Šta je novo?

Prva serija niskopodnih Ikarbuseva za JGSP Novi Sad

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.412
Pohvaljen
8.149
Mogu reći samo WOW :o

dsc00087da1.jpg


dsc00096vq1.jpg


dsc00089zx2.jpg


dsc00092br7.jpg


Kako izgledaju, nadam se da će i BG da ih naruči,

sve fotke su sa foruma www.autobusi.net , posetite ih :)
 
Super, super. Ne znam šta GSP čeka?
 
Siniša":2op252xi je napisao(la):
Super, super. Ne znam šta GSP čeka?
Pa najavio tica naručivanje 100 niskopodnih buseva, klimatizovanih itd, a prva isporuka se očekuje na jesen - meni sve to govori da će biti ikarovi :)
 
Bravo za Novi Sad :D

Nego, nesto se mnogo nakrivio onaj na drugoj fotografiji... kao da mu je otislo vesanje? Nadam se da nije nista ozbiljno.
 
Ja sam siguran da je u pitanju sam parking koji je neravan, vidi se na ostalim slikama da je "isflekano" parkiralište, pa nije za očekivati da bude sve ravno ;)
 
Pa verujem da GSP Novi Sad nece preuzeti neispravan autobus. Ako je i otislo vesanje onda to nije problem da se zameni. U svakom slucaju svaka cast za N.S. - uskoro cemo i mi! Ikarbusovi autobusi izgledaju stvarno cool.
 
Novi Sad ne gubi vreme i ne pravi prelazna resenja. iako su autobusi GSP Novi sad i ranije bili jako pristojni sada ide se direktno na najskuplje i najnovije. Cak su im ofarbali i autobuse, a dobro izgledaju ovako plavi :) u kojoj boji ce biti onda kad ih kupi Bg? Ljubicasta, crvena, zuta ili?
 
Biće standardno Žuta, svi novi busevi od 2005+ su žute boje, ostali ili nisu prefarbani ili imaju reklamu. Jedino privatnici odstupaju od boja... šteta.
 
To je na zalost generalno cinjenica koja nije lepa za oci - autobusi, tramvaji, trole i posebno TAXI u svim duginim i drugim bojama... Neozbiljno deluje! Trebalo bi da se donese uredba da recimo svi novi taxiji od danas pa ubuuce moraju da budu samo u beloj (ili zutoj, ili crnoj) boji, takodje i GSP vozila. Koliko se secam, Lasta je neposredno pre nego sto je dobila odredjene linije gradskog prevoza kupila nove autobuse. Zasto oni nisu odmah kupljeni zuti??

itd...
 
Pa nisu cisto zuti vec zuto plavi sto meni i nije bas najsrecnije resenje jer mi je ta zuta nekako previse napadna boja. Mislim da bi neka tamnija izgledala mnogo lepse na autobusima iako je zuto plavo kao zbog boja Beograda. Nekada su autobusi bili zelene boje sto mi je mnogo lepse.
 
Жута је уведена баш због тога што је нападна. Наиме, сва истраживања су показала да људско око много боље примећује жуту боју, самим тим и аутобусе жуте боје, тако да је мања вероватноћа да ће доћи до судара. И статистика показује да су резултати истраживања тачни... Са друге стране, плава, црна и црвена се најтеже примећују... Због тога су и такси возила у многим градовима искључиво жуте боје...

Што се тиче новосадског ГСП-а, имам неколико озбиљних примедби.

Прво, пре пар година су купили доста NEOBUS-VOLVO аутобуса (не знам у којој су комбинацији Необус и Волво) који су невероватно непракрични. Нисам видео глупље градске аутобусе у животу. Чак и они стари приватници по београду су били бољи. Дакле, ти аутобуси имају само двоја врата, једна напред, друга на средини (можете мислити какав је хаос кад неко одпозади хоће да изађе). Затим, до средине су нископодни, а од средине високоподни :o с тим што тај високи део има нагиб, па кад се неко спушта одозго час посла може да се превише залети, па још ако возач закочи може лепо да налети на разлику од пола метра између високог и ниског дела и да буде свашта. Замислте само старије особе... Онда, ти аутобуси имају по три прозора са сваке стране, од чега ни један није напред, тако да напред не може да се дише. Е, да постоје три класична отвора на крову, али само онај назад може да се отвори јер је аутобус стандардне висине, ако не и виши, тако да са нископодног дела ни човек од 2:20 не би могао да дохвати плафон, али буквално... Даље, аутобуси имају ужасан распоред седишта, јако мало места за седење, а из неког чудног разлога и мало места за стајање!? Можда зато што блатобрани предњих точкова заузимају необично много места... У сваком случају, промашај деценије. Још на крају, ГСП Нови Сад те аутобусе убаци на линије на којима има пуно путника, а ретко саобраћају и онда настане хаос...

