Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 121 30,5%
  • Ne

    Glasovi: 245 61,7%
  • Ne znam

    Glasovi: 31 7,8%

  • Ukupno glasača
    397
Zasto crnjak?
Nije svejedno ako ima 1 udes na 100 sati leta ili na 10000 sati.

Kao kod drumskih vozila ili vozaca.
Postoji vozac koji je za 10 godina imao 1 udes, a drugi 4. Ispada da je prvi vozac mnogo bolji od drugog.
No, ako je prvi u proseku godisnje prelazio 5 000km, a drugi 50 000, ispada da je prvi imao jedan udes na 50 000, a drugi jedan udes na 125 000 km.

Naravno, ne sudimo pilotima. Nije ni pilot odgovoran za svaki udes, vec ima mnogo i do stanja letelica, vremenskih uslova pod kojim su korisceni, kvaliteta goriva, zadatka koji su obavljali, itd. Ako je na primer Indijski pilot imao zadatak da Rafalom udje 300km u branjeni pakistanski VP, naoruzan samo bombama, bez adekvatne podrske drugih letelica, da li je on kriv sto je oboren, Rafal je los avion, ili su zahtevi koji su postavljeni pred njega bili svesno zrtvovanje pilota i letelice?
 
,, ..... Rafal je los avion, ili su zahtevi koji su postavljeni pred njega bili svesno zrtvovanje pilota i letelice?... ,,

... bili svesno zrtvovanje pilota i letelice...


Rafal je u biti lovacki avion , bez obzira što može i dr namene.
Obuka i logika lovackih pilota je specificna i totalno drugacija od drugih
Pored mnogih njihovih akcija zapravo avion i pilot žive samo za jedan naj važniji let u životu, što nije tako kod drugih
 
Naručeni su L15 i J10, možda nisam smeo da pričam al eto kad stigne sledeće godine samo da znate, nije neka tajna:)

Stvarno želim da verujem u to... ostaje nedoumica koji k.... će nam ti j.....ni Rafali i kako ćemo dve eskadrile da vozimo paralelno, različiti tipovi, različita obuka, različiti dobavljači...
Pa na to još L15, pa stari MIGovi, pa SFRJ tehnika...

Imamo li mi ruku sve to da servisiramo da bude u letnom stanju?
Ko će da pilotira?

Šta ćemo raditi sa 29kama? Rezerva? Ostaju u službi do isteka resursa?
Orlovi? Galebovi?

Želim da verujem... ali mnogo je nedoumica...
Ajd sad kad si izleteo, daj neke brojke... koliko čega?
Sigurno znaš...
 
Stvarno želim da verujem u to... ostaje nedoumica koji k.... će nam ti j.....ni Rafali i kako ćemo dve eskadrile da vozimo paralelno, različiti tipovi, različita obuka, različiti dobavljači...
Pa na to još L15, pa stari MIGovi, pa SFRJ tehnika...

Imamo li mi ruku sve to da servisiramo da bude u letnom stanju?
Ko će da pilotira?

Šta ćemo raditi sa 29kama? Rezerva? Ostaju u službi do isteka resursa?
Orlovi? Galebovi?

Želim da verujem... ali mnogo je nedoumica...
Ajd sad kad si izleteo, daj neke brojke... koliko čega?
Sigurno znaš...
Ja sam imao pouzdanu informaciju da je delegacija iz MO zajedno sa 6 aktivnih i penzionisanih generala išla u Kinu da pregovara o školskoborbenom avionu i još jednom VNBA kao i nastavak dolaska FD-2000B, tj dinamiku oko svega toga. Obzirom da JL-10 u Kineskoj Armiji i služe kao trenažeri napredne obuke, a i da su ih Emirati kupili za tu ulogu ( doduše ne koriste ih za to) kao stepenica ka Rafalima, nije to ništa nemoguće. A obzirom da je razmatrana nabavka i Eurofighter Typhoon aviona, i to dve eskadrile, nije nemoguće da se sve to uklopi u naše RV i PVO. Migovi i ostalo ide u ratnu rezervu, doduše će da se vozi dok ne stignu novi avioni, koji god oni bili.
 
