Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Nex

Beginner
Učlanjen(a)
13.06.2020.
Poruke
70
Pohvaljen
81
Da ne pricamo sto su stanice kilometar udaljene jedna od druge (potez 300 i 17/31)
 

klenak308

Novice
Učlanjen(a)
09.01.2020.
Poruke
17
Pohvaljen
9
Prvenstveno mora da se razgraniči šta je gradska a šta prigradska linija. Ako je linija trocifrena to izgleda odmah znači da je prigradska, a ako je dvocifrena, znači da je gradska? Na primer, 56 i 309 idu u naselja koja su na sličnoj udaljenosti od grada, pa je sad 56 gradska, a 309 prigradska jer je jedna dvocifrena, a druga trocifrena? Oduvek se znalo da su gradske linije nekadašnji ITS1 sistem, a prigradske ITS2, iako je u praksi to malo drugačije. Ako bismo se vodili time da nema šta prigradski autobusi da traže u centralnim gradskim ulicama, morali bi da skratimo mnogo više linija nego što možeš i da zamisliš. Ako se vodimo tim konceptom, hajde da skratimo 42, 47 i 59 do Banjice, 94 da vratimo do Miljakovca, 601 do Tošinog Bunara, 704, 706 i 707 nikako dalje od Gardoša. Sve te linije idu u prigradska naselja, šta će one u centru gradu? Predlažem i da kod Ade napravimo jedan terminus i da tu skratimo 55, 56, 58, 88, 91, 92, 511, 551, 553, 560, 581 jer one ipak idu u prigradska naselja i nema veze što su to ogromna naselja, to su ipak prigradska naselja i nema šta te linije da traže po centralnim gradskim ulicama. Sav teret ćemo da svalimo na 23, 37, 52, 53, 85 i 89, jer eto, to je "kako treba". Upravo tako je i organizovan potez 300. U 17 i 31 na početnoj stanici ne možeš da uđeš, ali to je okej, tako treba da bude.
Pobednicki komentar, svaka na mestu.
Osnovna zamisao javnog saobracaja je da te odvede negde bez prevelikih komplikacija kako bi te motivisao da ne koristis automobil i zagusujes grad.
Prigradske linije nemaju sta da traze u centru pa zbog takvog izgovora npr stanovnik iz Lestana mora da prepesaci 10minuta do stanice da saceka 306 koji ce ga odvesti do Ustanicke na sta mora da prepesaci ponovo 5minuta da dodje do linije koje ga zapravo mogu odvesti negde
 

Nex

Beginner
Učlanjen(a)
13.06.2020.
Poruke
70
Pohvaljen
81
Evo ga, potez 300 u jednoj slici

C4D10591-365A-4066-A7AA-59294AC02ED7.png
 

Alex_BG

Intermediate
Učlanjen(a)
30.04.2019.
Poruke
197
Pohvaljen
293
Pobednicki komentar, svaka na mestu.
Osnovna zamisao javnog saobracaja je da te odvede negde bez prevelikih komplikacija kako bi te motivisao da ne koristis automobil i zagusujes grad.
Prigradske linije nemaju sta da traze u centru pa zbog takvog izgovora npr stanovnik iz Lestana mora da prepesaci 10minuta do stanice da saceka 306 koji ce ga odvesti do Ustanicke na sta mora da prepesaci ponovo 5minuta da dodje do linije koje ga zapravo mogu odvesti negde
Samo sam stavio do znanja kako bi nam gradski prevoz izgledao kada bi svuda važio taj princip i da to sigurno ne bi bile samo trocifrene linije. Naveo sam dovoljno primera, mada ih ima još dosta. Sama Ustanička realno ne može da primi više od tri linije, uključujući i 50. Nikada nije ni napravljena za toliki broj autobusa koliko ih danas ima, tako da je produžavanje neophodno i zbog toga. Nigde u gradu nema okretnice koja je tolika nefunkcionalna a toliko pretrpana. A da nam je celokupni javni prevoz u celom gradu zaista organizovan po tom principu, ne smem ni da mislim koji bi bio pritisak na druge linije. Taj sistem koji drže na potezu 300 je odavno neodrživ i to se sve odražava na druge linije. Veliki broj stanovnika živi na tom potezu da bi sve moglo da se svodi samo na beskonačna presedanja.
 

stf

Professional
Učlanjen(a)
22.01.2010.
Poruke
12.037
Pohvaljen
12.298
Prigradske linije nemaju sta da traze u centru pa zbog takvog izgovora npr stanovnik iz Lestana mora da prepesaci 10minuta do stanice da saceka 306 koji ce ga odvesti do Ustanicke
Мислим да су становници Калуђерице и Лештана посебно митолошки оптерећени некаквим тешким условима када је јавни превоз у питању.
Па мени који живим у граду у Учитељском насељу треба 10 минута пешке до најближе станице ...

