Šta je novo?

Bulevar despota Stefana

Mislila sam na predloge koji su usmereni šta ja treba da radim… kao sto su: Preseli se?! Spusti se na zemlju?! Pomiri se sa situacijom?! Zameni stolariju?! Prodaj stan?! Izdaj za pp?! Itd
 
Ko je rekao da treba da se preseliš?
Kako ti zamišljaš, ili bilo ko drugi, da živiš u jednoj od najprometnijih i najzagađenijih ulica u gradu, a da ona bude oaza mira i zelenila?
 
Ko je rekao da treba da se preseliš?
Kako ti zamišljaš, ili bilo ko drugi, da živiš u jednoj od najprometnijih i najzagađenijih ulica u gradu, a da ona bude oaza mira i zelenila?
Tako sto svi drugi treba da se prilagode takvim ljudima (procitati moj post gore o stanarima)
 
Živim u okolini Bulevara despota Stefana izvesno vreme. Paznju su mi privukle upravo dve zgrade koje su predviđene za rušenje: prva je (navodno) zgrada Dunđerskih, druga zgrada tj kuća porodice Smiljanić koju je projektovao arhitekta Milivoje Smiljanić 1928. godine. Projekat ove druge (jer je samo taj sačuvan u arhivu grada Beograda) sam proučavao, obišao ih iznutra, pažljivo posmatrao trenutno stanje i ono što mogu da kažem jeste da su u toliko lošem stanju da je ono katastrofa, neodrzavanjem su dovedene do potpunog urušavanja.
Zidovi puni vlage, memle, uvek se pitam kako još uvek ima stanara (mada su u zgradi porodice Smiljanić večito ugašena svetla u većini stanova). Zahvaljujući nebrizi stanara više se isplati njihovo uklanjanje nego totalna rekonstrukcija, a rušenju ih dodatno približava činjenica da ometaju saobraćaj u tom delu Bulevara. Moj jedini logičan odgovor zašto ih sve do sada nisu dirali jeste: komplikovana eksproprijacija&imovinsko-pravno odnosi, kao i pronalaženje adekvatnog smeštaja za sve stanare; svedoci smo koliko puta se to oduži u nedogled. A šteta, bile su to lepe zgrade u svoje vreme (na slici, u prvom planu se vidi zgrada Dunđerskih)
21-55-56-33de7fdb3721a80a6f2475b16576b6b7_XL.jpg
 
Мене чуди да то нису одрадили у време комунизма, када их нпр. није мрзело да сруше блокове стамбених зграда изнад Митићеве рупе и низ на месту НБС на Славији.
 
Komentarisala sam plan za proširenje BDS kao štetan po dalji razvoj Grada, kao i uslova života stanara u tom kraju, a dobila preporuke da se preselim ili zamenim stolariju!? Ja i ako se preselim ću biti protiv ovog projekta:)
Dakle, omogućiti bar kakvu takvu brzinu i pouzdanost za dve najopterećenije (čitaj sa najvećom transportnom tražnjom) linije javnog prevoza u Srbiji, 16 i 95 je... štetno? Rešenje koje će omogućiti da se ti autobusi ne stoje na tom mestu, već da samo prođu, čime se višestruko smanjuje emisija i gasova i buke čak i u samoj ulici... štetno? Razumem vezano za buku i zagađen vazduh. Ne tako malo učesnika diskusije je čak i podržalo da se ide ka dominaciji električnog prevoza, i da bude daleko podnošljivije, nalik na Kralja Milana, Vojislava Ilića, Vojvode Stepe. Da kao u tim ulicama dominira električni javni prevoz u žutoj traci ili tramvajskoj baštici, koji makar u tim ulicama ostvaruje bar nekakvu brzinu i pouzdanost (poremaćaji na drugim delovima mreže). A relativno brza i pouzdana linija električnog prevoza se postiže tek kada se izoluje od automobilskih zastoja celom dužinom linije.
Zaključak bi mogao da bude da je potreban tunel Ekonomski- BDS kako bi svi bili zadovoljni!
Kao neko kome je saobraćaj struka, ranije sam objasnio zašto je taj tunel pogrešno postavljen u saobraćajnoj mreži i kako ništa ozbiljnije ne rešava. Prvo, zaobilazi tačku/zonu sa najvećom transportnom tražnjom u Srbiji. konkretno Trg republike sa okolinom. Drugo, vezuje se za saobraćajnice 2-3 puta nižeg kapaciteta od samog tunela. Treće, saobraćajna traka za automobil ima 15% kapaciteta saobraćajne trake za autobus/trolejbus, 7-10% kapaciteta saobraćajne trake za tramvaj, a u odnosu na metro ili voz to je 3%. To znači, širenje Despota Stefana sa rezervisanom trakom za javni prevoz ima daleko veći efekat i na kapacitet i na kvalitet prevoza od preskupog tunela. Četvrto, dok taj drumski tunel po malo i dodaje kapaciteta za kretanje automobila, ne dajući maltene nikakvo poboljšanje kvaliteta javnom prevozu, već i za sadašnjoj situaciji u pola grada više nemaš gde da parkiraš.

