Šta je novo?

Karaburma

Sve te price droga, kriminal, navijaci, ubistva i sl. su smesne. Ista situacija kao na Vozdovcu, Zvezdari, NBGu, Zemunu... Nikakve razlike nema. Najveci problem Karaburme je 'Mali Leskovac'. Stanovnici tog naselja prave najvece probleme na Karaburmi.

Mali Leskovac je usko vezan uz projekat Spoljne magistralne tangente jer baš tuda treba da prođe ka mostu Ada Huja, a ovde se ta nehigijenska naselja ruše samo kad smetaju nekom projektu (slično kao sa eksproprijacijama što beže kao đavo od krsta od njih).
 
Jedina pozitivna stvar nadogradnji na Karaburmi jesu nove fasade. Mislim da je procenat obnovljenih fasada među najvećima u Beogradu.

Još samo kad bi se prizemni delovi prali od navijačkih bljuvotina...
 
Vecina nadogradnji je u redu i stvarno su fasade obnovljene, osim onih odvratnih "pecurki". Stvatno ne znam ko je dao dozvolu da se na dvospratne zgradice nadzida 4-5 spratova... Mislim da je to ujedno i prouzrokovalo probleme sa parkiranjem(pored toga sto je postala moda da svako domacinstvo ima po dva automobila). Ono sto niko ne moze da spori je da je Karaburma jedan od zelenihih krajeva u gradu.
 
Стара Карабурма је жешћи крш од насеља. Уређени плански део има проблем мањка паркинг места, али је тако у сваком делу града. Криминал ту и тамо, има га и на Дедињу, али безбедност је нарушена и у саобраћају, било је оно гажење детета пре пар година чини ми се. Тротоари закрчени паркираним аутима, али исто као и на Врачару нпр. Доста тога је упропашћено оним накарадним надоградњама.
Могуће да насеље има мало негативну енергију због историјата губилишта, депоније, кафилерије за драње паса и кланице у прошлости.
Zaboravio si i keltsku nekropolu.

Elem, jeste bilo gaženja deteta i raznih kriminalnih radnji, ali I na Vračaru je bilo mafijaških obračuna, na Dorćou uletanja automobila u kafiće, na Vidikovcu u pekaru. Mislim da su ubpitanju predrasude o Karaburmi. Mislim da ako i može da se uspostavi statistika, da je slučajna.

Na kraju, kada je ono dete poginulo u saobraćaju, dobar deo Karaburme se digao na proteste, što je solidarnost koja. manjka celoj državi.

Najveći deo Karaburme projektovan je 60 i 70ih godina 20.veka i ono što manjka je parking mesta, kao i u novijim delovima Beograda. Ali zelenih površina zaista ima dosta.
 
То гажење сам навео као пример не баш најбезбедније инфраструктуре. Промашај социјалистичких планера је што су Карабурма и Миљаковац урађени са ужим саобраћајницама са по једном траком по смеру и без зеленог појаса између коловоза и тротоара за разлику од НБГ, Коњарника и Медаковића.
 
Ovde se ne bih slozio sa tobom. To sto je pijani id*** zaobilazio autobus koji je stao na pesackom nema nikakve veze sa infrastrukturom. Bilo kakva razdelana ostrva, ograde ili bilo sta drugo ne bi sprecilo takvu tragediju.
Ne postoji zgrada na karaburmi gde nije dodat barem jedan sprat sto je dovelo do potpunog nestanka trotoara u pojedinim ulicama. I da se ne lazemo, ljudi su čudni i bezobrazni! Vole vise svoja kola od bilo cega, pa se shodno tome i parkiraju na nacin da maksimalno zastite svog ljubimca ne videći racuna o pesacima.
 
