Šta je novo?

Povećanje radnog vremna na 8h dnevno

Gorstak89

Higher intermediate
Učlanjen(a)
15.01.2013.
Poruke
1.730
Pohvaljen
1.207
Lokacija
Krnjača
Zaposleni u najvećem gradskom prevozniku uskoro će za volanom biti osam sati. Sindikati: Za volanom će biti tempirane bombe




Startuje letnji red vožnje

Javni prevoz: Novac kasni, ali nema štrajka

GSP "Beograd" će produžiti radno vreme vozačima na osam sati, umesto sadašnjih 6,42 časa i 30 minuta pauze na kraju dana. Poslodavac će na taj način uštedeti kroz smanjenje prekovremenih sati, a ujedno nadomestiti nedostatak vozača. Međutim, oni kojih se ova izmena najviše dotiče smatraju da će to izazvati još veći umor i stres, pa će za volanom sedeti tempirane bombe!



Kako saznajemo u GSP, produžetkom radnog vremena će se udovoljiti i zahtevima nadležnih da se smanji broj zaposlenih u javnom sektoru. Sa druge strane, predstavnici sindikata GSP, koji će podneti peticiju da se preispita akt o proceni rizika, smatraju da ovo neće rešiti probleme i podsećaju da je posao vozača vrlo težak i odgovoran. Pritom su svakodnevno izloženi fizičkim, verbalnim napadima i kompleksnim situacijama u saobraćaju.

- Za prosečnu platu koju primimo ja i još mnogo kolega vozača, majka mi je bila opsovana hiljadu puta, srednji prst sam video 500 puta, naježio sam se što ne mogu da ukočim bezbroj puta - uznemiren kaže jedan od vozača autobusa GSP. - Hronično sam umoran i na oči ne vidim poslednje tri godine, a pretnje doživljavam po dva-tri puta dnevno. O naredbama i zabranama od strane menadžmenta da ne pričam.

Poput većine sindikata u GSP i Saobraćajni sindikat je protiv produženja radnog vremena vozačima.

PRETE INFARKT, MOŽDANI UDAR...
VOZAČI autobusa, trolejbusa i tramvaja su posebno skloni poremećajima usled stresa, poput srčanih napada, moždanih udara, neuroloških poremećaja, anksioznosti i depresije. Osam sati u kabini bez pauze, takođe može da doprinese spondilozi, uklještenju pršljenova i bolu u leđima, kao i dijabetesu, problemima sa prostatom, sve do raka debelog creva.
- Vozači u GSP slobodni su samo po dan nedeljno, pojedini rade 13 i više sati dnevno, a od toga imaju svega par minuta, nekad ni toliko, da se odmore na okretnicama, a trebalo bi da imaju pet minuta pauze nakon svakog poluobrta - objašnjavaju u ovom sindikatu. - Zaposleni ima pravo na odmor u toku rada od 30 minuta, dnevni od 12 časova neprekidno, nedeljni od 24 sata neprekidno. To se u pojedinim slučajevima ne poštuje zbog nedovoljnog broja vozača, pa pojedini odrade smenu, a zatim i dodatni deo šihte (tri i više sati) čime se krše zakoni...


PO ZAKONU MAKSIMUM OSAM SATI

RADNO vreme vozača definisano je Zakonom o bezbednosti saobraćaja. Za vozače međugradskih i međunarodnih linija je devet sati vožnje u toku dana, uz obaveznu pauzu, dok je za vozače u gradskom i prigradskom saobraćaju do osam časova. Radno vreme se kontroliše putem tahografa, koji pored vremena provedenog u vožnji, beleži i pauze, brzinu vozila.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:486520-Beograd-Duze-radno-vreme-za-vozace-u-GSP
 
Samo se loptica dalje prebacuje na zdravstveni fond kasnije na penziono-invalidski.
 
To se radi i sa ostalim zakonima. Dosta rizika je na poslodavcu (recimo oda je to korak dalje u prebacivanju loptice).
 
Vrh