Šta je novo?

Raskrsnica kod Belog Dvora

medjutim

Higher intermediate
Učlanjen(a)
29.03.2010.
Poruke
1.241
Pohvaljen
72


Splet raskrsnica kod Belog Dvora je mesto koje je prilično komplikovano za snalaženje bez preke potrebe.

Velisava Vulovića ima prednost u odnosu na Baja Pivljanina, iako je raspored ulica takav da to deluje nelogično.

Baja Pivljanina se uliva u Mihaila Avramovića. Najveći deo saobraćaja (uključujući minibus 49) iz Baja Pivljanina skreće levo, ali raskrsnica je takva da nema posebne trake za levo, negde od pola raskrsnice znak pokazuje obavezan smer pravo (i niko ga ne zarezuje, uključujući GSP)

Sve u svemu, celo ovo čudo treba prepraviti. Problem svoje vrste je i visinska razlika koja praktično onemogućava kružni tok. Verovatno najjednostavnije rešenje bi bilo spajanje Velisava Vulovića i Mladena Stojanovića i stvaranje normalne četvorostrane raskrsnice i "ozbiljna" zabrana skretanja ulevo iz Baja Pivljanina.

No, tu nailazimo i na drugi problem, a to je ograda dvorskog imanja, koju bi možda trebalo pomeriti par metara na unutra. Dvorsko imanje jeste državna imovina, ali država je tu imovinu dala na upravljanje Karađorđevićima, koji bi za tih par metara verovatno digli strašnu galamu..

Kad bi se raskrsnica dovela u red, bilo bi moguće iskoristiti Velisava Vulovića i za neki ozbiljniji prevoz od minibusa (autobus ne može ni da skrene na sadašnjoj raskrsnici), napraviti stanicu u sad već solidno izgrađenom kraju i povezati Miljakovac s centrom dosta bržim prevozom od postojećih..
 
To mesto nikako ne treba ništa dirati. To je deo zaštićene celine Topčidrskog brda, Senjaka i Dedinja. Veća je gužva dole kod Pinka. Treba postaviti jasne i uočljive saobraćajne znake a možda i semafore. Inače, ulica Miloja Đaka koja je u blizini jako je loše urađena, potseća na Kaluđericu. Novih i lepih vila ima dosta ali ulica je uska (mogla se lako proširiti dok nisu podignute zgrade). Trotoar je sasvim nepravilan nejednake širine. Sve ulice su dosta opterećene zbog desetina novih i luksuznih vila u Baje Pivljanina i ispod ortopedske bolnice. Nemoguće ih je proširivati zbog drvoreda i novih zgrada koje su uz sam trotoar. To što pominješ jeste jedna S krivina i to na nizbrdici ali zahteva samo malo veću pažnju od vozača. Kada bude gotov put za Rakovicu ovaj kraj će biti manje optereće.
 
Mislim da spajanje Lisicare(V.Vulovica) sa M. Stojanovica nije dobro resenje, na kraju bi se svelo na isto. Po meni, propustena je sansa kada su radili Lisicaru pre par godina(mozda i 5,6,7 ne secam se tacno), da poslednjih stotinak metara isprave na desno, kako bi se na vrhu ipak napravio kruzni tok. Sada tu pored produzene 42-ke koja je intenzivnija imamo i 49 kao i povecan automobilski saobracaj pa je postalo tesno. Taj nagib je jako nezgodan, po losem vremenu kola tu lako proklizaju a jako su uske trake.
Svega ovoga ne bi bilo da nisu izgradjena divlja naselja oko B.Pivljanina, M.Djaka i Omladinske! Ili da je ograda Belog Dvora jos malo istocnije!
Ovako su raznorazni ''investitori'' i gradski/opstinski foteljasi posekli sumu u Lisicjem potoku/jarku
da bi napravili odvratno naselje i jos ga vestacki pripojili Dedinju kako bi opravdali cenu!
Urbanizam na delu!
 