Poseban biser na Karaburmi je ulica Patrisa Lumumbe. Dok je na ostalim ulicama na trotoarima ostavljen prostor da prođu pešaci, najčešće manje od pola metra, pešake, ostalo je za parkirana vozila, na ovoj ulici na mnogo mesta nema ni to. Vozila zauzimaju ceo trotoar, pa pešaci moraju na kolovoz. Da li vozači malo više paze na njih? Ne baš, jure kao da su pešaci krivi što nemaju gde da prođu.
Inače na toj ulici se vozi mnogo brzo, pretiču se vozila gde god se stigne, pešački prelazi kako da ne postoje, nije mi jasno kako do sada nema većih saobraćajnih nesreća.
 
U Patrisa Lumumbe su bar česti ležeći policajci, pa to bar malo usporava kretanje vozila.
Problem je i pošta, jer je uvek bar jedan njihov kombi parkiran, ne na trotoaru, nego na kolovozu...
 
Poseban biser na Karaburmi je ulica Patrisa Lumumbe. Dok je na ostalim ulicama na trotoarima ostavljen prostor da prođu pešaci, najčešće manje od pola metra, pešake, ostalo je za parkirana vozila, na ovoj ulici na mnogo mesta nema ni to. Vozila zauzimaju ceo trotoar, pa pešaci moraju na kolovoz. Da li vozači malo više paze na njih? Ne baš, jure kao da su pešaci krivi što nemaju gde da prođu.
Inače na toj ulici se vozi mnogo brzo, pretiču se vozila gde god se stigne, pešački prelazi kako da ne postoje, nije mi jasno kako do sada nema većih saobraćajnih nesreća.

Meni nije jasno kako deca idu do skole ovom ulicom. Jeziva je. Ili ih roditelji voze do kraja osnovne.
Iako pripadamo Rajsu, od ove skole sam odustala bas zbog nebezbedne ulice.
 
Pa stubici ce samo prebaciti problem par ulica dalje, automobili ce i dalje biti tu i morace negde da se parkiraju.

Ja znam da je prostora sve manje a automobila sve vise i grad ce u jednom trenutku morati da krene da pravi javne parkinge kako zna i ume, jer bezbednost svih je nenormalno ugrozena parkiranjem na trotoaru i na sred ulice sa sva 4.

I to ne vazi samo za Karaburmu naravno nego za ceo grad. Jer metroa nema, gradski prevoz je sve gori i bice sve vise i vise automobila, moraju da prestanu da zmure.
 
Pa stubici ce samo prebaciti problem par ulica dalje, automobili ce i dalje biti tu i morace negde da se parkiraju.
Pa na Novom Beogradu su oduševljeni zoniranjem i prebacivanjem iz plave u zelenu zonu.

I to ne vazi samo za Karaburmu naravno nego za ceo grad. Jer metroa nema, gradski prevoz je sve gori i bice sve vise i vise automobila, moraju da prestanu da zmure.
Neće metro ništa doprineti smanjenju broja vozila. Niti bi se to razrešilo daleko boljim gradskim prevozom. Ti imaš dobar deo ljudi koji ni za šta na svetu se ne bi odrekao toga da za svaku stvar uzima kola, čak iako mu je nešto na pet minuta hoda ili pak ima direktnu liniju od stana do željene lokacije. O ovakvim i sl. stvarima je @Bender Rodriguez pisao u drugim temama.
 
Slažem se da stubići neće rešiti problem parkiranja, jer jednostavno vozači nemaju izbora, vozila je previše, a ipak negde moraju da se parkiraju. Karaburmi očajnički treba nekoliko javnih garaža i o tome treba hitno razmišljati, dok još postoje prazne parcele.

Jedna bi mogla na mesto bioskopa Slavica, jedna kod okretnice autobusa, i jedna eventualno u Uralskoj, kod pijace. Mada opet ostaje pitanje parkinga u P.Lumumbe, gde tu ugurati parking.



Takođe, ne znam šta se čeka sa spajanjem Uralske i Vojvode Micka Krstića, rasteretio bi se pritisak na Višnjičku i Diljsku kad je u pitanju pristup Bigu. Odradili 200m u zoni Dunavskih terasa i kad su došli do objekata koje treba rušiti tu su stali. Odokativno fali možda 200m do spajanja, ako i toliko.
 
