Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Zahvaljujem se na odgovoru.

Da budem precizniji na sta sam mislio pod ovim ‘u toku izgradnje’. Na dan kada je zgrada postala useljiva, tj. prvi stanari dobili kljuceve, kablovi su vec bili razvedeni po zgradi. Ali opet niko nije prilikom kupovine obavesten o tome.
 
Krunska slozna zgrada odrzavan ulaz
krunska01-2020-07-09-23-41-24.jpg
 
Pozdrav svima :)

Ja sam iz Zrenjanina , svez upravnik SZ ..

Slucajno naletih na ovaj forum, pa i ovu temu koja je za mene sad aktuelna, pa vam mogu preneti nasa iskustva vezana za SZ .
Vidim da je ovo BG forum, ne znam da li vas interesuju iskustva i drugih SZ tj iz drugih gradova ili je ovo striktno za BG .

Ali evo ja cu napisati nase iskustvo jer pretpostavljam da je zakon isti za sve, pa cisto da znate kako je to kod nas islo.

Pre sve ove zezancije oko upravnika, imalo smo preduzece zaduzeno za odrzavanje zgrade s kojim nismo bili zadovoljni, pa kada je krenula ta prica oko upravnika mi smo morali da se opredelimo da li ostajemo kod njih ili .. Raskidamo ugovor s njima i tu nam ostaje oko 1000e na racunu ,opredeljujemo se za profesionalnog upravnika koji nam je obecavao kule i gradove, pa i preuzimanje tih 1000e , a od toga naravno nista:p

Lik se oglusivao na telefonske pozive , nismo imali vise od dva sastanka za najmanje 2g koliko je upravljao zgradom, a o tome kako se trosio nas novac, ni reci. U medjuvremenu ulaz do nas ima uravnika iz svojih redova, koji je extra sredio njihov ulaz i tako pocinje prica o raskidu i preuzimanju uprave. Saznajemo da nam je na racunu samo 2800 din , lik je sve pare skinuo sa racuna , ne samo sa naseg vec i sa svih ostalih kojima je upravnik. E tu pada odluka , dosta je , jednom smo ostavili 1000e , drugi nam opajao racun iako nismo imali nijednu investiciju iz investicionog fonda. Krece procedura preuzimanja uz savetovanje firme koja odrzava ulaz susednog ulaza, s kojim su svi zadovoljni.

Sastanak skupstine stanara , prisutno bar 51% , potpisujemo odluku o razresenju profesionalnog upravnika zbog nepostovanja odredbi ugovora koji potpisao sa nama ( nismo ga mogli dobiti ni na telefon ), odluku da tekuce odrzavanje preuzima xxx kuca , odluka o velicini investicionog fonda i da ce se iz tog dela mesecno uzimati 50 din za troskove upravnika ( papir za stampu, registri , neki osnovni troskovi za evidenciju i obavestavanje stanara, i to samo po potrebi ) , pravimo zapisnik sastanka i navodimo odluke koje smo doneli, prvimo zapisnik vezan za odabir uprave ( postoji forma koja se popuni ), koliko nas je prisustvovalo i ko je vodio sastanak itd , i odluku da biramo mene kao upravnika i da se kao ovlasceno lice za potpis odabira jedan stanar, sa sve potpisima.

Zatim , pored odluke sa potpisima da raskidamo sa profesionalnim upravnikom, pravimo pismo u kome ga obavestavamo o razlozima, salje se preporuceno uz povratnicu tj da imate njegov potpis da je zaprimio , a sad ono bitno sto se od njega trazi, da dostavi meni kao novom upravniku njegovu evidenciju , da ja ne bi sutradan pred zakonom odgovarao jer moram imati sve to.

