Drage kolege forumaši,
uzeo sam uz pomoć fenomenalnih Bing mapa da elaboriram situaciju oko pristupnih saobraćajnica na mostu Gazela i da razmišljam o tome koje bi bilo najfunkcionalnije i prividno najjeftinije i najjednostavnije rešenje za realizaciju ove ne samo moje ideje. Gazela je veliki most, a nepostojanje pešačke i biciklističke infrastrukture na njemu pešake primorava da koriste gradski prevoz besmisleno kružeći gradom, a biciklistime da koriste druge mostove i time sebi produžavaju putovanje za 10ak kilometara.
LEGENDA: POSTOJEĆE i ZA IZGRADNJU
PRIKUPLJANJE INFORMACIJA
I
- Gazela svojim glavnim rasponom već ima iskoristljivu pešačko/biciklističku stazu sa obe strane. Evo gde se one prekidaju sa novobeogradske strane:
i sa starobeogradske strane
II
- Silaz sa novobeogradske strane Gazele moguć je sa leve i sa desne strane dogradnjom staze na pristupnim rampama i dosta kratke dužine staza do priključenja na već postojeće. Leva strana:
I desna strana:
III
- Silaz sa starobeogradske strane Gazele moguć je samo sa leve strane mosta, odnosno u pravcu ka sajmu, gde je potrebna izgradnja staze na silaznoj rampi i izgradnju staze uz samu prugu do uključenja na plato kod ulaza u Sajam
- Silaz sa starobeogradske strane Gazele nije moguć sa desne strane zbog postojanja pruge koja je tik uz ulicu
REŠENJE PROBLEMA
- Kako silaz nije moguć sa obe strane mosta, potrebno je doći do kompromisnog rešenja. Dobra je ideja takođe povezati Savski kej sa obe strane reke sa prelazom preko mosta LIFTOM. Lift bi bio izgrađen uz postojeće stubove malo dalje od "nogu" Gazele, kako ne bi kvario vizuru mosta. Starobeogradski silaz liftom:
Novobeogradski silaz liftom:
Ovde se podrazumeva i izgradnja kratkih pristupnih staza ovim liftovima.
FINALNO REŠENJE
Ful rezolušn
Dakle, rešenje je da svaka strana mosta ima po jedan pešački prilaz i po jedan lift. Ovo smanjuje troškove i rešava problem nemogućnosti silaza sa desne strane mosta na starobeogradskoj strani.
Na ovaj način bi u budućnosti, odnosno kada se, ako se ikada ove silne pruge uklone odatle, biće moguće da se simetričnos a obe strane mosta izgade i preostale silazne rampe.
Dosta je na ovu temu spominjano na ovom forumu, ali se nikada nisu informacije i ideje skupile na gomilu. Nadam se da sam ja uspešno započeo obimnije diskusije na ovu temu.
uzeo sam uz pomoć fenomenalnih Bing mapa da elaboriram situaciju oko pristupnih saobraćajnica na mostu Gazela i da razmišljam o tome koje bi bilo najfunkcionalnije i prividno najjeftinije i najjednostavnije rešenje za realizaciju ove ne samo moje ideje. Gazela je veliki most, a nepostojanje pešačke i biciklističke infrastrukture na njemu pešake primorava da koriste gradski prevoz besmisleno kružeći gradom, a biciklistime da koriste druge mostove i time sebi produžavaju putovanje za 10ak kilometara.
LEGENDA: POSTOJEĆE i ZA IZGRADNJU
PRIKUPLJANJE INFORMACIJA
I
- Gazela svojim glavnim rasponom već ima iskoristljivu pešačko/biciklističku stazu sa obe strane. Evo gde se one prekidaju sa novobeogradske strane:
![c8yNg.jpg](http://i.imgur.com/c8yNg.jpg)
i sa starobeogradske strane
![7KFvB.jpg](http://i.imgur.com/7KFvB.jpg)
II
- Silaz sa novobeogradske strane Gazele moguć je sa leve i sa desne strane dogradnjom staze na pristupnim rampama i dosta kratke dužine staza do priključenja na već postojeće. Leva strana:
![YHKsH.jpg](http://i.imgur.com/YHKsH.jpg)
I desna strana:
![mKe2e.jpg](http://i.imgur.com/mKe2e.jpg)
III
- Silaz sa starobeogradske strane Gazele moguć je samo sa leve strane mosta, odnosno u pravcu ka sajmu, gde je potrebna izgradnja staze na silaznoj rampi i izgradnju staze uz samu prugu do uključenja na plato kod ulaza u Sajam
![xjib4.jpg](http://i.imgur.com/xjib4.jpg)
- Silaz sa starobeogradske strane Gazele nije moguć sa desne strane zbog postojanja pruge koja je tik uz ulicu
![Ds7F3.jpg](http://i.imgur.com/Ds7F3.jpg)
REŠENJE PROBLEMA
- Kako silaz nije moguć sa obe strane mosta, potrebno je doći do kompromisnog rešenja. Dobra je ideja takođe povezati Savski kej sa obe strane reke sa prelazom preko mosta LIFTOM. Lift bi bio izgrađen uz postojeće stubove malo dalje od "nogu" Gazele, kako ne bi kvario vizuru mosta. Starobeogradski silaz liftom:
![24fYD.jpg](http://i.imgur.com/24fYD.jpg)
Novobeogradski silaz liftom:
![qZSMu.jpg](http://i.imgur.com/qZSMu.jpg)
Ovde se podrazumeva i izgradnja kratkih pristupnih staza ovim liftovima.
FINALNO REŠENJE
![mQGD4.jpg](http://i.imgur.com/mQGD4.jpg)
Ful rezolušn
Dakle, rešenje je da svaka strana mosta ima po jedan pešački prilaz i po jedan lift. Ovo smanjuje troškove i rešava problem nemogućnosti silaza sa desne strane mosta na starobeogradskoj strani.
Na ovaj način bi u budućnosti, odnosno kada se, ako se ikada ove silne pruge uklone odatle, biće moguće da se simetričnos a obe strane mosta izgade i preostale silazne rampe.
Dosta je na ovu temu spominjano na ovom forumu, ali se nikada nisu informacije i ideje skupile na gomilu. Nadam se da sam ja uspešno započeo obimnije diskusije na ovu temu.