Šta je novo?

Prenaseljenost Beograda

rookie

Novice
Učlanjen(a)
07.11.2014.
Poruke
19
Pohvaljen
3
Ne znam za vas ali na mene je u poslednje vreme jako psiholoski pocela da utice guzva u svim oblicima u nasem glavom gradu. Odem u prodavnicu - guzva, odem u banku - guzva, trzni centar - guzva, vecernji izlazak u grad - guzva, ma izadjem prosto na ulicu - GUZVA, gradski prevoz da ne spominjem... Nekad bukvalno moram da izbegavam ljude na ulici i pravim slalom da se ne sudaram sa njima.
Saobracaj je posebna prica. Toliko vozila... reka kola se sliva non stop kroz moju ulicu (Vojislava Ilica) tokom celog dana. I tako je u svakom delu grada maltene. Vozim se auto putem do NBG u 10-11 pre podne i opet neka guzva. Naravno ne kao u spicu kad je kreni stani ali opet velika gustina automobila za taj period dana. Mostovi nam fale, Gazela projektovana za 20k automobila dnevno a koristi je 7 puta vise. Ni siroke saobracajnice NBG nisu vise dovoljne. Parking, sta je to? Ta rec polako postaje nepoznanica cak i na NBG.

Da li imate isti osecaj? Kako se nosite sa tim? Ja sam bukvalno poceo da izbegavam svako nepotrebno kretanje bilo do centra bilo do nekog drugog dela grada. Zastoji na kljcnim saobracajnicama u gradu su normalna pojava. Auto izbegavam da vozim pogotovo radnim danima jer znam da ako krenem njim ima samo da popizdim kad upadnem u neku kolonu (+ tu je i saobracajna nekultura, al to je druga tema). Skoro sam se zeznuo i kolima upao u popodnevni spic (radni dan oko 5-6 popodne) na autoputu od Bezanije do iskljucenja kod Plavog mosta sam putovao 45 min za tih 10ak km. Gledam da koristim GSP ali i u njega mi je mrsko da udjem s obzirom u kakvom je stanju. Pesacenje mi jos i najbolje dodje ako je u pitanju razumna distanca. Bicikl, jasno, nije opcija u starom delu grada. Poceo sam da razmisljam o zivotu negde malo izvan grada ali jos uvek nisam ozbiljn u toj nameri.

Moje pitanje je kako se vi nosite sa ovim? Koje su vam strategije da prezivite guzvanje na dnevnoj bazi i pregurate radni dan? Da li sam to samo ja prso i ostario malo pa mi sve smeta...?

A drugo pitanje je, sa urbanisticke strane gledano, sta mislite da ce da se desava u narednih 5-10 godina po ovom pitanju? Trend je svakako da ce jos ljudi dolaziti ali gde je neka tacka pucanja? U kom trenutku ce nastati neko prezasicenje kad jednostavno vise ljudi prosto nece moci da stane? Grad je i sad pretrpan i kapacitet infrastrukture premasen ali u kom trenutku vise apsolutno nece imati smisla bilo sta?

PS. Ne bih da se tema pretvori u politiku oko centralizacije ili neko hejtovanje ljudi koji su se doselili u BG u zadnjih tipa 20 godina. Ja jesam rodjen u BG (moji su dosli 60tih) i stava sam da svako ima pravo da izabere mesto gde zeli da zivi ako za to ima uslove. Svi ljudi koji su se nastanili ovde su dobrodosli sto se mene tice ako mogu da se uklope i nadju svoje mesto. Vecina njih dodje trbuhom za kruhom i nisu krivi zbog lose ekonomije i nerazvijenosti regiona iz kog su dosli. Naravno za ovo stanje krive su sve vlasti u zadnjih N godina zbog neplanskog razvoja zemlje i ne stimulacije regiona ali da ne idemo u tom pravcu...
 