- finansijski izvestaj
- ulazne fakture
- sve izvode
- ugovor o upravljanju
- ugovor o pruzanju usluga tekuceg odrzavanja
- ugovor o odrzavanju higijene zajednickih prostorija
- ugovor sa nadleznom bankom
- odluku o investicionom fondu
- zaduzenje stanara
- kartice stanara

Njemu saljemo orginal, sebi ostavljam kopiju odluke i pisma , kad dobijete potpisanu povratnicu okacite je sa papirima, i to je to, ako i ne dostavi sve to sto ste trazili on je kriv, vi ste svoju obavezu izvrsili. Ovo je radjeno po preporuci firme koja se bavi kompletnim poslom odrzavanja , pa i profesionalnom upravom.

Zatim se popunjava prijava za registar stambene zajednice tj da se upisem kao upravnik umesto njega , placam 400 din taksu , dobijam izvestaj gde se navodi da sam ja upravnik. Sa tim izvestajem odlazimu banku i preuzimam racun SZ , potpisujem ugovor o odrzavanju, o ciscenju ulaza , prave se uplatnice i krece prica.

Da ne zalazim u to sta sam sve uradio za ove 3 nedelje, svakako vise nego u zadnjih 8g , nego da vam kazem da ja kao upravnik ne donosim odluke. SZ rukovodi savet a ja samo mogu da sprovodim odluke koje se donesu na sastancima, eventualno mogu da reagujem ako imamo neke hitne intervencije ali cak i tada sam duzan da im podnesem izvestaj koliko se utrosilo za tu havariju. Takodje je doneta odluka o hitnim intervencijama gde mi se dozvoljava da koristim sva moguca sredstva u sredjivanju istih.

Pored mene jos jedan stanar koji se nezvanicno vodi kao moj pomocnik, ima pravo potpisa u banci tj da placa racune umesto mene , dobija mail iz banke pa ima i uvid u svim uplatama , isplatama i stanju , znaci kotrola.

Ukoliko vas upravnik ne ispunjava uslove ugovora eto vama razloga za raskid , procitajte ga , sa prostom vecinom 51% skidate ga s uprave , i onda vidite kako je to islo u mom slucaju.

Upravnik je duzan da vam ispostavlja finansijki izvestaj tj da vam ga da na uvid , nema necu . Tacnije , procitajte ugovor potpisan s njm, procitajte ovo http://stanovanje.gov.rs/latinica/pitan ... govori.php , tu vam je sve pojasnjeno , prava i obaveze.

Ja sam zauzeo vrlo cvrst stav, sve mora biti po zakonu , moraju biti informisani, svi moraju placati ili ce se na sastanku SZ odluciti o predavanju izvrsitelju , ma za sve cu ganjati odluke ,cist racun duga ljubav.

Rezultat mog rada za tri nedelje, promena uprave, ugradnja PP aparata, seca drva iza zgrade , sredjeno jedno zagusenje, popravka pucanja centralnog odvoda , popravljen oluk zgrade, manja opravka na ulaznim vratima, pokrenuo pripremu za predstojece krecenje ulaza, placanja tek predstoje ali se u nesto i ulaze.

Poslu nema kraja, i svako ko misli da je ovo tek tako nek se ne zavarava, pogotovo ako neko zeli da mu se to plati, jer veci deo dana razmisljam o ulazu , organizujem , pisem , zovem , raspitujem se, nemojte da vam bude zao ako nekog placate a on odradi posao kako treba. Ja eto nisam trazio da me plate , isto tako ne zelim da snosim troskove koje imam kao upravnik pa je zato doneta odluka o onih 50 din za te troskove i to je sve. I da, ja i pored tih 50 din imam troskove telefoniranja , troskove prevoza zarad licnih kontakata , ugovori , dogovori, to niko ne racuna i a ja to ne mogu da naplatim ali da se zna da ih imam.

Kad se samo setim koliko godina i koliko para smo izgubili , na sta nam lici ulaz, nista mi vise nije skupo.

