Šta je novo?

Bulevar despota Stefana

i da, stidim se kada stranci stanu i slikaju napustenu zgradu na 200metra od Trga
ta Komgrapova nikad-zgrada u Despota, jeste fascinatno odurna, sve s onom bizarnošću, da posle toliko godina propadanja, i dalje ima čuvara

doduše, još bliža pomenutom Trgu, je Karić/Evropa osiguranje ruglo, u Prizrenskoj...
 
Два шинска система у једном булевару су сувишна и погрешна. Тренутни концепт је да метро буде окосница превоза а остале линије фидери до станица метроа. Метро исто може да се користи за локална кретања.
Зависно од густине стајалишта метро може да покрије локална кретања али за то нема гаранције. Шта више и даље је неизвесно да ли ће метро да прође дуж овог булевара.
 
U inostrastvu sasvim OK koegzistiraju tramvaji i metro duž istih relacija, metro podzemno ili nadzemno, a tramvaj u nivou ulice / kolovoza. Navođeni su primeri na forumu, da ne budse zabune. Ovo je nešto što možemo 1/1 da iskopiramo, umesto što se preuzimaju 1/1 stvari koje ne mogu da funkcionišu kod nas ili pak ne u celosti.​
 
Неће ни тада.

А друмски тунел Деспота Стефана - Пицин парк је смешно и помињати - то је објекат од можда и 500 милиона евра. Незамисливо је да то добијемо.

Да сам власт, размишљао бих о тунелу за електрификовани аутобуски превоз, Зелени венац - проширени Булевар деспота Стефана (Банија), можда са једном подземном станицом. Не видим шта друго може да се уради у разумном року.
О В О

Какав бре тунел Савски амфитеатар - БДС, то се никада неће десити.
Чеп се ствара због уличне мреже старог града, која је вијугава и преуска да би била "траса првог реда". Место тога боље новац уложити продужетак Теразијског тунела, како би се спојили Зелени Венац и проширени део БДС, а тиме раздвојио транзитни саобраћај од локалног. Нико коме је циљ да дође до Зелењака или НБГД, из правца Панчевачког моста, неће зажалити што не кривуда кроз Браће Југовића, чека на раскрсници Македонске и Дечанске или на скретању из Дечанске у Тунел.
1664720289302.png
 
Zasto ne naprave taj tunel onda?
 
О В О

Какав бре тунел Савски амфитеатар - БДС, то се никада неће десити.
Чеп се ствара због уличне мреже старог града, која је вијугава и преуска да би била "траса првог реда". Место тога боље новац уложити продужетак Теразијског тунела, како би се спојили Зелени Венац и проширени део БДС, а тиме раздвојио транзитни саобраћај од локалног. Нико коме је циљ да дође до Зелењака или НБГД, из правца Панчевачког моста, неће зажалити што не кривуда кроз Браће Југовића, чека на раскрсници Македонске и Дечанске или на скретању из Дечанске у Тунел.
Pogledajte prilog 146071
Vrlo slično razmišljamo. U osnovi, pešački podzemni nivoi na Zelenjaku i u Dečanskoj bi se predali vozilima (pešaci na sunce dana!), plus dodatni produžetak tunela.

Ja sam naveo malo drukčiju varijantu rešenja (nov tunel za javni prevoz), ali da, rešenje je tu negde, na tom tragu. Trebalo bi videti šta sa vezom sa Bulevarom K. Aleksandra - čini se lako izvodljiva rampama iz tunela). Bio bi dvaput funkcionalniji i sređeniji grad.
 
Interesantna ideja. Ali samo modifikovanje zapadnog ulaza (postojećeg tunela) tako da se ne "penje" ka površini i Dečanskoj, nego da ide još dublje, bi bio poduhvat i trošak samo takav. Onda samo kopanje ispod zgrada u Nušićevoj i na Kopitarevoj gradini. Treće, kako da tunel kod Banije ode dovoljno ispod zgrada na trasi a da onda naglo se ''popne'' na površinu do raskrsnice? Kako? I četvrto, na šta bi ličila ta raskrsnica sa ulazom i izlazom u tunel na mestu Ulice Đure Daničića?