Друго, имају очајан систем наплате карата, код возача, тако да аутобус стоји на свакој станици док сви не купе карту!

Треће, цене за приградски саобраћај су огромне. Стицајем околности, често идем до Каћа, па могу да дам то као пример. Та линија нема више од 14 километара, од чега је део дуг 7КМ на отвореном путу, на коме се налазе две станице на које најчешће аутобус ни не стаје. Уосталом, целом линијом никад нема већих стани-крени застоја, тако да је просечна потрошња горива сигурно много мања него у градским аутобусима. Чини ми се да се у Београду просечна дужина линије креће око 12-13 километара... Елем, ова линија је у свако доба дана препуна, од прве до последње станице увек је гужва, једино викендом има мање путника ујутру и поподне. Кад кажем препуна, мислим на то да једва може да се уђе у аутобус (отприлике као у 65-ици у најгоре време). Е, поента приче је да карта кошта целих 75 динара!!! Ја не знам да ли сам можда размажен овде у Београду али ми се чини да је цена превисока... Цене за друга приградска насеља се крећу чак до 130 динара!!! Превише ако мене питате...

Четврто, кад се купују маркице, они на шалтеру морају да добију повластицу и они лично да упишу број у маркицу, а то ствара километарске редове... Сморови...

Оно што је похвално за ГСП Нови Сад (да не буде да само кудим ;) ) је да не постоји ноћни режим саобраћаја, тј. цене су исте као и дању и повластице важе у свако доба. Такође је за похвалу избор ових нових 11 Икарбусових бусева, мада сам скептичан око оних 25 Необусових што су наручили... Ако су као они, горе описани, онда немам речи...
 
Volvo isporucuje svoje sasije Neobusu koji onda sklapa autobuse ugradjujuci ostale delove u nju. Prvi problem koji si ti naveo je problem i kod mnogo poznatijih proizvodjaca autobusa kao sto su MAN ili Mercedes. Pogledaj malo njihove novije modele pa ces videti da je unutrasnjost upravo takva kakvom si je ti opisao tj. kao kod Neobusa. Isto tako imaju samo dvoja vrata. Problem je u tome sto kod tih autobusa motor stoji u zadnjem delu i zbog toga postoji taj nagib. Ipak najnoviji MAN-ov model je uradjen tako da je motor uspravljen tako da ne postoji ta uzbrdica vec se u zadnjem, levom uglu autobusa nalazi jedna "kocka" gde je smesten njegov motor. Mana toga je da se to jako greje i da ako covek leti sedi pored te "kocke" uvene od vrucine. Mislim da i Ikarbus ima uspravljen motor kod svojih niskopodnih modela. U tim autobusima obicno ne mogu da se otvore prozori jer su oni klimatizovani tj. trebalo bi da budu. :)
 
Ok je i zuta. primetio sam da je novi trend inace i 'preko' da se javni prevoz farba u zuto. Ali zasto se ne sprovodi onda ta standardizacija? Privatnici (osim na par linija) to uopste ne postuju, a ni sam GSP osim doniranih autobusa nema mnogo zutih vozila. Ipak standardizacija vozila i pravljenje color seme nema samo vizuelnu funkciju. Lepo su standardizovali uniforme vozaca, sad nek srede i autobuse i mora se priznati da je u gradu GSP napravio najveci napredak za ovo vreme.
 
