Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Trebace nam prvo referendum da odlucimo koje ce biti referndumsko pitanje
Neće ni biti referenduma, to je već odlučeno i nametnuto srpskom narodu. 100.000 radnih viza od sledeće godine.

Ove godine je bilo 50.000.

Eno ih Indusi u Idei već godinu dana. Produktivnost i kvalitet usluge povećani za 0%.

A ljudi koje znam u Nemačkoj i Francuskoj kad bi čuli mitove o radnicima iz Afrike i Azije koju ispredaju neki domaći tutubani, smejali bi se pola sata. U Francuskoj imaju neki izraz "radio ga arapin". Eto toliko su dobri toi uvozni radnici iz svetskih pri..zdina.


Kao što u porodici imam par zadrtih bumera koji još uvek veruju u onaj mit o Indiji kao rasadniku genija i vrhunskih radnika, pogotovu u IT. A sa strane znam bar 30 ljudi koji rade ili su radili sa njima i koji imaju stav ne d'o bog nikome njih kao kolege. Čast nekim izuzecima, naravno. Ali džaba, propaganda radi svoje.
 
P.S.

Sama ideja da se u zemlju od 6 miliona ljudi, kakva god bila, dovodi 100.000 stranih ljudi godišnje je kompleksna i pipava tema.

A kamoli u jednoj Srbiji gde zakon i institucije ne postoje a kovertica sa par zelenih evra kupuje i rešava sve, od saobraćajnog prekršaja do poklanjanja dva bloka u centru grada prekoputa Vlade.


Ovo igranje sa masovnim uvozom dalekih stranaca u zemlju kao što je Srbija je kao kada bi neko sutra po ugledu na Švajcarsku dao po pušku svakom domaćinstvu i dao im da to drže i čuvaju za ne daj bože. To što u Švajcarskoj takav sistem radi, ne znači da će da radi i da bude dobar i u Srbiji. Tako i sa ovim masovnim uvozom tuđina iz svetskih bestragija. Ko će da kontroliše njih i njihove poslodavce? Ko će da radi na njihovoj intrgraciji, makar privremenoj? Ko će da garantuje za njih? Nepostojeće srpske """institucije"""?
 
Потпуно ирационално, нелогично и очигледно на притисак нечијег дугмета. Одједном овде неће нико да ради, нема ко да ради и остале будалаштине које се сервирају као разлог овом тупавом народу. Плати па ће да ради. Подсећа на алаве Амере који су пре 40 година смислили одличну идеју да производњу, технологију преселе у Азију. Па их сада Азија …. у мозак. И као нису знали. И већ се чује та мантра од широког тупавог ауфиторијума овде” па наши неће да раде, нема ко да ради”
Ово је само још један издаја националних интереса.
 
treba da ih plate vise. ako ne mogu vise, onda da zatvore fabriku.
taj fiat ionako je na grbaci
 
Као неко ко има пријатеље и познанике и међу достављачима, менаџерима у Волту и агентима који увозе (у суштини противуставно) ову јефтину радну снагу тврдим да су наши људи и те како хтели да раде и да су чак и физички покушали да заштите своја радна места.

У суштини, фирмама и овим де факто трговцима људима је најисплативије да увозе ове мученике кршећи домаћем раднику право на рад а све о нашем трошку, где за ове странце не плаћају скоро ништа док нас деру 57%.

Има пола године како сам најавио ову игранку и нову поделу на лажне моралисте и фашисте. Нема везе што је штета очигледна, нема везе што је дивљина и кршење права, нема везе што се већ ово све одиграло на западу и где имамо пример како не треба -

Срби су ретардиран, алав, глуп народ који шпринта у нестанак.
 
