Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Mogu da puste, samo gde bi se u tom slučaju sa autoputa isključivali i gde bi prolazili npr. kamioni koji iz pravca Pojata idu ka Brusu, Blacu...
Pa imaju 3 mogucnosti:
1. Kao i do sada preko Makresana, ali se ne iskljucuju u Pojatama vec u u Cicevcu.
2. Do Jasickog kruznog toka pa kroz grad, sto je najnelogicnije zbog guzve i
3. Do Koseva, pa nazad na Citluk.
 
Logično jeste, ali na žalost neće napraviti paralelnu magistralu i već smo o tome nekoliko puta raspravljali.
Autoput neće rasteretiti gradske ulice u Kruševcu ni za jedno vozilo, za razliku od npr. Kraljeva, Čačka, Trstenika kojima će autoput drastično smanjiti gužve. Kruševac će, za razliku od navedenih gradova, izgradnjom autoputa i gubitkom te lokalne magistrale samo povećati svoje saobraćajne probleme.
U Trsteniku ulice nisu opterećene zbog magistrale (KŠ-KV), koja srećom ne prolazi kroz samo gradsko područje, već zbog lokalnog stanovništa. Za sve ostalo što si napisao je potpuno tačno. Mislim da će, što se tiče gužve, Kruševac tu biti na gubitku, a Kraljevo na dobitku, odnosno, mislim da će se u Kraljevu gužve dosta smanjiti kroz grad, a u Kruševcu, nažalost i povećati.
 
Pa imaju 3 mogucnosti:
1. Kao i do sada preko Makresana, ali se ne iskljucuju u Pojatama vec u u Cicevcu.
2. Do Jasickog kruznog toka pa kroz grad, sto je najnelogicnije zbog guzve i
3. Do Koseva, pa nazad na Citluk.

Da, to su otprilike te mogućnosti, ali sve tri su nemoguće ili veoma loše.

1. Ovo rešenje bi napravilo velike probleme vozačima jer bi mnogi vozači kamiona promašili isključenje u Ćićevcu. Tako da bi verovatno morali da voze do Jasičkog kružnog toka, pa da se vraćaju do Makrešana.
2. Da, to si u pravu. Gradske ulice ne bi izdržale toliki broj kamiona i autobusa. Već i sada su u određenim terminima ulice blokirane vozilima sa kolonama od više stotina metara. Na ovaj način bi nastao potpuni kolaps.
3. U ovom slučaju bi saobraćaj ponovo išao kroz sam grad i ovo bi bilo još lošije rešenje nego da se isključuju na Jasičkom kružnom toku.

Jednostavno, nikada nije planirano da se otvori pod deonica do Makrešana već do Kruševca, ali zbog velikog kašnjenja i zbog političkih poena, pokušaće da nešto improvizuju. Ne postoji pametno i funkcionalno rešenje dok se ne završi petlja Kruševac istok i dok se ista ne spoji sa gradom. Sa tim se kasnilo bez ikakvog opravdanja jer se iz nekih razloga radilo na drugoj deonici od Koševa do Trstenika, a koja je po planu i projektu predviđena kao poslednja. Takođe i pored stalnih najava gradskih čelnika u Kruševcu i dan danas nije počela izgradnja saobraćajnice koja će spojiti autoput sa gradom, tj. severnom obilaznicom.
 
Bas tako. Najbolje bi bilo da su ispostovali prvobitnu najavu za sektor 1, zavrsetak do Koseva i postavljanje privremene ceone naplatne stanice. Ovako je sve bez smisla.
 
Verovali ili ne,koliko me secanje sluzi rok je probijen za deonicu Pojate-Krusevac pa oko god dana. Cela deonica rok je 2025. Medjutim informacije pouzdane od ljudi koji rade u firmi koja izvode radove,kazu da sigurno nece biti gotovo pre 2026., znaci ja bih rekao 2027. I tako kaze da je cela deonica vec probila budzet od inicijalnih 800,850mil eur. I da tek slede placanja u narednim godinama. Znaci veselooooo...da racunamo odmah duplo...1,5mlrd...100km..znaci 1km mu dodje 15mil. Doduse deonica Novi Beograd - Surcin 7,9km 70mil.eur
 
Видећемо шта ће бити, сада све у целом свету постаје неизвесно, догађаји и то озбиљни се мењају на дневном нивоу. Нико више са сигурношћу не може ни за шта гарантовати. Када ће све ово бити готово не знам. Не знам ни да ли ће... а то је прави проблем!
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK

КАКО ЋЕ СЕ ЗВАТИ ДЕОНИЦА АУТО-ПУТА ОД ПОЈАТА ДО ПРЕЉИНЕ: Коридору Курсулино име?​

Г. ЋИРОВИЋ
22. 03. 2023. у 08:05

ГЛАСНО изговорена идеја председника Србије Александра Вучића да такозвани „Моравски коридор“, ауто-пут Прељина-Појате, када буде комплетно завршен понесе име војводе Јована Курсуле, једног од највећих српских јунака и Карађорђевог саборца из Првог српског устанка, наишла је на одобравање великог броја Краљевчана.​

КАКО ЋЕ СЕ ЗВАТИ ДЕОНИЦА АУТО-ПУТА ОД ПОЈАТА ДО ПРЕЉИНЕ: Коридору Курсулино име?




