Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Juče ispred nas čovek stao direktno na rampu i verovatno kad je video da se plaća posle 5 minuta izlazi iz kola i počinje da vadi putnicima kofere blokirajući sve ostale automobile iza njega.

Srećom bio je tu čovek koji je kontrolisao pa ga je ubrzo naterao da prođe kroz rampu. Neverovatan smo narod.
Nas covek je proklet za malo para.
Za par hiljada su spremni da urade najodvratnije stvari jer ih nista nije sramota.
 
U ZG je dropoff 10 minuta sa neusporedivo manjeći gužvama

10 minuta je minimum

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
U Berlinu je takodje 10 minuta besplatno, sa sistemom prepoznavanja tablica.

Medjutim jako često se dešava da neko dodje do izlazne rampe i da se ona ne podiže jer je verovatno prekoračeno 10 minuta.


Za razliku od Beograda gde će svaki minut preko naplaćivati 80 centi, ovo su cene za prekoračenje vremena:
  • up to 15 minutes: 5 €
  • up to 30 minutes: 11 €
  • up to 45 minutes: 17 €
 
Mislim da je ovo bitno da svi imamo na umu. Ovaj čovek ne upravlja aerodromom Beograd, već preduzećem koje kontroliše da li Vinci upravlja aerodromom u skladu sa ugovorom o koncesiji. 36 ljudi (i slovima tridesetišest) radi, tj. prima platu, da bi kao kontrolisala rad preduzeća kome je dato upravljanje aerodrom. Ej ljudi - 36-oro! Za njih je u 2022. godini potrošeno, samo po osnovu zarada 1.5 miliona evra:

Pogledajte prilog 163976

Pogledajte prilog 163977

Izvor: https://www.belex.rs/data/2023/06/00132988.pdf i https://fin.apr.gov.rs/JavnaPretraga

Ja bih da se svi podsetimo ovoga. Mi imamo osobu (SAŠA VLAISAVLJEVIĆ) i tim koji nas godišnje koštaju MILION I PO EVRA (1.500.000 evra)!!! čija je JEDINA dužnost da kontrolišu da li koncesionar sprovodi obaveze po osnovu ugovora o koncesiji.

ŠTA TI LJUDI RADE!?!?!?!?!?!?!

ZA NAŠIH MILION I PO EVRA?!?!?!?!?!
 
Juče (nedelja) sam bio pratio nekoga na let, i video momka koji zuji po terminalu i snima redove ispred check-ina.
Kasnije sam video na medijima i na društevenim mrežama opise poput "haos", "pakao" i sl...

Moj utisak je, subjetivan, naravno i samo za tih kraće od sat vremena koliko sam proveo, da je ipak malo pretereno.

Taj red za check-in je bio ispred trake za usmeravanje, mislim da su skoro svi šalteri za chek-in radili. Radilo je i nekoliko šaltera za porodice sa decom.
Ljudi koji dolaze su u početku bili reviltirani redinom, ali bi se brzo smirili kada bi videli da se red kreće i da u stvari i nema čekanja. Osoblje je bilo na treminalu, upućivali su i informisali putnike, šefovi su koordinisali na licu mesta. Možda je traka za prtljag po neki put zastala, ali bi nastavila da radi. Čak i pasoška deluje organizovanije nego pre.
Ljudi se zaista trude, ne može se reći da nije tako. Ali sam i čuo zabrinute komentare kako će li biti u nastavku sezone...
Odlazio sam kada je krenula ona navala za letove posle 14 časova - i opet se pokazala stara boljka: kolone automobila na pristupnim putevima za parkirališta.
Nisam pratio projekat u detalje, ali ako ostanu pristupi 1+1 sa autoputa i 2+2 pored garaže, neće biti dobro.

I da, dobra stvar je što na aplikaciji možete videti gde ima slobodnih parking mesta. P7 je moj favorit svaki put. Mogli bi da organizuju nešto za ona kolica za prtljag za taj parking...
 
Аеродром

Непосредно с аеродрома: много је путника, организација је добра, уз много особља које је ангажовано; на пасошкој контроли смо чекали 10', на прегледу пртљага 15'.











































 
Poslednja izmena:
U Berlinu je takodje 10 minuta besplatno, sa sistemom prepoznavanja tablica.

Medjutim jako često se dešava da neko dodje do izlazne rampe i da se ona ne podiže jer je verovatno prekoračeno 10 minuta.


Za razliku od Beograda gde će svaki minut preko naplaćivati 80 centi, ovo su cene za prekoračenje vremena:
Sa druge strane Orban bere uši opasno...
 
Sa treće strane ogroman broj aerodroma po svetu dozvoljava besplatno kupljenje putnika. Čak i veći aerodromi u Americi gde je promet ličnim kolima veći nego na najvećim aerodromima po Evropi, taj pickup je bez rampi i naplata. Jedino je duže zadržavanje zabranjeno što je logično.
 
Аеродром

Возач аутобуса од паркиралишта до аеродрома је био Азијат, што је деловало симпатично, и - светски.
Из аутобуса смо изашли на излазу из нове зграде (Доласци), попели се на спрат, затим прошли прву проверу, па на пасошку контролу, и онда контролу пртљага. Ред на њој је био веома дугачак, да би га убрзо пресекли и тако скратили чекање на 15'. Докле ће та ажурност и брзина потрајати, питање је. Има службеника који се жале - добродушно, за сада - на гужву и много посла.
Иако још има радова и мноштво путника је на њему, средином дана аеродром је добро функционисао - приметан је труд да особља буде довољно и да нема застоја.
Све добро изгледа и аеродром је сада дигнут на виши цивилизацијски ниво, изгледа као модеран европски аеродром те величине у 21. веку.
Бесцаринска продавница има довољно српске робе (ракије, вина, џемови, ајвар, мајице) која одлично изгледа, и, наравно, робе светских марки. Има више кафетерија, аутомата за кафу, пекара и других радњи и потрепштина.

