni sumnjiv taj Yandex, otkud 27 u Mije Kovačevića, kad je KT na Bogosloviji zatvoren?

Proverio sam na Beograd+ i tih autobusa nema uopšte tu.

1000006298.png
 
Nešto je meni sumnjiv taj Yandex, otkud 27 u Mije Kovačevića, kad je KT na Bogosloviji zatvoren?

Proverio sam na Beograd+ i tih autobusa nema uopšte tu.

Pogledajte prilog 238472
Ako Sekretarijat još nije izmenio trasu u svom GTFS feedu, prikazivaće se ovako. Isto kao i na Google Maps. Feeduje se vreme, pa aplikacija koja "čita" taj feed prikazuje pretpostavljenu poziciju.
 
od sutra novi red vožnje na 602. Ići će na 28 min umesto na 20min. Takodje, 860mv će radnim danima ići na 25 min, a vikendom na 30.
 
8 minuta razlike nije nesto puno, svakako da je to predugacka ulica da bi radio minibus ako vec moze autobus.
 
Ne radi se o kapacitetu već frekvenciji, 28 minuta je preslabo.

Ja bih pre trampio kombi koji ide češće nego solo bus koji ide na pola sata.
Bolje imati autobus na 28 minuta u kojem ćeš moći komforno da sediš, nego da imaš minibus na 20 minuta u koji ne možeš da uđeš. Smešno je da za liniju koja bila zglobna ubeđuješ ljude da treba da ide minibus. Ajde tako pola linija u gradu da pretvorimo u minibus, jer eto da bi linija imala bolji interval.
Minibus linije trebaju da budu iskljucivo one gde autobus ne može da prođe i tu se svaka priča završava i postoji gomila argumenata za tako nešto.
 
Onda taj autobus treba da ide češće.

Moja majka stalno putuje na posao tom linijom, ne žali se na gužvu koliko na to da mora da je čeka dugo.
 
Onda taj autobus treba da ide češće.

Moja majka stalno putuje na posao tom linijom, ne žali se na gužvu koliko na to da mora da je čeka dugo.
Argument moja mama dugo čeka je smešan. Pa ne može svaka linija da ide na 5 minuta, ti si putovao po Evropi i znaš da postoji gomila ovakvih linija gde voze solo autobusi, a interval je nešto ređi.
 
Doslovno ste pisali kako je bolje da na 404 ide kombi umesto busa, jer je pojačana linija, šta fali da se isto recept primeni i ovde.
Kombi na 16-17 minuta bi bio ok, može i običan bus, al ne vidim potrebu iskreno.

Ali ok, meni je na računu isto, šta god išlo, tako da, ne mi se raspravlja dalje. 😃
 
602 kao kombi je bio u početku veliki promašaj i šok.
Najgore je bilo u jutarnjim časovima oko 7 sati, prepun kombi znao da bude. E sad još jedna caka je sad povećan obim stanogradnje na tom potezu Vinogradske ulice, pa su možda odlučili da vrate na staro poznato rešenje solo autobusi.
Ili je eto zbog čuvenog dečka od 100+ prijava da se vrate solaći na toj liniji što je spomenuo Vinča mnogo ranije.
404 je dobio promenu sa autobusa na kombi liniju, ali je razlika između dva režima rada čak 35 minuta u korist minibusu.
Ova promena od 7-8 minuta intervala za 602 nije prevelika.
Razumem argument Jelancha kako bi bilo bolje da ima kraći interval i više kombija, mada sad mi veći problem trpanje 492 umesto pojačavanja 493.
Između dve tačke gledišta malo sam više ka solo autobus opciji, a možda u skorijoj budućnosti se dobije i jači interval ako zapadne neka promena.
 
Bolje imati autobus na 28 minuta u kojem ćeš moći komforno da sediš, nego da imaš minibus na 20 minuta u koji ne možeš da uđeš. Smešno je da za liniju koja bila zglobna ubeđuješ ljude da treba da ide minibus. Ajde tako pola linija u gradu da pretvorimo u minibus, jer eto da bi linija imala bolji interval.
Minibus linije trebaju da budu iskljucivo one gde autobus ne može da prođe i tu se svaka priča završava i postoji gomila argumenata za tako nešto.
Ove izjave nemaju uporište u saobraćajnom inženjerstvu.
Suštinski nema veze da li vozi zglobni, solo ili minibus ako je to offsetovano intervalom. Bitan je kapacitet (po satu), tj broj mesta koji se nudi putnicima. Taj isti broj putnika možeš prevesti sa 2 solo busa na sat (interval od 30 min), ili 4 minibusa na sat (interval od 15 min). Naravno, za putnika je poželjnije da bude manji interval, ali to onda povećava troškove, pre svega vozila i vozača. Ova priča vezana za sedenje i gužvu isto nije validna s obzirom da postoji nešto što se zove keficijent komfora, tj. odnos ponuđenih mesta i protoka koji je na toj deonici prisutan.
Kad posmatraš ovu problematiku kao inženjer, shvatiš da je dodavanje resursa tamo gde jednostavno nema tražnje neisplativo (tipa izjave da svaka linija gde može da prođe zglobni bus treba da bude zglobni bus), a da se zadrži postojeći interval. Posebno u Srbiji, gde živimo sa ograničenim raspoloživim resursima treba posmatrati da sistem radi u nekom optimumu gde se nudi dovoljan broj mesta, ali ekvivalentan onom koliki je protok. Naravnom saobraćaj je živa stvar, dosta se to menja kako vreme prolazi zato treba pratiti određene pokazatelje na koji način neka linija ili potez funkcionišu, i praviti određene izmene u odnosu na raspoložive resurse
 