Тако су и чланови овдашњег Друштва за неговање традиције ослободилачких ратова које управо носи име „Јован Курсула“ по чувеном војводи, упутили званично писмо министру грађевинарства Горану Весићу да подржавају ову идеју.
- Обилазећи радове на изградњи председник Вучић је гласно размишљао о томе да би ауто-пут могао да понесе име Јована Петровића Курсуле. То име практично везује читаво Западно Поморавље. Он је рођен на подручју Чачка, учествово је у ослобођењу свих места у долини Западне Мораве, војевао је код Варварина, а преминуо је у краљевачком селу Цветке – каже др Милан Матијевић, председник Друштва „Јован Курсула“.
 
Ja sam više za praktična imena tipa: A1, A3, A5 . Em lakše pročitati na tabli em razumnije na navigaciji, em lakše za orijentisanje. Ovo je korisno za sve a pogotovo za strance u tranzitu.
Ako već ne mogu ova tehnička imena, onda sam pre za univerzalne vrednosti kao: Autoput slobode, ili Autoput svetlosti (pošto će ljudi ovde na na neki način progledati) ili Autuput napretka.
Ili možda neke geografske odrednice: Zapadnomoravski autoput itd.
Ne znam šta se samo hvataju ovih junaka iz 1. i 2. Srpskog ustanka od pre 200g. Valjda neki patriotizam da se naglasi ili šta već. Pa imali smo i većih ličnosti npr. Autoput Cara Lazara ili to sad više nije u modi.
Ili "Autoput dece Srbije" pošto će ga sva deca otplaćivati a ne samo deca iz mesta kroz koja prolazi. Da ljudi imaju osecaj da nesto ostavljaju deci, da se gradi kultura zaostavštine a ne samo "moje dupe i ja". Ima tu dosta za komentarisati ali odoh sad u off.
 
ЈА сам био убеђен да ће предлог бити Аутопут Цар Лазар јер пролази поред Крушевца...
 
Ja sam više za praktična imena tipa: A1, A3, A5 . Em lakše pročitati na tabli em razumnije na navigaciji, em lakše za orijentisanje. Ovo je korisno za sve a pogotovo za strance u tranzitu.
Ako već ne mogu ova tehnička imena, onda sam pre za univerzalne vrednosti kao: Autoput slobode, ili Autoput svetlosti (pošto će ljudi ovde na na neki način progledati) ili Autuput napretka.
Ili možda neke geografske odrednice: Zapadnomoravski autoput itd.
Ne znam šta se samo hvataju ovih junaka iz 1. i 2. Srpskog ustanka od pre 200g. Valjda neki patriotizam da se naglasi ili šta već. Pa imali smo i većih ličnosti npr. Autoput Cara Lazara ili to sad više nije u modi.
Ili "Autoput dece Srbije" pošto će ga sva deca otplaćivati a ne samo deca iz mesta kroz koja prolazi. Da ljudi imaju osecaj da nesto ostavljaju deci, da se gradi kultura zaostavštine a ne samo "moje dupe i ja". Ima tu dosta za komentarisati ali odoh sad u off.

Apsolutno se slazem, autoput nije objekat od istorijskog znacaja pa da mu se lepe nekakvi nazivi. Regionalne odrednice jedino imaju smisla, tipa Slavonika, Dalmatinka u HR ili Trakija u BG. Ja ih zovem A1, A2, A3, A4, A5 itd.

Ovaj kvazi patriotizam je na nivou onih bilborda i znakova Ja volim Srbiju. Dovoljne su patriote ako postuju Ustav i ne ruse spomenike odnosno ne dozvoljavaju unistavanje istih...
 
ЈА сам био убеђен да ће предлог бити Аутопут Цар Лазар јер пролази поред Крушевца...
Морао би бити кнез Лазар.

Ово са Курсулом је глупо - није довољно велика личност. Не мора да има име, ако се не намеће само.
 
Е сад,да ли је Цар ,Кнез или можда политички комесар Лазар ( да се не увреде комунисти који су ових дана били доста активнина форуму ) није битно,али стварно мислим да је логично да се зове по Лазару Хребељановићу,свака част Курсули,али зна се где је Лазарев град ( а не мислим на Лазаревац ):)
 
Vrh