Evo konkretno, gde ovde ugurati ulaz i izlaz u tunel, i kako rešiti semafore na toj raskrsnici tako da se ne usporavaju reke saobraćaja ni u Despota Stefana, ni u 27. marta ni u samom tunelu? Kako?

Takođe da se primetiti da u moderno doba, kada se nešto građevinski menja ili pretumbava, da je opšta praksa i preferenca da se nešto gradi od nule, umesto da se dorađuje. Ne kažem ni da je dobro ni da je loše (jer se malo arče resursi, što je problem), samo kažem kako jeste. Retko ko nešto građevinski modifikuje, menja, pretumbava, prilagođava... osim ako baš mora, ako je neko nacionalno blago ili jedina opcija. U svakom drugom slučaju, ide se na to da se pravi novo, jer je i logistički i inženjerski i pravno i urbanistički i saobraćajno mnogo lakše i brže.
 
Da, ali je predviđeni tunel Picin park - SUP u 29, ako pitaš geologe, pakao na zemlji. To može da izađe na pola milijarde evra samo tako.

A da li može ovde negde da se progura pored zgrada... pa, u principu, to nije autoputski tunel, može i da krivuda pod zemljom, da prati ulice. Ko bi ga znao... al valjda može.

I da ga doteraš nekako u profilu 1+1 ispod Svetovorske i Takovske, uz dva denivelisana kraka za Dečansku/BKA, veliki si posao uradio. Ta 1+1 traka ima veću propusnu moć od današnjeg Terazijskog tunela.
 
Ja bih od tebe očekivao više od ''ko bi ga znao, valjda može''. Ovo ne kažem sa agresijom ili namernom da provociram. Samo kažem da me čudi da nisi malo više razradio tu ideju, jer obično jesi temeljan i realan u takvim stvarima i predlozima. Očekivao sam veću i detaljniju razradu. Iako kapiram tvoju želju da se saobraćaj makne iz Brankove. *

Geološki je pakao obrni okreni. Ceo Beograd je geološki pakao. Gde nemaš klizište, imaš podzemne vode. Gde nisu podzemne vode, tu su lagumi. Ako nisu lagumi, onda su pećine i uvale (Tašmajdan). Ako nisu pećine, onda su temelji zgrada. Obrni okreni, sve ovde košta i zadaje glavobolje, kada grad tj. desna obala Save, nije na vreme širena i menjana posle WW2 nego se sve kalemilo na infrastrukturu i planove iz 19. veka i jedna grupa slepaca menjala drugom.

I naravno da je i finansijski pakao. Košta, kao i sve ostalo danas. Ali koštalo bi i ovo prepravljanje. Nisam iz građevinske struke niti mislim da znam dovoljno, ali više puta sam baš ovde na ovom forumu čitao kako ljudi iz te struke odgovaraju na razna pitanja. I obično je odgovor bio ''možeš tehnički sve, samo zavisi koliko si spreman i para, i vremena i živaca da žrtvuješ''. Drugim rečima, često računaj da ti se ne isplati to, nego da je bolje zidati novo.

To što nije autoputski tunel i dalje ne rešava problem kako od kolovoza raskrsnice Banija spustiti saobraćaj tako ''brzo'' odnosno tako naglo da, ne samo da zaobiđe temelje zgrade, nego kako izgraditi tunel TIK ispod tih temelja a da se sve ne uruši i ne poremeti. I isto tako, za koji putuju ka DS, kako ih iz prostora 2 metra ispod temelja zgrada, naglo ''popeti'' rampom do površine odnosno do kolovoza raskrsnice. I kako bi izgledao režim i raspored na toj raskrsnici.


* Samo, ne zaboravi da Brankova može da postane mnogo humanija i lepša ulica, i moooožda čak i da se reši podzemnih prolaza, upravo ako se izgradi tunel EF - DS. Zato što onda Brankova može da postane 2+2 i da se prošire trotoari i dodaju drvoredi čak i u onom kanjonu između Pop Lukine i Beobanke. A tek na Zelenom vencu bi svašta moglo ako bi Brankova postala 2+2 nakon što se saobraćaj preusmeri na tunel EF-DS. I samim tim bi i sama Brankova postala manje opterćena i ne bi sve bilo uslovljeno i presečeno njenom rekom automobila nego bismo mogli mnogo toga da unapredimo i ulepšamo. Otom potom ću da napravim foto montažu toga, sa sve drvoredima u 2+2 Brankovoj, čisto da dam čelnicima Grada koji prate forum ideju pa ko zna, možda se nekada i realizuje.
 
