Šta je novo?

Pomoc oko Modeliranja 3D objekata

BOKI SMOKI

Advanced
Učlanjen(a)
23.03.2009.
Poruke
2.015
Pohvaljen
19
Lokacija
Pancevo
Pokusavam da i ja pomognem ali svome gradu Pancevu.Ovo mi je kostur prvog modela.Iskreno da vam kazem Autocad, ili pro desktop je laksi od ovoga programa.Zapravo ovaj program po meni nema dovoljno opcija, i teze se covek snalazi.

dddddddd.jpg


Pancevo-postoffice.jpg



Problemi su sledeci.Kada menjam velicinu objekta, uopste mi ne promeni nego ostane ista.Nema mogucnost za automatsko centriranje.Ne znam kako da dodam teksture, mada to bi i onako provlaio vremenom. Tacnije ne znam kako da slektujem odredjene delove slike pa da ih ubacim na jednu stranu, vec mi celu sliku sa sve zgradama i oblacima i zgradom ubaci kao teksture.

Da napomenem da mi ovo sa menjannjem dimenzija pretstavlja veliki problem.
 
Nisi u pravu Boki :) Skečap je mnogo jednostavniji od ACADa, samo je princip rada potpuno drugačiji. Čuo sam da ga studenti arhitekture u Novom Sadu koriste za modelovanje ;)
Kao što sam ti već preporučio, pogledaj tutorijale na http://sketchup.google.com/training/videos.html, imaš uputstva kako se koriste alati, kako se "lepe" teksturama i sve redom.
I ja sam imao problema sa nekim stvarima dok nisam našao odgovore u ovim klipovima, al posle je sve glatko teklo ;)
 
Sada gledam.Ali mi je cudno sto kada promenim dimenziju taj deo modela ostane isti. Zapravo pise da mi je dimensizja promenjena, ali kada opet izmerim tu dimenziju vraca mi stare dimenzije, pored te nove.
 
Definiši "promenu dimenzije" :) Tj, šta konkretno radiš, i šta želiš da postigneš, pošto mi nije baš jasno...
 
Zelim da promenim postojece dimenzije modela.Npr visina mi je 629 m, a ja hocu da mi bude 90m.I kada promenim, pise mi da se promenila, ali se to na modelu nije videlo ostao je isti.A kada opet izmerim tu istu dimenziju pokazuje mi 629m i pored ove nove od 90 m. Nije mi jasno u Pro destopu dok sam radio za srednju, kada promenim dimenzije, model se odmah menjao a ovde ostaje isti i pritom kao da ni ne promeni dimenzije.
 
I dalje mi nije jasno kako to menjaš dimenzije :) ali znam šta ti treba.

Prvo negde pored modela nacrtaj jednu vertikalnu liniju po Z osi dužine 90m. Najlakše tako što ćeš da započneš klikom na teren, i pomeriš miša tako da se "zalepi" za Z osu. Onda ukucaj 90 i zvekni Enter (ovo ti zavisi šta si izabrao za jedinicu mere, ako su metri, kucaj 90, milimetri 90000 itd). Sada možeš da korisiš vrh te linije za određivanje visine.

Sada selektuj sve osim one linije, idi na tools > scale, uhvati za jedan od gornjih ćoškova i vuci miša dok se ne poklopi sa gornjim krajem linije. :) I eto, imaš model skaliran na visinu od 90m.

E, sad, sledeći put, da se ne bi zeznuo ovako, uradi sledeće kad počinješ da radiš model.
- Otvori Google earth i namesti top-down poged na lokaciju zgrade koju radiš tako da se vidi cela zgrada.
- U skečapu izaberi dugme "import from google earth" ili tako nešto.
- Dobićeš uvezenu podlogu u skečapu skaliranu na pravu dimenziju. Tu sada možeš da odrediš dužinu i širinu objekta, a visinu odrediš sa fotke korišćenjem proporcije :)
- Naravno, sad crtaš po toj podlozi i imaš tačno pozicioniranu i skaliranu zgradu od početka.

Još nešto sam hteo da te posavetujem, al sam sad zaboravio :) Ako se setim dopisaću ;)

Pozz
 
Ne moraš. Kreni da praviš novi kao što sam ti rekao i onda da uvezeš stari model ali izabereš da ga staviš direktno tu, a ne na originalnu poziciju, pa ga sredi...
 
http://i637.photobucket.com/albums/uu98/boris1988/je*******anedimenzije.jpg


Evo o cemu pricam.kada sam promenio dimenzije trebalo je da i model promeni dimenzije ali nije.
 
Aha :D
Ovo ti nije promena dimenzija, ovo su ti merne linije koje možeš da koristiš ako ti treba da štampaš za neki nacrt ili šta već... Takođe, možeš da upišeš koju god hoćeš vrednost, ali to nije promena dimenzija, nego samo custom ispis vrednosti.... Zato ti misliš da si promenio dimenzije, al si samo promenio ispis. Za merenje najbolje da koristiš tape measure tj. ovaj metar levo od alatke koju si koristio za "merenje". U donjem desnom uglu ti ispisuje razdaljinu kad razvlačiš od tačke do tačke.
 
