Šta je novo?

Stari nadvožnjak kod SIV-a (??)

nothke

Beginner
Učlanjen(a)
04.03.2010.
Poruke
69
Pohvaljen
21
Lokacija
BG
Potrebna mi je informacija, da li je postojao neki "nadvožnjak kod SIV-a" 1960-ih, početkom 70-ih? I ako jeste gde je tačno bio..

Na netu ne postoje apsolutno nikakve informacije o njemu.. Slike tog dela nisam našao, iako sam prekopao stotine..

Naime.. Otkrio sam taj "nadvožnjak" kada sam čitao o nekadašnjoj trci ušća, koja je nekada, za razliku od ove koja se vozila do 2008. imala desnu krivinu kod zgrade CK, i išla ulicom Nikole Tesle do "nadvožnjaka" (KAKVOG BRE NADVOŽNJAKA????), i onda se vraćala natrag drugom trakom.. Ovo je putanja staze iz 1969. :

p16101119360001.jpg


usce69copy.jpg


A ondak sam našao da zapravo, po ovoj šemi trke, bulevar Mihajla Pupina skreće ka blv. Tesle, (verovatno stari put), i na google earthu zapravo taj put i postoji.. Ali u vidu "ožiljka" - ostatka nečega što se može nazvati putem.. I ondak se setih da ustvari sa leve strane blv. Tesle ima neko uzvišenje pre raskrsnice.. Da nije možda na ukrštanju sa blv. Tesle bio taj nadvožnjak? Sve upućuje na to... Ali opet ne mogu biti 100% siguran...

pardon-1.jpg
 
to je bio železnički nadvožnjak, tuda je nekada išla pruga ka Zemunu i dalje ka N. Sadu ili Vinkovcimai!!!
Kasnije je probijen tunel tošin bunar i trasirana nova pruga kroz NBG.

mali off:
Da jepameti tako bi se rešavalo i danas kod petlje radnička - bila bi izmeštena pruga... :kafa:
 
Pa da... podvožnjak... a ne NADvožnjak... Odakle da vučem izvore.. iz Varljivog Leta hahahahaha =)

Sjajno, sjajno.. hvala.

Železnica se najverovatnije nalazila na visokom nasipu, pa je otuda i samo "probijen" put.. I eto nam ga podvožnjaka..

Našao sam savezničku fotku iz drugog svetskog rata na kojoj se jasno vidi ta železnica:
34B_9-8-44M108BelgradeYURRBr-600dpi.jpg


otprilike kako je to izgledalo.. Ne mogu da prepoznam gde je ovo tačno:
starapruga123423cf.jpg


eto dokaza da je postojalo to čudo!
 
То су Павиљони. Кад дођеш до краја Павиљона, постоји један подвожњак изнад кога ништа не пролази. Улица Прве пруге прати стару трасу, а Салон "Д" се налази тачно на месту другог подвожњака.
 
Од рођења живим на Н.Бгд. Кад сам био клинац код рођака у центар смо колима ишли кроз подвожњак. Онда су изградили бул. лењина, данас Михајла Пупина, али је негде код данашње локације блока 30 постојао пружни прелаз са рампом. Када пада киша могли смо да бирамо између чекања на рампи или заглављивања у барама у подвожњаку. Онда је једног дана нестало пруге и прелаза, подвожњак је затрпан, да би поново изронио на површину приликом градње ју бизнис центра и том приликом дефинитивно срушен.
 
@nothke
jel postoji veća rezolucija te saveznicke fotke iz WW2?
 
3.jun 1968. - Studenti krenuli u stari deo Beograda, milicija ih presreće kod nadvožnjaka i prebija. (http://sh.wikipedia.org/wiki/1968).
napomijem da su studenti išli iz pravca studentskog grada prema brankovom mostu i kod tog čuvenog nadvožnjaka ih je sačekala policija i primenila silu. Koji dan posle toga su studenti igrali kozaračko kolo i pevali "Druže Tito mi ti se kunemo". To je bila policija :D
 
roger":1tpkgb2g je napisao(la):
3.jun 1968. - Studenti krenuli u stari deo Beograda, milicija ih presreće kod nadvožnjaka i prebija. (http://sh.wikipedia.org/wiki/1968).
napomijem da su studenti išli iz pravca studentskog grada prema brankovom mostu i kod tog čuvenog nadvožnjaka ih je sačekala policija i primenila silu. Koji dan posle toga su studenti igrali kozaračko kolo i pevali "Druže Tito mi ti se kunemo". To je bila policija :D

''Дошла чета ђака испред подвожњака
и сви умрли у истом дану.''

Стари Борини стихови.
 
Pre svega nije nadvožnjak nego podvožnjak pošto je pruga bila na nasipu a ulica ispod. Ulicom je išao i trolejbus za N.Bg koji je imao okretnicu kod studentskog grada, podvožnjak je najpoznatiji po velikim studentskim demonstraciujama juna 1968 g.
 
Пругу су насули још Аустроугари, а о насипању НБ од 20. маја 1938. до зиме 1941. написана је и књига. Надвожњак испод пруге је из 1938. и пројектовала га је жена (лоше :D ).
 
Znači tada su radili bez zaustavljanja železničkog saobraćaja, a mi ovde palamudimo kako da uradimo podvožnjak u nastavku Bulevara umetnosti.
 
Vrh