Šta je novo?

Proširenje Bulevara despota Stefana

Gradonacelnik Pariza najavio sužavanje obilaznice za po dve trake.Oni dosli do obilaznice, a ja pišem ovde za centar BG, ali niko ne sluša.Umesto dve trake dobiće dve zelene površine

budite ljubazni pa pročitajte ponovo tekst koji ste citirali, ali da Vas zamolim da to uradite ovaj put pažljivo, pa da prodiskutujemo o "sužavanju bulevara u Parizu za 2 trake".
 
Apsurdno je i ponižavajuće uopšte predglagati skele u Beogradu u 2023. Prva asocijacija su mi prizori Novog Sada posle bombardovanja, sa srušenim mostovima i nesrećnim ljudima nebezbedno načičkanim na komadu plastike i metala.

Skela-kraj-Varadinskog-mosta-01-694x420.jpg


Inače, tema (trenutno) ne vodi nikuda, jer se sve svodi na tvrdoglavo insistiranje jedne strane bez ikakvog izgleda i sposobnosti za bilo kakvu korekciju mišljenja i/ili kompromis. Čak i onda kada se toj strani pokaže elementarno razumevanje i uvažavanje, ona samo nastavlja da nameće svoje tvrdoglave i zadrte zamisli, bez ikakve spremnosti da uvaži bilo koji osim svojih stavova i pogleda. Stoga je besmisleno dalje nastavljati ovu tekuću aktuelnu diskusiju.
Meni je asocijacija ono vreme posle rušenja Mosta kralja Aleksandra, a do gradnje Mosta bratstva i jedinstva (danas Brankov most) i onog nesrećnog slučaja kada je brodić koji je prevozio ljude do Zemuna od današnje Beton hale ili SRC "25. maj" (ne mogu tačne lokacije da se setim) pa su maltene svi poginuli prilikom jedne vožnje, kada je bila košava baš kao ovih dana, koja je prevrnula brodić.

P. S.
Još uvek naivno verujem da ću dobiti odgovor na postavljeno pitanje.​
 
Ja sam odgovorila na pitanje. Možda se ne zaključuje? U ranijim pisanijama sam napisala da sam za proširenje BDS ali ne za automobile već za zelene trake i biciklisticku stazu, kako bi se poboljšao kvalitet života jer znamo već decenijama da imamo problem za bukom i kvalitetom vazduha. Ne možeš problem buke i zagadjenja da rešiš tako što još više izadjes u susret vlasnicima vozila. Za saobracajne probleme moraš da tražiš neko drugo alternativno rešenje. Pored toga izvukla sam vam izveštaj revizora EU koji su kontrolisali gradove i koji su im dali mišljenje, upravo ovo sto ja tupim ovde, da proširivanje ulica nije dobra mera za rešavanje saobraćajnih problema i da traže druge alternativne mere.
Meni je prirodno što ste protiv i skroz su mi razumni komentari kako ćemo do centra, biće još više haosa i gužve, ali ne mogu da prihvatim da je rešenje problema u dodavanju novih traka.
Posto ovaj plan nije aktuelan ostavicu komentarisanje za neka druga vremena…
 
Али зар није боље да нпр. аутобус 16 који иде том улицом брже прође кроз њу пошто задржавањем само дуже прави буку?
 
Naši autobusi su stari i bučni i tebe svako jutro budi prvi jutarnji autobus,dal će da prodje ili stoji je bespredmetno raspravljati. Nivo buke je veći od dozvoljene i zagadjenje je veće od propisanog i to prvo mora da se resi pa onda sve ostalo.
 
Пошто сам становао близу семафора и на НБГ и у Бранковој, моје искуство је да је већа и дужа бука од аутобуса који стоји у месту, као и вибрације. Возила која стоје праве већу буку.
 
