Šta je novo?

Bulevar despota Stefana

Све је то лепо, али коју ми алтернативну саобраћајницу за булевар Деспота Стефана имамо? Да постоји нека паралела, типа да имамо булевар кроз Врачар у продужетку Рузвелтове који би избио код Делиградске и ту се везао на аутопут, па да и можемо да се усудимо да дестимулишемо саобраћај у булевару Деспота Стефана. Овако то је једна од три саобраћајнице у ужем центру које морају да вуку саобраћај.
 
Од та два пробијања нажалост нема ништа, ту је стихијска станоградња заувек блокирала пробијање било каквих саобраћајница. Тужни булевар ће гурати на Господара Вучића са оним глупим скретањем код оне школе, а кроз Врачар ће се и даље попреко провлачити кроз једносмерне улице.
 
Evo jedan od primetnijih Bulevara od 8 traka po planu iz 2021. suzavaju na 4.
Ne razumem se u saobracaj i nemam predloge, ali sam generalno protiv širenja ulica, kao i nadogradnje…Na Vračaru ulice nisu sirene, ali je radjena nadogradnja ili predimenzirana novogradnja pa se sve to prelije u urbanisticki i saobraćajni haos…

 
Možemo mi da gotovo sve žive ulice po centru poisužavamo, a ostatak pretvorimo u pešačku zonu, baš kao što se radi po svetu, ali i dalje nećemo imati metro, koji ima taj svet na koji se pozivamo. Shodno pomenutom, kako bi nam tačno svi ti predlozi za novi izgled centra pomogli da Beograd bude estetski i funkvionalno bolji nego što je sada? Ovo pišem uopšteno, zato što se kroz više tema provlači ista priča.

P. S.
Mi nemamo ni obilaznicu.
 
Ja ću sada da napišem pa neću da čitam komentare😉
Mislim da za metro mi nikada nećemo imati para, da BG voz treba da se iskoristi max i da se nadje rešenje za rečni saobracaj jer nemamo dovoljno mostova. Mislim da treba da probaju sa skelom na Dunavu i Savi, ako već decenijama nema rešenja za rečni saobracaj.
 
Скеле треба да имају приступе. Опет остаје проблем кретања кроз сам град тј. кроз центар. Булевар Деспота Стефана нажалост нема алтернативу, то је историјски један од три најстарија саобраћајна правца у Београду.
 
Apsurdno je i ponižavajuće uopšte predglagati skele u Beogradu u 2023. Prva asocijacija su mi prizori Novog Sada posle bombardovanja, sa srušenim mostovima i nesrećnim ljudima nebezbedno načičkanim na komadu plastike i metala.

Skela-kraj-Varadinskog-mosta-01-694x420.jpg


Inače, tema (trenutno) ne vodi nikuda, jer se sve svodi na tvrdoglavo insistiranje jedne strane bez ikakvog izgleda i sposobnosti za bilo kakvu korekciju mišljenja i/ili kompromis. Čak i onda kada se toj strani pokaže elementarno razumevanje i uvažavanje, ona samo nastavlja da nameće svoje tvrdoglave i zadrte zamisli, bez ikakve spremnosti da uvaži bilo koji osim svojih stavova i pogleda. Stoga je besmisleno dalje nastavljati ovu tekuću aktuelnu diskusiju.
 
Gradonacelnik Pariza najavio sužavanje obilaznice za po dve trake.Oni dosli do obilaznice, a ja pišem ovde za centar BG, ali niko ne sluša.Umesto dve trake dobiće dve zelene površine

budite ljubazni pa pročitajte ponovo tekst koji ste citirali, ali da Vas zamolim da to uradite ovaj put pažljivo, pa da prodiskutujemo o "sužavanju bulevara u Parizu za 2 trake".
 
Apsurdno je i ponižavajuće uopšte predglagati skele u Beogradu u 2023. Prva asocijacija su mi prizori Novog Sada posle bombardovanja, sa srušenim mostovima i nesrećnim ljudima nebezbedno načičkanim na komadu plastike i metala.

Skela-kraj-Varadinskog-mosta-01-694x420.jpg


Inače, tema (trenutno) ne vodi nikuda, jer se sve svodi na tvrdoglavo insistiranje jedne strane bez ikakvog izgleda i sposobnosti za bilo kakvu korekciju mišljenja i/ili kompromis. Čak i onda kada se toj strani pokaže elementarno razumevanje i uvažavanje, ona samo nastavlja da nameće svoje tvrdoglave i zadrte zamisli, bez ikakve spremnosti da uvaži bilo koji osim svojih stavova i pogleda. Stoga je besmisleno dalje nastavljati ovu tekuću aktuelnu diskusiju.
Meni je asocijacija ono vreme posle rušenja Mosta kralja Aleksandra, a do gradnje Mosta bratstva i jedinstva (danas Brankov most) i onog nesrećnog slučaja kada je brodić koji je prevozio ljude do Zemuna od današnje Beton hale ili SRC "25. maj" (ne mogu tačne lokacije da se setim) pa su maltene svi poginuli prilikom jedne vožnje, kada je bila košava baš kao ovih dana, koja je prevrnula brodić.