Селидбом у приград ћеш само још више попиздети јер за разлику од тренутне локације (В. Илића) ништа ти није близу и за све ти треба ауто или не дај боже јгп који је апсолутно катастрофалан. Дакле још више времена ћеш проводити у колонама или у аутобусу или чекајући исти. Недостатак основне инфраструктуре да не помињем. Ја бих се на твом месту орјентисао на бајс јер је тренутно најбоље решење.
 
Koncentrisati se na blizu okolinu i dokle mozes da dobacis peske ili biciklom.
Ja preko reke idem samo kad moram, a ako moram da sednem u automobil gledam da sve zavrsim u jednoj voznji.
Naravno, izmedju 8 i 10 tj. 16 i 18h me samo zesci problem moze naterati da sednem u automobil.
 
Beograd nije prenaseljen, ovo je opet prica o potrebi za metroom u visemilionskom gradu, o efikasnijim administrativnim i zdravstvenim institucijama, sve do usluznih objekata. Nema licne strategije ako ubodes los tajming, sem da budes bahat i bezobrazan. Strategija su plan i regulacija svakog mesta gde se javljaju guzve, od saobracaja do saltera, za sta je potrebno unapredjivanje infrastrukture. Takodje efikasnost kao u supermarketu - kada se napravi velika guzva ispred kase, onda dodje radnik i otvori jos jednu kasu.

Ali kada se kaze prenaseljenost, nesto mi drugo prada na pamet, a to su nehumani stambeni soliteri na Novom Beogradu i njihova nehumana okolina.
 
rookie":3pbu8j89 je napisao(la):
Ne bih da se tema pretvori u politiku oko centralizacije ... Naravno za ovo stanje krive su sve vlasti u zadnjih N godina zbog neplanskog razvoja zemlje i ne stimulacije regiona ali da ne idemo u tom pravcu...
Nemoguće je pričati na ovu temu a ne pomenuti taj glavni i jedini uzrok. Logičnim sledećim pitanjem šta je uzrok tom glavnom i jedinom uzroku, ulazi se u priču o istoriji, uticaju stranih faktora, pretvaranju države u protektorat i koloniju...

Pitaš gde je tačka pucanja i koje su granice ?! Pogledaj mnogo veće septičke jame urbanističkog haosa i prenaseljenosti koje postoje na planeti, pa ćeš shvatiti da nema granice.
Ja stanujem u Zemunu (naselje Galenika) , i radio sam do pre nekoliko godina na lokaciji u Novom Beogradu. Iz istih razloga kao što si opisao sam izbegavao da se krećem po gradu, i bio sam prezadovoljan kada sam shvatio da po nekoliko meseci nisam prelazio most jer nisam morao, niti sam se osećao uskraćenim za nešto zbog toga.
Sada radim u centru Beograda, i da ne pričam, sve je već rečeno.

Ko može da koristi bicikl taj je srećan, jer postoji više ozbiljnih faktora protiv:
1.da li si fizički i zdravstveno sposoban za to
2.da li je udaljenost odredišta prevelika u smislu utrošenog vremena i napora
3.da li ćeš na odredištu posle vožnje bicikla biti u higijenski prihvatljivom stanju
4.da li možeš da na odredištu obezbediš bicikl od krađe

Pre 10+ godina sam jednu godinu radio na jednoj lokaciji u Bul. despota Stefana.
Tada su oni koji su dolazili kolima na posao, zbog hvatanja mesta za parkiranje dolazili po više od sat vremena ranije :!:
Valjda tamo još nije bilo naplaćivano parkiranje, ali je bila gužva.
 
A da li možeš da nađeš posao u nekoj drugoj sredini.

Ako ne možeš preporučujem ti da se preseliš u zuce. Zuce ima izlaz na auto put i do mostara si relativno brzo, gde bi i mogao da parkiraš i da nastaviš put do posla javnim prevozom. Takođe ima i vodovod, kanalizaciju, i gotovo sve drugo što ti treba.


A ako možeš da promeniš posao preporučujem ti da promeniš grad. Recimo Vršac.
 