Preneto sa www.autobusi.net

20.06.2007. - AUTOBUSI ZAPELI ZA GARAŽU

Sudeći prema razvoju situacije s kupovinom 36 novih autobusa, u GSP-u se već duže vreme pevuši hit "Ko te ima taj te nema", i to iz dva razloga. Prvi, jer se u garaži "Neobusa" nalazi 18 gotovih od ukupno 25 naručenih solo autobusa, ali JGSP "Novi Sad" ne želi da ih preuzme pre no što iz Vinče stigne rešenje o homologaciji autobusa. Drugi razlog je taj što 11 zglobnih niskopodnih autobusa koje je preduzeće kupilo od "Ikarbusa" stoji u garaži GSP-a jer su u toku registrovanja autobusa utvrđeni tehnički nedostaci, saznajemo iz tog preduzeća. Ovu informaciju Građanskom listu potvrdio je i pomoćnik direktora GSP-a Duško Savić. Naime, 11 novih niskopodnih zglobnih autobusa koje je GSP-u u drugoj polovini prošlog meseca isporučila zemunska fabrika autobusa "Ikarbus", ponovo je vraćeno u nadležnost proizvođača, jer je tri dana po potpisivanju ugovora o održavanju vozila u garantnom roku tehnička ekipa GSP-a i "Ikarbusa" ustanovila "skrivenu manu", zbog čega je obustavljena registracija novih autobusa i svih 11 trenutno se nalazi pod reklamacijom. Tehnički nedostaci ustanovljeni su tek pošto su dva autobusa puštena u saobraćaj, pa su posle jednog radnog dana završila u garaži. Dotad je osam autobusa prošlo celokupnu tehničku proveru, na osnovu čega su bili i registrovani. Savić navodi da autobusi nisu pokvareni, ali da ih neće puštati u saobraćaj dok "Ikarbusovi" radnici, prema ugovoru, ne otklone nedostatke. Pošto je zvanična primopredaja izvršena, čime je ispunjen ugovor između GSP-a i "Ikarbusa", nameće se pitanje hoće li biti naknadnih sankcija zbog toga što autobusi ne mogu biti uključeni u saobraćaj. Savić navodi da je ugovorom o održavanju autobusa u garantnom roku upravo predviđena i novčana nadoknada zbog stajanja autobusa, po cenovniku osiguravajućeg društva kod kog je GSP osigurao nove autobuse, u ovom slučaju – "Dunav osiguranja". Zasad nije poznato koliko će GSP morati da čeka da nove autobuse pusti u saobraćaj, radi čega ih je i kupio plativši 204 miliona dinara na lizing. Zbog probijanja roka isporuke koji je istekao 5. maja, budući da je poslednji autobus isporučen 30. maja, obračunati su penali teški oko 8,8 miliona dinara s obzirom na ukupnu vrednost ugovora, tako da se očekuje da će "Ikarbus" požuriti da ispravi nedostatke na autobusima kako bi smanjio naknadne troškove zbog loše obavljenog posla. Što se "Neobusa" tiče, rok za isporuku 25 niskopodnih solo autobusa istekao je još početkom aprila, a u Institutu u Vinči još nisu završili proceduru homologovanja autobusa, što znači i da GSP neće preuzeti nove autobuse. Direktor novosadskog proizvođača autobusa "Neobusa" Radenko Kostić navodi za naš list da je 18 autobusa gotovo i spremno za preuzimanje, ali da su iz Vinče tražili početkom nedelje dodatnu dokumentaciju, te se nadaju da će uskoro biti završeno dobijanje potvrde da su novi autobusi tehnički ispravni i bezbedni za saobraćaj. Pošto se novi autobusi rade na "Volvo" šasijama, za većinu delova "Neobus" već poseduje atest, ali je neophodan još atest na buku i elektromagnetnu kompatibilnost, tj. da rad novih autobusa ne smeta drugim elektronskim uređajima. Kostić je najavio i da će do kraja meseca biti gotovi svi autobusi, a za koliko će iznos ugovora biti umanjen zbog kašnjenja – odlučiće GSP.
Sta drugo reco osim TUGA I BRUKA :(
 
Pozdrav,
Evo ovako malo da se ukljucim u raspravu. Neko je napomenuo da je Neobus nepraktican. U daljem delu ga necu hvaliti zato sto sam i ja iz NS, nego zato sto stvari tako realno stoje. Neobus ispunjava EURO 4 norme u svakom pogledu, a po kvalitetu su neuporedivi. Na to pokazuje i cinjenica da i dan danas, gore kupljeni Ikarbusi nisu u stanju da voze, dok Neobus koji je kasnio znatno za njima ima sve papire, bez problema je prosao testove i krece da vozi od nedelje, samo da se registruju busevi. Dok Ikarbus ima drugu pricu; posle izvrsenog tehnickog pregleda, sa njim naprave krug, vrate se i opet nista ne valja, kao da nije ni radjen tehnicki. Misljenja vozaca o kvalitetu i svemu ostalom mislim da ne moram ni da napomenem, dok je vazan detalj da autobus nije dobro ukomponovan, kocnice ne valjaju, a za kvarove da ne govorim, to ste vec videli sami..
Tako da dok krenu Neobusi da voze, Ikarbusi ce da se sredjuju, ne bi li krenuli da voze, a uz to ce i fabrika da placa penale.