P. S.
Još uvek naivno verujem da ću dobiti odgovor na postavljeno pitanje.​
 
Ja sam odgovorila na pitanje. Možda se ne zaključuje? U ranijim pisanijama sam napisala da sam za proširenje BDS ali ne za automobile već za zelene trake i biciklisticku stazu, kako bi se poboljšao kvalitet života jer znamo već decenijama da imamo problem za bukom i kvalitetom vazduha. Ne možeš problem buke i zagadjenja da rešiš tako što još više izadjes u susret vlasnicima vozila. Za saobracajne probleme moraš da tražiš neko drugo alternativno rešenje. Pored toga izvukla sam vam izveštaj revizora EU koji su kontrolisali gradove i koji su im dali mišljenje, upravo ovo sto ja tupim ovde, da proširivanje ulica nije dobra mera za rešavanje saobraćajnih problema i da traže druge alternativne mere.
Meni je prirodno što ste protiv i skroz su mi razumni komentari kako ćemo do centra, biće još više haosa i gužve, ali ne mogu da prihvatim da je rešenje problema u dodavanju novih traka.
Posto ovaj plan nije aktuelan ostavicu komentarisanje za neka druga vremena…
 
Али зар није боље да нпр. аутобус 16 који иде том улицом брже прође кроз њу пошто задржавањем само дуже прави буку?
 
Naši autobusi su stari i bučni i tebe svako jutro budi prvi jutarnji autobus,dal će da prodje ili stoji je bespredmetno raspravljati. Nivo buke je veći od dozvoljene i zagadjenje je veće od propisanog i to prvo mora da se resi pa onda sve ostalo.
 
Пошто сам становао близу семафора и на НБГ и у Бранковој, моје искуство је да је већа и дужа бука од аутобуса који стоји у месту, као и вибрације. Возила која стоје праве већу буку.
 
Autobusni nikad nisu bili mlađi i sa većim ekološkim standardom od postojanja GSPa nego danas.
Većina zagađenosti dolazi od termoelektrana što je dokazano za vreme zaključavanja i ona se neće rešiti sužavanjem ulice. Da bi se došlo do stadijuma da se ulice sužavaju mora da prođu još decenije kopanja raznih tunela, obilaznica, metroa, vijadukta.... BDS je trenutno koridor za vezu milion ljudi i svako pominjanje nekog sužavanja je budalaština.

Verujem da ti sve ovo smeta jer živiš u pomenutoj ulici ali buku iz najužeg centra bilo kog grada ne možeš izbaciti.

li možda želiš da se BDS pretvori u pešačku zonu a sav ostali saobraćaj prebaci na druge ulice koje lično tebi ne smetaju?
 
Posto je kod nas sve lično, da napišem da meni ne smeta jer ne živim više u BDS.
Meni smeta i Brankova ulica, koja je uništena količinom saobracaja…
 
Naši autobusi su stari i bučni i tebe svako jutro budi prvi jutarnji autobus,dal će da prodje ili stoji je bespredmetno raspravljati. Nivo buke je veći od dozvoljene i zagadjenje je veće od propisanog i to prvo mora da se resi pa onda sve ostalo.
Nadam se da će tunel koji je u planu, da reši bar deo problema u BDS.
 
Ja sam odgovorila na pitanje. Možda se ne zaključuje? U ranijim pisanijama sam napisala da sam za proširenje BDS ali ne za automobile već za zelene trake i biciklisticku stazu, kako bi se poboljšao kvalitet života jer znamo već decenijama da imamo problem za bukom i kvalitetom vazduha. Ne možeš problem buke i zagadjenja da rešiš tako što još više izadjes u susret vlasnicima vozila. Za saobracajne probleme moraš da tražiš neko drugo alternativno rešenje. Pored toga izvukla sam vam izveštaj revizora EU koji su kontrolisali gradove i koji su im dali mišljenje, upravo ovo sto ja tupim ovde, da proširivanje ulica nije dobra mera za rešavanje saobraćajnih problema i da traže druge alternativne mere.
Meni je prirodno što ste protiv i skroz su mi razumni komentari kako ćemo do centra, biće još više haosa i gužve, ali ne mogu da prihvatim da je rešenje problema u dodavanju novih traka.
Posto ovaj plan nije aktuelan ostavicu komentarisanje za neka druga vremena…
Ja postavio jedno pitanje, a dobio odgovor na neko drugo. Za mene to nije odgovor. Pitanje je jasno i nedvosmisleno, a ono što si napisala i smatraš odgovorom, govori o tebi i želji koju imaš za smislenu komunikaciju, ako se uopšte može ovo što vodimo nazvati komunikacijom, odbzirom da se ista svela na moje mišljenje i pogrešno mišljenje. Ja to tako vidim.​
 
