Šta je novo?

Trenutak megalomanije - Panonski most

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.269
Pohvaljen
6.972
Jutros sam ustao dosta rano pa sam dangubio neko vreme crtajući dunavski most Zemun-Borča u sketchupu, naravno skroz nerealno (popadali b stubovi zbog ugla držanja sajli :D )

33e1keg.jpg
 
Jako mi se sviđa predloženo ime mosta - Panonski most :D

Stevo, zaštiti autorska prava i zatim traži godišnju naknadu za upotrebu imena. :lol:
 
Ko rano rani ...crta skice mosta.
Panonski? Ja sam radije za " Most Marsala Tita i drugarice Jovanke Budisavljevic-Broz"
 
" Most Marsala Tita i drugarice Jovanke Budisavljevic-Broz". Kako je ovo duhovito. :(
 
evo druge revizije, dunav je malo širi na tom mestu :D

prevmost.jpg
 
Koliko sam ja nacuo treba sa desne strane prema visnjici da se gradi jos jedan most tj zeleznicki?
 
Кинески мост до 2013. године
У Пекингу ће сутра бити потписан међудржавни споразум према коме ће Кина, као градитељ и инвеститор, повезати Земун и Борчу, најавио је Драган Ђилас, градоначелник Београда. – Успешност власти треба да процене грађани
djilas%201.gif


Потпис: Драган Ђилас Фото Л. Адровић
Годину дана после званичног ступања на дужност градоначелника Београда Драган Ђилас не жели да оцењује рад градске владе јер, каже, „успешност власти треба да процене грађани”. У интервјуу за „Политику” градоначелник је најавио да ће Борис Тадић, председник Србије сутра у Пекингу потписати међудржавни споразум у коме је записано да ће у другој половини следеће године почети изградња такозваног кинеског моста који ће спојити Борчу и Земун. Он је истакао да ће до 2013. године Београд добити три нова прелаза преко Саве и Дунава.
– Многи су тврдили да је у питању маркетинг, а сада ће се уверити да изградња моста преко Дунава није била празна прича. Кинеска Експортна банка ће финансирати његову изградњу, а једна од највећих кинеских компанија ће градити мост. Кредит је веома повољан, са каматом од три одсто и роком отплате од 15 година. Прва возила мост ће прећи за три године.
Министар Милутин Мркоњић је најавио да ће крајем августа почети обнова моста „Газела”. Реално је очекивати велике гужве, има ли начина да се премости овај проблем?
Београд има три моста, а ако највећи не ради пуним капацитетом гужве су неминовне. Залагао сам се да кренемо у обнову „Газеле” тек када буде завршен мост код Аде Циганлије. Држава је, међутим, узела кредите и кажу да не могу да одлажу почетак радова. Замерам предузећу „Путеви Србије” што до данас нисмо обавештени о прецизној динамици радова. Потребно је да знамо када се затвара која саобраћајна трака, јер се неће радити само мост, већ и цела саобраћајница од Бубањ потока до Аеродрома „Никола Тесла”. Послали смо им неколико дописа у којима смо тражили да сазнамо каква је динамика радова, али никада нисмо добили прецизан одговор.
Да ли радови на Савском мосту иду уговореном динамиком?
Предвиђени рокови су испоштовани. Фирме које су добиле посао раде озбиљно. Уколико се настави овим темпом сигуран сам да ће бити завршени до октобра 2011. године.
Јесте ли задовољни и радом комуналнихпредузећа, мислите ли даима простора да се њихово пословање побољша и унапреди?
Не бих издвајао никога. Помака има али још доста треба да се уради. Многи се још понашају само као корисници буџета и не схватају да ће сва предузећа, изузимајући ГСП и „Београдске електране”, на крају године морати да имају позитиван салдо на рачуну. Део профита који остваре имају обавезу да врате у буџет града, а преостало да инвестирају у сопствени развој. Успешност директора јавних предузећа биће потпуно јасна на крају ове календарске године.
Најавили сте комплетирање свог кабинета.Годину дана радите без градског архитекте и менаџера. Зашто?
Моји сарадници су одговорни, преузимају послове и завршавају их, тако да није било потребе за додатним ангажовањем људи. До краја месеца саопштићу ко ће бити градски менаџер. После тога, биће упражњено само место градског архитекте, али ће се наставити принцип да свако може да ради све. Занима ме суштина, а не форма.
Буџет Београда после ребалансасмањен је за више од 300 милиона евра. Да ли ће бити угрожена социјална давања? Рецимо, помоћ трудницама, породиљама и пензионерима…
Сви социјални пројекти које смо започели биће и настављени. Ако будемо морали да штедимо, одложићемо неке инфраструктурне пројекте од којих тренутно не зависи квалитет свакодневног живота Београђана.
Како планирате да закрпите рупе у градској каси? Да ли ћете морати да предложите непопуларне мере, рецимо, повећање цена комуналија и превоза?
Не могу да лажем грађане и кажем да ће све бити исто, када и сами виде да им живот није исти, да су им плате смањене. Нећемо у граду моћи да пружимо ниво сервиса какав смо планирали, али онај основни хоћемо. Очекујемо да ће цена гаса бити смањена и да ћемо успети да вратимо део огромних, наслеђених дуговања „Београдских електрана”. Ако цена горива настави да расте, и ми будемо најскупљи у региону, то аутоматски повећава трошкове Градског саобраћајног предузећа, а на то не можемо да утичемо.
Јесу ли „Београдске електране” тражиле поскупљење грејања?
У овом тренутку не, и ово питање нећемо разматрати пре почетка грејне сезоне. Све зависи од цене енергената у том тренутку.
Шта ће бити са „Београдским сајмом”, град је такође на штети јер се очекивао приход од 50 одсто од постигнуте цене?
Постојала је идеја да се пронађе партнер како би се рад овог предузећа унапредио. Будући да је понуда била неозбиљна, сматрам да власничку структуру „Београдског сајма” треба направити тако да у њој удео имају и град и држава. Потребно је да развијамо даље ово предузеће и сачекамо да се јави прави стратешки партнер.
Каква је судбина ПКБ-а?
Чекамо одлуку републичке владе да се предузећа у друштвеној својини преведу у већинско државно власништво. Када се то догоди, разговараћемо да ли да се ПКБ трансформише у градско предузеће. Раздвојићемо грађевинско од неграђевинског земљишта и покушати да направимо профитабилну компанију. Свесни смо, наравно, да ПКБ не може на дуге стазе да се носи са конкуренцијом из приватног сектора, али можемо да га унапредимо до одређеног нивоа и тек онда потражимо стратешког партнера.
Да ли сте направили анализу о вишку запослених у градској управи?
Не, још се ради на томе. Све општине проверавају колико људи је вишак, а то ће ускоро уследити и у градској администрацији. После тога ћемо редуковати број запослених, који је сада превелик.
Није реално очекивати да ми у Београду, који једини у држави штедимо, даље смањујемо плате администрацији, јер то нико други није урадио. Плате у великим државним фирмама су нереално високе и код њих прво треба да се „секу” примања и број запослених. Није у реду да у „Петрохемији”, која је за шест месеци забележила губитак од 100.000.000 евра, просечна плата буде виша од 70.000 динара.
Какве су гаранције Београда да после усвајања закона о уређењу простора и изградњи више неће бити нелегалне градње?
Закон ће бити усвојен 31. августа и све што буде грађено после тог дана биће срушено. Тражимо подршку судства и полиције јер против оних који граде без дозволе морају да буду поднете кривичне пријаве. Када првих пет несавесних буде кажњено, неће више нико покушавати да зида.
--------------------------------------------------------------------------
„Колубара” за тужилаштво и полицију
Покренули сте питање о махинацијама у Рударском басену Колубара. Да ли ће неко одговарати због несавесног трошења пара?