Diljsku bi rasteretilo i spajanje Stevana Hristića sa Višnjičkom.. treba im 50m! :rolleyes:
 
Da li neko ima bilo kakvo razumno objašnjenje za Stevana Hristića? Koliko se sećam, tu čak nema šta ni da se ruši, sve je spremno. Pretpostavljam da se čeka da Big odluči šta će praviti na tom poslednjem delu parcele, bilo je priče o zdradi sa poslovnim prostorom, ali od toga se nakon korone verovatno odustalo.
 
jer jednostavno vozači nemaju izbora, vozila je previše, a ipak negde moraju da se parkiraju.
Da li je neko došao pored tih ljudi i rekao "alo kupi auto". Niko te ne tera da kupiš auto ako nemaš mesta gde da ga staviš. Ako ga ipak i kupiš onda opet ne možeš da ga metneš tako da te boli ona stvar za ostale stvari.
 
Slažem se da stubići neće rešiti problem parkiranja, jer jednostavno vozači nemaju izbora, vozila je previše, a ipak negde moraju da se parkiraju. Karaburmi očajnički treba nekoliko javnih garaža i o tome treba hitno razmišljati, dok još postoje prazne parcele.

Jedna bi mogla na mesto bioskopa Slavica, jedna kod okretnice autobusa, i jedna eventualno u Uralskoj, kod pijace. Mada opet ostaje pitanje parkinga u P.Lumumbe, gde tu ugurati parking.



Takođe, ne znam šta se čeka sa spajanjem Uralske i Vojvode Micka Krstića, rasteretio bi se pritisak na Višnjičku i Diljsku kad je u pitanju pristup Bigu. Odradili 200m u zoni Dunavskih terasa i kad su došli do objekata koje treba rušiti tu su stali. Odokativno fali možda 200m do spajanja, ako i toliko.

Na mestu bioskopa Slavica bi trebalo da se izgradi kvalitetno igraliste za decu, a ne parking ili crkva!
Da li neko ima bilo kakvo razumno objašnjenje za Stevana Hristića? Koliko se sećam, tu čak nema šta ni da se ruši, sve je spremno. Pretpostavljam da se čeka da Big odluči šta će praviti na tom poslednjem delu parcele, bilo je priče o zdradi sa poslovnim prostorom, ali od toga se nakon korone verovatno odustalo.

Poslednji put kad sam gledala videla sam da postoji par parcela u tom potezu koje su izuzetno male (od 1-50m2) u zajednickoj svojini fizickih i pravnih lica. Cak je na ulazu u Visnjicku Sanivil doo vlasnik jednog dela.

Verovatno dok se to ne resi, ne moze i ulica da se radi.

Sinoc kasno sam bila u TC Big i iznenadila sam se koliko ljudi koristi njihov parking kao svoj. Sta ce biti kad ga zatvore, pocnu da naplacuju itd. ne znam. A pocece, niko nije toliko velikodusan 😂
 
Na mestu terena FK Beograd može da se uradi podzemna garaža sa dva nivoa i oko 200 parking mesta, a gore neka bude i teren sa veštačkom travom kao na TC Stadion.
 
Ne dirati teren, ni garaža ni zgrade a pogotovo ne ništa slično kao TC Stadion. Kroz teren struji povetarac sa zvezdare koji se parama ne može platiti. A i onako niko neće plaćati za garažu
 
Karaburma mala Kolumbija, glavna je parola neka d. murija :)
Karaburma je iznedrila ozbiljne face ovoga grada, upoznao sam ih na desetine sto po raznim industrijama i letnjim bastama sava centra pa do tibina. Mislim da se mracna era karaburme zavrsila raspadom ekipe Prele, Ace i ostalih iz te ekipe.
Sto se tice navijaca anti romi su godinama prisutni i naravno b.u. Bila je jedna ozbiljna zvezdina ekipa Vatos Locos ali im se obilo o glavu drugarstvo sa gore pomenutim likovima. Ako neko zna nesto o njima moze da napise..
 