Сада много зависи од одржавања.

Објаве на енглеском преко разгласа су биле с недопустиво тврдим изговором. На новом истанбулском аеродрому прошле године, на пример, биле су савршене.
Авион је полетео с 15' закашњења, и тако је и стигао на одредиште. Добар, ускотрупни авион, одлично одржаван, са страном посадом.







































 
Poslednja izmena:
beg.aero FB

356425349_643257421179833_3484192937366052401_n.jpg
 
Trenutno na aerodromu - gužva na pasoškoj, pošto rade samo dva šaltera plus službeni, security prazan potpuno. U muškom wc-u 3 od 5 kabina ne radi, a mogu misliti kako je u ženskom, pošto je u muškom bilo više žena nego muškaraca. Letim Montenegrom, koji za sad ne kasni.
Plaćanje karticama na parkingu jako problematično, već drugi put da naplati i zaglupi se (integracija sa pos-om traljavo odrađena)
 
Juče (nedelja) sam bio pratio nekoga na let, i video momka koji zuji po terminalu i snima redove ispred check-ina.
Kasnije sam video na medijima i na društevenim mrežama opise poput "haos", "pakao" i sl...

Moj utisak je, subjetivan, naravno i samo za tih kraće od sat vremena koliko sam proveo, da je ipak malo pretereno.

Taj red za check-in je bio ispred trake za usmeravanje, mislim da su skoro svi šalteri za chek-in radili. Radilo je i nekoliko šaltera za porodice sa decom.
Ljudi koji dolaze su u početku bili reviltirani redinom, ali bi se brzo smirili kada bi videli da se red kreće i da u stvari i nema čekanja. Osoblje je bilo na treminalu, upućivali su i informisali putnike, šefovi su koordinisali na licu mesta. Možda je traka za prtljag po neki put zastala, ali bi nastavila da radi. Čak i pasoška deluje organizovanije nego pre.
Ljudi se zaista trude, ne može se reći da nije tako. Ali sam i čuo zabrinute komentare kako će li biti u nastavku sezone...
Odlazio sam kada je krenula ona navala za letove posle 14 časova - i opet se pokazala stara boljka: kolone automobila na pristupnim putevima za parkirališta.
Nisam pratio projekat u detalje, ali ako ostanu pristupi 1+1 sa autoputa i 2+2 pored garaže, neće biti dobro.

I da, dobra stvar je što na aplikaciji možete videti gde ima slobodnih parking mesta. P7 je moj favorit svaki put. Mogli bi da organizuju nešto za ona kolica za prtljag za taj parking...
Ma to je neki ludak koji snima za serbialive kako bi pravio pometnju po socijalnim mrezama i sirio paniku kako bi se ljudi palili na klikove a on profitira od engagementa na profilu. Ja u prethodnih 3-4 meseca putujem na svake 2-3 nedelje i uvek je red ali brzo ide, standardnih 10-20 minuta i prosao si. Ja uglavnom ne checkiram prtljag.
 
Ma to je neki ludak koji snima za serbialive kako bi pravio pometnju po socijalnim mrezama i sirio paniku kako bi se ljudi palili na klikove a on profitira od engagementa na profilu. Ja u prethodnih 3-4 meseca putujem na svake 2-3 nedelje i uvek je red ali brzo ide, standardnih 10-20 minuta i prosao si. Ja uglavnom ne checkiram prtljag.

Takođe često putujem i imam slično iskstvo. Vratio sam se u četvrtak letom u 21h - da, bilo je tih pogubljenih kofera kod beltova po aerodromu, ali nije bilo nikakve gužve. Imao sam odlazni let u nedelju popodne - pasoška i security su bile pretrpane, ali sam sve prošao za 20tak min. Uvek radim online checking i u 90% slučajeva ne čekiram kofere (uglavnom poslovna putovanja).
 
Takođe često putujem i imam slično iskstvo. Vratio sam se u četvrtak letom u 21h - da, bilo je tih pogubljenih kofera kod beltova po aerodromu, ali nije bilo nikakve gužve. Imao sam odlazni let u nedelju popodne - pasoška i security su bile pretrpane, ali sam sve prošao za 20tak min. Uvek radim online checking i u 90% slučajeva ne čekiram kofere (uglavnom poslovna putovanja).
Apsolutno, uglavnom vise cekam po EU i US jer sam smrtnik bez EU pasosa. I to znatno manji redovi a duze traje - standardno. Tako da ne bih da branim ove nase, ali nista sto iskace iz okvira standardnog putovanja. I pricao sam sa dosta poznanika i kolega, niko mi nije rekao da je cekao duze od 30 minuta na pasoskoj niti na preuzimanju prtljaga.. Tako da ne znam sta bih rekao. U svakom slucaju nije je to autobus pa da udju za 2 minuta, ali da - veliki broj ljudi u redu pa sto da se to ne snimi, i objavi kao panicna vest na kuriru..
 
Vrh