Šta je novo?

Tunel ,,Dorćol-Ušće"

vrabac

Beginner
Učlanjen(a)
29.09.2016.
Poruke
44
Pohvaljen
64
sta mislite o ovoj ideji? koliko bi tunel ispod usca, uz novu Dunavsku do Pancevca, rasteretio saobracaj kroz centar?
moje misljenje je da bi bio znacajniji od planiranog tunela ispod grada, a pogotovo uz liniju metroa od Zemuna do Ustanicke.
Dunavska bi dobila primarni tranzitni znacaj.
takodje, kroz ulicu Visnjicku i despota Stefana bih provukao neki jaci visokokapacitetni prevoz, poput Alstom Citadis, sa brzim taktom, i redukovao autobuse.
 
Tuneli ne mogu da škode, ali moraju da budu ispraćeni infrastrukturom. Kod TC Ušće je već sada haos i dok se to ne reši, ne verujem da bi ovaj tunel doprineo nekom odgušenju.

Na drugoj strani imamo Pančevac kao usko grlo.
 
resenje za tu raskrsnicu,naravno u manjim razmerama, plus spoj Vladimira Popovica sa Bulevarom NT. Uostalom prosto je neverovatno koliki je problem izdvoojiti pare za bilo sta skuplje od obicne raskrsnice.
 
Bolje most nego tunel.
Nema potrebe da se svuda guraju tuneli kad je u pitanju preskakanje Save.
Ok da bude tunel ispod Ade zbog jezera da bi se ocuvala priroda ade i kupaliste ali ovde nema razloga.
Usce je dovoljno prostrano, nije uopste gusto naseljeno posto tamo nema ni zgrada skoro i ima dovoljno mesta da se napravi elegantni most koji bi svojom lepotom doprineo da zaokruzi tu celinu koja za sada deluje jako divlje i zapusteno a nalazi se jako blizu centra grada.
Potreba za saobracajnom vezom svakako postoji na tom mestu ali nismo dovoljno bogata zemlja da gradimo tunele u trenutku kada nam nedostaju mostovi na mnogim mestima.
 
slazem se za prioritete, ali po mom misljenju most bi vise narusio celinu nego sto bi je zaokruzio. A sto se uredjenja tice, videcemo sta su smislili sada kad su pocupane sine i na sta ce liciti taj linijski park na Dorcolu
 
Most na tom mestu bi unakazio dragocenu celinu Beogradske tvrđave, tunel ne bi.
 
Saobraćaj treba izmestiti iz centra, a ne praviti dodatne tranzitne pravce. Ovaj predlog bi doveo novi saobraćaj u delove NBG i Dorćola za koje smatram da su nam dragoceni ovako mirni.

Zato podržavam originalni tunel ispod Savskog grebena koji gravitira pančevačkom mostu sa jedne, i novom savskom mostu sa druge strane. I samo mogu da se nerviram što gradnja uvek počinje "sledeće" godine.
 
Ovaj naslov mi zvuci kao jos jedna izborna kampanja SNS-a.


EDIT: Da ne bude da spamujem :) Mene vise interesuje iz tehnicke strane dal je ovo izvodljivo? Koliko duboko bi isao tunel?
 
Meni se čini da je jeftinije da se potopi cev koja će da stoji na dnu reke, nego da kopa ispod. Šta kažu upoznatiji?
 
haha da to je ta megalomanija
Salu na stranu, teren sigurno nije zahvalan, ali uz danasnju tehnologiju sigurno nije nepremostiva prepreka, pogledajte samo tunele ispod Bosfora, ili one u Njujorku ili Sangaju. pritom bi se minimalno ometao saobracaj u gradu tokom radova, za razliku od predlozenog tunela ispod grada, ostavilo vise prostora za metro i spasila Savamala od vecnih guzvi.
Dunavska ulica ide manje vise obodom Dorcola, nije bas kao da bi prosao autoput ulicom Cara Dusana, tako da ne verujem da bi se narusio mir u tom delu grada, a ostvarila bi se brza veza sa prostorom luke i dalje ka Karaburmi, visnjici, Mirijevu
 
Citam neke komentare i prosto ne mogu da verujem sta sve nudite, tunele, potopljene cevi, spominjete narusavanje ambijentalne celine itd...
Beograd je izgleda jedino mesto u Evropi gde nista ne moze da se gradi normalnom tehnologijom ili odmah narusava sredinu jer je tu Kalemegdan, Usce, ratno ostrvo, ptice, itd....

Da se podsetimo sta su nasi preci zamisljali za ovaj deo pre skoro 100 godina, bili su normalniji od nas i nisu bili ekoloske/urbane kukavice.