I što, ljudi bi bili zadovoljni nečim što maltene ništa ne rešava? Ako mislite da bi tunel dao mogućnost da se ukinu svi ili skoro svi autobusi u Despota Stefana (a koji su glavni izvor lokalnog zagađenja bukom i gasovima), sa razlogom ćete izazvati revolt maltene celog Beograda zbog nanesene ogromne štete.

Od skupljih investicija, koje mogu biti uspešne, a da se Despota Stefana ne širi, naveo sam tramvajski tunel od Ekonomskog fakulteta do Botaničke bašte sa podzemnim stanicama, i železnički tunel od Mostara do Pančevačkog mosta preko Trga republike i Botaničke bašte sa podzemnim stanicama. Ali, to su isto kao i automobilski tunel velike i dugotrajne investicije. Širenje bulevara sa akcentom na dominaciju elektrobusa i trolejbusa u žutim trakama je ovde najbrža i najpravednija opcija za sve.
 
Dakle, omogućiti bar kakvu takvu brzinu i pouzdanost za dve najopterećenije (čitaj sa najvećom transportnom tražnjom) linije javnog prevoza u Srbiji, 16 i 95 je... štetno? Rešenje koje će omogućiti da se ti autobusi ne stoje na tom mestu, već da samo prođu, čime se višestruko smanjuje emisija i gasova i buke čak i u samoj ulici... štetno? Razumem vezano za buku i zagađen vazduh. Ne tako malo učesnika diskusije je čak i podržalo da se ide ka dominaciji električnog prevoza, i da bude daleko podnošljivije, nalik na Kralja Milana, Vojislava Ilića, Vojvode Stepe. Da kao u tim ulicama dominira električni javni prevoz u žutoj traci ili tramvajskoj baštici, koji makar u tim ulicama ostvaruje bar nekakvu brzinu i pouzdanost (poremaćaji na drugim delovima mreže). A relativno brza i pouzdana linija električnog prevoza se postiže tek kada se izoluje od automobilskih zastoja celom dužinom linije.

Kao neko kome je saobraćaj struka, ranije sam objasnio zašto je taj tunel pogrešno postavljen u saobraćajnoj mreži i kako ništa ozbiljnije ne rešava. Prvo, zaobilazi tačku/zonu sa najvećom transportnom tražnjom u Srbiji. konkretno Trg republike sa okolinom. Drugo, vezuje se za saobraćajnice 2-3 puta nižeg kapaciteta od samog tunela. Treće, saobraćajna traka za automobil ima 15% kapaciteta saobraćajne trake za autobus/trolejbus, 7-10% kapaciteta saobraćajne trake za tramvaj, a u odnosu na metro ili voz to je 3%. To znači, širenje Despota Stefana sa rezervisanom trakom za javni prevoz ima daleko veći efekat i na kapacitet i na kvalitet prevoza od preskupog tunela. Četvrto, dok taj drumski tunel po malo i dodaje kapaciteta za kretanje automobila, ne dajući maltene nikakvo poboljšanje kvaliteta javnom prevozu, već i za sadašnjoj situaciji u pola grada više nemaš gde da parkiraš.

I što, ljudi bi bili zadovoljni nečim što maltene ništa ne rešava? Ako mislite da bi tunel dao mogućnost da se ukinu svi ili skoro svi autobusi u Despota Stefana (a koji su glavni izvor lokalnog zagađenja bukom i gasovima), sa razlogom ćete izazvati revolt maltene celog Beograda zbog nanesene ogromne štete.