Spajanje V.Vulovića i M. Stojanovića ne dolazi u obzir. M. Stojanovića je uska ulica, potpuno bez trotoara, nemoguća za širenje a i jednim delom zatvorena za saobraćaj. Jednostavno, Dedinje nije Novi Beograd i urbanisti su nastojali da se što više sačuva postojeći ambijent i u tome su uspeli. Mala cena je S krivina pa šta! Ona je tu oduvek postojala odnosno otkad je napravljen Beli Dvor 1936. Meni su dosadile one ulice i bulevari koji su svi pravljeni "po lenjiru" i kilometrima voziš samo pravo. To postaje monotono. Zašto koristiš ružan termin "Lisičara" kad je to ulica Velisava Vulovića o kojoj sam pisao na ovom forumu. Otkud ti ideja da su nove vile u Baje Pivljanina i Omladinskoj divlja gradnja? Rađeno je planski samo je početak ulice Miloja Đaka ružan, bez trotoara a kuće zaista deluju haotično pogotovu one na samom početku koje su prizemne? Nikave vredne šume u Lisičijem Potoku (izvor) nije bilo. Bilo je uglavnom žbunje i kržljavo manje drveće koje se uopšte nije negovalo. Nije bilo ni nikakvih staza samo jedna vojna kasarna. Tu smo se kao deca igrali kauboja i indijanaca. Istina, nekih grešaka ima i graditelji su sebi dozvolili da na nekim mestima odstupe od plana ali nikako se ne može reći da je to divlje naselje. Recimo ulica Velisava Vulovića i Miloja Đaka se dugo pružaju paralelno ali nema ni jedne poprečne ulice koja bi ih povezala. Ako bi sad i hteli napraviti takvu ulicu (koja je potrebna) morali bi rušiti neku od zgrada u Miloja Đaka. Inače, vile su sve nove, vlasnici su pripadnici onog najbogatijeg sloja, vile imaju garaže, dosta mermera, granita, vrlo lepe ograde i balkone i sve su na sprat. Celo naselje još nije završeno, nadam se da će biti lepše kad bude gotovo.
 
Ostalo mi Lisicara iz detinjstva, ne samo meni, skoro svi dedinjci je tako zovu kao i oni dole iz Starog Kosutnjaka(Pere Velimirovica), barem moja generacija. Drug je imao zutu kucu(kako to sad zvuci) na vrhu V.Vulovica :) pre spajanja sa B.P koju je sad zamenila nedovrsena ''elitna'' vila.
I mi smo picili po toj sumi, stoji da nije nacionalni park, ali ovo sada definitivno nije planski radjeno elitno naselje, vec uzas i obicno sluzi za sprdnju! Pisala je i Politika o tome, pa se brzo zataskalo. Ali kakva elita takvo i naselje! Bolje ne zasluzuju. Da je to uradjeno kako valja po ugledu na predgradja u zemljama koje imaju tu ''suburb'' kulturu, siguran sam da bi bilo jako lepo mesto za zivot! Ovako nadje se po neka kuca koja zadovoljava, ostalo je big fail. Naselju vec sada fali parking mesta uprkos garazama, asfalt se na par mesta naborao,...
Plus stvara problem na koji je medjutim ukazao!
 
Dedinjci, bar iz moje generacije, nisu pominjali nikakvu "lisičaru" već "lisičiji potok". Tvoj kraj se zvao Železnička kolonija, ulica Pere Velimirovića je bila mnogo uža, bez onih solitera, Borske ulice nije bilo. Bila je čak i ž. st. "Dedinje" ali ta trasa je davno napuštena. Video sam na planu da tom trasom treba da prođe budući put za Rakovicu. Vile su po meni vrlo lepe ali pošto ti kažeš da su "užas" mislim da su nam mišljenja toliko udaljena da nema svrhe da dalje diskutujemo. Da dodam ne znam na kakvu žutu kuću misliš na vrhu Velisava Vulovića. Tamo su bile samo 2 do 3 kuće, u jednoj je stanovao neko vreme popularni fudbaler Partizana Mustafa Hasanagić a u drugoj, koja je srušena, porodica Klikovac. Ni jedna,koliko se sećam, nije bila žute boje. Ograda Belog Dvora, koja je pomenuta, je bila ranije ispred zgrade Savezne skupštine. Oko 1955 prebaćena je na Dedinje i postavljena kao ograda Belog dvora a Skupština je ostala neograđena kao danas. Ne samo da su prebacili ogradu već su je i pomerili bliže ulici tako da je veliki deo lepog parka (to je bio stvarno park a ne ono gde su sad vile) pripao Belom Dvoru. Sa prebacivanjem ograde posečeni su i platani ispred skupštine i tako je zgrada skupštine došla do izražaja. Tada (1955) je o tome vođena velika polemika u štampi i stariji beograđani se toga sećaju.
 
dedinje je u pravu, ulicu i dan danas zovu "Lisicji potok" svi kod mene na Miljakovcu.

