Šta je novo?

Razne gradske vesti

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.412
Pohvaljen
8.151
Ovde možete da postavljate razne manje i "dosadne" vesti u vezi grada i razvoja istog ;)
 
Уторак, 30. jануар 2007.
Јавни увид у Нацрт плана детаљне регулације
Булевара краља Александра



Комисија за планове Скупштине града Београда огласила је јавни увид у нацрт плана детаљне регулације Булевара краља Александра, за подручје између улица Краљице Марије, Челопечке, Захумске, Ђуке Динића, Војводе Саватија, Тршћанске и Булевара краља Александра, Блокови Б1-Б10.

Нацрт плана биће на јавном увиду од 29. јануара до 28. фебруара 2007. године, радним данима од 9 до 15 часова, у згради Градске управе, Трг Николе Пашића 6 (сала у приземљу) и у управној згради општине Звездара, Булевар краља Александра 77.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1263334
 
"politika.co.yu"":2qqvf04o je napisao(la):
Vlada Srbije štiti „Znak pitanja”

Najstarija kafana u Beogradu, „Znak pitanja”, koja posluje u sastavu društvenog preduzeća „Varoš kapija”, mogla bi uskoro da pređe u vlasništvo gradske vlasti, kao objekat od kulturno-istorijskog značaja, javlja Tanjug. Vlada Srbije je juče usvojila informaciju o potrebi utvrđivanja opšteg interesa za prenos nepokretnosti kafane „Znak pitanja” na grad Beograd.

Time bi ovo čuveno stecište boema moglo biti sačuvano od prodaje privatniku, koji bi eventualno izmenio njegov sadašnji vekovima prepoznatljivi izgled.

Podsetimo, kompletna imovina ugostiteljskog preduzeća „Varoš kapija” trebalo je da bude privatizovana na aukcijskoj prodaji u novembru 2004. godine, ali je privatizacija otkazana zbog spora oko prelaska „Znaka pitanja” u privatno vlasništvo. Tada su u odbranu kafane stali poznati glumci, pisci i umetnici, napisana je i peticija sa 3.500 potpisa i organizovano je oko 15 skupova ispred kafane.

Rade Šević, šef informativne službe Agencije za privatizaciju, potvrdio je agencijama da će „Znak pitanja” biti izuzet iz prodaje. On je izjavio da se očekuje novo zakazivanje prodaje imovine „Varoš kapije”, u čijem su vlasništvu objekti „Sunce”, „Park” i deo restorana „Naše more”.

Drago Dobrilović, upravnik kafane „Znak pitanja”, kaže da još nije čuo za ovu novost, ali smatra da je to veoma pozitivna inicijativa.

– Već dve godine verni gosti kafane se bore da „Znak pitanja” ostane to što jeste. Ako je tačno da je vlada Srbije u dogovoru sa gradom sačuvala restoran, to je dobro i za zemlju i za Beograd i za Beograđane. Zaista ne bih voleo da kafana „?” doživi sudbinu „Zore”, „Šumatovca” ili „Grmeča” – rekao je Dobrilović.
Najstarija prestonička kafana izgrađena je 1823. godine, kao vlasništvo kneza Miloša Obrenovića. U svojoj dugoj i živopisnoj istoriji, često je menjala vlasnike, a objekat je proglašen za spomenik kulture i pod nadzorom je Gradskog zavoda za zaštitu kulture.

[objavljeno: 02.02.2007.]
N_oz52UJWFg9QEJGycUdjyiGDPTBYFMi4UswJ.jpg
 
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=99340&datum=2007-02-01

Sugestije iz amfiteatra
B. STJELjA, 31. januar 2007

STUDENTI Arhitektonskog fakulteta voljni su da potpuno besplatno ustupe svoje ideje opštinama koje žele da urede svoje ulice, zgrade, trgove, ali za sada nijedna od njih ne sarađuje sa budućim arhitektama. Uprkos inicijativi profesora ovog fakulteta, nadležne gradske ustanove nisu do sada pokazale raspoloženje da angažuju mlade nade.

