Šta je novo?

Zeleni venac

Screenshot 2025-06-25 at 13.45.40.png


kako je super ovo iskljucenje, pod pravim uglom...
 
Jbt, pa da li je realno da u Beogradu ama bas niko ne ume (ili ih mrzi) da uradi nesto onako kako bi trebalo. Ovo stvarno izgleda groteskno, uzimajuci u obzir i onu sliku asfalta na autobuskoj stanici, koja bukvalno izgleda kao preorana od tockova.
 
Jbt, pa da li je realno da u Beogradu ama bas niko ne ume (ili ih mrzi) da uradi nesto onako kako bi trebalo. Ovo stvarno izgleda groteskno, uzimajuci u obzir i onu sliku asfalta na autobuskoj stanici, koja bukvalno izgleda kao preorana od tockova.

Voleo bih da si u pravu i da je problem znanje ili lenjost, ali nažalost, ovde je glavni problem poštenje.
 
U Srbiji se nije uradila nijedna ulica niti put pošteno u poslednjih 15 godina. Sve propada i mora da se sanira nakon par meseci korišćenja. Poslednje dobre rekonstrukcije su bile Nemanjina, BKA i Autoput kroz grad. Sve ostalo je teška kraða i lopovluk...

Kradu na materijalu gotovo sigurno, bilo da se radi o količinama ili kvalitetu. Gumenost asfalta kao na snimku gore i uleganje pod đonovima je indikator prevelike količine bitumena u smeši, ili lošeg bitumena.

Nevezano za Zeleni venac, očigledno je da je izdržljivost asfalta koji koriste u obnovama ulica Beograda gotovo nikakva. Koriste asfalt slabog kvaliteta, i siguran sam da uvek rade tanji sloj nego što bi trebalo. Nije retkost videti u relativno skoro asfaltiranim ulicama uleganje asfalta (posebno oko šahti), pucanje asfalta (rupe na sred ulice), pukotine i slično, što onda posle moraju da krpe onako aljkavo iz deset puta.

Mnogo se krade.
 
Videcemo da li su barem malo odlucili da nas ne prave ludima sto se tice stajalista koje su nedavno presvukli.

Sto se tice Brankovog mosta i Bulevara Zorana Djindjica kolotrazi (i guzvanja) se vec uveliko stvaraju.
 
Evo skoro sam išao za Aranðelovac..i sećam se da je dugo bio zatvoren onaj nadvožnjak kod Rode Mladenovac. I posle te duge rekonstrukcije već je propao put i vide se ozbiljni kolotrazi sa strane. Neverovatno..kao da je količina vremena koju ulažu u rekonstrukciju obrnuto proporcijonalna konačnom kvalitetu. Evo setimonse samo 4 Zelena bulevara...bokte...preko 1.000 dana...evo raspada se bez da je ikada završeno.
 
Pijaca Zeleni venac - Dragoljub Zamurovic.jpg

📷 Dragoljub Zamurović

Zeleni venac, nekada močvara — danas kraljica pijaca
Na ovom mestu su nekada bili usidreni čamci, a Beograđani su dolazili da predahnu uz vodu, tada nadomak varoši. Umesto planiranog Narodnog pozorišta, koje tlo nije moglo da izdrži, izrasla je kafana po kojoj je čitav kraj dobio ime — Zeleni venac.
Kao i mnogi delovi Beograda, i ovaj prostor je menjao lice: bara je isušena, kvart urbanizovan, a sedamdesetih godina 19. veka počinje izgradnja pijace. Zahvaljujući blizini Abadžijske čaršije i dobroj vezi sa Terazijama, mesto je ubrzo postalo trgovačko središte. Prva skupština piljara održana je ovde 1918, a već 1926. pijaca dobija svoj prepoznatljiv izgled, prema projektu arhitekte Viktora Rosa. Zbog jedinstvene arhitekture proglašena je za spomenik kulture od posebnog značaja.
Ova fotografija koju sam danas snimio, otkriva simetriju i ritam ovog zdanja koje Beograđani svakodnevno posećuju, a retko sagledaju ovako — iz ptičije perspektive. Današnja pijaca, modernizovana, klimatizovana i obnovljena 2007. godine, i dalje nosi titulu "Kraljice pijaca", spojivši trgovačku tradiciju sa savremenom funkcionalnošću.
 
Vrh