Šta je novo?

Proširenje Bulevara despota Stefana

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
18.650
Pohvaljen
37.329
Izvor: Beobuild.rs

Plan za širenje Bulevara despota Stefana
Despota%20Stefanaplanm.jpg


Jedna od pozitivnih promena u radu gradske uprave svakako je ubrzano usvajanje planskih dokumenata, pre svega kada se govori o važnim infrastrukturnim projektima i saobraćajnim unapređenjima. U prethodnom periodu usvojeno je na desetine raznih planova detaljne regulacije, a među njima nalaze se i projekti na čiju realizaciju se čeka već decenijama. Od ove nedelje biće predstavljen plan detaljne regulacije za širenje Bulevara despota Stefana, na potezu od Ulice Džordža Vašingtona do Cetinjske ulice. Plan predviđa uklanjanje uskog grla na ovom bulevaru kod Prve ekonomske škole, rušenjem objekata koji remete regulacionu liniju i širenjem postojećeg kolovoza.

Deonica u obuhvatu ovog dokumenta dugačka je nešto više od 280 metara i u trenutnom stanju ima širinu dve kolovozne trake, nadovezujući se na ostatak saobraćajnice izvedene sa po dve trake za svaki pravac. Širenje ovog dela bulevara treba izvesti na parnoj strani, gde većina objekata već zauzima poziciju prema novoj nameni površina. Da bi se realizovala planirana saobraćajnica potrebno je ukloniti tri postojeća objekta koja trenutno remete formiran ulični niz, a radi se o objektima na broju 38, 40 i 48.

Upravo objekti na prvobitnoj regulacionoj liniji predstavljaju i istorijski najvredniji deo građevinskog fonda, pa je na broju 38 porodična kuća porodice Dunđerski iz 1928. godine, dok se na broju 48 nalazi stambeni objekat arhitekte Milivoja Smiljanića iz 1923. godine. Tu je i kuća narodnog poslanika i konzula Todora Stankovića iz 1922. godine na broju 35. Nažalost, trenutno ne postoji ni jedan mehanizam koji u ovakvim situacijama čuva nasleđe, a jedna od opcija bi bila bi rekonstrukcija prednjih fasada ili bar njihovih delova na novim objektima. To bi bio vrlo značajan doprinos očuvanju njihovih kulturnih i estetskih vrednosti, kao i autentičnosti čitavog ambijenta.

Planirani profil Bulevara despota Stefana sastojaće se od dva puta po dve saobraćajne trake širine 3.5 metra, kao i obostranim trotoarima promenljive širine (od 2.8 do 8.5m) sa pripadajućom biciklističkom stazom i drvoredima. Plan detaljne regulacije za novu saobraćajnicu biće na javnom uvidu od 15. novembra do 15. decembra.

dvasingt01.jpg
 
Steta za zgrade ali realno je da to usko grlo mora nekako da se resi.

Mozda previse sanjarim, ali jedna od ideja mogla bi da bude i ta, da se ove zgrade urade u Karadjodjevoj ulici, kao replike ovih zgrada na mestima gde se trenutno nalaze udzerice. Naravno pre nego sto neko skoci da vice Skoplje, na neki nacin se ove zgrade moraju ocuvati.
 
Nije Skoplje ako se uradi nesto sto je postojalo u sustini sto postoji i danas. Slicno je uradjeno i sa Starim mlinom, stim sto ne verujem da bi bilo koji prosecni investitor u odnosu na Soraviju imao nameru i kapacitete da napravi takav potez da u sklopu novog objekta uradi i staru fasadu.

Podrzavam uklanjanje parking mesta na ulici i uvodjenje biciklisticke staze ;)
 
Pa i to je tacno. Mada mozda ako drzava napravi neki program kao podsticaj ili nesto slicno tome, ko zna.
Slazem se za bici staze, to ne moze da bude minus nikako.