- Ne postoji sprega između studenata i opština iako je ova saradnja obostrano korisna - obrazložio nam je Aleksandar Stjepanović iz Društva arhitekata Beograda. - Svaka opština bi trebalo da iznese svoje urbanističke probleme, a studenti bi mogli da, u okviru svojih godišnjih radova, predlažu rešenja. Tako bi ovi mladi ljudi istraživali prostor, upoznavali se sa konkretnim poteškoćama na terenu i razrađivali svoje ideje, oslobođeni stroge konkursne pragmatičnosti. Opštine bi mogle da iskoriste neke od predloga i da ih dalje razrađuju.

Inicijativa profesora o saradnji opština i studenata pokrenuta je pre nekoliko godina, ali nije nikada zaživela. Profesori su se tada obratili opštinama Stari grad, Savski venac, Voždovac, Novi Beograd...

Danas, međutim, i gradski i opštinski čelnici tvrde da podržavaju ovakve ideje, ali da se ne sećaju kada im se neko sa sličnim zahtevom uopšte i obratio.
- Nismo do sada, na žalost, sarađivali sa studentima Arhitektonskog fakulteta - kaže nam Nenad Komatina, gradski sekretar za urbanizam. - Obraćali su nam se tek pošto diplomiraju. Cenimo mlade stručnjake jer oni donose nove ideje, brzi su u obavljanju poslova i barataju novim računarskim programima. Zato je među 120 zaposlenih u ovom Sekretarijatu najviše arhitekata.

I u Starom gradu napominju da je su vrata njihove opštine otvorena za sve mlade talente.
- Naša opština je voljna da sarađuje sa studentima mnogih fakulteta, ali ne možemo da ostvarimo ništa dok nam se oni sami ne obrate - rekla nam je Vjera Radović, član opštinskog veća SO Stari grad.

PRIMERI
-Siguran sam da bi su naši studenti mogli da učestvuju u mnogim projektima o kojima se javno diskutovalo - nastavlja Stjepanović. - Kada imate više ideja, lakše je odabrati pravu. Tako su mogli da se aktiviraju oko uređenja gradića Pejton, Trga Republike, Kalenić pijace, Kosančićevog venca..
 
PODZEMNE GARAŽE SVETSKI ISPLATIVE?

Gradonačelnik Nenad Bogdanović otvorio je juče adaptiranu garažu u ulici Aleksandra Kostića, u blizini Palate pravde, sa 59 mesta, za čije je uređenje izdvojeno nešto više od 2,67 miliona dinara.

- Grad nastavlja politiku sređivanja parking mesta i očekujemo da se do kraja godine urede zakonski propisi za koncesije, kada će privatnicima biti ponuđeno da na više lokacija izgrade svetski isplative podzemne garaže.

- Proteklih godina mnogo toga je urađeno u užoj gradskoj i centralnoj zoni, ali problem predstavljaju sva veća naselja širom grada nastala tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka - rekao je Bogdanović.
 
Prvo Savski venac, pa Vračar...

U Beogradu će katastar nepokretnosti za opštinu Savski venac biti završen do sredine februara, a za Vračar do 1. aprila, rekao je Vujanac i dodao da će ove godine biti završen Novi Beograd, Jajinci, Krnjača, Resnik, Kovilovo i Zuce, a radiće se i Palilula, Zvezdara, Voždovac, Zemun i Umka.

http://www.blic.co.yu/
 
Расељавање споро, изградња брза

Када градња саобраћајница и инфраструктуре подразумева експропријацију земљишта или објекта, процену тржишне вредности имовине обавља Завод за вештачење, на основу чега грађани добијају надокнаду или стан из фонда за расељавање Дирекције

Продајом опремљених локација Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда лане је остварила суфицит већи од три милијарде динара!
Та чиста зарада биће потрошена за опремање инфраструктуром нових локација, изградњу станова за расељавање и израду планске документације за око 11 хиљада хектара грађевинског земљишта.