To su neki raniji razgovori, ali smo se u međuvremenu verovatno usmerili na priču sa Kinezima. Bila je ideja da se ide na 12+12 Eurofightera, zatim 12+12 Rafala F4.1 i polovnih Eurofightera od Britanije, a postojala je i opcija da se letelice unificiraju na Rafale platforme, tako što bi uz novih 12 F4.1 koji su kupljeni, naknadno nabavilo još 12 polovnih koji bi se u Francuskoj unapredili na F3R standard, najverovatnije od Egipta.

Od svega toga, ispostavilo se u međuvremenu, neće biti ništa.

Otvorena je nova priča sa Kinezima, o kojih ne bih puno trošio reči, jer imam nepotpune informacije. Znam da će u slučaju opredeljenja za Češku opciju (L39NG), biti interesantnih privredno-industrijskih iznenađenja koja nisu nimalo zanemarljiva, ali tu ne treba računati na rasplet priče oko druge eskadrile VBA.

Ono što sam u međuvremenu uspeo veoma pouzdano da saznam iz više izvora, zbog čega se nisam oglašavao neko vreme je informacija za FD2000B, tj. HQ9BE. Mogu da potvrdim tačnost informacija koje je Dušan prethodnih meseci iznosio.

U višu politiku (zašto na kraju nije prikazan), ne bih ulazio, ali je tačno da je pritisak iz Kine na kraju prevagnuo, posebno zbog određenog javašluka sa naše strane oko finansiranja i nastavka isporuke.
 
Ja sam imao pouzdanu informaciju da je delegacija iz MO zajedno sa 6 aktivnih i penzionisanih generala išla u Kinu da pregovara o školskoborbenom avionu i još jednom VNBA kao i nastavak dolaska FD-2000B, tj dinamiku oko svega toga. Obzirom da JL-10 u Kineskoj Armiji i služe kao trenažeri napredne obuke, a i da su ih Emirati kupili za tu ulogu ( doduše ne koriste ih za to) kao stepenica ka Rafalima, nije to ništa nemoguće. A obzirom da je razmatrana nabavka i Eurofighter Typhoon aviona, i to dve eskadrile, nije nemoguće da se sve to uklopi u naše RV i PVO. Migovi i ostalo ide u ratnu rezervu, doduše će da se vozi dok ne stignu novi avioni, koji god oni bili.
Kako sam ja razumeo ne radi se o velikoj količini kineskih aviona. Samo znam da se radi o nekoliko komada J10 i nekoliko komada L15. To je ono što znam, tačnije taj dogovor je potpisala naša delegacija u poseti Kini.
 
A ja se pitam imaju li odnosno da li će imati dovoljno pilota za sve te letelice.

Sad će ćaciji brže bolje da vide nešto maliciozno u mom pitanju i da se prave da sam ja to izmislio, a zapravo su i RV i MO pre par godina između redova pričali da imaju problem sa ljudstvom, pogotovu sa pilotima. Naravno, možda se nešto promenilo od tada, ima tome sad već par godina.

Inače ja ne bih uzimao kineske avione (znam, i ovo je dogma i jeres za neke ovde) ali svakako mi taj izbor ima više smisla odnosno manje je umnobolan izbor nego uzimanje preskupih Rafala koje nam je ono đubre Makron nametnuo.
 
Ako Kinezi stizu za godinu dana, ajde da kazemo kraj 2026te ali najverovatnije 2027, a prvi Rafali stizu 2028, a do tada Migovi ce i talje da budu u upotrebi i najverovatnije nece ici u muzej kao sto vecina misli nego ce ici u ratnu rezervu, to znaci da cemo 2028 imati 3 vrste aviona u upotrebi, celu eskadrilu Migova, polu eskadrilu kineza i 2 prva rafala koji ce stici po ugovoru za air policing.
 
Pardon JL-10 ili L-15, greška u kucnju
Da ne bi, došlo do zabune, pre godinu dana:)
1000046528.jpg
 
Pilota će biti. Vrši se selekcija sa civilnih tehničkih fakulteta i već imamo tako regrutovane i obučene pilote. Osim toga zadnjih godina je upis na akademiju veći.
 
Vrh