Receno mi je da manje opravke u ulazu mozemo i sami obavljati , neko krecenje, farbanje , znaci bezazleniji poslovi , no za svaki trosak koji platim karticom u nekoj prodavnici receno mi je da uzmem gotovinski i fiskalni racun, to je nacin da se pravda trosenje sredstava, naravno uz to cu imati odluke SZ.

Ovo je moj stav i ovako je islo kod mene , znaci informativne je prirode. Malo je duzi post pa ako smatrate da mu tu nije mesto a vi ga slobodno obrisite .
 
U banci mi je receno da moram sacekati da dobijem platnu karticu, tek tada ce moci da mi daju izvode pa cemo videti ko je placao, gde je on trosio pare itd. Trebace vremena da se sve to sumira a onda kad se to zavrsi konsultovacu se sa xxx firmom kako postupiti, koje su nam opcije, da li ce pasti tuzba ili samo prijava. Cuo sam od njih da su ga neki upravnici vec prjavili, oni su takodje poceli da razmisljaju o tome jer im doticni , niti salje sve one podatke koje sam gore naveo, em je opljackao stanare, a imaju bar 5-6 njegovih ulaza s tim problemom.

Kao sto rekoh, jos sam svez ali ako budem imao kakvih pametnih informacija podelicu s vama, a i pokupiti koju nadam se :)
 
E moj prijatelju, blago tebi.

I ja sam u početku bio entuzijasta, koji je mnogo toga vezanog za izgled ulaza finansirao iz sopstvenog džepa.

Za ovih 6 godina koliko sam predsednik/upravnik, jedino što sam dobio je - tapšanje po ramenu.

Videću još koliko ću da izdržim, ali mogu samo da kažem da čak 90% stanara zaslužuje prinudnog upravnika koga će plaćati, a koji neće ništa raditi.
Dakle, kao narod - ne zaslužujemo ništa bolje od ovoga što sada imamo.
Toliko od mene.
 
ja samo ne znam ko bi zeleo da bude upravnik, a da ga ne placaju pa makar bio i iz redova stanara. Jedino ako nema posao preko dana pa ima viska slobodnog vremena da se bakce sa stanarima i odrzavanjem zgrade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757634#p757634:hthh5fzq je napisao(la):
Vladivoje » Pet Jul 17, 2020 2:56 pm[/url]":hthh5fzq]E moj prijatelju, blago tebi.

I ja sam u početku bio entuzijasta, koji je mnogo toga vezanog za izgled ulaza finansirao iz sopstvenog džepa.

Za ovih 6 godina koliko sam predsednik/upravnik, jedino što sam dobio je - tapšanje po ramenu.

Videću još koliko ću da izdržim, ali mogu samo da kažem da čak 90% stanara zaslužuje prinudnog upravnika koga će plaćati, a koji neće ništa raditi.
Dakle, kao narod - ne zaslužujemo ništa bolje od ovoga što sada imamo.
Toliko od mene.

Ma znam ja sve to, svestan sam situacije donekle, pokusacu ovo da izguram do kraja ali ako budem video da to ne ide kako treba , svakako imam opciju ostavke pa nek nam uvedu prinudnu upravu itd. Kao sto rekoh, vec dvaput su nas opeljesili i samo to je razlog sto sam se prihvatio ovoga, da pokusam da uradim nesto za sebe i druge. A zasto nisam uzeo nadoknadu za svoj rad i trud, pa to je bar prosto, jer sam bu**** :D

Mnogo toga zavisi i od samih stanara , za sad to sve deluje poprilicno ok, uvek smo imali 51% tj kvorum, i uvek smo saglasni oko onoga sto treba, sto je u principu dovoljno da se sve sprovede, no ajde da ne pametujem, videcemo kako ce to ici. Zato i jesam ovde , uvek dobro dodje neki savet i informacija.

A kakva je tvoja situacija, jel imas bar podrsku stanara ili ?
 
Prijatelju, šta novo da ti kažem, kada je i tebi sve jasno.

