Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Odgovor se (na žalost) sam nameće, ali zašto mnogi semafori kada pada kiša ili sneg prestaju da rade?

Veoma mi je teško da svarim činjenicu da su instalacije loše sprovedene i da nisu poštovani standardi za postavljanje istih, ali zaista ne vidim drugo objašnjenje za ovoliko ispadanja semafora pri malo više vode (snega).
 
Zna li iko zašto ovde ima toliko vozača koji kače plave ili svetloplave sijalice na automobile, a neki čak kao i da farbaju postojeće originalne farove?

U čemu je fora? Oponaša se policija, kao ako ima neku konfliktnu situaciju da vozač ispred u ogledalu pomisli da je policija, ili šta...?

Što je najluđe, to viđam čak i na nekim autobusima i trolejbusima. Kako uopšte dođe do toga da neka sijalica za vozilo postane ''plava''? Mislim, pošto sva civilna vozila dolaze sa bezbojnim, crvenim i narandžastim jelte...
 
Zna li iko zašto ovde ima toliko vozača koji kače plave ili svetloplave sijalice na automobile, a neki čak kao i da farbaju postojeće originalne farove?

U čemu je fora? Oponaša se policija, kao ako ima neku konfliktnu situaciju da vozač ispred u ogledalu pomisli da je policija, ili šta...?

Što je najluđe, to viđam čak i na nekim autobusima i trolejbusima. Kako uopšte dođe do toga da neka sijalica za vozilo postane ''plava''? Mislim, pošto sva civilna vozila dolaze sa bezbojnim, crvenim i narandžastim jelte...
Не, не опонаша се полиција, далеко од тога. Једноставно плаве сијалице, без обзира да ли су халогенке, ксенони или лед, имају леп и добар одсјај на асфалту, али само
кад је асфалт сув. Кад је асфалт мокар, не вреде баш пуно. Све остало што причају је шминка. Значи само безбојне сијалице, онако како је фабрички уграђено.
Има чак и за бицикле плавих сијалица, али заобиђи их.

Овде имаш доста слика свих врста плавих сијалица https://www.google.com/search?rlz=1...0HHatXBcsQjJkEegQIAhAC&biw=1600&bih=757&dpr=1
 
Ja sam bio pri utisku i informaciji da u Srbiji plave sijalice na vozilima bez posebnih dozvola i namena nisu dozvoljene.

Naravno, neće niko da pravi pitanje zbog plavkaste sijalice na biciklu, pa čak ni farova koji malo vuku na plavkasto. Ali video sam i dosta onih koji su se po nijansama jako približili - koliko god ''civilne'' svetiljke mogu da se približe - nijansama koje se rezervišu za vozila hitnih službi. Naravno da nije isto kao prave policijske, ni po nijansi a kamoli po intenzitetu. Ali ono... postavlja se pitanje ima li tu nekad pokušaja i da se makar u momentu izimitira policijsko obeležje i osvetljenje.


Iskreno, ne dopada mi se ta praksa nimalo. Mislim sa plavim i plavkastim. Treba pooštriti kriterijume da ne sme da prelazi neku vrednost u RGB sistemu ili kako li se već mere spektri i nijanse u tim slučajevima. Ako već to nije tako zapisano i doneseno. Mislim da izuzev zakonski propisanih nijansi i boja (crvena, žuta i bela / bezbojna) , druga svetla odnosno druge nijanse nemaju šta da traže na spoljašnjosti civilnih automobila.

P.S.
Da ne bude zabune, nigde nisam mislio na ''default'' ksenonske sijalice sa onom svojom ''default'' bojom koja malo vuče na svetlo plavo, ali zanemarljivo.
Nego na ovakve papazjanije:
big-91868161_5e5e3de9603f93-926594490-02-05-0b0de13.jpg

Ovo ne treba da se dozovljava uopšte. Pogotovu plava i crvena.
 
Poslednja izmena:
Plava je hladna boja. Plava sijalica daje "jače" svetlo nego normalna.
 
To je lepo, ali plava svetlost na putu je rezervisana za vozila hitnih službi.

Ovo gore na slici nije ništa drugo do krivudanje oko zakona i igranje sa istim. A reko bih, kod nekih, i pokušaj lažnog predstavljanja.
Čak i ako ne žele da imaju neku korist od toga, opet je lažno predstavljanje. Ja nemam pravo da nosim policijsku uniformu sve i da je nikako ne zloupotrebim. Prosto, to se vodi kao lažno predstavljanje. Isto važi i za vojnu. I zakon je sad striktniji oko toga, nema više kao 90ih i 2000ih da svako ide okolo u M93 i plavom Tiger Stripe-u Interventne i PJP.


Drugo, ne vidim potrebu za ovime na putu. Nisu ovo 90te sa mračnim ulicama i još mračnijim putevima i Stojadinima na njima koji jedva obasjavaju 20 cm ispred. Automobili su noviji, delovi jeftiniji, putevi bolje osvetljeni, sami automobili takođe bolje dizajnirani i bezbedniji... Ako se neko toliko zenta da vozi noću sa današnjim normalnim farovima koji ispunjavaju osnovne propise, pa ne znam, možda ne treba da vozi noću uopšte... A ne da tu imitira Policiju i semafor.

imitacija.jpg

Ja ovde vidim materijala i osnova za pravno preispitivanje namere iza ovoga, kao i za tehničku analizu ili procenu ovih svetala koliko su vizuelno blizu policijskim.
Zaista ne vidim šta će bilo kome normalnom u normalnim okolnostima ovako nešto na vozilu.
 