Западно од насеља Др Иван Рибар у Новом Београду нићи ће нови спортски центар, а у Блоку 5 предвиђени су стамбено-пословни квадрати.
У Трговачкој улици и на Бежанијској коси припрема се додела земљишта за пословне намене.
Одабране локације у Миријеву, Овчи и Камендину припремају се за изградњу социјалних станова.
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=18628
 
RIMLJANI "NE DAJU" GARAŽE
Podzemne garaže neće biti izgrađene na mnogim planiranim mestima jer se na tim lokacijama kriju bogata arheološka nalazišta

Desetine lokacija na kojima je gradska vlada planirala da gradi podzemne garaže, neće moći da se upotrebe u tu svrhu jer su ispod njih bogata arheološka nalazišta iz rimskog perioda! Jedna od udarnih lokacija koja je najčešće pominjana kao mesto za podzemnu garažu je Studentski trg, za koji arheolozi iz Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture kažu da je pravo arheološko blago, sa ostacima civilnog naselja i termama. Slična je situacija i sa parkom na Topličinom vencu, kao i sa platoom kod crkve Svetog Marka, ispod koga se nalazi nekropola sa stotinama rimskih grobova.

Spisak atraktivnih lokacija koji je grad dostavio ovom Zavodu na ispitivanje, umanjen je ovih dana sa više od 60 na 28, ali i među njima ima nekoliko koje, bar kada se arheolozi pitaju, ne dolaze u obzir da se uzurpiraju - Fruškogorska, Turbe kod Studentskog trga, Strahinjića bana 1 (kuća porodice Ribar), Tadeuša Košćuška 2, Gospodar Jevremova i Trg Republike.

- Centar grada ispod koga se nalaze civilne rimske građevine i prostor oko Bulevara kralja Aleksandra gde su rimski grobovi, jedino je što nam je ostalo od arheoloških nalazišta i zato moramo da budemo veoma oprezni pri izboru mesta za gradnju garaža. Ovaj prostor je zaštićena zona u kojoj ne bi trebalo da bude nikakve gradnje, ako želimo da sačuvamo onih 20 odsto nalazišta koja su nam preostala - kaže za Press Zoran Simić, arheolog u Odeljenju za istraživanje u Gradskom zavodu za zaštitu spomenika kulture.

On dodaje da su neke predložene lokacije uslovno povoljne, što znači da može da se gradi, ali da se strogo vodi računa tokom gradnje, ali i kasnije. Među tim lokacijama su tri pijace, Đeram, Palilulska i Cvetkova, zatim Ruzveltova ulica, Cvetni trg, Mike Alasa, Pasterova, Svetozara Markovića, Finansijski park, Hajduk Veljkov venac...

U gradskoj upravi tvrde da će uvažiti preporuke gradskih arheologa, ali i da će sve lokacije biti ponovo detaljno ispitane da bi se utvrdilo šta se zaista nalazi ispod zemlje.

- Apsolutno ćemo poštovati ono što kažu arheolozi. Međutim, neke lokacije, kao što je Studentski trg, moraćemo da damo na pregled i Republičkom zavodu za zaštitu spomenika. Ako se pokaže da na tom potezu ipak može da se gradi, postoji varijanta da se ostaci antičkog Singidunuma stave u staklo, kao što će biti urađeno sa hotelom koji se gradi u Rajićevoj - kaže gradski arhitekta Đorđe Bobić.

On dodaje da su planovi trenutno u Urbanističkom zavodu i da će morati da prođu i stručnu gradsku komisiju, tako da će se na početak gradnje prve podzemne garaže čekati još dosta vremena.Među garažama koje će biti izgrađene, samo dve ili tri će biti "gradske", dok će ostale graditi privatnici, koji će i naplaćivati parking.
------------------------------------------
Daleko je Beč

Nedostatak garažnog prostora u Beogradu neće biti lako rešiti. Kao slikovit primer kako bi trebalo raditi, profesor Saobraćajnog fakulteta Nikola Putnik navodi Beč, koji ima isti broj stanovnika kao Beograd.