Dovlačenje tih ljudi ja isključivo zbog niske stope poreza koji se plaća na njihov rad. Država tim potezom sama sebe uništava.Kapital se još brže ispumpava iz države. Ja radim u firmi sa Argentincima,Amerima, Srbima i po kojim Turčinom, Kandajaninom i Maksikancem. Ubedljivo najbolje projekte, najkraći turnaround, izbacujemo mi i Argentinci.Naši ljudi najmanje lupetaju gluposti i postavljaju debilna pitanja po sastancima i prosipaju floskule i uvek imamo odlične rezultate na kraju meseca. Isto mogu da kažem i za Argentince koji su jako vredni i temeljni i rekao bih da im je sistem obrazovanja solidan jer i novi mladi ljudi koji se priključe rade dobro.Za mene iznenadjenje jer sam pre rada sa njima mislio da su lenji južnjaci, a Ameri radnici bogovski što je vrlo daleko od istine.Nije nikakva naučna studija ali reći da su Srbi lenji i nesposobni je teška budalaština. Bunimo se najviše na neku nepravdu i gluposti koje dodju sa vrh ali da nije toga gazili bi nas kao bubašvabe, a ostatk ekipe bi pričao-Yes that works for me! Nisu ljudi ovde ni lenji ni glupi i pored decenijskog urušavanja sistema obrazovanja na poršinu isplivaju sjajni ljudi, odlični stručnjaci i radnici. Sjajni ljudi neće da rade za 35k i maltretiranje. Jer sada imaju i opciju i da rade za strane firme (ne mislim firme koje motaju kablove) koje znaju da cene naš kadar, a mogu i da emigriraju. Što se Fijata tiče ponudjene plate su jezive i radnice na kasi u Trnava prometu u Kragujevcu imaju veće plate, bolje uslove. I pored toga dosta ljudi i dalje rade tu za tih bednih 90k u 3 smene,ali Italjanima i to nije dovoljno pa će da dovedu Marokance da ne moraju da plaćaju pun porez na plate.
 
Не вреди расправљати се са ликовима који директно профитирају од јефтине увозне радне снаге. Они никад неће делити проблеме радничке класе, тако да не могу да гледају ствари из истог угла.

Али оно што је трагично је што имамо примере широм света где се види пропаст овакве политике по народе које изворно живе ту. Нажалост, увек ће бити оних који ће желети да исте сценарије преживе, него да науче из туђих.
 
Znači niko neće da prlja ruke na gradjevini od vas? Da vozi kamione, autobuse, čisti... :) Pih, ja mislio biće sada redovi, plata maltene kao hirurg, a opet neće niko. Nadao sam se i da će isplivati neki budući poslodavac da pokaže kako sve može sa našim radnicima i velikim platama ali i to mrka kapa izgleda.

treba da ih plate vise. ako ne mogu vise, onda da zatvore fabriku.
taj fiat ionako je na grbaci
Tako generalno i treba. Zatvaraj sve (kao što vidimo da se zatvara samo jbg ljudi u Beogradu žive u svom mikrosvetu). Ko nema gde da radi za platu koju želi i posao koji želi ili nek crkne od gladi ili nek emigrira niko mu ne brani, a kod nas će da čiste, voze i grade roboti :) Treba generalno razdvojiti poslove koji mogu biti više plaćeni, a poslodavci ne žele i one koje ne mogu, prednosti i mane rešenja, no tupav narod jbg.

Uglavnom sami smo krivi.

Nisu ljudi ovde ni lenji ni glupi i pored decenijskog urušavanja sistema obrazovanja na poršinu isplivaju sjajni ljudi, odlični stručnjaci i radnici.
Slažem se samo koliko njih ispliva? Šta je sa onima koji ne isplivaju? Koji niti su stručnjaci niti žele da rade niti imaju neko znanje (koji možda nemaju mogućnosti da se unaprede), a ne žele da rade ispod lupam 2000e mesečno jer ako je ispod više mu se isplati da gricka kašicicu ceo dan u kafiću i "završi neki posao" tipa ode u ćacilend po dnevnicu? Misliš da nema takvih, da svi žele da rade bilo koji posao?
 
Poslednja izmena:
Niko nije ni rekao da smo svi lenji, glupi i nesposobni (to pričaju ovi koji generalno ne razumeju napisano pa padaju u neku vatru). Neki jesu, većina nije ali ovi što jesu misle da zaslužuju isto kao ovi što nisu :) Ako nema kapaciteta da bude više od čistača daj mu platu bre bar 1500e šta si se stis'o tu ko neki zlikovac.
 
Конкретно достава је (био) савршен посао за младе и студенте и до доласка овог робља они су се доминантно и бавили тиме.

Солидно плаћен посао флексибилног радног времена је у наше време студирања био мисаона именица. Или те драла задруга на неком кичмоломљивом послу или на буџету родитеља.

Овај режим се постарао да нас врате на то.

И управо је то режим који дуалним образовањем системски слама дух деци и гура их на те чунга лунга мануелне послове.

Окупатори.
 