Od skupljih investicija, koje mogu biti uspešne, a da se Despota Stefana ne širi, naveo sam tramvajski tunel od Ekonomskog fakulteta do Botaničke bašte sa podzemnim stanicama, i železnički tunel od Mostara do Pančevačkog mosta preko Trga republike i Botaničke bašte sa podzemnim stanicama. Ali, to su isto kao i automobilski tunel velike i dugotrajne investicije. Širenje bulevara sa akcentom na dominaciju elektrobusa i trolejbusa u žutim trakama je ovde najbrža i najpravednija opcija za sve.
Ovo je toliko jezgrovito i tačno, naročito deo sa odnosima kapaciteta saobraćajnih traka korišćenih za različite vidove transporta (pokušaću da zapamtim), da običan LIKE nije dovoljan 👏👏👏
 
Dobro je što se za ovakve stvari ne pitaju samo saobraćajci već i druge struke! Za vozače autobusa na liniji 16 i 95, kao i putnike u njemu odličan projekat, a za Beograd i ostale nisam baš sigurna. Jasno je meni da je sa aspekta saobraćajne struke, kao i budzeta, najlakše proširiti ulicu i privremeno rešiti pitanje saobraćaja, sa akcentom na privremeno.
Kao laik, mogu samo da konstujem da su sva proširenja u Beogradu vremenom pokazala kao težak PROMAŠAJ. Od Brankovog mosta , Brankove ulice, Kneza Miloša pa nadalje, i tu su gužve u saobraćaju. samo nema gde da se proširi, pa se razmatraju drugi planovi. Po Vašoj priči, Brankova ulica je super projekat, možete biciklom do reke, šetate Brankovom ulicom, kupili bi stan u toj ulici ili je dehumanizovana količnom saobraćaja koji je naguran u tu ulicu?
Ulice su proširene tik ispod prozora stanara, Beograd je naružen, umesto da je ulepšan! Ti koji su radili na proširenju po meni trebalo bi da vrate licencu, jer je vreme pokazalo kako ne znaju svoj posao.
Sve ulice u centru grada zasluzuju puno više paznje kod planiranja, jer svet ne počinje od nas i ne završava se sa nama!
Ono što mene zanima, kod ovog plana je da se objavi procena uticaja proširenja ulice na životnu sredinu, pa tek onda možemo dalje da komentarišemo.
Što se tiče biciklističke staze od 1metra širine, pitam se samo ko će da vozim bicikl pored 4 trake i da udiše auspuh motora?
U konkretnom slučaju do zgrada sa jedne i druge strane BDS imate manje od tri metra, tačnije 2,8!!! To ne može da bude pravi Bulevar, a da se ne sruši veći deo zgrada u tom delu, ne samo ove što štrče iz linije?!
Iskreno, ne svidja mi se u kom pravcu se Beograd širi, pa i ova ulica. Ja biram vazduh, a Vi?
 
Па јесте, уништена је Бранкова - ја бих дугорочно њен проблем решавао тунелом - али зато пола Београда прилично брзо пролази кроз Бранкову: аутомобили у смеру ка мосту, аутобуси у оба смера.

Чак и код тог наруживања - каквог не би било у Булевару деспота Стефана - корист је већа од штете.
 
Kao laik, mogu samo da konstujem da su sva proširenja u Beogradu vremenom pokazala kao težak PROMAŠAJ. Od Brankovog mosta , Brankove ulice, Kneza Miloša pa nadalje, i tu su gužve u saobraćaju
Da si ti nama ziva i zdrava, jedno popodne sedni u obliznju 26icu pa se provozaj njome do Cubure, Lekinog brda i Dusanovca. Pa tamo vidi na sta lice, i saobraca i zivot u sokacima koji nisu sireni od 19. veka: Keusevackoj, Ljubickoj, Husovoj, Kumodraskoj, zatim Maksima Gorkog, Zickoj, Cara Nikolaja...

Pa ce te brzo proci te iluzije da svako sirenje dovodi probleme i da su sokaci iz 19. veka ono sto treba gradu od 1.8 miliona ljudi.

Sto se Kneza Milosa tice, ona je prosirena jos pre skoro 100 godina.
900x600_Arhivska-fotografija.jpg

Tacnije, ona je od starta i pravljena siroka. Kada je dovoljno glava na polozajima videlo nesto od sveta pa shvatilo da ce se gradovi siriti i rasti, pa vele ako vec ne mogu (ili ih briga) da ostatak grada sire i sredjuju, daj da barem tadasnju glavnu i elitnu ulicu prosire kako dolikuje. A ne da bude jos jedna Savamala ili Dusanovac.

Kapiram ja da je tvoja perspektiva drugacija od nas ovde, i da si pritom emotivno umesana i ubedjena da ne treba nigde nikad nista da se siri (a javni prevoz i hitne sluzbe ce putovati dronovima ili teleportom...) ali ako vec hoces da se frljas terminima i tvrdnjama, onda bar nauci najosnovnije cinjenice.
Što se tiče biciklističke staze od 1metra širine, pitam se samo ko će da vozim bicikl pored 4 trake i da udiše auspuh motora?
Isto kao i svi mi ostali zadnjih 30 godina.
 
