Od novembra noviteti u JKP „Gradska čistoća”
Grad dobija podzemne kontejnere
Autor: B. Gigović | 01.11.2009. - 00:58
Kao i sve evropske metropole i Beograd će do kraja novembra dobiti podzemne kontejnere, kakvih još nema u našem bližem okruženju. Oni će se nalaziti na teritoriji 10 gradskih opština, a osim što će ulice biti čistije, prestonica će dobiti višak mesta za parkiranja automobila.
- Postupak izbora ponuđača je u završnoj fazi i ukoliko sve bude teklo prema utvrđenoj dinamici, prvi podzemni kontejneri bi trebalo da se nađu na beogradskim ulicama krajem novembra. U svakom slučaju biće postavljeni ove zime – kaže za „Blic nedelje“ Dragana Miloševski, savetnik generalnog direktora za informisanje u JKP „Gradska čistoća“ i dodaje da će se reciklažni kontejneri naći teritoriji svih deset gradskih opština, prema proceni o mogućnostima za njihovo postavljanje, a pre svega u odnosu na stanje podzemnih vodova.
Nadzemni deo kontejnera zauzima deo javne saobraćajne površine, deo trotoara ili kolovoza, tako da je neophodna saglasnost Sekretarijata za saobraćaj.
- Ispod zemlje će se nalaziti bunker, odnosno šaht od vodo-nepropusnog betona u kom će biti smešten kontejner od plastike. U nivou kolovoza ili trotoara, oni će zajedno biti zatvoreni poklopcem na kom se nalazi samozatvarajući uložak. Kroz taj uložak će se kese sa smećem slobodnim padom spuštati u kontejner – objašnjava za naš list Miloševska kako će tehnički izgledati ovi podzemni kontejneri.
Kontejneri će se prazniti tako što će vozilo pored nadgradnje, u koju se prazne kontejneri, na sebi imati i kran pomoću koga će se iz bunkera podizati kontejner i dovodi u takav položaj da može da ga preuzme standardna viljuška. Ta viljuška će zatim kroz poklopac da istresa sadržaj u za to predviđenu nadgradnju.
- Po odluci o održavanju čistoće, obaveza ovog preduzeća je da se smeće iznosi najmanje tri puta u toku nedelje. Međutim, broj pražnjenja kontejnera zavisi od opterećenosti teritorije količinom otpada, zapremine kontejnera, njihovog broja na određenoj lokaciji, kao i saobraćajno tehničkih uslova. Zone grada sa uskim ulicama i trotoarima sugerišu gusto postavljene kontejnere manjeg kapaciteta sa čestim pražnjenjem, jednom do dva puta tokom dana, za razliku od zona grada sa prostranijim saobraćajnicama, koje dopuštaju manji broj lokacija sa većim brojem kontejnera većeg kapaciteta i manjim brojem pražnjenja, najviše jednom dnevno – kaže Miloševski i dodaje da se za sada otpad u ovim novim kontejnerima neće razvrstavati, a njihova zapremina će biti od tri i pet metara kubnih.
Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=118466