Zabraniti skretanje ulevo tu je apsolutni idiotluk - to je glavni pravac u grad za vecinu ljudi sa K.B, Miljakovca, Starog Kosutnjaka. Sta je, tu je, ulice su takve kakve su i to je u redu - jednostavno, nema boljeg resenja zbog visinske razlike.
 
To mu dodje isto, zanimljivo je da je retko ko poznaje kao V.Vulovica, posto prakticno nije bila naseljena! :)
Naravno, cuveni Hasanagic koji drzi Partizanovu Devetku kod ekonomskog! I druga kuca je ta na koju sam mislio, kuca porodice Klikovac(koju odlicno poznajem), ali posle njih je bila jos jedna familija koja je pre par godina prodala kucu i sad se tu gradi nova.
Nema potrebe da diskutujemo o tom naselju o kom jos nisam cuo reci hvale osim od strane stanovnika istog :) i da idemo van konkretne teme. Rekao sam vec da je steta sto ulica pri poslednjoj obimnoj rekonstrukciji nije skrenuta kako bi se ipak napravio mali kruzni tok.
Nadajmo se da ce neka druga saobracajna resenja i smanjenje zavisnosti od automobila smanjiti zbrku na tom mestu a i mnogim drugim!
 
Nikave zbrke nema na tom mestu, znaju se pravila, desna strana ima prednost, postoje saobraćajni znaci koje treba možda učiniti vidljivijim. Zbrka je u glavama onih vozača koji kroz S krivinu hoće da prođu sa 120 na sat a ne mogu. Zaista mi nije jasno na kakvo skretanje ulice V.Vulovića misliš i kako bi se tu formirao kružni tok. Što se tiče naselja kažeš da ga hvale jedino njegovi stanovnici. Pa zar oni i nisu najpozvaniji da daju svoj sud. Inače sa tog dela naselja uz B. Pivljanina pruža se zaista izvanredan pogled na Avalu. Ispod Baje P. napravljena je još jedna ulica, potpuno nova, i dobila ime Slavka Ćuruvije. Drugi deo naselja je sa suprotne strane, ispod ortopedske bolnice. Tu nije ništa bilo možda neko drvo ili manja njiva i par udžerica. Iz tog naselja se slabije vidi Avala već je pogled prema Košutnjaku. Uzgred na kart koju je prikazao "međutim" potpuno je pogrešno obeležen Beli Dvor. On je mnogo niže (južnije) i van granica je karte. Ono što se na karti vidi u sredini sasvim uz gornju ivicu je početak gradnje Američke ambasade.
 
Pa poslednjih 150, 160 metara ide ulevo, a kada bi se trasirala tako da izbije na M.Avramovica mogao bi da se napravi mini kruzni tok.
Nagib tu stvara komplikacije. Dobro je da je ukazano i na ovo mesto! Dakle, samo polako, dovoljno je da padne kisica i malo nepaznje!
Naravno da su pozvani i bitno je da su zadovoljni, ali kod nas je to u stilu ''sliku svoju ljubim'', da ne idem sad dalje, nema smisla.
Steta sto taj pad nije pametnije iskoriscen za bolje pozicioniranje objekata kako bi sto vise stanovnika uzivalo u tom pogledu.
Odlican pogled na Avalu je i iz Vaska Pope.
Dobro primeceno za Beli Dvor! :kk:
 
Velisava Vulovića nikako ne može da izbije na Mihajla Avramovića zbog već postojećih zgrada (mada one prizemne, na samom početku Miloja Đaka, nije nikakva šteta rušiti iako su relativno nove). Drugi razlog je izuzetno veliki pad terena (nekad idealno za sankanje) zbog čega je i napravljena S krivina. Vile u ulici Vaska Pope su takođe izuzetne po kvalitetu i lokaciji ali su suviše zbijene. Investitor je hteo što više vila na relativno maloj površini. Interesuje me šta će biti sa onim malim starim skverom na samom početku M. Avramovića. To je nekad bila krajnja stanica autobusa 32 koji je išao do Trga Republike. Sada je promenjen broj i relacija (42 - Slavija - Petlovo Brdo).
 
dedinje":2ng4h3j8 je napisao(la):
Investitor je hteo što više vila na relativno maloj površini..
To je problem svakog naselja u banana zemljama poput nase pa cak i u nekim normalnijim!
A onaj mali skver je ok, bar nikome ne smeta!
 
Vrh