Prosirenje BDS najvise i pogoduje gradskom prevozu, a linije su toliko opterecene da mogu komotno da ih konvertuju u tramvajske. Naravno kao sto sam vec napisao treba siriti pod uslovom da se ostavi mesta za drvored, biciklisticku stazu i normalan trotoar i da se uklone one auto pijace od kojih ne moze da se prodje uopste. Sa druge strane mislim da bi sirenje Kneza Milosa bilo stetno jer se zrtvuje drvored zarad nikakvog boljitka za saobracaj, a vise bi imalo uticaja da se izmedju duplih drvoreda iscrta biciklisticka staza i ukloni divljacki parking. Posle sve to lepo nastaviti dajle sve do Banovog brda, mesta ima dovoljno. Ne mora ni 10% ljudi da predje iz auta na trotinete i bajseve da to napravi razliku izmedju intenzivnog saobracaja i totalnog kolapsa.
 
Sad kad je proširena Brankova, sada bi dugoročno problem rešavali tunelom?
U čemu je razlika sa ovim projektom? Prvo bi proširili, pa bi onda pravili tunel?
Postavljena slika Vam govori više od reči! Vidite li da su trotoari široki sa dva reda drvoreda i izmedju stazom?
Lepo ja kažem, bolje da ništa nismo dirali!!!
Evo ja ću da glasam da je vrate da izgleda kao što je i bila i onda ću da vozim bicikl izmedju ta dva drvoreda!!!
Vi biste i ceo Rim porušili, zašto da ulice budu sa jednom trakom!!!!
U svim većim metropolama se ulice sužavaju i saobraćaj usporava, a mi uvek suprotno od svih!
 
Grešite, auto put je pravljen, nije prepravljan, dogradjivan, po meni jedina mana mu je što ide kroz grad.
Ja sam samo da sačuvamo i stavimo u upotrebu ono što imamo!
Nisam za rušenje, već za čuvanje Beograda.
Moram da priznam, da mi nisu bliske ideje da se Beograd širi po svaku cenu, pre sam da se sačuva i stavi u funkciju ono što ima od reka, jezera, do BG Voza.
Nisu više ni u modi milionski gradovi, već gradovi koji svojim gradjanima nude udoban život:)
 
Проблем је што овде постоји сужење само на једном малом делу целог булевара. Друго је када се улица уска целом дужином шири. Ја сам за трамвај и у Деспота Стефана, и у Бранковој и преко моста, да се те улице учине хуманијим.
 
Probaj BGvozom, rekom ili jezerom da dođeš od centra Beograda do Voždovaca, pa nam javi kako si prošla...

Svi smo mi ovde za to da se razvija javni prevoz i mislim da nema ni jednog člana ovog foruma koji ne želi da Beograd ima funkcionalni BG voz i metro. Ali to ne menja činjenicu da je ulica preuska, da je trotoar sa jedne strane sužen, da čak i kad bi se smanjio broj automobila i dalje bi bila preuska, i dalje bi se kola zadržavala i dalje ne bi imala drvored na jednom delu. Dakle, i dalje bi bila nehumana. Tako da, ako čak i zanemarimo potrebe svih drugih građana sem onih na ovoj mikrolokaciji, kao što sve vreme radiš, da bi grad ponudio "udoban život" stanovnicima ovog dela grada on mora da proširi ulicu.

P.S. A propos rušenja Beograda, nisam nešto video da si aktivna na temama gde baš o tome pričamo...
 
Vidim krenula nova tura rasprave zašto proširenje ulica i bulevara nije dobra stvar.
 
Sa druge strane mislim da bi sirenje Kneza Milosa bilo stetno jer se zrtvuje drvored zarad nikakvog boljitka za saobracaj, a vise bi imalo uticaja da se izmedju duplih drvoreda iscrta biciklisticka staza i ukloni divljacki parking. Posle sve to lepo nastaviti dajle sve do Banovog brda, mesta ima dovoljno. Ne mora ni 10% ljudi da predje iz auta na trotinete i bajseve da to napravi razliku izmedju intenzivnog saobracaja i totalnog kolapsa.
Čak i najboljima se desi da ponekad odvale neku glupost i da ostanu živi. No ovo ne uzimam za zlo, jer jedna loša stvar ne može da pokvari prethodno stečen utisak o nekome. A nije u pitanju nešto što "kriminalan" stav. Korisnik sam pomkenute ulice nekoliko puta u toku sedmice i na pomenutu temu proširenja mogu komotno da napišem jedan manji tekst.
 
Vrh