A, ne mogu da razradim, nemam alate za to, komplikovan je inženjerski posao. Al ajde ovako: plitak tunel 1+1 niz Nušićevu-Svetogorsku-Majora Ilića; dalje 27. marta i Ruzveltova jednosmerni ka Bogosloviji (osim za javni prevoz), Beogradska i deo 27. marta do tunela u Majora Ilića jednosmerni u drugom smeru?

Ili jednosmeran tunel (2 trake) pomenutom trasom, a da se u drugom smeru, takođe jednosmernim ulicama, stiže do ulaza u produženi Terazijski tunel, recimo kod Banije?

Pa raščistio bi se, bogme, grad. Vala - bi. A čini mi se da je to reda veličine 1/5 ulaganja neophodnih za predviđeni Bazisni tunel (nemam ništa protiv, neka ga naprave, daj Bože, ali sumnjam).

Al da počnemo mi da razmišljamo o ostvarivim stvarima, pa ćemo nešto i isprojektovati.

Za Brankovu, već pominjah da je rešenje ono što je već primenjeno u Karlsrueu: automobili u tunel, javni prevoz, bicikli i pešaci gore. Tu opet dolazimo na 'produžetak Terazijskog tunela' kao polaznu tačku.
 
Niko ne očekuje gotov projekat i nacrte, samo da sve ne počiva na ''pa valjda može''. Ja kad god sam davao neke veće predloge nikad nisam polazio samo od toga. Nego bih dao i neki prikaz i rekao šta sve treba da se ispita pre nego što se krene u dalje razmatranje. Pogotovu što imamo, ne samo sopstvena znanja o trasi, nego i snimke sa ulice pa čovek može da pogelda snimak sa raksrsnice Banija i da proba da zamisli da li je moguće da se automobil sa te površine tačke spusti na 10 metara ispod zemlje a da to ne bude nagib od, ne znam, 60 stepeni... I isto tako, kako uopšte sprovesti taj tunel tako blizu temelja zgrada na izlazu ka DS.

Predlog za podzemnu Brankovu bi isto tako podrazumevao ne samo gomilu kopanja tik uz temelje zgrada, nego bi potpuno obesmislio sadašnji Terazijski tunel, jer bi on ostao IZNAD nove trase i opet bi morao da se polovično ruši i prekraja. U stvari, ja mislim da bi u slučaju da Brankova postane podzemna (mislim za saobraćaj) Terazijski tunel bio potpuno suvišan i bezvredan, jer se oba njegova ulaza/izlaza nalaze iznad buduće podzemne Brankove i iznad rakrsnice sa Banijom.

Znači, ceo Terazijski tunel smo onda džabe pravili. Pa ne znam, meni je to malo razbacivanje i obest. Pogotovu u momentu dok pričamo o parama i racionalnosti.
Uz sve to, u Brankovoj bi postojeće ukopane instalacije morale da se ukopaju još dublje. Znači još jedna faza u projektu i još duže vreme završetka.

I sve to bi moralo da se izvede ne samo u razumnom vremenskom roku, nego i uz ozbiljan nadzor i kontrolu kako ne bi došlo do nekih urušavanja ili drugih problema. I da, koštalo bi boga oca. To može čovek da zna i bez ulaženja u detalje građevinarstva.

Ja i dalje mislim da je tunel EF - DS bolja ideja. Da li na njegovoj trasi (po ulasku u brdo ispod Lomine) će biti problema i podzemnih voda i klizišta, znaćemo tek kada krenu kopanja i ispitivanja. Jer i Terazije između Balkana i Igumanove palate muku muče sa podzemnim vodama, pa se to nije odrazilo na Terazijski tunel. Isto tako može da bude loše teren u Gavrila Principa na jednom kraju, a da na drugom bude dovoljno da izdrži tunel duboko u zemlji.
 
Ne bi obesmislilo Terazijski tunel, jer bi uz pomoć jednostavnih rampi on mogao da bude povezan i sa tunelom koji bi išao ispod njega, a primio bi, uz žute trake, svakako javni prevoz koji bi ostao u Brankovoj.