- Beč ima čak 110 garaža i još ih grade, a imaju i metro i sistem "parkiraj i vozi se". U Beču ukupno ima više od 100.000 parking mesta, a u Beogradu svega 13.500, i to kada se saberu sve garaže i ulična parkirališta, što je dovoljan pokazatelj da se shvati koliko nam nedostaje parking prostora - kaže Putnik.
Press
 
STUDENTSKI TRG BEZ TROLEJBUSA
Nova trolejbuska okretnica nalaziće se na uglu Dunavske i Dubrovačke

Izrada plana za premeštanje trolejbuske okretnice sa Studentskog trga na Dorćol u završnoj je fazi i do aprila će se naći pred gradskim odbornicima. Ideja gradskih urbanista je da strogi centar rasterete saobraćaja i vrate ga pešacima.

Nova okretnica nalaziće se na uglu Dunavske i Dubrovačke ulice. Na ovoj lokaciji biće sagrađen novi objekat sa dovoljno prostora za okretanje sedam trolejbuskih linija - 19, 21, 22, 22L, 28, 29 i 41. Na produženom delu trase trolejbusi će iz Vasine skretati u Dobračinu, a odatle u Tadeuša Košćuška i u Dunavsku.

Gradski arhitekta Đorđe Bobić kaže za Press da će prostor oko Studentskog trga "prodisati" kad se trolejbusi presele na Dorćol.

- Naša ideja je da Studentski trg i Trg Republike oslobodimo velikog broja vozila javnog prevoza koja sada zagušuju ovaj deo grada. Posle premeštanja na novu okretnicu, Studentski park biće preuređen i namenjen isključivo pešacima - ističe Bobić.
Press
 
А како ће из Добрачине доћи до Т. Кошћушка? :/
Да ли мисле да скрећу из Добрачине у Душанову па да даље саобраћају ко 26?

Само ми није јасно зашто компликују када се решење само намеће.
УКИНИТЕ ТРОЛЕЈБУСЕ!!!
 
Bilo bi glupo da ukinu trolejbuse zato shto oni ne zagadjuju okolinu!A i dobra su turistichka atrakcija... :D
 
Nadam se da je oslobadjanje studentskog trga od trolejbusa samo pocetak njihovog potpunog proterivanja iz centra. Ni meni nije jasno kako ce to iz Dobracine za Tad. Koscuska a i zasto!?
 
Ovde su "Razne gradske vesti" ( vidi prvi post), a Vaši komentari su preneseni na trend o trolejbusima, pa nastavite tamo .;)

O trolama na http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=1297#p1297
..................................................................................................................................................................

Пон, 05. фебруар 2007.
Нови топловод од Славије до улице Кнегиње Зорке


Радници „Београдских електрана” ових дана постављају топловод на деоници од Трга Славија до улице Кнегиње Зорке. Овај посао требало би да буде завршен до 7. фебруара, када ће се стећи услови за прикључење нових објеката у Булевару ослобођења од броја 7 до 9, чија је укупна површина 3.300 квадратних метара. Док трају радови на постављању топловода на овом потезу, саобраћај неће бити у прекиду.

„Београдске електране” ће обезбедити прикључак на топловод и објектима на подручју Славије, чија изградња је у плану. Овај топловод ће омогућити и гашење котларнице у хотелу „Славија”, која је тренутно велики загађивач околине.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1263897
 
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=99581&datum=2007-02-06

Gradu 60 garaža
E. B. R., 6. februar 2007

PLAN izgradnje mreže javnih garaža predviđa 60 lokacija širom grada, čime će na duže staze biti rešen problem parkiranja u Beogradu. U većini slučajeva, parkirališta će se graditi pod zemljom, ispod gradskih parkova, a više od polovine posla biće povereno privatnicima. Neke gradske opštine već su dobile predloge mogućih lokacija.