Pozdrav!
 
Slozio bih sa da su Neobusi sa tehnicke strane bolji od Ikarbusa, medjutim, izgledaju previse retro. Kada bi malo investirali u stilsku pojavu Novosadjani bi imali bus evropske klase. Turisticka gama Neobusa je tu mnogo bolja. Ikarbus s druge strane ima solidan dizajn, ali je kvalitet izrade i dalje balkanski :/
 
Novi autobusi na novosadskim ulicama
Novi Sad - Na novosadskim ulicama od juče se nalazi deset novih autobusa iz obnovljenog voznog parka Gradskog saobraćajnog preduzeća "Novi Sad". Kako je izjavio PR novosadskog GSP-a Milorad Vukašinović, to su najmoderniji niskopodni autobusi proizvođača "Neobus" iz Novog Sada, kapaciteta 32 sedišta, sa oko 100 mesta predviđenih za stajanje putnika. Ta vozila su potpuno prilagođena saobraćaju u gradskim uslovima, te će prevoziti putnike na linijama 1, 3, 5, 6 i 9, a naročito pogoduju licima sa posebnim potrebama, što je u skladu i s propisima.
Jedna od karakteristika tih autobusa, što predstavlja i novinu na području jugoistočne Evrope, je ugrađen motor "euro 4" koji ispunjava najstrože ekološke standarde.Iz GSP-a najavljuju i da će još 15 takvih autobusa u najskorije vreme biti pušteno u saobraćaj. M. T.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Danilo Jovanović, zastupnik "BredaMenarinibusa" za Srbiju
Prvo zakup "Ikarbusa", posle verovatno i kupovina
Autor: Katarina Preradović | 19.09.2009. - 05:00

Italijanski "BredaMenarinibus" srpskoj vladi nudi da uzme beogradski "Ikarbus" u zakup na period od dve godine, da organizuje proizvodnju i za to vreme proizvede oko 400 autobusa.

