Šta je novo?

Požeška ulica - ukopavanje saobraćaja

gibanitza

Novice
Učlanjen(a)
05.01.2012.
Poruke
6
Pohvaljen
0
Na Banovo Brdo dolazim skoro pa svaki dan od 2001. a od 2010. i živim u toj varoši pored Beograda :lol:

Ono što me već neko vreme kopka je preslikavanje rešenja Favoriten ulice iz Beča na Požešku ulicu. Da pojasnim - Favoriten Strasse je centralna ulica Favoriten okruga (10. bezirk), dobrim delom je pretvorena u pešačku zonu ispod koje prolazi metro a u drugom delu je otvorena za drumski i šinski saobraćaj. Ulica je puna raznih radnji, ima nekoliko trgova i platoa. Pešačka zona je od Sudtiroler Platza pa do Reuman Platza, od Reuman Platza je otvorena za drumski saobraćaj a na nekoliko mesta je presečena bočnim ulicama. Evo nekih slika, više se može videti na Google Earthu:

fuzo-favoritenstrasse-gr.jpg


favoriten01.jpg


DSCN6722_Favoritenstrasse.jpg


Kako to preslikati na Požešku? Ideja izgleda ovako:

Na raskrsnici Kirovljeve i Požeške ulazak/izlazak iz tunela. Raskrsnica na površini se pretvara u plato (deo kod pijace). Moguće je proći podzemno ka pijaci, pravo iz Kirovljeve. Sav saobraćaj prolazi kroz tunel koji je ispod Požeške, dakle automobili, autobusi i tramvaji zajedno. Izlazak/ulazak u tunel kod raskrsnice sa Blagoja Parovića, kod NIS-ove pumpe.

Pešačka zona se preseca na uglu sa ulicama Milana Kuča i Žarka Vukovića Pucara. Regulisano semaforom, jednosmerno ka Padini.

Pešačka zona se preseca na uglu Petra Mećave i Milosava Vlajića. Regulisano Semaforom, jednosmerno ka Košutnjaku.

Pešačka zona se preseca na uglu sa Kijevskom i Beogradskog Bataljona. Regulisano semaforom.


Možda sve ovo izgleda kako mali Perica zamišlja urbanističko rešenje (ja sam inženjer elektrotehnike, oprostite mi neke očigledne greške), ali voleo bih da čujem vaša mišljenja, za i protiv kao i koliko je ovo realno izvesti.
 
Au prijatelju, pa tek smo završili rekonstrukciju Požeške a ti bi opet da prekopavaš. Čekaj da pootpada betončina i ona gumasta masa što stoji oko šina, pa onda u nove predloge pre ponovne rekonstrukcije :)

Ulazak/izlazak isključivo na raskrsnici kod Valjevske, tu je dovoljan nagib... sve ostalo što si nabrojao ne pije vodu ni malo.
Raskrsnica sa Blagoja Parovića, izmeštanje benziske pumpe, raskrsnica sa Beogradskog bataljona i Kijevskom, raskrsnica sa Petra Mećave i Žarka Pucara....znači preusmeravanje saobraćaja u ionako loše prohodnu i prenatrpanu Lješku ulicu. Izlazak/ulazak u taj tunel ne može da bude pre visine pijace sa strane hipodroma ili u visini Crkve Svetog Djordja iz pravca Kirovljeve.
Znači generalno gledano, poduhvat skup/skuplji od prvobitne rekonstrukcije :lol: i slabo izvodljiv.
Uostalom, Požeška ulica ima najgušću frekvenciju pešaka na potezu od raskrsnice sa Beogradskog bataljona do raskrsnice sa Petra Mećave, malo više od jedne autobuske stanice.
 
Gumastu masu su već nekoliko puta menjali, sada je baš stradala na uglu Požeške i Mira Popare.

Možda me nisi baš najbolje razumeo. Te raskrsnice koje sam naveo ne bi išle pod zemlju, već bi sekle pešačku zonu, dakle išle bi po površini. Pod zemljom bi vozila išla samo pravo, a trasa bi bila identična sadašnjoj trasi Požeške, dakle tunel bi bio iz jednog dela od početka do kraja.
 