Sklon sam da zaključim da bi ovakvo rešenje javnog prevoza daleko više pogodovalo Novom Beogradu i Zemunu od predložene metro linije br. 2, a razlika u ceni je verovatno cca. 1/10.

Da postoje ozbiljni problemi na trasi Bazisnog tunela, znamo odavno: on je, zapravo, sredinom 50-ih i započet, pa su naišli na podzemne vode i batalili.

(A ja znam i direktore u Geozavodu.)
 
Ulaz u tunel 2+2 u Brankovoj, odmah iza mosta, javni prevoz ide pored ulaznog portala, pa kroz Brankovu - ako ima mesta - ili kružno, preko Jug Bogdanove i Zelenjaka ako nema mesta, zatim uzima 1+1 traku u postojećem Terazijskom tunelu.

Novi, dublji tunel je povezan sa Terazijskim tunelom rampama 1+1 i služi samo za vozila kojima je odredište centar.

Novi, dublji tunel izlazi... ? Treba razmisliti, ali npr. Trg N. Pašića 1+1, i Banija 1+1, daje 2+2.

I to sve, bogme, daje najuži centar očišćen od svakog tranzita na osi istok-zapad i komforan javni prevoz.
 
О В О

Какав бре тунел Савски амфитеатар - БДС, то се никада неће десити.
Чеп се ствара због уличне мреже старог града, која је вијугава и преуска да би била "траса првог реда". Место тога боље новац уложити продужетак Теразијског тунела, како би се спојили Зелени Венац и проширени део БДС, а тиме раздвојио транзитни саобраћај од локалног. Нико коме је циљ да дође до Зелењака или НБГД, из правца Панчевачког моста, неће зажалити што не кривуда кроз Браће Југовића, чека на раскрсници Македонске и Дечанске или на скретању из Дечанске у Тунел.
Pogledajte prilog 146071
Tek ovo je nerealno i uzaludno.
Neće se desiti.
 
Tek ovo je nerealno i uzaludno.
Neće se desiti.
Da slažem se, moje crtkanje po karti je bilo nepromišljeno, zbog argumenata koje @Bender Rodriguez naveo, pre sega. Međutim i dalje stojim iza toga da se proširenjem BDS-a, apsolutno ništa ne dobija. Čep i dalje ostaje, samo ga sada pomeramo ka Braće Jugovića i Dečanskoj, a što je još važnije opet se izbegava razdvajanje tranzitnog saobraćaja od lokalnog. Ovo se rešava tunelima, prstenastim saobraćajnicama (UMP) pre svega, mi te projekte imamo, ali da li stvarno iko oćekuje da se u ovakvim političkim strujama realizuje bilo šta od navedenog? Pa ideje o prstenastim saobraćajnicama, koje bi izvršile separaciju tanzitnog od lokalnog saobraćaja, postoje makar 40 godina sada(a i više), i evo jedva obilaznicu kao napraviše leta gospodnjeg 2020 i neke.
 
Poslednja izmena:
Неодлучност, и пре свега кукавичлук. Да би изашли што јефтиније и са што мање рушења, узимају се пола-полурешења која се онда тако само гомилају и гомилају... Те не може овде, то је споменик, те не може онде, ту су подземне воде...

На крају ће свакако се добити неко трајно решење, само што онда неће бити ни споменика ни животне средине, а плаћаће се у натури.
 
О В О

Какав бре тунел Савски амфитеатар - БДС, то се никада неће десити.
Чеп се ствара због уличне мреже старог града, која је вијугава и преуска да би била "траса првог реда". Место тога боље новац уложити продужетак Теразијског тунела, како би се спојили Зелени Венац и проширени део БДС, а тиме раздвојио транзитни саобраћај од локалног. Нико коме је циљ да дође до Зелењака или НБГД, из правца Панчевачког моста, неће зажалити што не кривуда кроз Браће Југовића, чека на раскрсници Македонске и Дечанске или на скретању из Дечанске у Тунел.
Pogledajte prilog 146071
A naši blesavi zakonodavci misle da su te ulice s 4, 5 i 6 traka državni putevi 26, 100 i panevropski koridor E70, sa i bez tramvajskih baštica. Nažalost nijedna od tih prečica neće rešiti problem, a akumuliraće troškove.