У сваком случају, немају шта приградске линије да се завлаче даље од конекције са шинским системима, да ли је то метро или трамвај. Нема никаквог практичног побољшања у томе да се 309 или која год друга линија продужава дуж Булевара до Вука, јер, нити Вук може то да подржи, нити је било какав бус ефикаснији или капацитетнији од трамваја дуж Булевара.

Оно што је потребно потезу 300 јесте једна линија која ће Кружним путем да изађе на аутопут и да завршава рецимо на терминусу у блоку 20 или на новом БАС-у. Најоптималније би било да иде од Винче јер Винча има најслабију базичну линију. Конекција са осталим линијама се врши код млина на Винчи а Калуђерица има конекцију у самом Лештану преко 313.
 
Poslednja izmena:

bv5156

Intermediate
Učlanjen(a)
15.02.2022.
Poruke
224
Pohvaljen
99
Поред тога што једино 37 спаја директно Трг и Сајам, насељима на њеној траси је једина директна веза са центром. Укини 37 па ћеш видети у шта ће се претворити 52, 53, 56 и 58. Притом, на 37 радним даном ради 28 возила и иду конвоји од 2-3 солаћа у шпицу који су добро пуни да не кажем препуни, тако да аргумент да 37 треба укинути је бесмислена лупетачина.
Jel sam ja rekao da treba da se ukine 37?
A pitam se šta radi 52,53,56,56L i 58. Ne mislim da treba da se ukida.
Kao što vidiš nisam.
 

dača309

Beginner
Učlanjen(a)
12.04.2022.
Poruke
39
Pohvaljen
6
Gle ja koji živim u Kaluđerici imam 2 minuta od autobuske a nisam na glavnoj ulici linija 21a je redovna tako da ono jedna linija koja bi trebala da se produži je 306 a ove ostale ne diraj!
 

David352

Novice
Učlanjen(a)
15.01.2022.
Poruke
25
Pohvaljen
14
Питање за @stf
Недавно сам контактирао дјп из разлога што сам желео да знам какви су планови за линије 350 и 365 након реконструкције улице Народног Фронта у Дражњу, додао сам предлог ретрасирања обе линије (365 - Гроцка - Дражањ - Младеновац) (350 Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ) од ДЈП-а сам добио одговор да је на линији 365 планирана наведена измена, док се за линију 350 очекује став општине. Моје је питање да ли у општини постоји план ретрасирања линије 350?
 

stf

Professional
Učlanjen(a)
22.01.2010.
Poruke
12.037
Pohvaljen
12.298
Наравно, план општине од почетка је и био да се затражи трајно задржавање трасе тренутне привремене 350л стим што ће бити продужена до Живковца како је и саобраћала првих неколико дана од увођења. Таквом трасом се решава више захтева грађана:
- повезивање Дражња са линијама на Малом Пожаревцу
- повезивања линијом великог дела насеља Дражањ дуж Београдске улице
- појачавање превоза у засеоку Ковачићи у Умчарима (изворни захтев грађана је био да се продужи 351 што је би било ужасно по саму линију.)
- појачавање превоза у доњем крају у Умчарима који је иако већи од Реке, има далеко слабији превоз.
- појачавање превоза у Живковцу!

Иначе смо добили небулозне захтеве из Калуђерице уз претњу протестима. Траже да се укине 309Л у садашњој траси и да се уведе њима у Вишњићевој улици до Острошке јер њима траба а овима не треба превоз. А Вишњићева козја стаза ...
 

dača309

Beginner
Učlanjen(a)
12.04.2022.
Poruke
39
Pohvaljen
6
Наравно, план општине од почетка је и био да се затражи трајно задржавање трасе тренутне привремене 350л стим што ће бити продужена до Живковца како је и саобраћала првих неколико дана од увођења. Таквом трасом се решава више захтева грађана:
- повезивање Дражња са линијама на Малом Пожаревцу
- повезивања линијом великог дела насеља Дражањ дуж Београдске улице
- појачавање превоза у засеоку Ковачићи у Умчарима (изворни захтев грађана је био да се продужи 351 што је би било ужасно по саму линију.)
- појачавање превоза у доњем крају у Умчарима који је иако већи од Реке, има далеко слабији превоз.
- појачавање превоза у Живковцу!

Иначе смо добили небулозне захтеве из Калуђерице уз претњу протестима. Траже да се укине 309Л у садашњој траси и да се уведе њима у Вишњићевој улици до Острошке јер њима траба а овима не треба превоз. А Вишњићева козја стаза ...
Gle danas ja se vraćao iz škole i ak da vidim gde ide 313 sad i onda se desi sledeće pokvari se minibus i rdai samo 1 vozilo čekao sam 313 sat i po vremena kod lestana a linija puna jedva može da se sedi u autobusu pisaću žalbu bg prevozu da im je red vožnje nikakav a 309L ne bi trebalo da se produži ili ako se produži rećiću gde tamo kroz celu tu višnjićevu moj drugar živi u višnjićevoj prelazi 1,5 km do stanice a drugi drugar 1 ceo km mislim da bi trebalo da se okreće na toj livadi ili da skreće levo i tamo da se okreće tamo je komotno za minibus a asfaltirali su ulicu svakako tako da!
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
15.455
Pohvaljen
15.725
Lokacija
Prokop
O kojoj Višnjićevoj pričaš, obzirom da imaju tri u samom naselju?
 