Za dostavu ne znam, ne poznajem nikoga u tim vrstama posla i verujem da je tako, Noki je opisivao detaljno ali kod ovih drugih koje poznajem itekako ima ljudi koji niti žele da rade ili žele da rade uz veliku 'ladovinu. Za gradjevinu tek. Poznajem čak i lika koji je imao stolarsku firmu u malom mestu, radio po lokalu plus BG i zatvorio pre godinu dana jer nije mogao sam, čak i njegov sin nije hteo već otišao za begede (neće u malo mesto jbg) i radi u marketu nekom, živi sa cimerima, a u slobodno vreme instragramuje. Koliko neki ljudi znaju za muku i šta su sve prošli kroz život toliko ima onih koji ne znaju. Manja mesta generalno još uvek ima da se nadje ko da radi nekvalifikovane poslove mada i to se polako menja, BG je postao problem. No tu je veći problem koliko imamo džabalebaroša po javnim preduzećima, a oni mogu da pokriju manjak veoma lako no jbg može im se da ne rade, a platica da kaplje.
 
Ajd da razumemo ovo za dostavu, al kako komentarišete ove Nepalce i garagane azijskog porekla što voze GSP za malu kintu? I pritom žive u vrećama i hrane se na pirinču. Neki su fini, neki su otresiti i bahati, neki dan zamalo da izvučem jednog iz busa da ga puknem po glavi, jer nije hteo da pomeri bus da izadjem kolima s parkinga. Jako me iznervirao s svojim rukama. Šta takvi onda traže tu kad ni jezik ne znaju, komunikacije nema, jedino rukama i nogama na viku i arlaukanje... sve to ima svoju cenu. Zato mladi budući šoferi čim polože sve te silne sertifikate beže preko da voze kamion, neće niko da rmba za sitno. Tačno je to za ispumpavanje love iz budžeta (mala plata plus niski doprinosi za stranca), al šta je alternativa? Nema je. Procenjeno je, bolje Nepalac od 30-40 godina u punoj snazi nego naš penzioner od 65-70 godina za kog ne znaš da li će ga strefiti kap.
 
Конкретно достава је (био) савршен посао за младе и студенте и до доласка овог робља они су се доминантно и бавили тиме.

Солидно плаћен посао флексибилног радног времена је у наше време студирања био мисаона именица. Или те драла задруга на неком кичмоломљивом послу или на буџету родитеља.

Овај режим се постарао да нас врате на то.

И управо је то режим који дуалним образовањем системски слама дух деци и гура их на те чунга лунга мануелне послове.

Окупатори.
Bar 80% dostavljaca su i dalje nasi, taj posao i dalje jeste takav. Problem je sto sada imas i bolje opcije, neke koje cak i daju neku dalju perspektivu.

U kontradiktornost kukanja nad pedalanjem sa picom i istovremenim kadjenjem strukovne obuke bolje da ne ulazimo.
 
Ajd da razumemo ovo za dostavu, al kako komentarišete ove Nepalce i garagane azijskog porekla što voze GSP za malu kintu? I pritom žive u vrećama i hrane se na pirinču. Neki su fini, neki su otresiti i bahati, neki dan zamalo da izvučem jednog iz busa da ga puknem po glavi, jer nije hteo da pomeri bus da izadjem kolima s parkinga. Jako me iznervirao s svojim rukama. Šta takvi onda traže tu kad ni jezik ne znaju, komunikacije nema, jedino rukama i nogama na viku i arlaukanje... sve to ima svoju cenu. Zato mladi budući šoferi čim polože sve te silne sertifikate beže preko da voze kamion, neće niko da rmba za sitno. Tačno je to za ispumpavanje love iz budžeta (mala plata plus niski doprinosi za stranca), al šta je alternativa? Nema je. Procenjeno je, bolje Nepalac od 30-40 godina u punoj snazi nego naš penzioner od 65-70 godina za kog ne znaš da li će ga strefiti kap.

Biće još gore ako ikad uđemo u EU. Biće masovna bežanija iz zemlje kao u Hrvatskoj što se desilo.
 
Често се као један од аргумената за увоз радне снаге наводи недостатак професионалних возача.
"Срби господа неће да возе камионе и аутобусе" је једноставно неистина и паушална оцена проблематике која је много комплекснија.
Добар део одговорности за стање у којем Србији заиста недостају возачи поред послодаваца сноси и држава и законодавство.
На пример, померањем старосне границе и изменама закона данас имамо парадоксалну ситуацију да неко ко се школује за професионалног возача по завршетку школовања стиче Ц али не и ЦЕ категорију.
Самим тим је тој особи пут до ЦЕ и Д категорије дужи и скупљи.
Други пример је увођење ЦПЦ-а и обавезне обуке за људе који немају стечено право средњим образовањем.
Поред релативно високе цене обуке у ауто-школи, након што стекну право на управљање одређеном категоријом, чека их и обука за ЦПЦ.
 