То је питање за тужилаштво које треба да да налог полицији да почне прикупљање података. Према ономе што знамо, тамо је годишње „нестајало” око 40.000.000 евра. Са тим новцем се могло изградити много тога. Овој држави неће кренути набоље, ако се пусти да овај криминал прође некажњено. Људи иду у затвор због ситнијих преступа, а неко годишње пребаци 40.000.000 евра у приватне џепове и ником ништа.

Стали радови на обилазници

Када ће бити настављени радови на обилазници око Београда?

Кад год сам прошао кружним путем, искрен да будем тамо је било више људи који су регулисали саобраћај него оних који су радили. Разговарао сам и са министром Мркоњићем и он је незадовољан, рекао је да ће дати налог да изградња кружног пута и обилазнице буде интензивирана.

Руски кредит за метро

Србија очекује од Русије кредит од милијарду евра, с тим да се спекулише да би део новца морао да буде искоришћен за почетак градње метроа у Београду. Да ли сте упознати са овим аранжманом?

То је тачно, али претходно морамо да дефинишемо који тип метроа хоћемо и тек после можемо да разговарамо о овом пројекту. Руси нису једини потенцијални инвеститори. Уколико их има више добићемо боље услове и можда ћемо почети да градимо више од једне линије у следећих неколико година.

Ивана Албуновић, Дејан Спаловић
[објављено: 19/08/2009]
 
Vrh