Niko mi ne pravi neke veće probleme, imam podršku, ali samo onu verbalne prirode... :mrgreen:

Znajući i poštujući mene, samo jedan komšija (koji ima 69 godina) se prihvatio da mi pomaže.
I eto, on je tu zbog mene, a ja sam tu zbog njega. To je to, najkraće rečeno, a sve je rečeno...

Inače, za svaku stvar (zahtev) moram da idem više puta u Gradsko stambeno, jer niko ne dolazi, niti mi se javlja u vezi podnetih zahteva koji se tiču održavanja zgrade (kvarovi lifta, zamena ventila, itd).

Šta reći na sve to, osim - biću upravnik dok mi ne pukne film, a to će se desiti u skoroj budućnosti.
A onda, niko neće hteti da se prihvati te pozicije, pa ćemo morati plaćati profesionalnog ili prinudnog upravnika, a ništa zauzvrat dobiti nećemo.

Neka, kakvi smo - bolje i ne zaslužujemo...
 
MC_":3un5ieq0 je napisao(la):
postojao je upravnik zgrade, on se odselio, i svaki put kada se skupimo da izaberemo nekog, nema kvoruma

Čini mi se da postoji u zakonu odredba u vezi onih koji tri puta ne dolaze na sastanak - takvi se isključuju iz odlučivanja.
Jednostavno, kvorum će činiti samo oni koji dođu na sastanak, pa makar ih bilo samo troje.
Ne može do beskraja da se blokira rad Stambene zajednice.

Drugo rešenje je da, umesto sastanka, idete od vrata do vrata i skupljate potpise za formiranje Stambene zajednice.
To je čak i bolje rešenje od sastančenja, ali, naravno - mora da postoji kandidat za mesto upravnika, a to je najteže obezbediti... :mrgreen:
 
Zanima me zasto svi beze od toga da budu upravnik zgrade, kao djavo od krsta?
U cemu je mracna strana tog posla? Da li je to ovo sto je vladivoje gore pisao?
 
Dobio sam informaciju da Gradsko stambeno vise nije u mogucnosti da SZ obezbedi PP aparate jer vise nemaju licencu koju izdaje MUP.
Znaci ostaje nam usluga Rastosnice za odgusenje i Alp complete za radove na krovu.
Sta jos moze da se dobije od njih a da se dodatno ne placa mimo onog novca koji placamo za redovno odrzavanje 10.72 din po m2. (a Grad Beograd odredio da je 360 din po stanu) ?
 
I ja sam dobio istu informaciju u vezi PP-aparata.

Ja sam još 30.06.2020. podneo zahtev za zamenu 5 ventila za vodu u podrumskim prostorijama.
Od tada do danas ni traga, ni glasa iz Gradskog stambenog ili Rastošnice.

Koliko vidim, Gradsko stambeno postepeno smanjuje obim usluga, na mala vrata.

Rečeno mi je još pre godinu dana da tzv. redovno održavanje podrazumeva samo dolazak radi hitnih intervencija, i ništa više od toga.

Ne piše nam se dobro, a ja sam i pri kraju živaca u vezi angažmana kao raniji predsednik Skupštine stanara, a sadašnji upravnik Stambene zajednice.

Jednostavno, nemam ama baš nikakvu satisfakciju za svoj angažman, a još me i prave budalom, kako pojedini stanari, tako i oni kod kojih idem i kod kojih uzaludno podnosim zahteve. Moram za jednu te istu stvar da idem više puta. Nemam reči, potpuna propast...
 
Od kad sam raskinuo sa GS procvjetao sam pare naplacujem preko infostana svaki mjesec legne na racun platim cistacicu platim odrzavanje lifta i svaki mjesec neku sitnicu odradim ...prosli mjesec senzori za garazu ...itd ....
 
Pitanje za obicne komsijske upravnike iz redova stanara.
Da li za obaveze vezano za INVESTICIONO održavanje svaki mesec dajete uplatnice ili ste samo dali instrukcije kako i koliko da se uplati na racun SZ.
(Podrazumeva se da postoji odluka da se za investiciono odrzavanje placa xyz dinara na racun sz.)