Ajd da razumemo ovo za dostavu, al kako komentarišete ove Nepalce i garagane azijskog porekla što voze GSP za malu kintu? I pritom žive u vrećama i hrane se na pirinču. Neki su fini, neki su otresiti i bahati, neki dan zamalo da izvučem jednog iz busa da ga puknem po glavi, jer nije hteo da pomeri bus da izadjem kolima s parkinga. Jako me iznervirao s svojim rukama. Šta takvi onda traže tu kad ni jezik ne znaju, komunikacije nema, jedino rukama i nogama na viku i arlaukanje... sve to ima svoju cenu. Zato mladi budući šoferi čim polože sve te silne sertifikate beže preko da voze kamion, neće niko da rmba za sitno. Tačno je to za ispumpavanje love iz budžeta (mala plata plus niski doprinosi za stranca), al šta je alternativa? Nema je. Procenjeno je, bolje Nepalac od 30-40 godina u punoj snazi nego naš penzioner od 65-70 godina za kog ne znaš da li će ga strefiti kap.
Za vozače se znalo i upozoravalo još od 2018. da će ih biti nestašica ako se ništa ne preduzme. Svi su o tome pričali. I mediji, i struka, i sindikati i javnost.

Država apsolutno ništa konkretno nije uradila po tom pitanju! I kad je malo posle Korone i svih pi...darija koje nam je ona donela (hvala "braći" Kenjazima) dogorelo do noktiju, pod hitno su uvezli ove iz Azije da javni prevoz ne bi kompletno stao.

Tako da za vozače je razumljivo donekle - ne kažem da je opravdano, jer nema opravdanja za slepačku idiotski politiku koju ova država vodi već decenijama. Jer su oni stvarno bili i ostali zanimanje u teškom deficitu.

Ali ove zajedljive priče, izmišljotine i korpo sranya da nema među Srbima ko da vozi dostavni kombi, ko da poređa proizvode na rafu, da oriba podove u bolnici i da istovari beton na gradilištu, pa moramo da i za to uvozimo Nepalce, Induse, Sikove i ko zna šta još... to su teške laži i gluposti.

Za dostavu ne znam i suzdržavam se da komentarišem jer je ne koristim a i ne zanima me. Ne u smislu da me baš briga za naše ljude dostavljače, nego me baš briga da uopšte gledam išta o dostavi hrane a još manje me briga za naše klijente pajsere koji to naručuju jer su lenji i nesposobni pa pošto im je mrsko da čekaju 35 minuta oni navijaju za uvoz još stranih dostavljača da bi onda čekali u proseku 5 minuta manje.

Štaviše, dovoljno je pogledati pisanja nekih članova na poslednjih par strana i videti o kakvim se sebičnim, egoističnim i survanim umovima radi.
 
Poslednja izmena:
Ajd da razumemo ovo za dostavu, al kako komentarišete ove Nepalce i garagane azijskog porekla što voze GSP za malu kintu? I pritom žive u vrećama i hrane se na pirinču. Neki su fini, neki su otresiti i bahati, neki dan zamalo da izvučem jednog iz busa da ga puknem po glavi, jer nije hteo da pomeri bus da izadjem kolima s parkinga. Jako me iznervirao s svojim rukama. Šta takvi onda traže tu kad ni jezik ne znaju, komunikacije nema, jedino rukama i nogama na viku i arlaukanje... sve to ima svoju cenu. Zato mladi budući šoferi čim polože sve te silne sertifikate beže preko da voze kamion, neće niko da rmba za sitno. Tačno je to za ispumpavanje love iz budžeta (mala plata plus niski doprinosi za stranca), al šta je alternativa? Nema je. Procenjeno je, bolje Nepalac od 30-40 godina u punoj snazi nego naš penzioner od 65-70 godina za kog ne znaš da li će ga strefiti kap.
Plate u GSP-u mislim da su preko 1000e za naše ljude pa se postavlja pitanje koja plata nije sitna? Brat mi je dugo radio tamo pa mogu da kažem koju :) Koji mladi šoferi? Osobe koje u ovo vreme polažu za licence su većinom preko 30, a i preko 40god. Neće sigurno taj neko ko završi saobraćajni fakultet da vozi autobus, a mladi ne žele do nekih godina i situacije. Koliko ljudi znaš da želi da vozi autobus i koliku platu očekuje? Meni takodje smetaju i vozači i dostavljači migranti pogotovo kad krenem da se sporazumevam rukama i nogama uz gugl translejt niti sam za njihov dolazak ali jedno su želje, a drugo činjenično stanje i život u snovima. I mislim da ti migranti nisu u GSP-u već u streli, a strela je privatnik znamo koji.
 