Gradski arhitekta Đorđe Bobić kaže da će Skupština grada do maja usvojiti plan kojim će se precizirati kako će garaže biti građene.
- Očekujemo da uskoro budu izmenjeni zakonski propisi vezani za javnu imovinu, koji će olakšati ovaj posao - dodaje Bobić. - Svaka od predviđenih lokacija detaljno će biti analizirana, da bi se utvrdilo da li njena izgradnja eventualno ugrožava neko od kulturno-istorijskih dobara. Grad će u priču uključiti i Republički zavod za zaštitu spomenika.

Iz gradskog budžeta godišnje ne bi mogla da se finansira izgradnja više od jednog parkirališta, pa se u Starom dvoru nadaju da će u ovaj biznis ući privatnici. "Mamac" budućim investitorima nedavno je bacio i gradonačelnik Nenad Bogdanović, rekavši da je garaža "Pionirski park" najprofitabilniji posao koji je Grad uradio za njegovog mandata.

Predsednica Zemuna Gordana Pop Lazić kaže da će ta opština dobiti tri garaže, od kojih će jedna - ona na Muharu - biti nadzemna. Automobili će silaziti pod zemlju u Karađorđevoj i ispod parka u Đure Đakovića, kod okretnice autobusa "88".

Čelnici Zvezdare odustali su od izgradnje parkinga na trgu ispod opštinske zgrade. Za sada je jedino izvesno da će garaža "niknuti" ispod Đeram pijace, čime bi se bar malo rasteretio Bulevar kralja Aleksandra. Ranije su postojale priče da će se kopati između zgrada kod "Petog parkića", ali taj prostor još nije definisan. Još se ne zna da li neki od regulacionih planova koji se rade na Zvezdari podrazumevaju garažu.

Na Voždovcu je nacrtom regulacionog plana za Banjicu planirano četiri do pet podzemnih garaža u ovom naselju. To, međutim, nije konačno, pošto se plan u Gradu "usvaja" već godinama. Iz Opštine napominju da je parkiranje ogroman problem i duž ulice Vojvode Stepe, a parkinga nedostaje i u naseljima Braće Jerković i Medaković 1, 2, i 3.

NEZAINTERESOVANI
RAKOVICA nema potrebu za podzemnim garažama ali već postoji pet lokacija na kojima je planirana izgradnja nadzemnih. To su: okretnica na Petlovom brdu kod "Rudnika", okolina Doma zdravlja na Kanarevom brdu, preko puta "Maksi" diskonta u Patrijarha Joanikija, u Susedgradskoj, te u Ulici 17. oktobra u Kneževcu.
- Za sada nije bilo privatnika voljnih da uđu u ovaj posao - objašnjava Srđan Jovičić, šef kabineta predsednika Opštine Rakovica. - Problem s parkiranjem je veliki, posebno oko Vidikovačke pijace.

STRUČNjACI I PARKOVI
NEKOLIKO ekoloških udruženja, poput Unije zelenih i "EKO-Beo-grad" osulo je paljbu na predlog mogućih lokacija. Oni se ne slažu sa procenama stručnjaka da parkovi neće biti oštećeni parkiralištima.
U opoziciji su i neki arheolozi, koji smatraju da se ispod mnogih ponuđenih lokacija, poput Studentskog trga i Bulevara kralja Aleksandra krije pravo blago, koje bi nestalo ako se budu gradile garaže.
 
BULEVAR SUMNJIVIH ODLUKA
Novi plan detaljne regulacije dela Bulevara kralja Aleksandra dozvoljava izgradnju novih poslovnih i stambenih objekata, iako u tom delu grada još nisu proširene ulice i rešeni saobraćajni problemi

Nove zgrade, poslovni i stambeni objekti moći će da niču u Bulevaru kralja Aleksandra iako u tom delu grada još nisu proširene ulice i rešeni saobraćajni problemi!