Možemo mi da gotovo sve žive ulice po centru poisužavamo, a ostatak pretvorimo u pešačku zonu, baš kao što se radi po svetu, ali i dalje nećemo imati metro, koji ima taj svet na koji se pozivamo. Shodno pomenutom, kako bi nam tačno svi ti predlozi za novi izgled centra pomogli da Beograd bude estetski i funkvionalno bolji nego što je sada? Ovo pišem uopšteno, zato što se kroz više tema provlači ista priča.

P. S.
Mi nemamo ni obilaznicu.
Možemo mi da gotovo sve žive ulice po centru poisužavamo, a ostatak pretvorimo u pešačku zonu, baš kao što se radi po svetu, ali i dalje nećemo imati metro, koji ima taj svet na koji se pozivamo. Shodno pomenutom, kako bi nam tačno svi ti predlozi za novi izgled centra pomogli da Beograd bude estetski i funkvionalno bolji nego što je sada? Ovo pišem uopšteno, zato što se kroz više tema provlači ista priča.

P. S.
Mi nemamo ni obilaznicu.
Kada suziš ulicu i napraviš dobru biciklisticku stazu ti ljudima daješ alternativu.Sada samo 1 % ljudi u BG koristi bicikl, kao prevozno sredstvo( zna se zbog čega)Po veličini i broju stanovnika najslicniji smo Minhenu gde 18% ljudi koristi bicikl kao prevozno sredstvo. U Amsterdamu 63%. Ok, nemamo metro, ali imamo BG voz. Meni kao laiku iskreno to je skroz slično. Ja sam deci zabranila da koriste metro u gradu gde smo jer od 17 casova je stecište narkomana i beskućnika. Bg ima taj tunel Karaburma, koji da se stavio u funkciju bi sigurno smanjio broj vozila. Već sam napisala za skelu ili trajekt kao neki vid rečnog saobracaja. Na Rajni povezuju gradove i ima ih raznih od 4.000 putnika i ne znam koliko vozila do manjih. Grad mora ljudima da ponudi alternativu, pa će svako da izabera za sebe šta mu je lakše i brže i kako će da ide od tacke a do b.Mi stalno čekamo i kukamo sto nešto nemamo.Ovo sto sam napisala ne traži ni veliki novac, ni vreme.
 
S tim da se ne može samo veličina grada, odnosno broj stanovnika uzeti kao kriterijum za razvoj biciklizma. Veliku ulogu igra i reljef našega grada.
Što se tiče gradsko-prigradske železnice. Ona ne pokriva većinu grada, već samo delove. Ako neko sa Dorćola hoće da dođe na Novi Beograd, neće sigurno ići na voz. Isto i za ljude iz Braće Jerković. Tu voz i ne može da pokrije. Idealno je za Buleevar despota Stefana smanjiti broj vozila - jer ako u autobus stane teoretski 80 ljudi, a gledajući trend Beograda, to je 80 automobila manje. Tu je i više nego potrebno povezivanje žutih traka i tu se jedino može rušiti.

Železnica (voz) i metro nisu ni ublizu slični. Pogotovo kroz propusnu moć pruga, maksimalnu brzinu, ubrzanje, konfiguraciju vagona, a i rastojanje stanica. Pogledaj koliko je stanica voza planirano, a koliko je planirano metroa na istoj dužini.

Skela ili trajekt su smešni pokušaji vraćanja unazad. Imamo mostove.

Prosto, žao mi je što to tako mora da se kaže. Ali današnji svet i "napredak" prosto povlači potrebu da se ljudi kreću. I to da se kreću na najbrži mogući način i sa što manjim gubitkom vremena. Stanje je takvo da teleportacija ne postoji i da se kroz neke ulice mora prolaziti. Ta ulica je tako planirana i širena da bi služila svrsi koju danas ima - tranzitnoj. I tu se sva priča mora završiti. Ko hoće mir, mora da promeni ulicu.

Smanjivanje broja traka postoji kao opcija isključivo tamo gde postoji preveliki kapacitet sistema - metroa, ulica, tramvaja, autobusa, biciklističke staze. Mi ovde nemamo preveliki kapacitet. Mi ga nemamo dovoljno. Čak i sa metrom koji bi išao direktno ispod, ta ulica mora da ima konfiguraciju kao što je od Trga do suženja i od suženja do UK "Vlada Divljan" odnosno Pančevačkog mosta.
 
Vrh