Da li je neko od upravnika iz redova stanara imao iskustva sa prinudnom naplatom ove stavke i koji su koraci ?
 
Što se tiče investicionog održavanja, mi smo prošle godine sklopili ugovor sa Infostanom, tako da oni pred kraj svakog meseca prenose novac na račun SZ.

Mene, kao upravnika, ne boli glava, bar po tom pitanju.

I Vama bih savetovao da idete preko Infostana, da i Vas ne zaboli glava.
 
Da obavezno preko objedinjene naplate idete oni vam daju formulare ispostujete formu skupite potpise i cao
240 din za upravnika 470 din po stanu i 11 din po kvadratu ...npr zavise vam iznosi i od starosti zgrade imate odredjen zakonski minimum ....
Izracunajte fiksne mjesecne troskove ...
odrzavanje higijene ...odrzavanje lifta ...provjera pp oprene ...itd itd ....
 
Nema naplate za upravnika, upravnik je domace lice volonter.
Redovno odrzavanje jos placamo preko Infostana Gradskom stambenom dok ne sakupimo dovoljno sredstava pa cemo da ih otkacimo jer sada pokrivaju samo hitne intervencije a sve ostalo masno naplacuju.
Samo Investiciono odrzavanje zelimo da fakturisemo.
Preko infostana otpada jer imamo tog problematicnog komsiju koji je u sporu sa njima i nikada necemo stici prinudno da naplatimo preko infostana jer imaju milionska potrazivanja a ucestvovali bi u troskovima prinudne naplate. Vec sam pisao o tome da se ne ponavljam. Infostan je dobar blagajnik kada ima puno stanova pa se provizija od 12% ne oseti. Nas ima samo 8 .
 
I kod mene je upravnik iz redova stanara pa skupljamo pare pod stavkom upravnik idu na racun ko i druge ...
Morate imati i investicjono i tekuce odrzavanje ...
 
Pare za upravnika idu na racun i upravnik ih dize bez problema i to je ok ako ste svi slozni ali to nije po zakonu.
Mora da postoji ugovor izmedju SZ i domaceg komsijskog upravnika za tu naknadu od 240 dinara koju pominjete. Na to trebaju da se plate i dazbine u zavisnosti u kakvom je statusu upravnik (zaposle, penzioner, nije zaposlen...) da ne davim vec smo pisali o tome.
Niste razumeli moje pitanje vezano za odrzavanje, jasno mi je da se mora imati i redovno i investiciono.

Meni treba neki komsijski upravnik koji kao i ja ima ugovor sa Gradskim stambenim o redovnom odrzavanju a koji investiciono odrzavanje naplacuje bez posrednika da mi kaze na koji nacin komsijama fakturise investiciono odrzavanje.
 
Meni treba neki komsijski upravnik koji kao i ja ima ugovor sa Gradskim stambenim o redovnom odrzavanju a koji investiciono odrzavanje naplacuje bez posrednika da mi kaze na koji nacin komsijama fakturise investiciono odrzavanje.

Takvog upravnika teško da ćete naći. :mrgreen:

Niko nije lud da za investiciono održavanje skuplja pare, jer onda će bespotrebno da navuče na sebe gnev onih koji ne žele ili ne mogu da to plaćaju.

Zbog toga je velika većina upravnika potpisala ugovor sa Infostanom, sa ciljem da se izbegnu neprijatne scene, ali i da se ne mlataraju sa sakupljanjem novca kao na pijaci.
 
Jel ima neko da preporuci firmu koja radi odrzavanje zgrada, upravljanje i sve sto uz to ide a da je zadovoljan njima?
 
Lako je nekima da srede ulaz ako imaju reklame na zgradama, lokale u prizemlju zgrada ili kojekakve predajnike i uređaje na krovovima.
 
Vrh