Šta je novo?

Tunel ,,Dorćol-Ušće"

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584289#p584289:3em3pe5d je napisao(la):
vrabac » 27 Nov 2018 12:32 pm[/url]":3em3pe5d]sta mislite o ovoj ideji? koliko bi tunel ispod usca, uz novu Dunavsku do Pancevca, rasteretio saobracaj kroz centar?
moje misljenje je da bi bio znacajniji od planiranog tunela ispod grada, a pogotovo uz liniju metroa od Zemuna do Ustanicke.
Dunavska bi dobila primarni tranzitni znacaj.
takodje, kroz ulicu Visnjicku i despota Stefana bih provukao neki jaci visokokapacitetni prevoz, poput Alstom Citadis, sa brzim taktom, i redukovao autobuse.
file.php
Веровали или не, ово решење бих похвалио! Са одређеном резервом, али да! Претходно поменута Прва зона би била у кругу Мостар - обала Саве - Дорћол - Омладински стадион - Цветкова пијаца - Душановац - Аутопут. Ово решење иде по ободу ове зоне, али не и унутар, тако да представља некакав УМП. И то лакши за изградњу и потенцијално исплативији од оног преко Душановца и Звездаре. Ове врсте тунела се граде методом "потопљеног тунела", где се готови сегменти тунела потапају у ров у кориту реке.

А шта је условно?
- Јако је важно како се планирају крајеви тунела са дистрибутивним прилазима. Важно је да главни ток у правац буде денивелисан. Са новобеоградске стране то ће морати и са Булеваром Николе Тесле и са Михајла Пупина.
- Тунел би требао-морао мало више под Ушћем, да се избегавају археолошка налазишта код Калемегдана.
- Није све једно на који начин се планира јавни превоз на Дорћолској трази. Траса старе пруге је јединствена шанса да се ту уведе макар брзотрамвајска линија, можда и по средини тог неког новог булевара.
 
Za tramvaj mogu da budu ulice na ravnom i prostranom terenu. Makedonska, Dečanska, Kolarčeva, Vasina, kao i sve paralelne Vasinoj. Sve ostale pod nagibom, kao npr Dobračina, K. Ljubice i K. Petra, ili s druge strane Kneza - Topličin V, Carice Milice, K. Marka i slične... nikada neće biti komotne za tramvaj.Što zbog nagiba, što zbog buke i vibracija, što zbog stanja infrastrukture oko i ispod šina. I naravno, na kraju ostaje ravni deo Dorćola, koji iako star, takođe ima ulica koje bi mogle da ugoste tramvaj. Ali protiv sam bilo kakvog trpanja tramvaja tamo gde im mesto nije.

Elem, čitam ostatak tvog posta, i ne vidim ništa sporno. Pogotovu što i sam kažeš da ne treba ići ka apsolutnom suzbijanju automobila, već ka njihovom smanjenju. Stoga ću da se fokusiram na srž mog stava i cele moje poruke na ovu temu:
Sasvim je u redu da se delovi centra pretvaraju u tematske celine. I da se ti delovi zatvaraju ili da se u njima destimulišu automobili (npr sadašnja Vasina). Ali dokle god se to radi tako da se stanovništvo ne ometa i da u slučaju potrebe vozilom može da se priđe na 100 metara od bilo kog objekta. Ne zato što želim da budemo kao Ameri, nego zato što gledam širu sliku, koja kaže da ljudi koji žive tu treba da doteraju do kuće pune cegere iz Tempa, da dostave neki nameštaj ili materijal, da dovedu neku stariju osobu, ili da obave tako neku radnju za koju itekako nije svejedno da li si ostavio auto na 100 ili 300 metara od ulaza. Kad kažem ''ostavio'' mislim na privremeno zaustavljanje, ne na parkiranje. Svakako da auto može, i treba, da se parkira dva bloka dalje u garaži ili parkiralištu, a ne da sve bude nabijeno u ulaz.

A tu je i problem(atika) pešačkih zona koje ovde jednom kad se ustoliče, one kobajagi imaju neke koridore za vozila, ali se u praksi to najčešće svede na sistem ''snađi se''. A u slučaju požara se svodi na ''parkiraj kamion i zovi kelnere da sklanjaju baštu dok vatra jede zgradu''. To je nedopustivo. I dok se to ne dovede u red, svako dalje širenje PZ po blokovima gde ljudi žive, znači dovođenje tih ljudi u rizik da ostanu bez doma sledeći put kad izbije požar a vatrogasci ne mogu da priđu od prepreka.

To je sve što hoću da kažem ovde a što se tiče centra i njegovog uređenja. Inače ovako ni u čemu što si napisao ne vidim nešto sporno. Razlikuju nam se opšti stavovi o GŽS, ali podsećam da ja nisam bio za uklanjanje svih šina severno od Gazele, nego jednog dela. Ali to je već druga tema. Ti i ja čak i nismo dosad raspravljali o tome. Kačili smo se oko tramvaja, ali ne oko toga.
 
Što se tiče ovoga koliko ima bogatih ljudi...Ja sam vam rekao, 5% Beograđana ne zna šta će sa parama, 10% živi normalno, 65% jedva sastavlja kraj sa krajem, 20% je gladno...Beograd ima 200000 stanovnika. 5% od toga je 100000 ljudi, to uopšte nije malo i nije da se ne bi videlo. A ni sada ne moze da se ne primeti. A porodica sa dvoje dece sa 2000 evra ukupnih primanja u kuci, nije bogata, nego ona koja normalno živi (ovih 10%).

To što neko:

1. Može da plaća kredit za svoj stan koji odgovara realnim potrebama njegove porodice(ili kucu)
2. Plaća auto-kredit (ne novi, nego polovni)
3. Redovno plaća racune za mobilni(neki srednji paket)
4. Redovno plaća komunalije (prosecne u Beogradu)
5. Moze da priušti svojoj porodici malo kvalitetniju ishranu
6. Ne razmišlja da li će imati za gorivo do kraja meseca
7. Moze da plati deci treninge i sve ostale dodatne zdrave aktivnosti
8. Moze sa vremena na vreme da obnovi garderobu
9. Može sebi da priušti neki hobi (što smatram vrlo bitnom stvari za mentalno zdravlje čoveka)
10. Moze da održava redovno auto, bez da neka druga od navedenih stavki trpi (koji je prosecne cene održavanja)
11. Ode sa porodicom na solidno letovanje (ne u fullu sa kompletnom uslugom)
12. Ako malo uštine na nekim stvarima, može da ode i na solidno zimovanje
13. Moze da ima ratu za nešto 5000 dinara mesecno (neki uređaj u kuci recimo, a da mu to ne bude opterecenje)
14. Može da uštedi 200 evra mesečno da ima u kući za poklone za veselja ili za nedaj Bože nešto

...Ne znači da je on bogat. Nego je čovek koji normalno živi. A za to je (uz dobro vođenje domaćinstva) dovoljno i 2000 evra mesečno.
 
I zaboravio sam da kazem da ne radi vikende. Da u Subotu poradi sta ima oko kuce, a da je Nedelja rezervisana za porodicu. A ne da zivi da bi radio.

Послато са 5009D уз помоћ Тапатока
 
Vrh