Šta je novo?

Praćenje gradskog prevoza uz pomoć GPSa na mobilnim telefonima...

Stijak

Beginner
Učlanjen(a)
13.04.2008.
Poruke
66
Pohvaljen
233
U poslednje vrijeme se pomalo bavim aplikacijama za android - pa mi je palo na pamet kako bi uz pomoć jeftinih android telefona (već oko 200 evra), web aplikacije, aplikacija za mobilne telefone mogao izgraditi vrlo efikasan sistem koji bi obavještavao o pozicijama buseva...

Pripremajući se za ovaj post - saznao sam da je neki takav sistem već u pripremi - ali da li će biti izgrađen kako treba i koliko će biti funkcionalan - pitanje je na koje nemam odgovor - http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/142304/Mobilni+"prati"+autobuse+GSP-a.html

Svaki bus bi bio opremljen nekim jeftinim GPS mobilnim telefonom (npr. nekim entry androidom - 200 evra)... Imao bi stalnu konekciju na internet (što se može dobiti već od 400 dinara - MTSov Surf start - 400 dinara sa 2GB bi bio i više nego dovoljan)...

U srcu sistema bi bio Web sajt - koji bi imao bazu u Back end-u, imao mapu beograda (što se može licencirati - npr Contrastova mapa koju koriste plan plus i iGo navigacija), kao i aplikacije za popularne smart phone platforme (Android, iphone...) i SMS servis za one bez pametnih telefona...

Vozači bi na svojim telefonima imali instalisanu aplikaciju za vozače koja bi pozicije prijavljivala sistemu u realnom vremenu...

Funkcionalnost:
-na web sajtu bi se mogli dobiti podaci o položajima svih buseva
-mogli bi se dobiti i vremena dolazaka sledećih buseva na bilo koju autobusku stanicu
-mobilne aplikacije bi radile to isto sa tim što bi one učitavale i poziciju telefona putnika uz pomoć GPSa i tako same znale na kojoj se autobuskoj stanici putnik nalazi...
-web stranica bi mogla davati i informacije o gužvama na ulicama kojima se GPS kreće i gužve bi uzimala u obzir prilikom računanja vremena dolazaka na stanice
- po ugledu na neku aplikaciju kao što je GpsG (http://goo.gl/XXeE2) bi mogla i da predlaže rute javnim prevozom između bilo koje dve tačke u gradu računajući i realna vremena dolazaka linija na stanicu i slično
-opciono i neki SMS servis za one koji nemaju pametne telefone
-sistem bi mogao vrlo efikasno zamjeniti posao dispečara jer bi GSP imao real time informacije o pozicijama svih buseva - kada se neki bus uključuje u saobraćaj, kolike pauze pravi na okretnicama, kada kreće sa vožnjom i koliko kasni u odnosu na red vožnje, vozači bi na početku smjene ulogovali na sistem pa bi GSP imao informacije o svakom vozaču i njegovoj efikasnosti... aplikacija bi mogla i vozača da upozori kada mu je isteklo vreme za pauzu - kada je vrijeme da krene po redu vožnje...
-sa obzirom da svaki telefon ima standardni audio izlaz - aplikacija bi preko audio sistema mogla samostalno davati informacije o sledećoj stanici - ono što već postoji u nekim tramvajima - ali ne funkcioniše jer je valjda vozačima ljeno da pritiskaju dugme pred svaku stanicu u tim manualnim sistemima...
-vrlo lako bi se mogla ugraditi funkcionalnost u slučaju privremenih otkazivanja/pomjerenja linija (što je u Beogradu često) gdje bi putnici mogli vidjeti novu rutu i novu najbližu stanicu...
-vrlo lako bi se mogao prilagoditi i drugim gradovima u Srbiji (a i šire)...


Cijena sistema - nekoliko desetina hiljada do 100 000 evra za osnovu sistema - web aplikaciju sa back-endom i izradu mobilnih aplikacija (mada ako kod nas ocistisrbiju košta 25000 evra - ovo bi lako poslije oporezivanja mitom moglo biti i milion)...
-oko 200 evra za telefon po busu - plus možda koju desetinu evra za neko kućište sa zaštitom, napajanjem - da bi sprečili krađe...
Najljepše od svega je što sistem ne bi vezan bio za neki proizvoljni hardware - pa bi bio mnogo jeftiniji i servisiranje bi bilo mnogo jeftinije - pokvari se mobilni telefon - za minut ga zamjeniš drugim - pokvareni odneseš na servis ako je na garanciji/baciš... Sa vremenom mjenjaš telefone pa ne moraš se dovijati da servisiraš neku staru opremu
-već od 400 dinara za mobilni internet po busu - mada bi ovo moglo biti i sponzorstvo neke mobilne mreže...
-sistem bi se isplatio jer vjerujem da Dispečeri i slične službe koštaju više, plus neke pare bi se mogle skupiti i SMS servisom, sponzorskim ugovorima i slično...