Karaburma ima goru reputaciju nego što je to realno za ovaj kraj, i to vuče istorijski jer je pre nekoliko decenija važila za sirotinjski/romski kraj. Trenutno se na Karaburmi (kao i svuda) odvija snažna džentrifikacija i beogradska srednja klasa je počela polako ali sigurno da se naseljava.

Veliki plus Karaburme je što je to jedan od delova grada koji je povezan ka centru tako da se nigde ne upada u neki jezivi špic. Višnjička ulica je prohodna i trenutno je proširuju sa još 2 trake. Uliva se u 29i koji je generalno ok što se tiče gužve, a i može se izaći zaobilazno Dunavskom do Dorćola. Gradski prevoz je takođe pristojan, 16/23/25/35/74 itd. dobro povezan kraj.

Što se okruženja i infrastrukture tiče - tanko je u odnosu na ono što bi trebalo da sadrži urbana sredina. Prednosti su što ima dosta zelenila, škola, vrtića, a rekao bih i da postoji dobar urbanistički potencijal za sadržaje na Adi Huji kada taj deo grada dođe na red jednog dana za sređivanje. BIG tržni centar + Lidl su dosta pozitivna pojava za ovaj generalno sadržajima i ponudom siromašan kraj.

Apsolutno jeste jeziva situacija sa parkingom koja postaje sve gora i gora, kao što je neko rekao gore, ulice su ostale bez trotoara. Gotovo je nemoguće šetati nekim ulicama. Patrisa Lumumbe je trenutno meme level, jer pešaci bukvalno ne mogu da prođu ovom ulicom, kombiji i kamioni tretiraju traku kao parking, stoje na sva 4 bukvalno na raskrsnici, pešaci hodaju ulicom i pretrčavaju bez obzira na pešačke itd. Kada sam polagao vožnju bojao sam se ove ulice jako :D Mnogo ulica na Karaburmi pati zbog problema sa parkingom i ja ne vidim neko očigledno rešenje, a objektivno će se vremenom situacija još pogoršavati zbog naseljavanja sve većeg broja ljudi.

U svakom slučaju, Beograd se već jako proširio na svoju zapadnu stranu i realno je da će neki drugi delovi grada (naravno, uz ogradu da država mora da potegne i isprati to sa infrastrukturom) razvijati ubuduće više čisto zbog geografskih limita i nedostatka metroa. Karaburma je definitivno kraj koji će u narednih 20-30 godina dosta da promeni lični opis zbog ove činjenice.

U starogradnji ima pristojnih stanova na tržištu povremeno, trenutno projekata u izgradnji nema nešto osim tih zgrada kod BIGa, one nove zgrade kod Dunavskih terasa...ne pada mi pored toga sad ništa na pamet, ako neko zna nek kaže :)
 
Ne dirati teren, ni garaža ni zgrade a pogotovo ne ništa slično kao TC Stadion. Kroz teren struji povetarac sa zvezdare koji se parama ne može platiti. A i onako niko neće plaćati za garažu

Pa napisao sam podzemna, teren bi ostao na potpuno istom mestu i visinski, to nema dodirnih tačaka sa TC Stadion, a dobilo bi se dovoljno parking mesta da se zabrani parkiranje na trotoarima u okolnim ulicama.
 
Како решити оно ругло од старе Карабурме?
Иначе кад већ ценимо Карабурму, искрено урбанистички горе насеље је део Врачара између Макензијева и Господара Вучића као и Вождовац између Устаничке и Господара Вучића са Душановцем са обе стране аутопута.
 
Jel zna neko sta se otvara na mestu nekadasnje izgorele zgrade magacina Dealex u Visnjickoj? Videh pre neki dan radove na tom objektu. Pored Metro obuce.
 
Vrh