Autobusni nikad nisu bili mlađi i sa većim ekološkim standardom od postojanja GSPa nego danas.
Većina zagađenosti dolazi od termoelektrana što je dokazano za vreme zaključavanja i ona se neće rešiti sužavanjem ulice. Da bi se došlo do stadijuma da se ulice sužavaju mora da prođu još decenije kopanja raznih tunela, obilaznica, metroa, vijadukta.... BDS je trenutno koridor za vezu milion ljudi i svako pominjanje nekog sužavanja je budalaština.

Verujem da ti sve ovo smeta jer živiš u pomenutoj ulici ali buku iz najužeg centra bilo kog grada ne možeš izbaciti.

li možda želiš da se BDS pretvori u pešačku zonu a sav ostali saobraćaj prebaci na druge ulice koje lično tebi ne smetaju?
 
Posto je kod nas sve lično, da napišem da meni ne smeta jer ne živim više u BDS.
Meni smeta i Brankova ulica, koja je uništena količinom saobracaja…
 
Naši autobusi su stari i bučni i tebe svako jutro budi prvi jutarnji autobus,dal će da prodje ili stoji je bespredmetno raspravljati. Nivo buke je veći od dozvoljene i zagadjenje je veće od propisanog i to prvo mora da se resi pa onda sve ostalo.
Nadam se da će tunel koji je u planu, da reši bar deo problema u BDS.
 
Ja sam odgovorila na pitanje. Možda se ne zaključuje? U ranijim pisanijama sam napisala da sam za proširenje BDS ali ne za automobile već za zelene trake i biciklisticku stazu, kako bi se poboljšao kvalitet života jer znamo već decenijama da imamo problem za bukom i kvalitetom vazduha. Ne možeš problem buke i zagadjenja da rešiš tako što još više izadjes u susret vlasnicima vozila. Za saobracajne probleme moraš da tražiš neko drugo alternativno rešenje. Pored toga izvukla sam vam izveštaj revizora EU koji su kontrolisali gradove i koji su im dali mišljenje, upravo ovo sto ja tupim ovde, da proširivanje ulica nije dobra mera za rešavanje saobraćajnih problema i da traže druge alternativne mere.
Meni je prirodno što ste protiv i skroz su mi razumni komentari kako ćemo do centra, biće još više haosa i gužve, ali ne mogu da prihvatim da je rešenje problema u dodavanju novih traka.
Posto ovaj plan nije aktuelan ostavicu komentarisanje za neka druga vremena…
Ja postavio jedno pitanje, a dobio odgovor na neko drugo. Za mene to nije odgovor. Pitanje je jasno i nedvosmisleno, a ono što si napisala i smatraš odgovorom, govori o tebi i želji koju imaš za smislenu komunikaciju, ako se uopšte može ovo što vodimo nazvati komunikacijom, odbzirom da se ista svela na moje mišljenje i pogrešno mišljenje. Ja to tako vidim.​
 
Možemo mi da gotovo sve žive ulice po centru poisužavamo, a ostatak pretvorimo u pešačku zonu, baš kao što se radi po svetu, ali i dalje nećemo imati metro, koji ima taj svet na koji se pozivamo. Shodno pomenutom, kako bi nam tačno svi ti predlozi za novi izgled centra pomogli da Beograd bude estetski i funkvionalno bolji nego što je sada? Ovo pišem uopšteno, zato što se kroz više tema provlači ista priča.

P. S.
Mi nemamo ni obilaznicu.
Možemo mi da gotovo sve žive ulice po centru poisužavamo, a ostatak pretvorimo u pešačku zonu, baš kao što se radi po svetu, ali i dalje nećemo imati metro, koji ima taj svet na koji se pozivamo. Shodno pomenutom, kako bi nam tačno svi ti predlozi za novi izgled centra pomogli da Beograd bude estetski i funkvionalno bolji nego što je sada? Ovo pišem uopšteno, zato što se kroz više tema provlači ista priča.