Sve u svemu - cijeli sistem bi bio mnogo jeftiniji od jednog busa/trolejbusa/tramvaja, a pružio bi mnogo...

U pretraživaču sam pronašao da neki sistemi već postoje - ali nisam imao vremena da istažujem da li bi mogli primjeniti neko već postojeće rješenje - ili bi to bilo komplikovanije/skuplje od izrade novog sistema... Mnogi sistemi se oslanjaju na red vožnje koji u beogradu uglavnom nema puno značaja, a u ovom sistemu koga sam ja opisao bi se dobijala realna vremena, a ne ona po redu vožnje...
Neki postojeći sistemi:
http://maps.google.com/help/maps/transit/partners/
http://www.nextbus.com/homepage/
http://www.ctabustracker.com/bustime/home.jsp
 
Takav sistem KentKart već ugrađuje u naše buseve... I, kad smo mi istraživali cenu takvih šklopocija, ona je bila znatno niža od 200eur po vozilu.
 
O kolega Androidas sa ES-a vidim poznat mi nick ;)

Uvode oni taj sistem neki ali vec dugo bojim se.
Pre neki mesec je neka eksperimentalna aplikacija objavljena za Pancevo u saradnji sa Telekomom za takav tip rada ali osim vesti u novinama nisam nasao ni aplikaciju ni traga nekog o tome. A pominjana je bas Android aplikacija u vestima.

Gledam ja da li ce se pojaviti taj sistem na sajtu barem pa bih ja integrisao nekako te pdatke u ove svoje aplikacije ViPutnik i GpsG a planiram, kao sto rekoh na drugoj temi, i neki sajt tog tipa zavrsiti kad stignem.
Samo nesto nisam optimista po pitanju skorog uvodjenja tog sistema u Gsp. Oni kao da svake godine kupe neki sistem krenu da ga uvode pa ga batale. Jos pre koliko godina su se pojavili oni autobusi sa gpsom u sebi koji je na monitoru prikazivao lokaciju na mapi pa sve to ne da nije zazivelo nego i to malo uredjaja propade. Mislim da su prosle godine taj zadnji tender zavrsili i da je tu pored tog pracenja vozila, koje je namenjeno dispecarima vozila za sad a ne gradjanima, kupljen i sistem za naplatu karata senzorima koji ce biti na ulazu u vozilo. Videcemo na sta ce sve to izaci.
 
Pa neki delovi tog sistema su već instalirani u autobuse (povezano je sa novim tiketingom). Imate slike na temi "Modernizacija GSP-a" ja mislim.
 
Postovanje svima, ovo je moje premijerno postovanje na forumu.

@cubrovic: hteo bih da vas pitam u vezi ViPutnik aplikacije. Navedeno je da omogucuje stanje (broj slobodnih mesta) u parking garazama. radi li taj deo apikacije? Ako radi, mozete li da podelite informaciju, odakle koristite te podatke? Cisto informativno, nadam se da nije preoblem. Hvala lepo.

Pozdrav svima,
Nikola.
 
Besinovic":2hrr8vyv je napisao(la):
Postovanje svima, ovo je moje premijerno postovanje na forumu.

@cubrovic: hteo bih da vas pitam u vezi ViPutnik aplikacije. Navedeno je da omogucuje stanje (broj slobodnih mesta) u parking garazama. radi li taj deo apikacije? Ako radi, mozete li da podelite informaciju, odakle koristite te podatke? Cisto informativno, nadam se da nije preoblem. Hvala lepo.

Pozdrav svima,
Nikola.

Pozdrav Nikola.

Nije problem nikakav. Podaci se preuzimaju sa zvanicnog sajta http://www.parking-servis.co.rs . Verovatno nisi jos koristio aplikaciju posto je u njoj svugde jasno naznaceno za podatke ko je izvor i sve su u pitanju zvanicni izvori podataka.
Broj slobodnih mesta mozes pratiti i preko racunara na adresi
http://www.parking-servis.co.rs/cir/parkiranje/garaze/slobodna_mesta_u_garazama

Nisam nesto imao potrebe da koristim licno taj deo aplikacije pa ne znam da im nisu slucajno "zaglavili" brojaci pa cu bas da pratim ovih dana kako se ponasa ali deluje mi da to radi ok.
 
Postovanje,
Hvala lepo. Nasao. Aplikaciju nisam koristio jer nisam u mogucnosti. Ne posedujem telefon sa Android OS. Bilo je prilicno ocigledno. Iskreno, posecivao sam ranije sajt Parking servisa, ali sam uspeo da ne vidim ovaj info.
Hvala jos jednom.
 
Vrh