Jedna slika koja lepo opisuje saobracaj u BG :)

10422389_914027661974161_8421283568284545103_n.jpg
 
jedanBata":30rdknq4 je napisao(la):
Pre 10+ godina sam jednu godinu radio na jednoj lokaciji u Bul. despota Stefana.
Tada su oni koji su dolazili kolima na posao, zbog hvatanja mesta za parkiranje dolazili po više od sat vremena ranije :!:
Valjda tamo još nije bilo naplaćivano parkiranje, ali je bila gužva.
To već nije normalno. Trebalo bi kao u Londonu uvesti naplatu ulaska autom u centar grada, jer očigledno naplata parkiranja nije dovoljna.
 
Огроман проблем недостатак тротоара јер је ст*** украла за 30 центиметара дворишта а још ни неће да паркира у њега него на тротоар, па пусти пешаке нек их погазе лудаци

Сада једино решење које прихватам за овај проблем је стопостотно (у најбуквалнијем могућем смислу) рушење и обнова целог града
 
Beograd nije prenaseljen već su ulice uske zahvaljući turskom urbanizmu a i našem nasleđu. Čak je sve manje stanovnika svake godine i tako. Nismo mi ništa specijalno samo smo loše organizovani i korumpirani kao narod i društvo.
 
Imaju i drugi gradovi uske ulice, koji nisu imali 'turski urbanizam'. Problem je regulacija saobracaja, pesaka i svega ostalog. Imamo uske ulice koje su jako frekventne, jer se ne moze nijednom drugom. Onda np. trg republike koji je ostao saobracajni cvor iz mnogih pravaca itd.

Drugi evropski milionski gradovi su imali svoju urban. modernizaciju u 19. veku koja je jos uvek funkcionalna za saobracaj, dok Beograd nije sasvim prosao kroz tu fazu, sve nesto napola i sa puno kompromisa, razlozi su naravno nedostatak finansija i ratovi koji su nas stalno nazadovali. Pa ako je to 'tursko nasledje' onda si u pravu.
 
Sad ce vama ovo da zvuci smesno i nenormalno ali ja kad dodjem iz Pariza u Beograd sam oduselvljen i ne izlazim iz auta koliko mi je BG prohodan kolima i koliko nema guzve u Beogradu, stignem svuda za vrlo malo vremena.
Cinjenica da u Beogradu nisu velike guzve je da ja predjem vecu kilometrazu po Beogradu za 2-3 meseca nego po Parizu za ostalih 9-10 meseci.

Sve zavisi iz koje tacke gledista se posmatra Beograd.
Ako dolazite iz nekog manjeg grada u Srbiji, Beograd ce vam delovati kao prenaseljen i sa velikim guzvama.
Ako dolazite iz neke svetske metropole, onda ce vam Beograd delovati kao vrlo prohodan i sa smesnim guzvama.
 
Upravo tako. Posle 4 meseca kojih sam živeo u njujorku, Beograd tako izgleda prohodno i kao da nigde nema guzve. Ali sad kad sam ovde duzi period već polako deluje da je prenaseljen


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
 
Sto se saobracaja tice, postoje nekoliko uskih grla, to je nesporno.
Ali to uopste nije toliko strasno.
Strasno moze postati, ako dodje do dugo zeljnog i ocekivanog povecanja standarda stanovnistva.
U tom slucaju, 'preti' nam saobracajni kolaps.

Ono sto meni nije jasno je sledece.

Dobar broj ulica bi se mogao aktivnije koristiti, ako bi se sprecilo bahato zaustavljanje i parkiranje.

Takodje, izgradnja nekoliko javnih garaza, oslobodilo bi znacajan broj parking mesta, koja su danas iscrtana po saobracajnicama.

Zadnje, ali ne manje bitno je sistem jednosmernih ulica. Osim veceg broja traka, u takvim ulicama bi ubrzavanje saobracaja i povecanje protoka bilo ostvareno i manje komplikovanim ukrstanjem u raskrsnicama.