P. S.
Mi nemamo ni obilaznicu.
Kada suziš ulicu i napraviš dobru biciklisticku stazu ti ljudima daješ alternativu.Sada samo 1 % ljudi u BG koristi bicikl, kao prevozno sredstvo( zna se zbog čega)Po veličini i broju stanovnika najslicniji smo Minhenu gde 18% ljudi koristi bicikl kao prevozno sredstvo. U Amsterdamu 63%. Ok, nemamo metro, ali imamo BG voz. Meni kao laiku iskreno to je skroz slično. Ja sam deci zabranila da koriste metro u gradu gde smo jer od 17 casova je stecište narkomana i beskućnika. Bg ima taj tunel Karaburma, koji da se stavio u funkciju bi sigurno smanjio broj vozila. Već sam napisala za skelu ili trajekt kao neki vid rečnog saobracaja. Na Rajni povezuju gradove i ima ih raznih od 4.000 putnika i ne znam koliko vozila do manjih. Grad mora ljudima da ponudi alternativu, pa će svako da izabera za sebe šta mu je lakše i brže i kako će da ide od tacke a do b.Mi stalno čekamo i kukamo sto nešto nemamo.Ovo sto sam napisala ne traži ni veliki novac, ni vreme.
 
S tim da se ne može samo veličina grada, odnosno broj stanovnika uzeti kao kriterijum za razvoj biciklizma. Veliku ulogu igra i reljef našega grada.
Što se tiče gradsko-prigradske železnice. Ona ne pokriva većinu grada, već samo delove. Ako neko sa Dorćola hoće da dođe na Novi Beograd, neće sigurno ići na voz. Isto i za ljude iz Braće Jerković. Tu voz i ne može da pokrije. Idealno je za Buleevar despota Stefana smanjiti broj vozila - jer ako u autobus stane teoretski 80 ljudi, a gledajući trend Beograda, to je 80 automobila manje. Tu je i više nego potrebno povezivanje žutih traka i tu se jedino može rušiti.

Železnica (voz) i metro nisu ni ublizu slični. Pogotovo kroz propusnu moć pruga, maksimalnu brzinu, ubrzanje, konfiguraciju vagona, a i rastojanje stanica. Pogledaj koliko je stanica voza planirano, a koliko je planirano metroa na istoj dužini.

Skela ili trajekt su smešni pokušaji vraćanja unazad. Imamo mostove.

Prosto, žao mi je što to tako mora da se kaže. Ali današnji svet i "napredak" prosto povlači potrebu da se ljudi kreću. I to da se kreću na najbrži mogući način i sa što manjim gubitkom vremena. Stanje je takvo da teleportacija ne postoji i da se kroz neke ulice mora prolaziti. Ta ulica je tako planirana i širena da bi služila svrsi koju danas ima - tranzitnoj. I tu se sva priča mora završiti. Ko hoće mir, mora da promeni ulicu.

Smanjivanje broja traka postoji kao opcija isključivo tamo gde postoji preveliki kapacitet sistema - metroa, ulica, tramvaja, autobusa, biciklističke staze. Mi ovde nemamo preveliki kapacitet. Mi ga nemamo dovoljno. Čak i sa metrom koji bi išao direktno ispod, ta ulica mora da ima konfiguraciju kao što je od Trga do suženja i od suženja do UK "Vlada Divljan" odnosno Pančevačkog mosta.
 