2015_San-o-gradu.jpg


Evo primera koliko bi sve lepse izgledalo da je izgradjen most na tom mestu sa sve palatom na kalemegdanu kao sto imaju Budimpesta ili Prag.
Naravno u vreme Kraljevine smo imali progresiste i vizionare a ne konzervativce koji bi sve da teraju pod zemlju/vodu po ceni od 300 miliona evra jer su istripovali da smo Svedska ili Norveska.
Sve te ideje o tunelima dolaze od strane ekoloske i moralne policije na Beobuildu koja stvara stav da je Beograd ultra zasticena sredina gde cak ni normalan most ne moze da se izgradi a da se ne pojave "strucnjaci" koji ce objasniti kako narusava klimu, ekologiju, drvece, ptice, itd...
 
Ja sam za, ali samo ako unutrašnjost izgleda ovako

2c9c6af6fe5203477e8f2ba626f8524a.jpg
 
A ko je pre 100 godina bilo gde uopste razmisljao o gradnji tunela ispod reka,a da nije u pitanju metro, sem na nivou mastarija?
I koliko se uopste dovodilo u pitanje ekologije? biti ekoloski prosvecen nije pomodarstvo vec normalna stvar.
Sto se tice tog konkursa, da li je on izveden ili ne? i kada su izgradjene palate u Pragu i Budimpesti a kada bi bila gradjena ta u Beogradu? Skoro pa Skoplje 2014
Zamisli gledas sa Kalmegdana i umesto usca dve nase najvece reke vidis (i cujes) cetiri ili sest kolona motornih vozila. Zato tunel. Umemo mi i most od 300 miliona da izgradimo ( :-D )
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584390#p584390:2dak1ci4 je napisao(la):
vrabac » 27 Nov 2018 07:27 pm[/url]":2dak1ci4]
Zamisli gledas sa Kalmegdana i umesto usca dve nase najvece reke vidis (i cujes) cetiri ili sest kolona motornih vozila. Zato tunel. Umemo mi i most od 300 miliona da izgradimo ( :-D )

Zamisli gledas Big Ben u Londonu ili Notre Dame u Parizu sa reke i vidis (i cujes) 5 mostova sa po cetiri ili sest kolona motornih vozila?
Zasto bi gradio tunel? Zato sto ti je neko rekao ovde da most nije prikladan?

Inace 1921 ona palata na Kalemegdanu uopste nije bila kic.
Mi palate u Srbiji skoro pa ni nemamo.

Kad ti pricam o ekologiji u negativnom smislu, pricam ti o neosnovanom ekoloskom fanatizmu koji vlada ovde na forumu gde ljudi izmisljaju svakakva resenja tamo gde nema potrebe za njima.
Niko ne spori da je ekologija vazna stvar ali ne treba je trpati svuda bez razloga.
 
eto napravimo ovaj tunel i pesacko biciklisticki most izmedju MSU I tvrdjave umesto gondole i svi zadovoljni :)
 
Dakle, maštamo o automobilskim tunelima ispod reka, metrou ispod reka itd :kafa: . Šta je sledeće o čemu ćemo maštati? Teleport kroz vreme ili druge dimenzije? Putovanja brzinama većim od svetlosti u druge galaksije? :roll:

Paralelno s tim, u gradu ne može već nekoliko godina da se rekonstruiše Trg Slavija. Sve je popucalo ponovo :rant: . Godinama nije izgrađen nijedan metar dužni kanalizacije, a skoro pola stambenog fonda nema kanalizaciju. Nije projektovan i izgrađen nijedan kružni tok. Na kružnom toku kod opštine NBg se svakodnevno dešavaju nesreće, jer je kružni tok pogrešno projektovan. Izvan centra trotoari se ili raspadaju ili ih pola grada ni nema :dil: . Ništa se ne poboljšava.

Dobićemo jarbol, gondolu, malo kamenčuga na Trgu nebitne kapije, omalaće par privatnih fasada i to je to u narednih par godina :violina: .
 
Automobilski tunel ispod reke nije nikakav SF - uglavnom je jeftiniji za izgradnju od mosta, jedino posle bude skuplji za održavanje. Ovde bi trebalo razmotriti i mogućnosti za koncesionu izgradnju: na mostu se može naplaćivti mostarina, u tunelu... tunelarina:)

Postoji nekoliko mostova/tunela za čiju gradnju bi mogao da postoji interes koncesionara: GUP-om predviđeni drugi prelaz preko/ispod Ade, veze centra i Zemuna sa Borčom, možda i ovaj ovde pomenuti. Takođe i predviđeni Bazisni tunel (Picin park - 29. novembra), s tim što bi u tom slučaju tunel mogao da bude besplatan, a da ulazak u centar grada koncesionar naplaćuje.

