Nastavlja se prica
ajmo redom, da se ne izgubimo u previse stvari odjednom
Tramvaji
za
tramvaje vec radimo projekat resavanja tramvajske mreze (semafori, peroni, trase,trgovi)
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2174
ciji je poslednji deo reorganizacija linija.
Slazemo se da treba racionalizovati mrezu to jest smanjiti broj linija kako bi bile jace i pouzdanije i prakticnije za intervencije prilikom havarija.
Imamo
dve varijante, jedna linija po trasi (Zidar) ili dve linije po trasi (Mateja), obe treba razraditi i naci najbolje kombinacije.
Sigestija za varijantu 2, cini mi se da je pravac Bulevar-Banovo brdo bitniji od Banovo brdo-O. stadion, mozda treba zameniti terminuse linija 4 i 8 tako da budu Banovo brdo-Ustanicka i Banjica-O. stadion ili nesto u slicno.
2 linije sa Bulevara idu na NBGD(7) i Banovo Brdo(4). 2 linije sa NBGD idu (7) na Bulevar i Vozdovac(9). Te tri linije cinile bi okosnicu sistema.
Autobusi
Jake prolazne linije sa kraja na kraj grada, bilo bi sjajno, ali treba uzeti u obzir stanje saobracaja i saobracajnica u gradu koje nije zavidno te je tesko danas na svim tim relacijama obezbediti pouzdan takt. Kao sto rekoh u prethodnom postu zute trake su jednostavno i jeftino resenje za pravljenje efikasnih linija.
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2238
Mislim da bi bilo daleko efektnije da osmislimo
ogranicenu mrezu zutih linija koje ce moci lako se uspostave i da zazive, postanu najpopularnije u gradu (kao sto je bg:voz postao popularan zahvaljujuci tacnosti i pouzdanosti za razliku od Beovoza), i time pokazemo da imamo realna resenja za prevoz u gradu. Posle toga ce biti mnogo lakse nametnuti ideju o reorganizaciji mreze.
Ipak je cilj svog naseg rada da se sprovede u delo zato treba birati strategiju koja ce to i omoguciti.
Trolejbusi
Treba razmisliti o spajanju linija kako ne bi sve okretale na Studenskom trgu vec na okretnicama na periferiji, tipa Zvezdara-Trg-Crveni krst/Medak.
Studija Systre iz 2002. predlagala je ukidanje veze Zvezdara-Banjica i uskladjene taktove ostalih linija na bazi 4/8 min
Prigradski busevi
Jos od prosle godine se slazemo za koncept lokalaca do cvorova na periferiji i ekspresnih do Usca, smo jos da se rese finese tipa da li lokaci iz Banata okrecu na Krnjaci (kada stigne BG:voz) ili kod O. stadiona, spustanje poteza 300 preko Ustanicke na Konjarnik ili Sumice...
Na Mikseru u maju imacemo uz radionice i
izlozbu dosadasnjih radova. Poslednjih dana pokusavam da je organizuujem u jednu celinu kako bi ljudima bilo jasnije o cemu se radi i ka cemu tezimo.
Zakljucio sam da prvo treba jasno naglasiti da se radi o pravljenju efikasnog gradskog prevoza (za sada smo se uglavnom time bavili).
Zatim pokazati kako se do toga dolazi redom, etapama, kroz 10 projekata.
Dati joj naziv koji to oslikava tipa:
GSP 2.0 ili GSP³ : sjajan gradski prevoz u 10 jednostavnih koraka
1. Belgrademaps - mapiranje postojece mreze
2. Bes-Beogradski Standard - informacioni sistem za putnike u vozilima
3. Bus Bonus - optimalno koriscene mogucnosti koje pruza Bus Plus (vremenske karte, presedanja...)
4. Zuti bus = Zuta traka - mreza pouzdani i bzih autobuskih linija
5. Slavija bez sina - simbolicno resenje jedne od crnih tacaka u saobracaju
6. tramvaji² - pouzdan i brz tramvaj
7. Prigradski autobusi - lokalci, ekspres/Usce, poprecni (kruzni put)
8. Zeleznicki cvor - otklanjanje uskih grla, dupliranje pruga, 2 odvojena sistema zeleznica/bg:voz
9. gradsko-prigradska zeleznica - Razvoj i organizacija linija (bg:voz u krugu 20 km oko BGD, Beovoz u krugu 70 km oko Beograda)
10. Metro - plan za metro mrezu
za svaki projekat bice oznaceno, kao zvezdice za hotele, koliko treba vremena i para da se realizuje na skali od 1 do 5 to jest € (BES) do €€€€€ (Metro)