Šta je novo?

Termoelektrana "Snaga i svetlost" - novi muzej Nikole Tesle

Screenshot_20230302-230704_Gallery.jpg
 
Нисмо толики комплексаши, али треба да негујемо наше великане. Овде нажалост примат има чешки инвеститор станоградње испред најпознатијег и најзаслужнијег Србина.
 
Нисмо толики комплексаши
Ulice po Beogradu se ne bi složile sa time. ;)

Овде нажалост примат има чешки инвеститор станоградње испред најпознатијег и најзаслужнијег Србина.
Dokle god su ovi aktuelni na vlasti (nebitno ko iz njihovih redova), investitori će imati primat. Šta će biti posle, videćemo.
 
Истина, нажалост ту се Андреица пита.
Што се тиче инвеститора, и претходни су нас уканалили за вјек вјекова продајом Беко и Рајићеве. А они пре њих са приватизацијом павиљона Старог сајмишта.
 
Што се тиче инвеститора, и претходни су нас уканалили за вјек вјекова продајом Беко и Рајићеве. А они пре њих са приватизацијом павиљона Старог сајмишта.
Ti prethodni nas nisu toliko ukanalili kao ovi koji su krenuli da prodaju i livade oko zgrada... Osim V parkića, ne sećam se da je bilo toliko sličnih stvari za vreme demokrata, kao što je danas. Ispravite me ako grešim.
Истина, нажалост ту се Андреица пита.​
Tu se pitaju neki drugi, Andreica mu dođe kao neki prolazni kanal preko koga ide sve jer ne postoji alternativa.​
 
Па оно, ДС власт је продала Беко и аминовала изградњу на том плацу, мени је то најпогубнији моменат у последњих 100 година. Данашњи су само то реализовали.
Што се тиче хистерије са улицама, то су били Весићеви комплекси антијугословенства што му је остало од Ђинђића. :)
 
Meni je pogubnije načičkavanje zgrada na svakoj mogućoj livadi i praznom prostoru, te rušenje kuća i manjih višespratnica, i zamena za višespratnice sa daleko većom spratnošću, a bez proširivanja neadekvatne infrastrukture sa kraja XIX i početka XX veka, uz neminovno povećanje broja vozila, shodno današnjim potrebama.​
 
 
dji_0928-jpg.159148


Na ovom platou nema mesta da se umetne još i gomila solitera. Sama ideja je apsurdna. Prvo što je to očigledno deo same elektrane, isto kao i pristupni kanal. Ali važnije, ovde će, u jedini autentični muzej jedne legende savremenog sveta, dolaziti stotine hiljada ljudi. A vremenom milioni ljudi. Zamenom fosilnih goriva električnom energijom, automobilima marke Tesla i mnogim drugim stvarima Tesla će za ljude u svetu tek postati legenda, neka vrsta ikone 21. veka. Sve će da radi na struju, a Tesla je taj koji se izborio za naizmeničnu struju, napravio motor, razmišljao o globalnoj distribuciji energije, o radio vezama i radio upravljanju. Mi znamo za njega, isto kao i razni nerdovi na zapadu, ali za obične ljude širom sveta on još NIJE deo osnovnog školskog znanja. Tek će to postati. A onda će ovuda stalno defilovati beskrajne kolone autobusa sa turistima. Niko ko poseti Beograd neće propustiti da vidi jedini zvanični muzej Nikole Tesle u svetu i da mu oda poštovanje, pošto će tu biti i urna sa njegovim pepelom. To će se smatrati kao neka vrsta lične kulturne i moralne obaveze za one koji su se već zbog bilo čega našli u Beogradu, a ne samo kao još jedna turistička destinacija. Gde će se svi oni iskrcavati, skupljati, nalaziti vodiče, autobuse i jedni druge? Prostor je taman dovoljan za šetalište pored kanala, šetalište pored Dunava, malo zelenila, pristupni pešački plato oko muzeja i ulicu kojom u dva smera kruže autobusi. NEMA MESTA za bilo šta drugo. Da li iko u gradu uopšte misli šta će se ovde dešavati u vrlo bliskoj budućnosti? Zar treba da zauvek da crvenimo pred svetom dok se hiljade guraju po stazi od 2 metra??? A imali smo na raspolaganju fantastičan prostor dostojan značaja u budućnosti svakako napoznatnijeg Srbina. Trenutni plan je i nacionalna sramota, a ne samo urbanistička.
 
Poslednja izmena:
Meni je pogubnije načičkavanje zgrada na svakoj mogućoj livadi i praznom prostoru, te rušenje kuća i manjih višespratnica, i zamena za višespratnice sa daleko većom spratnošću, a bez proširivanja neadekvatne infrastrukture sa kraja XIX i početka XX veka, uz neminovno povećanje broja vozila, shodno današnjim potrebama.​
Ponuda-potraznja kao i uvek, dok god te nove visespratnice idu kao alva nema potrebe za promenom infrastrukture. I takva kakva je, bolja je od 98% ostatka Srbije (usluge, prevoz, blizina prodavnica, skola, vrtica i sve ostalo). Kad se pojavi interes kapitala da umesto visespratnice od 2+6+1 etaza na nekom placu napravi parking od 10-12 etaza onda se doslo do sledeceg nivoa razvoja.
 
Оно што данас називамо цивилизованим Светом, је тако функционисао у средњем веку. Нови Свет у ХIX веку, под називом каубојштина. Након тога, цивилизовани Свет, увео је нешто што се назива јавни интерес. За нашу децу је одавно већ касно, али можда унуци доживе такав цивилизацијски шок!
 
Paradoksalno javni interes Srbije je da Beograd postane sto neuslovniji za zivot da bi se ostvario ravnomerniji regionalni razvoj. Ocigledno da je to jedini nacin, pokazale nam decenije iskustva.

Sorry za off topic.
 
Не неусловнији, него недоступнији, а са друге стране да се омогући што бољи саобраћај са свим местима у кругу од 100 км од Београда (Панчевo-Зрењанин-НС-Рума-Сремска Митровица-Шабац-Ваљево-Лазаревац-Аранђеловац-Велила Плана-Паланка-Смедерево-Пожаревац) као и атрактивне садржаје.
 
Кад олако допуштамо да нам краду Теслу као бренд они који су му рушили споменике у родном месту и спалили кућу.
A kako ces da zabraniš? Kod nas je Tesla izbrendiran dovoljno i zna se i u svetu ko je i sta je, a to što oni nemaju ni jednog Hrvata da promovišu to su njine brige. Stavili Srbina na svoj evro, ima li gore karme.
 
Sinoc pozar zahvatio poslednju Teslinu laboratoriju Vordenklif u NY na Long Ajlendu koja je bila pod renovacijama. Pre dva dana bukvalno je dogovoreno partnerstvo tog centra sa Srbijom. Kazu ljudi da je vatrogasna stanica pored......slucajnost sto je izgorela?
 
Vrh