Za to vreme, dok privatne kompanije ulažu u drumsku infrastrukturu, javni novac bio se koristio za unapređenje infrastrukture javnog prevoza (metro, voz, gradska železnica, bus).
 
Panto, nisi u pravu.

Nema šanse da je izgradnja tunela za automobile ispod Save jeftinija od mosta. Drugo, nema šanse da se ovo gradi preko koncesije niti da se naplaćuje tunelarina ili mostarina unutar samog grada. Veoma malo je gradova koji naplaćuju ulazak automobilom u strogi centar grada, a ovaj tunel bi čak bio deo mini obilaznice centra, pa ne bi ni bilo logike da se i to naplaćuje.

Nijedan projekat unutar grada ne bi mogao kod nas da pobudi interesovanje koncesionara. Bukvalno nijedan od javnog značaja.
 
Propeler, nisam siguran da je tako.

Ako se, naime, otplatio tunel Sozina u Crnoj Gori, zašto misliš da ne bi mogao tunel na području Beograda kojim se savladava neka značajna prirodna prepreka (reka, brdo) i time ostvaruje skraćenje puta i ušteda? Korišćenje tunela na nekim mestima bi, uz naplatu, imalo finansijskog smisla i za vozače.

Koncesionar bi mogao da sagradi predloženi tunel na Ušću, ili onaj ispod Ade, isprva u profilu 1+1 trake (samo jedna cev) i uz dnevni saobraćaj od 20-30.000 vozila, za Beograd skroman, mislim da bi mogao da otplati uloženo.

Treba staviti na papir. Tunel ispod centra mislim da treba da bude besplatan, a da prolazak autom KROZ centar stvara finansijski trošak. I naplata parkirnja mogla bi da uđe u jednačinu. I autoput bi vrlo lako mogao da bude u sistemu naplate, kao što je gradski autoput u Beču. Novac upravo služi kao regulator onoga što je retko, odnosno, traženo.
 
Koncesionara za takav projekat ne bi bilo moguće naći. Ne može da se nađe investitor koji bi izgradio tržni centar na Prokopu i zauzvrat završio zgradu, a ne ovo.

Kako bi se uostalom organizovala naplata? Naplatne rampe ili elektronski čitači tablica, pa naplata preko računa?

Nema od bilo čega sličnog ništa i ne treba da bude.

Pored tolikih dažbina i poreza, treba još uvoditi naplatu korišćenja ulica u gradu, mostova, tunela..... Tačno da svi požele da emigriraju.
 
Tunel jeftiniji od mosta?
Koncesionar za tunel u gradu?
Naplata tunela u centru grada?
Da li si realan Pantografe?
 
Brizbejn je pre nekoliko godina pustio tunel kroz centar koji se naplaćivao. Tada su ga ljudi slabo koristili, ne znam kako je sada.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Srbija, ljudi nemaju leba da jedu, bas ce da placaju prolaz kroz tunel.
 
Шта ти је, Спасиотект? Ако ћеш да уштедиш на гориву 100 динара, зашто не би платио 90 и стигао на одредиште краћом трасом и без гужве, трипут брже? А, кад би имао мост/тунел преко Аде ка Чукарици, у продужетку Т6, зар то није баш тај случај, за возача који иде из Добановаца на Видиковац? Мислиш ли да менаџери средњег нивоа у новобеоградским фирмама не би платили и 200 динара више да не путују кући сат времена преко Газеле? Као да не постоје по свету градски тунели и мостови под наплатом, чему се чудиш?

А, ја се чудим, заиста, зашто се тако окоштало размишља на овом форуму. Да бисмо смањили заостатак за другим земљама ми треба да налазимо оригинлна, интелигентнија решења од њих. А за мене је интелигентно, "смарт" решење за сиромашну земљу да аутомобилску инфраструктуру финансирају у што већој мери - аутомобилисти, а у што мањој јавни буџет.
 
Pa realno takvo rešenje bi koristili ljudi čija je plata 700-800 evra. Koliki je to procenat takvih beogradjana, 5-10%?
Da li se isplati izgraditi tunel za tako malo ljudi i da li bi se uopšte našao koncesionar za tako nešto?
Ako mene lično pitaš ja bi prvi dao te pare da stignem brze ali sa tacke gledišta prosečnog srbina ideja mi ne deluje ekonomski opravdana.
 
Vrh