autobus-x.jpg


- Takođe, nudimo da se kompletna proizvodnja od šasije, konstrukcije do elektronike autobusa, dakle od a do š, obavlja u "Ikarbusu", što do sada nije bio slučaj, već su se delovi dovozili iz Italije. Verujemo da "Ikarbus" danas može da proizvede kompletan autobus, a mi ćemo dati obrtni kapital za to - kaže u razgovoru za "Novac" Danilo Jovanović, zastupnik bolonjske firme "BredaMenarinibus" za Srbiju.
Jovanović ističe da je prethodnih dana o tome pregovarao sa čelnim ljudima Ministarstva ekonomije, te da je dogovoreno da se u narednih 15 dana organizuje sastanak predsednika bolonjske firme sa vrhom Ministarstva ekonomije na kome bi se konkretizovali uslovi zakupa. Italijanska kompanija je spremna da u roku od dve nedelje od potpisivanja ugovora o zakupu pokrene proizvodnju, što bi moglo biti već u oktobru.
- Način zakupa biće dogovoren na sledećem sastanku. To može biti zakup đuture - prostora, opreme i radnika, pa će država isplaćivati plate, struju vodu itd. Može se dogovoriti i neki kombinovani model po kome ćemo mi državi platiti prostor i postojeću opremu, koju ćemo održavati i obnavljati, a mi ćemo isplaćivati plate, struju i komunalije. U tom drugom slučaju, od države ćemo tražiti da garantuje da radnici neće posle deset dana stupiti u štrajk zato što očekuju nerealne plate. Dakle, o obliku i visini zakupa će se tek pregovarati, a do tada država, odnosno Akcijski fond treba da imenuje zastupnika kapitala koji će u međuvremenu voditi firmu - objašnjava Jovanović.
On ističe da je namera bolonjske firme da zajedno sa Vladom Srbije krene sa reanimacijom fabrike.
- To znači da je važno opet pokrenuti proizvodnju koju bismo postepeno povećavali, a uporedo s tim i broj radnika od, recimo, 150 do ukupno potrebnih 350. Apsolutno je nepotrebno 700 radnika, dakle polovina njih je višak.
Šta "Bredamenarini" očekuje od države?
- Najpre da finansira socijalni program za višak radnika. Predlog sindikata je da država od iznosa koji je naplatila prilikom prodaje ruskom vlasniku izdvoji 1,2 miliona evra i da se izvrši socijalni program- kaže Jovanović.
Drugi zahtev italijanske firme je da država reši pitanje deblokade računa "Ikarbusa", kome su puštene menice od preko devet miliona evra od komercijalnih banaka. BredaMenarinibus nudi da pomogne u tome, pre svega u razgovorima sa italijanskim bankama "Intezom" i "Unicredit bankom", koje će uveriti da će kroz poslove koje ima "Ikarbus" biti u stanju da servisira svoje obaveze.
Zakup je, tvrdi Jovanović, samo prvi korak do verovatne kupovine "Ikarbusa" koja bi mogla uslediti po isteku dvogodišnjeg ugovora.
- Naš uslov za to je da se razdvoji imovina "Ikarbusa". Nas zanima samo proizvodnja, a ne trgovina zemljištem "Ikarbusa", za koje su mnogi zainteresovani. "Ikarbus" poseduje ukupno 10 hektara zemlje, od čega je sedam hektara fabrika i potrebno dvorište, dok 2,8 hektara čini uglavnom građevinsko zemljište na kojoj se nalazi tzv. Bela zgrada i servis, koji nisu neophodni. Dakle, predložićemo državi da razdvoji imovinu "Ikarbusa" i da proda tih 2,8 hektara građevinskog zemljišta, koje može da postigne dobru cenu. Od tog iznosa mogao bi se pokriti dobar deo duga "Ikarbusa", koji sada iznosi preko 16 miliona evra - objašnjava Jovanović.
Ovakvo interesovanje za beogradskog proizvođača autobusa, Jovanović objašnjava izuzetnim kvalitetom "Ikarbusovih" autobusa.
- Naša saradnja sa "Ikarbusom" počela je 2007. godine, kada je potpisan desetogodišnji ugovor. Pokušali smo da ostvarimo saradnju i dok je ruski vlasnik "Avtodetalj servis" bio u "Ikarbusu", ali to nije bilo moguće - kaže Jovanović. Tako je prva serija od 35 ugovorenih autobusa, poručena u novembru 2008, trebalo da budu gotova u februaru ove godine, ali zbog finansijskih problema "Ikarbusa", ona nije završena. Nedovršeni autobusi vraćeni su na doradu u Bolonju, kada je u martu u "Ikarbusu" počeo generalni štrajk.
- Mi smo u februaru ipak isplatili punu vrednost tih 35 autobusa, dakle ukupno 450.000 evra, kako bi radnici primili minimalne plate za januar. Iako je "Ikarbus" u blokadi preko 30 dana, "Bredamenarinin" bus je i pored toga uplatio 1. jula avans od 100.000 evra za 24 nova autobusa koji treba da nam budu isporučeni u novembru. Dakle, mi verujemo u "Ikarbus" i želimo dogovor sa srpskom vladom - kaže Jovanović.
Inače, "BredaMenarinin" bus iz Bolonje deo je italijanskog giganta "Finmekanike" i kao drugi po veličini proizvođač autobusa u Italiji, ostvaruje godišnji obrt od oko 100 miliona evra.

Ljubić: Novi pregovori u najkraćem roku
Aleksandar Ljubić, savetnik u Ministarstvu ekonomije, potvrdio je za "Novac" da je na sastanku sa predstavnicima "BredaMenarinibusa" održanom u sredu razmatrana mogućnost zakupa fabrike.
Novi susret će biti u najkraćem roku za dve-tri nedelje, kako bismo razradili detalje. Otvoreni smo za sve ideje, a u ovom slučaju, radi se o kompaniji koja već odlično poznaje "Ikarbus". Njihova saradnja sa "Ikarbusom" traje već dve godine i očekujemo da na sledećem sastanku izađu sa preciznim planom rada. Mi ne ispuštamo nijednog investitora, pa ćemo se potruditi i sa ovim da nađemo najbolje rešenje za "Ikarbus" - kaže Ljubić.

Izvor:Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=111407

'Ajde i njima da krene.
 
Nek prerade vise tu sofersajbnu iz 70tih i povucu i nju i prozore sa strane jos malo na dole i onda valja.
 
Vrh