P.s.
Naravno, pored metroa, kao neizostavne stavke koju spominjemo svaki put kada diskutujemo o razvoju grada, svakako je nuzna kompletna revizija javnog prevoza u beogradu.
Jednostavno, centar grada, Trg Republike, Studentski trg i Zeleni venac jednostavno ne smeju biti cvorista javnog prevoza Beograda!
Pre 50 godina je to 'mozda' imalo smisla, ali danas sigurno NE!
 
laki72":360s6guc je napisao(la):
Ono sto meni nije jasno je sledece.

Dobar broj ulica bi se mogao aktivnije koristiti, ako bi se sprecilo bahato zaustavljanje i parkiranje.

Takodje, izgradnja nekoliko javnih garaza, oslobodilo bi znacajan broj parking mesta, koja su danas iscrtana po saobracajnicama.

Tako je. Jedan zaustavljen u Bulevaru sa "sva 4" skoro za duplo smanjuje protok.

Ja ponekad zamišljam neke ulice koje imaju iscrtana parking mesta bez svih parkiranih automobila i to su sasvim OK ulice i trotoari.

Takođe bi i izgranja cele obilaznice sigurno smanjila gužve. Da li se zna koliki je procenat vozila koja su "u tranzitu" na Gazeli?
 
Prenaseljenost Beograda se lako rešava kada bi bilo volje - ozbiljne stimulacije za stariju populaciju
radi njihovog povlacenje u unutrašnjost gde je život jeftiniji, zdraviji i mirniji

Postoje mnogo razloga za ostajenje u Bg kao i za odlazak u unutrašnjost
te cu akcentovati samo razloge za ,,povlacenje,,starijih onih koj imaju gde.

Oslobodjaju se mnogi stanovi za mladju populaciju ( nj. decu) a time se smanjuje broj Beogradjana koj su pod kirijom
Mladja populacija imala bi da dopuni ,,špajz,, iz sela kao što su imali nj. roditelji (ovako se nema jer su sela prazna)
Smanjio bi se rad i broj na crno starije generacije a i cena rada i potraživanje bi onda porasla
Smanjila bi se gužva u gradskom saobracaju
Smanjila bi se gužva u raznim ustanovama (ambulante, bolnice šalteri...)
Itd
Ponekad učni mi se da je jedini razlog sebičluk i otudjenost starjiih sugradjana što nas sputava za boje sutra....
te da me okružuju samo vampiri koj isisavaju i život iz mladjih
Ponekad učini mi se da su mladji lenji i sebični ne žele da puste starije da se povuku
kako bi starije iskoristili do kraja i za ovo i za ono ... :roll:
 
A stiriji neodlaze na selo zbog zdrvstvene zastite koja je bolja u bg
zbog prijatelja poznaika
zbog dnevne rutine odlaksa u pozoriste itd
zbog kvaliteta infrastrukture u selima koja je cesto katastrofa
Ono sto se desava jeste da se prodaju stanovi u centru bg veliki i kupuju na drugim 2 manja za djecu jer nemogu da izdrze rezije i poreze u centru
 
zbog.....ili jednom rečiju dekadencija društva..... teško Beogradu...
 
Nazovi to kako hoces tako stvari stoje ali kad bi infrastruktura bila bolja ljudi bi se lakse odlucivali za tako nesto
I gledaj ovako kad bi samo pruga bila bolja ka smederevu valjevu itd manje bi ljudi dolazili kolima i busevima kad bi znali da imaju voz koji ide redovno svakih sat i voznja netraje vise od 40 min recimo itd
 
astrodule":1vt9q0li je napisao(la):
Takođe bi i izgranja cele obilaznice sigurno smanjila gužve. Da li se zna koliki je procenat vozila koja su "u tranzitu" na Gazeli?
Mislim da ce to biti mala dobit. Neko je pisao vec na tu temu, ali ako se dobro secam, cifra je ispod 5%
 
Vrh