Što se SA-BDS tiče namera nije bila da se sprovede saobraćaj s NBG nego da do Sajma zajedno s Vilsonovim predstavlja alternativu/obilaznicu Kneza Miloša-Takovskoj poznatoj po protestima, odnosno čepu u vidu mostarske raskrpetlje. Naravno da kad neko vozi do Karaburme opet pravi tranzit i kod Pančevca i u BNV tako da je pravo rešenje samo autoput.

U tom slučaju ne bi bili rasterećeni samo sokaci za konjsku zapregu u starom centru, koridor sever-jug već bi prodisali i mostovi kao uska grla na osi istok-zapad. Ne samo što bi tranzit zaobišao i Kneza Miloša i BNV, već i Brankov i Zarićev most jer bi se s Novog Beograda i Zemuna ka Karaburmi i Zvezdari uključivalo na autoput pre Brankovog. Na taj način bi samo lokal do centra kao odredišta ostao na mostu. Osim toga deo saobraćaja koji se uključuje na postojeći autoput ranije rasteretio bi Gazelu jer bi koristio novobeogradske bulevare i novi autoput kao alternativni pravac. Čak bi mogao da se izgradi tunel sa obaloutvrdom i kejom od Karađorđevog trga sa podzemnom vezom sa glavnim tunelom ka Dorćolu, odnosno sa isključenjima do Bunelevara Nikole Tesle.

Ali evo imamo G_L_UP 2041 vođen po principu seci uši-krpi d*pe pola veka posle delimično realizovanih planova, pa ni ne čudi što smo u ovako s*ebanom milionskom Prizrenu (ili mini Istanbulu, kako god).
 
Evo sad se izvode neki radovi u Bulevaru Despota Stefana, pa je delimično zatvoren za saobracaj.. Ne možete da verujete koja je promena. Ovo proširenje koje je predvidjeno je katastrofalno za stanare u BDS za pešake i bicikliste. Predvideli su Biciklisticku traku od 1 metra širine i trotoar od 1,8m od zgrada ?! Parking nisu nacrtali sto znaci da ne bi dobili ni trotoar…Mislim da bi u slučaju proširenja dobili novu Brankovu ulicu, koja je nehumana i devastirana od količine saobracaja!!!
 
Ne možete da verujete koja je promena.
Pod vašim prozorom je promena, al je zato nastao pakao što za saobraćaj kroz centar, što za potez (Mirijevo, Karaburma, Višnjica, Dorćol, Borča, Krnjača, Kotež...) - NBG, što za žitelje Francuske, što za stotine hiljada ljudi koji čekaju autobuse koji su kretali iz centra za periferna naselja...

Ovo je samo pokazatelj koliko je osovina Bulevar despota Stefana-Brankova bitna u saobraćajnoj mreži grada. I koliko je što pre potrebno rešeti usko grlo na tom delu bulevara. Iako bi dugoročno najbolje bilo saobraćaj smestiti pod zemlju i uvesti metro, pošto je to sve na dugačkom štapu, za sada je najisplativije i najrealnije uraditi proširenje tog grla.
 
Искрено Деспота Стефана на суженом делу и испред њега већ јесте попут Бранкове по обиму саобраћаја и застоја, једино изузетак јесте што постоји какво-такво зеленило. И искрено решење видим у трамвају, као бивши становник Бранкове знам колико боли глава од буке аутобуса.
 
Ali boli i od tramvaja, veruj mi. Znao sam neke ljude koji su živeli u Resavskoj, na mestu gde tramvaj ide po pravcu (nema skretanja), i to na trećem spratu, pa bi se opet itekako jako čuo. Istina, tada nisu postojali CAFovi. Ali glavnicu tramvaja u Beogradu i dalje čine Katice i nešto Divaga, koji se svi čuju kao tenkovi.

Što se buke tiče, neće tramvaj doneti nikakvu promenu u odnosu na autobus.

A za ostalo se slažem. Na suženom delu, Despota Stefana je maltene kao Brankova. Ali ipak, na drugim deonicama, ipak jeste malo humanija (samo što je ovo slikano novembra 2014. pa je opalo lišće ali vidi se drveće). Drveće mnogo znači, ne samo za estetiku nego i za buku. Naravno, zavisi i od nabujalosti odnosno veličine i gustine lišća.
 
Vrh