Nekoliko pitanja u vezi projektovanja ulica i puteva:
Zna li neko od vas da mi kaže koja bi to bila osnovna pravila po kojima se projektuje jedna ulica ili put, posebno kada se radi o putanji koja se useca po neravnom terenu, nekom brdu, uzvišenju ili brežuljku? Npr. postoji li neki tačno utvrđen način kojim bi se povezale dve tačke na nekom brdu i odnosi li se to npr. na ugao pod kojim bi ta trasa sekla izohipse i šta je to još što ide u razmatranje jednog puta? Šta sve osim topografije razmatra jedan planer?
Postoje li neki primeri u Beogradu koji npr. vrlo dobro ilustruju strahotu nepoznavanja osnovnih urbanističkih i saobraćajnih pravila te, s druge strane, pozitivni primeri i dobra rešenja?
Zanima me posebno mreža ulica Novog Beograda, ko je to projektovao, jer mi se nešto ne dâ da nađem konkretnu osobu, te po kojim principima, a pominje se Le Corbusier, i u kakvu bi kategoriju to ušlo?
Tragajući za time naišao sam da je Nikola Dobrović polovinom prošlog veka zamislio novi Železnički trg, ako mi se dobro čini, negde na sred sadašnjeg auto-puta između Mostarske petlje i tamo nekog skretanja za Ustaničku npr., ali da je to rešenje bilo skandalozno, čovek je uklonjen i premešten na radno mesto na fakultetu. Zna li se zbog čega? Mislim da se često spominje kao katastrofalno rešenje po kojem auto-put ide sredinom jednog grada i ne znam kako nekom nekad nije palo na pamet da će se to jednog dana dogoditi?
Zna li neko od vas da mi kaže koja bi to bila osnovna pravila po kojima se projektuje jedna ulica ili put, posebno kada se radi o putanji koja se useca po neravnom terenu, nekom brdu, uzvišenju ili brežuljku? Npr. postoji li neki tačno utvrđen način kojim bi se povezale dve tačke na nekom brdu i odnosi li se to npr. na ugao pod kojim bi ta trasa sekla izohipse i šta je to još što ide u razmatranje jednog puta? Šta sve osim topografije razmatra jedan planer?
Postoje li neki primeri u Beogradu koji npr. vrlo dobro ilustruju strahotu nepoznavanja osnovnih urbanističkih i saobraćajnih pravila te, s druge strane, pozitivni primeri i dobra rešenja?
Zanima me posebno mreža ulica Novog Beograda, ko je to projektovao, jer mi se nešto ne dâ da nađem konkretnu osobu, te po kojim principima, a pominje se Le Corbusier, i u kakvu bi kategoriju to ušlo?
Tragajući za time naišao sam da je Nikola Dobrović polovinom prošlog veka zamislio novi Železnički trg, ako mi se dobro čini, negde na sred sadašnjeg auto-puta između Mostarske petlje i tamo nekog skretanja za Ustaničku npr., ali da je to rešenje bilo skandalozno, čovek je uklonjen i premešten na radno mesto na fakultetu. Zna li se zbog čega? Mislim da se često spominje kao katastrofalno rešenje po kojem auto-put ide sredinom jednog grada i ne znam kako nekom nekad nije palo na pamet da će se to jednog dana dogoditi?