Poslednja izmena:
Свуда у свету се користе плаве сијалице. Написао сам ти разлог зашто су добре, а и зашто су лоше.
Не видим даљу потребу за дискусију, зашто ово зашто оно!
 
Pa dobro, ti ne vidiš, ja vidim. Kao što rekoh, postoji nešto što se zove lažno predstavljanje. Što ne mora da znači samo ''Dobar dan, ja sam policajc Marković iz MUPa'' nego i nošenje uniforme ili menjanje vozila tako da liči na policijsko.

Isto koliko znam, a videću i da proverim u odgovarajućim dokumentima, u Srbiji su plava svetla na putevima i u saobraćaju rezervisana samo za vozila sa posebnom dozvolom, odnosno hitna i vladina vozila.

Što me navodi da su neki slučajevi, ne kao oni gde se samo nakači plavolika sijalica na auto (videli da tako rade u Indiji pa i oni da probaju), nego ovaj konkretan slučaj i svi nalik njemu...
imitacija-jpg.125467

...ništa drugo do pokušaj imitiranja policijskih vozila. Ili makar igranja sa zakonom i pomeranje ''granice'' prihvatljivog.
U ovom slučaju, tačno se vidi da se ide na fazon kopiranja Interventnih Land Cruisera i Pajera sa blinkerima tik uz ivice.
7399355_interventna-jd.transferframe4127.jpg


Nadam se da će u budućnosti biti pooštrene kazne za takve bespotrebne prakse, kao što su zadnjih 10 godina pojačane kazne i sprovođenje zabrana nošenja policijskih i vojnih uniformi i oznaka. Nema tu šta mnogo da se filozofira, ovakvo vozilo sa ovakvim svetlima nema šta da traži u rukama civilnog vozača. U stvari u bilo čijim rukama, jer i treba da postoji jasna distinkcija između skale dozvoljene za civile (belo za farove uz poneke jako slabe varijacije ka obojenom) i skale dozovljene za ovlašćena vozila, gde se zna šta je ''policijsko plavo'' i odmah se lako prepoznaje.
 
Poslednja izmena:
E, ja sam dovoljno... sredovečan da se sećam kad su u Francuskoj bili obavezni žuti farovi na kolima. Pa i oni, ima možda i 30 godina, pređoše na bele.

Pa ne znam, meni malko smeta da to bude raznobojno. Ovako znam kad vozim, ko mali ciga u onom vicu kad oblači gaće (žuto napred, braon pozadi): belo napred, crveno nazad. Tu nije loše da su stvari jednostavne i jednoznačne. Još bih uveo ono stop svetlo iznad zadnjeg vetrobranskog, kao u SAD - znači kad se vozi noću u koloni, vidi se kad ispred najbližeg auta krenu da koče.
 
Dal je legalno da neko vozi sa potpuno ljubicastim prednjim farovima?
Pitam jer evo kroz nekoliko dana sam dvaput video. Civilna kola
 
Večeras je u ulici Save Makovića izvodjač radova na stambenoj zgradi napravio haos sa beton mikserima. Nekoliko ih je bilo u samoj ulici i zauzimalo jednu traku što je osetno upsorilo saobraćaj. Dodatno jedan je ušao u prilaz Lidlu i stao na samu lakat krivinu kod rampe što je izazvalo haos na samom ulazu na parking Lidla a iizlasku. Postoji li neko rešenje za višegodišnji teror koje beton mikseri vrše u saobraćaju? Nepropisno parkiranje, zaustavljanje, pretovaranje koje uništava ulice kako osovinskim pritiskom tako i prelivanjem na ulicama pod nagibom, ali njihovi nalogodavci su krimi grupe koje peru pare kroz stanogradnju pa znaju da im se može.
Beton mikser - terorista.
 
Bogte mazo, šta ti je državni praznik kad uhlebi sede kućama... Gledam sad ulice, i uživo i na kamerama, i isprva se začudim kako je odjednom tako prazno a onda se setim. Nikad veći državni aparat, a danas i sutra državni praznik, 2+2 i... sve bude jasno... :LOL:
Naxi Kamere 15.2.2022..jpg
 
Poslednja izmena:
На крају клипа виде се у левој траци два шлепера, сиви са натписом СТ и кипер са црвеном кабином. Између њих је спљескан аутомобил у ком је погинуо човек. Изглед ако да су та три камиона у низу кренула да претичу онај камион који стоји након искључења за пумпу и исекли ове аутомобиле из њих. Први шлепер у овом низу је словеначки, а иза њега је црвени од Елите коп. Није ми само јасно да ли је несрећни аутомобил између њих претицао заједно са њима или му је сиви шлепер улетео.
 

Na stranu vest, nego mi je ovo upalo u oko:
"... ili stane na čelo kolone na semaforu gde mu obično vozač svira da se pomeri, iako je to bezbednosna mera za koju se još uči u autoškoli."

Zna li neko o kakvoj se meri radi?
 
Mislim da to pravilo postoji u drugim zemljama. Mislim da kod nas nije dozvoljenja vožnja motorom kroz kolonu, dok je to negde dozvoljeno kada kolona stoji.

Te zemlje imaju deo pred semafor rezervisan samo za motore.
 
Vrh