A kako da zadam zadatu vrednost ? I ako je promenim da li ce se i izgled objekta promeniti?Posto pokusavam ali mi nesto ne ide.
U Autocadi u Pro desktopu je tako lako sto se tice mera, samo promenim brojku na duzini tog objekta i objekat se smanji za toliko.
 
Moraćeš onako sa Scale alatom kao što sam ti objasnio. Ako hoćeš precizno, izmeri koja ti je trenutno visina, pa izračunaj koji je procenat željena visina u odnosu na trenutnu. Onda nemoj da vučeš odmah gornji ćošak, nego samo klikni i ukucaj procenat pa enter.
 
Covek je u pravu, zvuci mnogo manje intuitivno od AutoCAD-a, a AutoCAD bas i nije jednostavan program... (razlog zbog kog sam i ja odustao od SketchUpa). :)
 
Zexland svaka tebi cast kako uspevas da pravis modele.Ono je mucenje.Ako je moguce iz nekog drugog programa praviti modele a potom ubaciti u skecup pa posle na GE, neka mi neko javi.

Da li je moguce u Pro Desktopu 8 napraviti model pa otvoriti sketch up i pomocu njega staviti teksture i plasirati model na GE?
 
A kako da na kupolu nabacim teksture.Ovako kako ja znam moram kocku po kocku. Jel postoji neko resenje da se to iz jednog dva poteza uradi? hvala.

kupola.jpg
 
Mislim da mu ovaj klip neće pomoći jer je njegov problem drugačiji. Na ovoj slici on ima problem što mu se zaobljena površina sastoji od više poligona koji svi predstavljaju poseban entitet i problem je kako odjednom primeniti teksturu na sve njih. Tako da bi uz ovaj klip savršeno išao savet kako od tih nekoliko poligona napraviti jedan entitet za primenu teksture.
 
sad sam eksperimentisao na moj sketch i otkrio nesto strava, selektuj celu kupolu onda double click i onda desni mis pa smooth/soften edges pojavice ti se slajder povuci ga ka desno dog sve nebude tretirano kao glatko (jedna masa). To je super stvar i u suprotnom ako hoces od da pola kupole bude jedna tekstura a druga da bude zid onda mozes da smanjis ugao za smooth pa da bude pola pola....



Ovo je inace na videu koji je zex stavio, nije problem to sto je od vise delova (ne znam kako si to uspeo da uradis)


boki iznad kupole napravi plocu, stavi teksturu krova, onda idi desni mis texture, u ukluci projected, onda idi tamo gde biras materijale i uzmi sample paint tool to ti je ono sto uzima kapi kako se to kaze..... sa tim tool-om clikni prvo na plocu pa onda na ceo krov , s tim da ti je hidden geometry isklucen tako da je sve jedna masa. Onda ce biti projekcija materiala sa ploce na krov. Poigraj se malo sa razmerama tekstura. Samo budi oprezan posle svake promene moraces opet da ponovis postupak sa sample paint. Kada si zadovoljan rezultatom onda delete-ujes plocu i ostaje ti tekstura.
 
Da, ovaj video je najpribliznije sto sam nasao na brzinu.

Ova kupola ili je verovatno los folow me :| , ali nema veze, Boki, Jovan ti je lepo objasnio postupak sa projekcijom, probaj ;)

Ma uradicu ja kada stignem tutorijal na srpskom :)
 
jbt nece da mi prihvate neke modele jel kazu da se ponavljaju teksture i da to odudara od realnosti.Mislim i ti zex imas dosta modlea koji ponavljaju texture kako bi inace i napravio neke zgrade.ja sam im objansnio da je tako u stvarnosti da ima isti broj prozora i sl.Mislim stvarno su sise, a prihvatili su neke modele koji nemaju teskture a za ove moje seru.


jos nesto kada nanosim teksturu nekad se desi da je premala za stranicu pa se poisle na toj stranici ponavlja sto je problem pri privatanju modela.Kako to zex ti resavas?

objasnjenje.jpg


da li treba da se sabije slika mozda, pa posle pri postavljanju da se sama automatski prosiri?
 
Слика говољи хиљду речи, видео милион :p
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KEg6tHWNXb4[/video]
 
Evo nekih screenova iz projekta koji pravim, pa je doso na red i most =) :

2.jpg

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg
 
Zanimljivo,koja je ovo pucacina jel ovo unreal tournament?
 
Za sad... da.. To je UDK (unreal development kit), on je za developere ali baza enginea sadrži UT3, baza koja je izmenljiva.. A inače može da se sa njim uradi sve što zamisliš. Samo treba naučiti.. U početnoj fazi sam.. Evo upravo sam naučio kako da napravim reflektivni materijal, saću ga ubacim na vodu ispod mosta. Inače tutorijala ima za sve, a jedini je engine koji je neka kompanija izdala besplatno sa full supportom (tj. samo za nekomercijalnu upotrebu)

Traži na youtubeu igre koje su pravljene s UDKom, da se zaprepastiš..
 
Vrh