Posto je tuda planirana druga linija metroa nista od te ideje nazalost.
 
Predlog i nije toliko loš da se požeška stavi pod zemlju, a na površini da bude pešačka zona i parkići.
Al razmisli, tunel bi morao da bude dubok najmanje 5 metara, kako odraditi ulaze sa bočnih ulica B. Parovića, B. Bataljona i svih sa desne strane u pravcu grada.
Velika investicija, promeniti i pokopati dublje kanalizaciojske cevi onda odvodne cevi za kišnicu, jer malo jača kiša kao ona od sinoć naprave jezera na ulici npr. od Valjevske pa do stanice prema okretnici. Već sad sad je na nekoliko mesta guma oko šina otišla, kao na Raskrsnici Požeška-Valjevska, a i mnoge ploče su počele da propadaju u zemlju od iste raskrsnice prema stanici gornji trotoar.
Dobra je zamisao da bude ulaz u tunel izmedju raskrsnice sa Valjevskom kod Apoteke, al B. Parovića i B Bataljona su i ovako strme da bi imale direktan ulaz u tunel, a glupo je stavljati te raskrsnice u nivou pešačke zonejer će malo ko od pešaka i vozača poštovati semafore na tim prelazima. jedino zatvoriti Beogradskih Bataljona pa da ulaz bude samo iz Blagoja Parovića.
Još jedno pitanje, kako če se vršiti ventilacija tunela od Raskrsnice Kijevske do Doma Zdravlja i od Doma Zdravlja do Pijace do izlaza, za 10 godina po puštanju tog tunela, protok vozila bi se sveo smao na vozila GSP-a i komunalna vozila, svi ostali zbog ventilacije bi išli ili preko padine ili Košutnjaka.
Svi sadašnji butici i kafići bi bolje poslovali jer bi se više naroda kretalo pešaka, a i na sredini ulice bi mogao da se otvori neki prodajni deo sa malim tezgicama za razne ukrase kao sad pored Doma Zdravlja što postoje one tezgice.
 
Imam bolji predlog:
DA SE NA MESTU SADAŠNJE RUPE REPIŠTE NAPRAVI VELIKI PARKING NA NEKOLIKO NIVOA.
npr, na 3 nivoa i svaki nivi da bude za po jedno naselje, pa ko je zainteresovan za garažu da inajmi imao bi tu mesto:
Banovo brdo i to deo do Valjevske i Mire Popara ulice pa prema Repištu.
Julino brdo drugi nivo i treći nivi Žarkovo.
a na "krovu" koji bi bio u nivou sadašnjeg mosta između BB i Žarkova bi bio dnevni parking za sve koji budu hteli da parkiraju svoja vozila pa odatle da nastave Diližansom ili nekim busem, a dok bi taj parking proradio već bi i Metro tuda prošao a tu je planirana i stanica za metro, a vremenom može i da se nadogradi parking montažni kao onaj na Adi ili pored Opštine Čukarica.
Sad u okolnim ulicama ova tri naselja ljudi nemaju gde da se parkiraju i svoja vozila ostavljaju na trotoaru, gde je za pešake strava proći, znam iz iskustva jer zivim u ulici koja je paralelna sa Požeškom (P. Lekovića) i u celoj ulici imate 3 parkinga urađena za više kola a ostali se parkiraju gde stignu i kako uspeju
 
а нисам знао да је Баоново брдо варош поред Беорада!? па то је део града такође!
 
Tunel vamo, tunel tamo, al gde god se okreneš tunel mora da bude.

Dal se peo Kirovljevom ili sa nove raskrpetlje treba da stoji tabla - "Dobrodošli na Šumadijsku gredu, odavde počinje Šumadija" I to nije bilo kakvo brdo već ima prostora da se dve cevi mimoidju ne ukrštajući se.

Lepo da neko potraži gde je ona krtica ostala što je išla ka Karaburmi i da krene da kopa u brdu.
 
Vrh