Kada zgrade budu podignute, biće nemoguće napraviti nove trake, gužve u saobraćaju biće još veće, a sve to prouzrokovaće i veće zagađenje. Meštani opštine Zvezdara oštro su se suprotstavili usvajanju ovakvog plana za uređenje dela Bulevara kralja Aleksandra, koji je juče predstavljen, i žestoko kritikovali ponuđena rešenja.

Prema njihovim rečima, ovaj nacrt uopšte ne rešava probleme koji postoje i, po mišljenju mnogih koji su se javili za reč, "ne valja ništa".Planom je predviđeno da se uredi deo od Čelopečke i ulice Kraljice Marije duž leve strane Bulevara kralja Aleksandra do Tršćanske ulice.

Njime je regulisano pitanja izgradnje na ovoj teritoriji, pa je planirano da dozvoljena spratnost bude prizemlje plus šest spratova za zgrade koje izlaze na Bulevar.

- Obavezno je da u prizemlju zgrada koje se budu ovde radile budu lokali namenjeni trgovini, dok na prvom i drugom spratu mogu biti poslovni prostori po izboru investitora. Na ovaj način Bulevar će dobiti izgled modernog trgovačko-poslovnog centra - rekla je Ljubinka Stepanović-Tasić iz Gradskog centra za planiranje urbanog razvoja, koji je tvorac ovog plana.

Ona je dodala da je dozvoljena visina zgrada u zaleđu prizemlje plus četiri sprata, i da svaka zgrada mora da reši problem parkiranja u okviru svoje parcele. Takođe je predviđeno kompletno preuređenje Đeram pijace, dok će ispod nje biti napravljena garaža za dostavna vozila.Građani koji su prisustvovali prezentaciji plana nisu bili zadovoljni što će saobraćajna infrastruktura ostati ista, iako su ulice rađene kada su u ovom kraju bile samo prizemne kuće.

Kako kažu, gužve su već sada nepodnošljive, a iako su se nadali da će novi plan rešiti ove probleme, to se nije desilo.- U nekim ulicama kolovozi, a i trotoari, su uski i znatno ispod standarda. Putna mreža takođe je loše povezana sa ostalim delovima grada. Mislim da su sve ovo pitanja koja je trebalo rešiti pre donošenja ovog plana i izdavanja dozvola za gradnju objekata, jer će posle biti kasno - smatra Mihailo Maletin, bivši profesor Građevinskog fakulteta.
----------------------------------------------
Zgrade neosvetljene, ulice zagađene


Prema mišljenju profesora Mihaila Maletina, novi plan je loš ne samo za sadašnje stanovnike Zvezdare, već i za buduće investitore koji će graditi na ovom području.
- Ulice su uske, a zgrade koje se budu gradile u njima biće previše blizu jedna druge. Zato će i biti neosvetljene, a ulice zagađene i bez strujanja vazduha. Uslovi za život biće višestruko gori nego što su sada, zato investitori neće moći da prodaju stanove koje izgrade - tvrdi profesor Maletin.
Press
 
Novi "Deltin" salon
LUKSUZ NA CVETNOM TRGU

Uz zvuke latino muzike, na mestu bivšeg "C marketa" na Cvetnom trgu, u ulici Kralja Milana 31, sinoć je svečano otvoren novi "Delta motors" prodajni salon BMW i MINI automobila. U prisustvu vlasnika Miroslava Miškovića, poslovnih saradnika i brojnih javnih ličnosti, Dušan Dobrijević, direktor prodaje BMW za Srbiju, iskoristio je priliku da pretpremijerno prikaže i novi luksuzni model terenca "X5", naglašavajući novinarima da se suzdrže od fotografisanja, jer će zvanična prezentacija biti održana krajem marta.