David352

Novice
Učlanjen(a)
15.01.2022.
Poruke
25
Pohvaljen
14
Урадио сам једну анализу и направио један сасвим функционалан ред вожње који би могао да важи на будућој линији 350 с тим сам гледао да се ред вожње поклапа са редом вожње линије 350 који је важио до привременог укидања линије :
Линија 350 Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ (анализа свих полазака)
Укупан број полазака на линији: 14 (7 полазака у оба смера)

Смер Живковац - Дражањ:
05:40 07:50 10:20 12:50 14:50 19:00 21:15
Смер Дражањ - Живковац:
06:30 08:40 11:10 13:40 15:40 19:50 22:00

Могућа преседања:

°Смер Живковац - Дражањ:
05:40- Преседање у Умчарима на полазак 351 у 5:45 из Дражња
Могуће преседање у Малом Пожаревцу на линије 493 и 465, бржа веза са градом, важи за све поласке

07:50- Преседање у Умчарима на линију 365 полазак у 7:40 из Младеновца - возило са линије 365 је око 8:20 у Умчарима

10:20- Преседање у Умчарима на линију 351 полазак у 10:30 из Дражња

12:50- Преседање у Умчарима на линију 351 полазак у 13:00 из Дражња

14:50- Преседање у Умчарима на линију 351 полазак у 15:00 из Дражња

19:00- Преседање у Умчарима на линију 365 полазак у 18:45 из Младеновца - возило са линије 365 је око 19:15 у Умчарима

21:15- Преседање у Умчарима са линије 363 (полазак у 20:15 са Шумица) , наставак правца ка Дражњу; Преседање на линију 352, полазак у 21:30 из Дражња

°Смер Дражањ - Живковац:
06:30- Преседање у Малом Пожаревцу - Смер ка Београду (могуће преседање и за Сопот и Младеновац;важи за све поласке)

08:40- Преседање у Умчарима на линију 363Л полазак у 09:00 из Живковца; Преседање са линије 351,полазак у 08:00 са Шумица и могућ наставак путовања за Живковац

11:10- Преседање у Умчарима на линију 366 у смеру ка Камендолу, Пударцима

13:40- Преседање у Умчарима на линију 354А, полазак из Живковца у 14:30

15:40- Преседање у Малом Пожаревцу на линије 493 и 465

19:40- Преседање у Умчарима са линије 351, полазак у 19:00 у смеру ка Дражњу и могућ наставак путовања ка Живковцу

22:00- Преседање у Умчарима са линије 351 полазак у 21:15 у смеру ка Дражању и могућ наставак путовања ка Живковцу
 

stf

Professional
Učlanjen(a)
22.01.2010.
Poruke
12.037
Pohvaljen
12.298
moj drugar živi u višnjićevoj prelazi 1,5 km do stanice a drugi drugar 1 ceo km mislim da bi trebalo da se okreće na toj livadi ili da skreće levo i tamo da se okreće tamo je komotno za minibus a asfaltirali su ulicu svakako tako da!

O kojoj Višnjićevoj pričaš, obzirom da imaju tri u samom naselju?


Људи, немојте се спрдати са здравим разумом молим вас.

Ево Вишњићеве и то главни правац којим траже минибус. Бочни кракови су још ужи. Као што видимо на уличном прегледу, два аутомобила не могу да се мимоиђу. Чак и гуглов улични преглед није снимао даље од ове тачке јер возило за снимање није могло даље да прође због корпе Јавне расвете која је блокирала улицу да би се заменила сијалица као што се и види у прилогу.

Савршен моменат ухваћен у времену као доказ небулоза које се траже.

visnjiceva.jpg
 

dača309

Beginner
Učlanjen(a)
12.04.2022.
Poruke
39
Pohvaljen
6
Људи, немојте се спрдати са здравим разумом молим вас.

Ево Вишњићеве и то главни правац којим траже минибус. Бочни кракови су још ужи. Као што видимо на уличном прегледу, два аутомобила не могу да се мимоиђу. Чак и гуглов улични преглед није снимао даље од ове тачке јер возило за снимање није могло даље да прође због корпе Јавне расвете која је блокирала улицу да би се заменила сијалица као што се и види у прилогу.

Савршен моменат ухваћен у времену као доказ небулоза које се траже.

visnjiceva.jpg
Brate znam ali zar ne vidiš kad je to bilo 2013 a koj je ovo godina kako moj drug tamo živi i ja sam bio 100 puta kod njega i mogu lagano da se mimoiđu dva auta tako da ono a tamo na kraju te ulice ima livada i dovoljno prostora za 1 minibus da se okreće tako da ono
 
Vrh