PS. plus za reportazu i novosti :D
 
Mislim da ima jos jedna inace negdje je vucko vec pisao o ovome valjalo bi to spojiti sa ovim
 
Po mom misljenju, proci ce mnogo vremena dok se ne realizuje sve to...pogotovo kad bi trebalo rusiti zgrade zarad toga...dok se rese mozda vlasnicki odnosi i sva papirologija prodje ko zna koliko godina...
 
Po meni ih ne treba ni rusiti.
Evo i zasto. Ako vec nisu srusene u zadnjih 40 godina, sada kada se najavljuje tunel kroz greben vaznost ove ulice za unutargradski tranzit na pravcu palilula - Sa, ili Palilula - NBG ce se znacajno umanjiti.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, mislim da gresis, u centralnoj zoni Beograda, na par stotina metara od Trga Republike, uvek ima guzve, pa i sa izgradnjom tunela ce broj vozila opasti ali i dalje ce biti kriticna tacka.
Jednostavno tako vazna saobracajnica kao sto je Bulevar Despota Stefana ne moze biti 1+1.
 
Ovi su presekli i neka su. Velika steta za predratne lepotice, ali ima mesta tamo sasvim dovoljno da se urade replike frontova. Jos onu nezavrsenu grdosiju pored da srede i milina :)

ps. Verujem da ce kroz buduci tunel prolaziti i 96, 95, 43 i 35 sto ce tek znacajno rasteretiti DS, mada su pametni da kroz tune provuku i bilo kakav sinski sistem bilo bi bas dobro.
 
Jedino se moze spasiti porodicna kuca Dundjerskih zbog prostora i uvuci se u regilacionu liniju, na zalost ove dve se moraju srusiti :)
evo kako pomeraju najobicniju kamenu kucu ili nebitan hotel u San Antoniju, a mi bi da rusimo kucu koja ima i arhitektonsku i istorijsku vrednost koja moze da se kapitalizuje u dogledno vreme zbog istorijske vrednosti

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7DzFNgsawPo[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0oNEeULPs_Q[/youtube]


najlakse je rusiti ali bol taj zbog rusenja nikada nece nestati, jer nemoguce je to ponovo reprodukovati jer sve sto bi se izgradilo ponovo (a nece) nikada nece biti to to. pomeranjem kuce dundjerski ovakvim zahvatom samo bi davalo na vrednosti ovoj kuci.
 
Moze da se izgradi identican objekat samo povucen do regulacione linije kad dubina parcele omogucava tako nesto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416773#p416773:1q6ls2oy je napisao(la):
zexland » Tue Nov 15, 2016 10:58 am[/url]":1q6ls2oy]
ps. Verujem da ce kroz buduci tunel prolaziti i 96, 95, 43 i 35 sto ce tek znacajno rasteretiti DS, mada su pametni da kroz tune provuku i bilo kakav sinski sistem bilo bi bas dobro.

autobusi kroz 2km tunela ispod centra grada!? Jedino ako ce se odreci stanica u centru.
 
Ovo bi bila sjajna vest pre deset ili dvadeset godina, međutim danas nije pošto postoje planovi za izgradnju tunela ispod terazijskog grebena. Nepotrebno je praviti još jedan auto-put u samom centru pored postojećih planova o izmeštanju većine tranzitnog saobraćaja iz centra grada. Ja mislim da te kuće svakako treba povući do regulacione linije ali bez žurbe i nakon toga napraviti bici stazu i lep trotoar-
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416816#p416816:w3f02235 je napisao(la):
SRBO » Uto Nov 15, 2016 4:29 pm[/url]":w3f02235]За разлику од амера наше куће имају једну санимљиву ствар као што је темељ

Za razliku od tebe mene bi bilo sramota sa tim neznanjem da uopste komentarisem bilo sta u sta se ne razumem.

dakle u slucaju pomeranja Vile Dundjerski , pravio bi se temelj u regulacionoj liniji i sada gde su lokali postavile bi se debele gvozdene skele i sine koje bi pomerile kucu na novu pozidiju 7 metara iza, meni je primitivno rusiti pa graditi kad zivimo u svetu takvih mogucnosti , tako da je pomeranje zgrade pogotovu ove velicine pi***n dim :)
 
Jeste, to je pi***n dim, kako ti kazes, to je uobicajena radnja gde se svakodnevno na hiljade kuca premesta...

