Šta je novo?

Zeleni venac

I ovo vec duže vreme ovako stoji i trraje ....
a da nije neki ,,hotelski ,,
performans ?
IMG_20231030_072154.jpg
 
Дуго је нека девојка, жена, плавуша спавала у подземном пролазу. Могуће да је њен душек.
 
Биће да је били у плану пре рата, после у социјализму прескочено, а сада скупо.
 
Ако ту не може ништа да се гради, најбоље расчистити и направити парк.
 
А без аљкавих локала на његовом месту вероватно и пустош попут платоа на Славији.

тргови по правилу требају да буду у срцу живих места, где људи природно гравитирају јер је лепо за проводити време на њима. Сплетом историјских околности Зелени венац то није и никад није био. Очекивати да ће људи долазити да проводе време око саораћајних гужви и превозних чворишта је бесмислено тако да је поређење са Славијом сасвим на месту

Најбоље што може за Зелени венац је да се искористи његова посећеност и локација и направи неко решење у виду зелених тераса са лепим погледом и гомилом локала који би плански и достојанствено задовољавали тражњу уместо постојећих ад хок закрпа, тезги, трафика итд.
 
Tргови по правилу требају да буду у срцу живих места, где људи природно гравитирају јер је лепо за проводити време на њима. Сплетом историјских околности Зелени венац то није и никад није био. Очекивати да ће људи долазити да проводе време око саораћајних гужви и превозних чворишта је бесмислено тако да је поређење са Славијом сасвим на месту
Savski trg je odgovarao ovom opisu, pa je nakon uređenja rasterao sve što se može rasterati. Isto se može reći i za Slaviju. Isto i nakon rekonstrukcije Trga republike imamo manje ljudi koji se zadržavaju tamo. Sudeći po tome kako rade rekonstrukcije trgova, kojeg se dokopaju, tako rasteraju ljude koji su ga posećivali, Zato bolje da ništa ne čačkaju na Zelenom vencu.​
 
Није решење Савског трга изазвало недостатак масовног присуства, тачније токова, већ укидање садржаја које су то кретање генерисали, а то су стајалишта градских аутобуских линија, аутобуска и железничка станица и сада зграде Поште, јер се реално нико ко није баш морао ту није задржавао, још мање да је долазио да одмара и ужива, већ како би користио јавни превоз да што пре стигне углавном од куће до посла и обратно или од куће у Београд и обратно.

Проблем Славије је што није решена у целини, већ само један њен мали део да би профункционисала као трг, а не пролазна, преседачка дестинација, дакле мора се решити њена суштина, па потом естетика. Ко ће нормалан и зашто висити на месту пријатном као мостарска петља, на највећем аутомобилском чворишту у граду (што је последица аутомобилског урбанизма)?

Слично је и са Зеленим венцем, док је Бранкова магистрални пут, а Југ Богданова аутобуска окретница, ту не може бити ништа друго до тачка преседања путника или коридор овима који окретницу користе као место доласка у центар и одласка из центра и то им треба максимално олакшати некаквим будућим решењем.
 
И 70их је била то исто, па није било овако одвратно.
 
Vrh