- Novi salon ima 1.000 kvadrata i u njemu je izloženo ukupno 14 najnovijih modela automobila BMW i MINI. Preduzeće "Delta motors" do kraja 2007. godine otvoriće i ekskluzivni auto-centar u blizini Beogradskog hipodroma, na površini od oko 7.500 kvadrata, vredan 10 miliona evra - rekla je Ivana Veselinović, stariji potpredsednik "Delta holdinga" i generalni direktor "Delta M" grupe.
http://www.kurir-info.co.yu/arhiva/2007/februar/08/B-03-08022007.shtml
 
Bezveze. Cvetni Trg je bio prva samoposluga u Beogradu i Jugoslaviji i mislim da je trebao da zadrzi to nasledje.
 
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1264201

Четвртак, 08. фебруар 2007.
Презентација урбанистичког пројекта за уређивање дела улица Стевана Сремца и Бошка Вребалова

Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове организује сутра у 11 часова јавну презентацију урбанистичког пројекта за уређивање и изградњу стамбено-пословних објеката између улица Стевана Сремца и Бошка Вребалова. Овим урбанистичким пројектом планира се формирање шест грађевинских парцела, где ће се градити стамбено-пословни објекти висине до четири спрата. У приземљу објеката предвиђен је пословни простор.

На једној од грађевинских парцела планирано је и повезивање ових двеју улица, како би се омогућила пешачка комуникација. Свака парцела имаће и унутрашње двориште са уређеним зеленим површинама.

Презентација ће се одржати у Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове, улица 27. марта 43-45 (други спрат, соба 25
 
Evo i jedne lepe vesti sa www.beograd.org.yu:

Почетком марта у „Градску чистоћу” стићи ће нови камиони са бочним утоваром смећа, чији ће капацитет бити дупло већи oд камиона који се сада налазе у возном парку овог градског комуналног предузећа. Ова модерна возила, немачко-италијанске производње, опслуживаће само возач тако што ће преко видео надзора празнити контејнере из кабине.

– То су заиста најмодернији камиони за утовар смећа који се могу наћи на тржишту. До сада су један камион опслуживала најмање тројица радника, сада ће њихов посао радити само возач, без изласка из кабине. Цена једног таквог возила са мотором ЕВРО 5, је 200.000 евра – каже Драган Игњатовић, директор ЈКП „Градска чистоћа”.

Камиони са бочним утоваром смећа намењени су пражњењу посебног типа контејнера. Та врста контејнера има запремину од 3,2 кубна метра, што је три пута више од стандардних судова за смеће. Већи контејнери су стабилни и не могу се лако померати, а празне се три пута брже него постојећи. Средствима из градског буџета до сада је купљено око 450 таквих контејнера.
 
^^ ovo vozilo je bilo prošlog marta na testiranju u BGD, verujemd a će biti ista vozila ;)

1695729346440aeb77d6ba1361136349.jpg


56617193440aeb6a211e3857748407.jpg


2008303631440aeb88b8575961806892.jpg
 
Au ovo izgleda stvarno cool. Moderno i novo. Iako mu je cena velika i povlaci za sobom upotrebu posebnih kontejnera konacno da se ulozi u nesto sto ce umogome doprineti boljem izgledu i efikasnosti kako gradske cistoce tako i samog grada. Znam da ne moze uvek da se kupuju nove stvari (rasprava o popravci 60 tramvaja) jer se nema ali ponekad mora i da se pljune koja para! :)
 
Mislim da je to za prigradska naselja gde su razdeljeni manji kontejneri za kucna domacinstva. Tako se, na kraju krajeva, radi i celom svetu.
 
MILIJARDE U POZORIŠTA
Gradska uprava planirala ove godine da izdvoji još više novca za obnovu pozorišnih sala, na redu su "Duško Radović" i Zvezdara teatar. Rekonstrukcija samo ova dva objekta koštaće oko 20 miliona evra!

Gradska uprava uložila je prošle godine u kulturne aktivnosti 2,5 milijardi dinara, a ove godine će cifra biti i veća, najavljuje Gorica Mojović, pomoćnik gradonačelnika za kulturu. Najznačajniji deo sredstava ponovo će ići na renoviranje pozorišnih sala.