U Evropsku uniju ući nećemo jer oni nas tamo ne žele. Uvućiće još eventualno CG i AL, a ostatak kontinenta je na dugačkom štapu.

Ukoliko ne bude došlo do drastičnih promena unutar unije, kako u unutrašnjoj tako i spoljašnjoj politici, njena budućnost nije svetla.
 
a još manje me briga za naše pajsere koji to naručuju jer su lenji i nesposobni pa pošto im je mrsko da čekaju 35 minuta oni navijaju za uvoz još stranih dostavljača pa da onda čekaju samo 25.
Zašto su po tebi svi Srbi lenji i nesposobni?

Ali ove zajedljive priče, izmišljotine i korpo sranya da nema među Srbima ko da vozi dostavni kombi, ko da poređa proizvode na rafu, da oriba podove u bolnici i da istovari beton na gradilištu, pa moramo da i za to uvozimo Nepalce, Induse, Sikove i ko zna šta još... to su teške laži i gluposti.
Koliko ih znaš da žele da rade te poslove?
 
Често се као један од аргумената за увоз радне снаге наводи недостатак професионалних возача.
"Срби господа неће да возе камионе и аутобусе" је једноставно неистина и паушална оцена проблематике која је много комплекснија.
Добар део одговорности за стање у којем Србији заиста недостају возачи поред послодаваца сноси и држава и законодавство.
На пример, померањем старосне границе и изменама закона данас имамо парадоксалну ситуацију да неко ко се школује за професионалног возача по завршетку школовања стиче Ц али не и ЦЕ категорију.
Самим тим је тој особи пут до ЦЕ и Д категорије дужи и скупљи.
Други пример је увођење ЦПЦ-а и обавезне обуке за људе који немају стечено право средњим образовањем.
Поред релативно високе цене обуке у ауто-школи, након што стекну право на управљање одређеном категоријом, чека их и обука за ЦПЦ.
Znaci Srbi hoce da budu vozaci ali nece da rade i plate obuku?
 
Drzava treba nezaposlenima da placa obuku za bilo koju kategoriju vozila, uz eventualnu obavezu da se odredjen broj godina radi u Srbiji.
 
Znaci Srbi hoce da budu vozaci ali nece da rade i plate obuku?
У ситуацији у којој имаш мањак возача није ни мало логично да потенцијалном возачу пут до запослења чиниш тежим.
 
Zašto su po tebi svi Srbi lenji i nesposobni?
Nisu svi Srbi lenji i nesposobni ali ti definitivno jesi ili glup ili slep, pošto ja to nigde nisam napisao. Mada si najverovatnije samo beskrajno bezobrazan i umišljen.
Koliko ih znaš da žele da rade te poslove?
Nek ih plate pristojno pa će hteti više nego sada. Ali avaj, kako bi onda stvorenja poput Petra Stefana Šurlana imali za treći džip...
 
У ситуацији у којој имаш мањак возача није ни мало логично да потенцијалном возачу пут до запослења чиниш тежим.
Zar i CPC nije po EU propisima? Kada idu u Nemacku da voze onda nije problem da polazu?
Nek ih plate pristojno pa će hteti više nego sada. Ali avaj, kako bi onda stvorenja poput Petra Stefana Šurlana imali za treći džip...
Cuveno resenje svih nasih ekonomskih briga, samo digni plate. Profitabilnost, produktivnost, inflacija to su ionako izmisljotine prljavih bogatasa.
 
Bar 80% dostavljaca su i dalje nasi, taj posao i dalje jeste takav. Problem je sto sada imas i bolje opcije, neke koje cak i daju neku dalju perspektivu.

U kontradiktornost kukanja nad pedalanjem sa picom i istovremenim kadjenjem strukovne obuke bolje da ne ulazimo.
80%?

Одакле ти та статистика? Сада више ни у волту није таква ситуација. Наши држе само термин радне паузе по нбг-у. У глову не памтим кад сам видео домаћег радника.
 
Vrh