Kada suziš ulicu i napraviš dobru biciklisticku stazu ti ljudima daješ alternativu.Sada samo 1 % ljudi u BG koristi bicikl, kao prevozno sredstvo( zna se zbog čega)Po veličini i broju stanovnika najslicniji smo Minhenu gde 18% ljudi koristi bicikl kao prevozno sredstvo. U Amsterdamu 63%. Ok, nemamo metro, ali imamo BG voz. Meni kao laiku iskreno to je skroz slično. Ja sam deci zabranila da koriste metro u gradu gde smo jer od 17 casova je stecište narkomana i beskućnika. Bg ima taj tunel Karaburma, koji da se stavio u funkciju bi sigurno smanjio broj vozila. Već sam napisala za skelu ili trajekt kao neki vid rečnog saobracaja. Na Rajni povezuju gradove i ima ih raznih od 4.000 putnika i ne znam koliko vozila do manjih. Grad mora ljudima da ponudi alternativu, pa će svako da izabera za sebe šta mu je lakše i brže i kako će da ide od tacke a do b.Mi stalno čekamo i kukamo sto nešto nemamo.Ovo sto sam napisala ne traži ni veliki novac, ni vreme.
Mislim da niko ovde nije protiv biciklistickih staza i zelenila vec je tvoj pogled na problematiku nerealan. Sva poredjenja koja pravis su sa gradovima koji imaju razvijene metro linije i koje ne moraju da se oslanjaju na autobuski prevoz. Dokle god Beograd ne izgradi metro koji moze da preuzme vecinu putnika ovo nije primenjivo. Do tada se ovakva suzenja moraju otklanjati kako bi se zapravo ubrzao saobracaj i time smanjilo zagadjenje.

Vec je mnogo puta objasnjeno sta je potrebno da dodjemo do onoga sto ti opisujes.

StrategijaStanjeNapomena
0️⃣ -grad pretezno oslonjen na autobuski i automobilski prevoz, guzve u saobracaju, nerazvijena biciklisticka infrastruktura, nepostojeci metromi smo ovde ⬅️
1️⃣ korekcija saobracajnica radi ubrzavanja saobracajaprivremeno i ograniceno smanjenje guzvi i zagadjenja dok se ne uradi sledeca faza
2️⃣ gradnja metroa i garaza
3️⃣ ukidanje suvisnog autobuskog prevoza, ukidanje parking mesta na trotoarima u centru grada, izgradnja nezavisne biciklisticke infrastrukture, sirenjene pesackih zona i trotoara
4️⃣ sirenje metro i biciklisticke mreze, koriscenje tramvajskog prevoza umesto autobuskog gde je to moguce, itd.grad pretezno oslonjen na metro prevoz, razvijena biciklisticka infrastuktura, prethodne velike saobracajnice vracene pesacima i zeleniluzelimo da budemo ovde
 
Ишао сам у Прву економску школу, тај левак је представљао агонију и пре 15 година. Не видим да је било каква опција осим проширења коловоза реална.
Госпођи Елени, као правој Београђанки, интереси не иду даље од носа.
 
Elena, valjda ste shvatili da se većina forumaša zalaže za taj pariski kocept bulevara sa:
1) Odvojenim trakama za javni prevoz
2) Biciklističkim stazama,
3) Drvoredom/uličnim zelenilom
4) Svođenje kolske infrastrukture na minimum, ali bez ukidanja.

From grey belt to green belt. How Paris is going to transform its Boulevard Périphérique in the coming years. https://paris.fr/pages/de-la-ceinture-grise-a-la-ceinture-verte-comment-le-peripherique-va-se-metamorphoser-21145…

Image
Image
Image
Image
Hvala što ste nam dali dodatne argumente.

By 2024​

  • Establishment of the lane dedicated to carpooling/buses/taxis (lane which will be reserved for official transport, media and public transport during the period of the Olympic and Paralympic Games);

  • By 2030​

    • Transformation of the ring road into an urban boulevard, embellished by its landscape, serving a planting project;
    • Homogenization of the number of lanes with 2X3 lanes including the carpooling/bus/taxis lane;
Suprotno gradskoj vlasti koju smo jedva sprečili da ukine trolejbuse, mi sugerišemo elektrotransport u kategoriji trolejbus sa autonomijom.
 
Ја сам и за трамвај у Деспота Стефана. Оптерећеност тог правца га оправдава овде, а тиме би и правац ка Вишњици даље имао смисла од скретања са Омладинског. Али за почетак би добро дошли аутономни тролејбуси на 27Е, 35 и 16.
 
Kolona na preko Pančevca skroz do Borče i prema Pančevu. Koliko vidim problem je desno isključenje sa mosta ka suženju kod "Numanovića"
 
Vrh