Tu se najpre misli na kompletnu rekonstrukciju Malog pozorišta "Duško Radović" i Zvezdara teatra. Ova dva velika posla koštaće oko 20 miliona evra, deo novca stići će i iz Nacionalnog investicionog plana.Zvezdara teatar će dobiti novu modernu zgradu u ulici Milana Rakića, koja će biti na mestu postojeće velike scene (bivši Dom kulture iz 1950. godine).

To će biti zgrada sa pokretnim tribinama i glumačkim prostorijama, a u skladu sa uobičajenim svetskim standardima. Planirani su i obimni radovi na prostoru za gledaoce, kao što su foajei, stepeništa, sanitarni čvorovi (posebno za invalide), garderobe, ugostiteljski punktovi u foajeima i otvoreni prostori (terase, parterno uređenje).

Pare se neće žaliti i za kompletnu rekonstrukciju bašte restorana. Na toj poziciji biće izgrađen objekat pozorišnog kluba na tri etaže (jedna ispod zemlje) i formiran teatarski trg na poziciji sadašnje bašte restorana, sa parternim uređenjem dvorišta, popločavanjem, travom i niskim rastinjem u žardinjerama, fontanom, ambijentalnom rasvetom, baštenskim mobilijarom...

U Sekretarijatu za kulturu kažu da će po usvajanju novog gradskog budžeta na red za rekonstrukciju i zamenu instalacija doći pozorište "Duško Radović".- Trenutno sređujemo salu bioskopa "Jugoslavija", u koju će biti preseljna scena "Duško Radović" dok bude trajala rekonstrukcija, na dve do tri godine. Što se tiče ostalih projekata za sledeću godinu, čekamo da komisija za kulturu pregleda sve radove gradskih ustanova koje su konkurisale za novac iz budžeta.

Koliko će grad ove godine izdvojiti za kulturu, moći ćemo da kažemo tek po usvajanju republičkog budžeta - kaže za Press Darijan Mihajlović, sekretar za kulturu.
On kaže da će posle povratka "Duška Radovića" u svoje nove prostorije u bioskopu "Jugoslavija" biti napravljen dečji kulturni centar, namenjen mladima do 18 godina, u kojem će biti višenamenska sala, tematski parkovi, skejt park i slični sadržaji. U isto vreme, bioskop "Fontana" biće preuređen i prilagođen uzrastu od 18 do 30 godina, nešto kao Dom omladine.
Planirano je da ove godine počne i obnova pozorišta "Pinokio" i radovi na projektu preseljenje Muzeja grada, kao i gradnja gradske galerije na Trgu Republike, na mestu TC "Staklenac".
----------------------------------------------------
Mojović: Imamo velike želje

Gorica Mojović, pomoćnik gradonačelnika za kulturu, kaže da je ideja grada da se svih deset gradskih pozorišta što pre dovede na optimalan nivo.
- Ove godine moraćemo konačno da nađemo trajan smeštaj za pozorištance "Puž", jedino pozorište koje je podstanar, i da sredimo Dom omladine. Sve su to samo naše želje dok ne vidimo koliko imamo novca. Prošle godine u kulturu smo uložili 2,5 milijardi dinara, ali mislim da će ove godine biti više - kaže Mojović
-------------------------------------------------------------
Novi umetnički prostori

Novi prostor Doma omladine u ulici Kraljevića Marka, koji je nedavno adaptiran, od 1. maja biće dat u zakup talentovanim umetnicima koji ne poseduju svoj prostor za rad. Reč je o nekadašnjem "Nolitovom" magacinu sa više od dve hiljade kvadrata, na tri nivoa.
Nekadašnje javno kupatilo u ulici Cara Dušana takođe se adaptira, i to u prostor namenjen likovnoj sceni, a i nekadašnja livnica "Pantelić" u Zemunu trebalo bi uskoro da postane prostor namenjen vajarima i onima koji se bave starim zanatima.
Press
 
Ја мислим да је ова градска власт заслужила хвалоспеве што се тиче позоришта.
Тиме стварно могу да се поносе.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh