Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Eto. Znači ako puste petlju Vrba i most ka Vitanovcu za Kraljevo samo preko Kamidžorca tj. severnom rutom. Ili ovim lokalnim putem nazad ~1km do centra Vrbe na pružni prelaz ili ka Zaklopači gde ima još jedan al do njega ima da se voziš preko sela i vijugaš ko Morava. U principu naprave most al ovde upraskaju ako ga ne spoje. I da uz sve to ako tih 350-400m od petlje do ove tačke ima asfalt ili barem tucanik.
 
Nadamo se da će završiti petlju Preljina i da će AP obići Mrčajevce. Često idem tim pravcem i dalje se ne mogu oteti utisku, da je prvo trebala biti radjena deonica Čačak-Kraljevo. Od VB do Kruševca saobraćaj je veoma niskog inteziteta, a od Čačka do Kraljeva je uvek ludnica, pogotovo kroz Mrčajevce, gde nekada kolone mogu biti kilometarske.
To je tako i trebalo da bude. Trebalo je da zavrse do Trstenika i do Kraljeva u isto vreme. Sta se tu desilo mozemo samo nagadjati. Ali stvarno je velika sramota sto to nisu uradili.
 
Ma eno u Adranima par bu**** zatvorilo prolaz za kamione , stavili jedan 50 godina star feguson i neku kantu od pezoa i blokiraju kamione, prosto ne verujem da neki gusenicar ne naidje da popljeska to i rastera taj krs sa trase.

Kazu zahtev da se ukloni asfaltna baza jer steti okolini , prosto da ne verujes.
 
Ma eno u Adranima par bu**** zatvorilo prolaz za kamione , stavili jedan 50 godina star feguson i neku kantu od pezoa i blokiraju kamione, prosto ne verujem da neki gusenicar ne naidje da popljeska to i rastera taj krs sa trase.

Kazu zahtev da se ukloni asfaltna baza jer steti okolini , prosto da ne verujes.
Da su dobili novac koji su tražili niko živi se ne bi setio zaštite životne sredine ni asfaltne baze. Ponudjeno im je 2019. 120 din po kvadratu zemlje što je činjenica ništa i ubedljivo najmanje od ostalih opština. Ima tu svega, nije baš sve tako crno i belo. Oni sada traže 2400 din po kvadratu zemlje što je itekako nerealno. Da stvar bude gora, meštani koji su uzeli novac sada traže razliku tako da to je jedna igranka bez kraja i pitanje je kako će i na koji način sve da se završi a vrlo je moguće da ako se skorije ništa ne reši da ove godine neće ni pustiti do Preljine. Izviniavam se što skrećem sa teme.
 
Petlja Katrga je zamišlejna da bude spoj brze saobraćajnice do Kragujevca a uz dobar prilaz Aerodromu Morava a inače trenutno nema neki veći prioritet. Ako je i naprave potpuno bi bilo bezveze da se do aerodroma dolazi nekim uskim seoskim putevima. Bez dobrog spoja bar do ibarske nema ništa. U blizini te petlje je i obnovljeni most na Moravi pa bi sve sa dobrovm vezom moglo da se pokriju i sela sa druge stane reke.

PETLJA KATRGA je veoma važna denivelaciona raskrsnica i veza do aerodroma MORAVA, Kragujevca i A1 panevropskog koridora, tako da pitanje njene sadašnje izgradnje, u okviru deonice moravskog koridora, od Adrana do Peljine, ne sme da bude dovedeno u pitanje, isto kao i prva faza MOTOPUTa, nekih 4km od čeone naplatne rampe do Ibarske magistrale.

Ranije prikazani PREDLOG alternativnog, rekonstruisanog seoskog puta bi mogao da bude u funkciji lokala, povezivanja lokalnih naselja, ali i eventualne veze od čeone naplatne rampe, odnosno mogućeg kružnog toka u nastavku do predloženog novog mosta, odnosno naselja i železnice sa druge strane reke Morave, i eventualno kao obilaznica u nekim posebnim, trenutnim, nepredviđenim situacijama na motoputu.
 
Jbg, lično sam zainteresovan da ovo bude napravljeno (završeno) što pre - do Kraljeva, bar. Da su, kao što nisu, na transparentan način, svima na kompletnoj trasi ponudili odgovarajuće cene za zemljište prema kategoriji, nameni i čemu već sve ne, te da su to odmah platili ljudima, imali bi uslove da rade posao bez ikakvih problema. Htedoh reći, sve je svakako na kredit, pa su mogli to da odrade u jednom dahu, a ne da testiraju ljudsku psihu, u onom najgorem i najboljem obliku. Dalje, mene užasno plaši bilo kakvo njihovo požurivanje i ta nasilna otvaranja kobajagi završenih projekata (na nesreću videsmo kako to prođe u Novom Sadu). Ova ekipa nije sposobna da ovo napravi na pravi način. Kao što rekoh u nekom od prethodnih postova, mi smo na pola maja, idu odmori i vrućinčine, a onda možda i malo kišne sezone, gde će Morava da pokaže da je ipak nije tako lako ukrotiti. Regulisanje tokova reka je nauka, i ne radi se za mesec-dva, pogotovo na ovako dugoj trasi. Pa ljudi moji, mi smo institut "Jaroslav Černi" privatizovali! Eno, valjda oko Kruševca, gde beše, dodaju nasipe i krpe poučeni prethodnom višednevnom kišom. U svakom slučaju, ko ima kakav kontakt sa šefovima na trasi, neka se raspita i prenese informacije. To je jedino što (donekle) ima smisla. Kako smo počeli, mogli bi i kladionicu da organizujemo... ;)
 
Ma da, platiš zaparloženu njivu 200 hiljada evra po hektaru i projekat ide kao po loju...
Pa u čemu je suštinski razlika između toga i SNS podzivođača koji naduva fakturu za izvedene radove na autoputu?
Nisu sad bitni iznosi, pitam iz principa...

Podržavamo seljaka da ojadi budžet, ali SNS firma je bljak?

Licemerno maybe?
Ne znam... Bog zna.
 
Poenta je da bude jasan način procene vrednosti zemljišta, te da to važi za bilo koga, bilo gde, na celoj trasi planiranog auto-puta, i da bude svima isplaćeno u kratkom vremenskom periodu kako bi se izbeglo da inflacija ljudima pravi problem i stvara nejednakosti. U tom slučaju, projekat mogu samo da uspore moderni kasapi koji pod rep kolju, a znamo dobro koji su to... ;-) BTW, budžet je ojađen odavno, tako da straha nema. I na kraju, taj seljak, kakav god da je, ipak ne palamudi i ne parazitira na državnoj sisi (čitaj budžetu), kao ekipa koja piše i određuje "pravila" igre...
 
Ljudi, postoje propisi po kojima se radi...
Opštine rade po tim propisima - takvim kakvi su.
Razrežu iznos i vlasniku to nije dovoljno.
Plus kasni se sa isplatom...

A sa druge strane, zov tri stana u Beogradu na vodi je prevelik, posebno ako se umeša i neki advokat da zamuti vodu, naravno za debeo procenat.
I dobiješ to što dobiješ...
 
Ne kasni se nista, svi su odma dobili pare za njive, nisu dobili oni koji se ne slazu sa cenom i vuku se po sudovima tuze drzavu, nema para dok se ne zavrsi posrupak, logicno,
Druga stvar neko pomenu sns podizvodjace, aj ovako
Glavni izvodjac radova je behtel enka, oni su trazli "100" evra da urade autopout, drzva se slozila i platila taj iznos, e sad koje podizvodjace ,za koje pare valjda bira izvodjac radova i po meni nije lud da plati nesto 5 evra ako moze 2, valjda mu je u interesu da vise zaradi, jel moze taj paradoks neko da mi objasni?
 
kaže antić da je prioritet i da je u planu prvo da puste deonicu v banja - vrba u narednih 6 meseci... ja to čitam kao 6 meseci minimum, znači u najboljem slučaju u decembru.
što mi dalje govori da im nije u planu do kraja godine da puste preljina - adrani. voleo bih da grešim
 
kaže antić da je prioritet i da je u planu prvo da puste deonicu v banja - vrba u narednih 6 meseci... ja to čitam kao 6 meseci minimum, znači u najboljem slučaju u decembru.
što mi dalje govori da im nije u planu do kraja godine da puste preljina - adrani. voleo bih da grešim
Izgleda da ce tako da bude sto je takva budalastina i nemam reci kako bih to sve opisao. Pravac koji je toliko preopterecen ostavljaju za 2026 godinu.
 
To da, ali uporedo rade i prema Preljini, nije da su ovamo skroz stali radovi. Do Mrčajevaca je dosta odrađeno i opet ponavljam, mislim da nije problem da završe do NG. Druga stvar je što im odgovara da parcijalno otvaraju puteve stvarajući utisak konstantne izgradnje, nažalost političari to rade.
 
Na žalost loše vesti sa deonice Adrani - Preljina: ponovo blokada u Baluzi blizu petlje na strani ka Kraljevu.
Takođe ima blokada i kod asfaltne baze u Miločaju, a i na delu Katrga - Mrčajevci.
Koliko god želim da se ovo što pre završi, takođe sam i za to da meštani budu pravedno isplaćeni za svoja imanja, u skladu sa tržišnim cenama, a i da iznosi na celom ovom potezu budu isti, ili bar slični, kao što su bili i na deonici Pojate - Vrnjačka Banja.
 
Druga stvar neko pomenu sns podizvodjace, aj ovako
Glavni izvodjac radova je behtel enka, oni su trazli "100" evra da urade autopout, drzva se slozila i platila taj iznos, e sad koje podizvodjace ,za koje pare valjda bira izvodjac radova i po meni nije lud da plati nesto 5 evra ako moze 2, valjda mu je u interesu da vise zaradi, jel moze taj paradoks neko da mi objasni?
Куку леле. Да ли је ово реалан пост?

Ево, поправићу:

Glavni izvodjac radova je behtel enka, oni su trazli "100" evra da urade autopout, drzva se slozila i platila taj iznos држава је пристала да се пут уговори за 200, и за 5 година анексира за још 100, e sad koje podizvodjace ,za koje pare valjda bira списак добија izvodjac radova одакле треба i po meni nije lud da plati nesto 5 evra ako moze 2 (не може 2, али може 10 или 20), valjda mu je u interesu da vise zaradi, jel moze taj paradoks neko da mi objasni? Какав парадокс? тражио је 100, и на крају добија 120.
 
Vrh