A sad da se malo spustimo na zemlju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Aко ћемо реално, "увлачењем" ових старих зграда репликама њихових фасада ћемо само бити на добитку, пошто у овом тренутном стању исте не личе нинашта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416835#p416835:34w8mq4s je napisao(la):
Biciklistkinja » Tue Nov 15, 2016 7:05 pm[/url]":34w8mq4s]Ovo bi bila sjajna vest pre deset ili dvadeset godina, međutim danas nije pošto postoje planovi za izgradnju tunela ispod terazijskog grebena. Nepotrebno je praviti još jedan auto-put u samom centru pored postojećih planova o izmeštanju većine tranzitnog saobraćaja iz centra grada. Ja mislim da te kuće svakako treba povući do regulacione linije ali bez žurbe i nakon toga napraviti bici stazu i lep trotoar-
Postoje planovi i za metro, i za metro na vodi, i za nove mostove, i za kosmodrom cemo imati plan, ali dok se to ne napravi prodje nam zivot. Ovo moze da se uradi brzo i jednostavno, i odma. Ne trazi niko auto put, trazimo da u saboracajnici koja povezuje celu opstinu Palilula sa centrom grada, i kroz koju ide bar 7 linija prevoza, postoji zuta traka i bici staza. Nema nista gore nego kad ti od Banije treba 5 minuta da prevalis tih poslednjih 300 metara do Trga...

Da budem surovo iskren - te tri zgrade jednostavno nisu vredne hiljada litara goriva (samim tim i zagadjenja), i hiljade sati, koje se bace na tom zastoju. Po celoj zemlji propadaju mnogo vrednije zaostavstine, niko ni ne zna za njih dok ne dodju u neku vest ili reportazu kada zbog cistog nemara postanu zauvek izgubljene, a sada ovde kao imamo problem. Pa da je nekome zaista bilo stalo do njih sredili bi im bar fasadu, izgledaju ko postapokalipsa, prolazio sam tu godinama i cela ta strana ulice, sa sve onom nedovrsenom zgradom i tim urusenim je sramota za nesto sto je 300 metara od glavnog trga. Ako ostanu tu ima samo da nastave da se urusavaju ko i poslednjih 50 godina...
 
U gradu u kome ima više od milion stanovnika je nedopustvio da jedan od 4 glavna drumska prilaza centralnoj zoni ima po jednu traku. I to neće izmeniti ni tuneli ni biciklističke staze. Automobili su nužni, a da li su zlo ili ne je već tema za drugu diskusiju.

Stoga se ulica mora širiti, ako mene pitate čak i prinudnom ekspropriacijom.

Takođe, predložio bih izgradnju kružnog toka na raskrsnici Dž V-a i BDS-a.
 
Mislim da bi moguće rešenje bilo u stvari zameniti zgrade. Pošto je parcela zgrade pod brojem 40 mnogo uža na novoj regulacionoj liniji, mogla bi tu da se uklopi zgrada pod brojem 38, i isto obratno ako se gradi i na parceli one udžerice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416824#p416824:13cicwrk je napisao(la):
RioBL » 15 Nov 2016 05:40 pm[/url]":13cicwrk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416773#p416773:13cicwrk je napisao(la):
zexland » Tue Nov 15, 2016 10:58 am[/url]":13cicwrk]
ps. Verujem da ce kroz buduci tunel prolaziti i 96, 95, 43 i 35 sto ce tek znacajno rasteretiti DS, mada su pametni da kroz tune provuku i bilo kakav sinski sistem bilo bi bas dobro.

autobusi kroz 2km tunela ispod centra grada!? Jedino ako ce se odreci stanica u centru.

Zasto da ne. I da su pametni pa da po jedno stajaliste naprave ispod ulice 27. marta i Terazija (za buduci metro sistem) koje bi se koristilo za stajaliste gsp-a privremeno.
 
Ajd zeks jednu montazu uvucene kuce sa 4 trake na ulici
 
Vrh