Ove izjave nemaju uporište u saobraćajnom inženjerstvu.
Suštinski nema veze da li vozi zglobni, solo ili minibus ako je to offsetovano intervalom. Bitan je kapacitet (po satu), tj broj mesta koji se nudi putnicima. Taj isti broj putnika možeš prevesti sa 2 solo busa na sat (interval od 30 min), ili 4 minibusa na sat (interval od 15 min). Naravno, za putnika je poželjnije da bude manji interval, ali to onda povećava troškove, pre svega vozila i vozača. Ova priča vezana za sedenje i gužvu isto nije validna s obzirom da postoji nešto što se zove keficijent komfora, tj. odnos ponuđenih mesta i protoka koji je na toj deonici prisutan.
Kad posmatraš ovu problematiku kao inženjer, shvatiš da je dodavanje resursa tamo gde jednostavno nema tražnje neisplativo (tipa izjave da svaka linija gde može da prođe zglobni bus treba da bude zglobni bus), a da se zadrži postojeći interval. Posebno u Srbiji, gde živimo sa ograničenim raspoloživim resursima treba posmatrati da sistem radi u nekom optimumu gde se nudi dovoljan broj mesta, ali ekvivalentan onom koliki je protok. Naravnom saobraćaj je živa stvar, dosta se to menja kako vreme prolazi zato treba pratiti određene pokazatelje na koji način neka linija ili potez funkcionišu, i praviti određene izmene u odnosu na raspoložive resurse
Sve bi to bilo lepo da imamo normalne minibuseve poput onih koji su radili na 505L i imali dvoje vrata, a ne ove male kombije koji su toliko skučeni, da ako sedneš pozadi, ne možeš da izađeš iz njega, a ima tek nekih 10 mesta i kad se to popuni, nastaje haos. Takođe je haos kad ti u tako skučenom vozilu naleti neka pijanica ili neko ko se nije kupao mesecima. Na mene je jednom u 304N dok je radio minibus pala pijanica i ozbiljno me udarila i ne ponovilo se više nikad taj period sa Lastom. Prosto autobus je 100 puta bolje rešenje u Beogradu gde god može da prođe i to su činjenice. Izuzetak jeste linija poput 404, ali je ona imala očajan interval od 70 minuta, a vrlo nisku popunjenost i onda je bolja opcija imati dva minibusa na 35 minuta jer je to ogromna razlika u intervalu, a komfor neće značajno opasti zbog manjeg broja putnika. Ovde je dolaskom Iveca na 602 porastao kvalitet i komfor prevoza bukvalno 5 puta i ja bih za takav trejd, a 8 minuta manji interval potpisao odmah bez razmišljanja.
Zaboravio sam da kažem da je tvrdnja 1 autobus = 2 minibusa pogresna i da naši autobusi imaju 3-4 puta veći kapacitet od minibusa i da je potrebno 3-4 puta više vozila da bi se pokrio kapacitet solo autobusa.
 
26Л је изузетак где морају ићи 2 минибуса заредом уместо једног соло аутобуса због уских улица горе тако да је ту минибус сасвим оправдан. Штета што не постоји могућност ширења улица да крене соло аутобус.
 
Ove izjave nemaju uporište u saobraćajnom inženjerstvu.
Suštinski nema veze da li vozi zglobni, solo ili minibus ako je to offsetovano intervalom. Bitan je kapacitet (po satu), tj broj mesta koji se nudi putnicima. Taj isti broj putnika možeš prevesti sa 2 solo busa na sat (interval od 30 min), ili 4 minibusa na sat (interval od 15 min). Naravno, za putnika je poželjnije da bude manji interval, ali to onda povećava troškove, pre svega vozila i vozača. Ova priča vezana za sedenje i gužvu isto nije validna s obzirom da postoji nešto što se zove keficijent komfora, tj. odnos ponuđenih mesta i protoka koji je na toj deonici prisutan.
Kad posmatraš ovu problematiku kao inženjer, shvatiš da je dodavanje resursa tamo gde jednostavno nema tražnje neisplativo (tipa izjave da svaka linija gde može da prođe zglobni bus treba da bude zglobni bus), a da se zadrži postojeći interval. Posebno u Srbiji, gde živimo sa ograničenim raspoloživim resursima treba posmatrati da sistem radi u nekom optimumu gde se nudi dovoljan broj mesta, ali ekvivalentan onom koliki je protok. Naravnom saobraćaj je živa stvar, dosta se to menja kako vreme prolazi zato treba pratiti određene pokazatelje na koji način neka linija ili potez funkcionišu, i praviti određene izmene u odnosu na raspoložive resurse
Kako to primeniti na linije tipa 17, 18, 23, 95? Zglobne autobuse sa intervalom od 3-6 minuta ne može da zameni ništa. Bar po iskustvu sa beogradskih ulica. Na 26L je lako ispeglati i na 404.
 
Kako to primeniti na linije tipa 17, 18, 23, 95? Zglobne autobuse sa intervalom od 3-6 minuta ne može da zameni ništa. Bar po iskustvu sa beogradskih ulica. Na 26L je lako ispeglati i na 404.
Pored ograničenja koja sam gore naveo postoje i druga ograničenja u pogledu kapaciteta saobraćajbice i stajališta. Teoretski bi ti mogao da imaš minibus na svakih 20s, ali jednostavno stajališta i saobraćajnice nemaju taj kapacitet da to iznesu. Zato su na tim linijama zglobni autobusi.
 
Vrh