Šta je novo?

Orion Telekom

Matt

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2007.
Poruke
3.167
Pohvaljen
4
Lokacija
Batajnica
Zvanicno oni su poceli da rade u fixnoj telefoniji, a nikakvi uslovi ni uputstva ne postoje na sajtu. Kako ce raditi? Da li ce koristiti postojecu infrastrukturu (kao sto rade ADSL operateri)? Koliko kosta prikljucak, a koliko pretplata i impulsi? etc etc
 
taj orion je unija 3 operatera - media works (koji je do sada bio provajder isključivo za poslovne korisnike, poseduje wimax i cdma licence), sezampro i neobee. koristiće media works-ovu licencu za pružanje usluga fiksne telefonije preko cdma tehnologije - američka varijanta 3g sistema mobilne telefonije, dakle bazne stanice, bežični pristup itd. znači trebaće ti cdma terminal, za koji će se verovatno plaćati i to nezanemarljivo. ono što je zgodno je to što cdma mreža, slično kao i umts, podržava prenos podataka pa će u paketu moći da ponude i internet usluge preko cdma mreže, samo očekivano mnogo manjeg kapaciteta od adsl-a/kabla. druga mogućnost je da ponude paket fiksna+internet, u kome je media works zadužen za telefoniju, a sezampro za adsl pristup internetu. evo ga i sajt http://www.orion.rs ali mislim da još uvek nema nikakvih informacija vezanih za ponudu. ovde ima nekih nezvaničnih - http://www.elitesecurity.org/t401025-0#2611132
 
http://www.oriontelekom.rs/

INTERVJU: SLOBODAN ĐINOVIĆ „ORION TELEKOM“
Telefonski razgovor i internet za 600 dinara

Bojana Stamenković | 02. 06. 2010. - 00:02h | Foto: J. Vučetić | Komentara: 0
Do kraja ove nedelje drugi operator fiksne telefonije „Orion telekom“ dobiće prve korisnike čime će faktički biti okončan monopol u ovoj oblasti. Kako u intervjuu za „Blic“ navodi generalni direktor ove kompanije Slobodan Đinović, osnovni paket, koji će podrazumevati pristup internetu i telefoniranje, koštaće 600 dinara.


Đinović: Sa konkurencijom ćemo se boriti za svakog korisnika
Đinović objašnjava da je „Orion“ licencu dobio na tenderu koji je Ratel sproveo u junu prošle godine.


- Deljene su dve licence, a mislim da je devet kompanija, što domaćih što stranih, pokazalo interes. U poslednjem krugu licitacije učestvovale su četiri kompanije, od toga smo mi izlicitirali 540.000 evra.

Kako to da se do sada nije mnogo pričalo o vama, nije bilo bombastičnih najava?
- To je pitanje za samog regulatora. Možda je razlog i u tome što i mi nismo imali interes da se o tome naširoko priča. Naša je pre svega orijentacija bila da se pokrenemo i što hitnije završimo posao izgradnje sistema.

Kada će građani moći da dobiju broj telefona?
- Nadam se do kraja ove nedelje. Sve smo u suštini završili. Sada smo u poslednjoj fazi završetka tehničkog testa. Sve ostalo sa naše strane je spremno i možemo da krenemo odmah.

Šta sada jedan građanin treba da uradi ukoliko želi da postane vaš klijent?
- Da pozove naš kol centar ili da se informiše putem interneta ili da dođe na bilo koje prodajno mesto koje imamo u svim većim gradovima. To su bivša prodajna mesta „Sezam proa“. Korisnik zatim dobija ugovor koji potpiše na licu mesta, dobija uređaj, koji kod kuće uključi u napajanje i tako istog momenta dobija servis.

Koliko će to da košta?
- Osnovni paket je oko 600 dinara za koji će biti ponuđen određeni pristup internetu, određena brzina i određena količina saobraćaja telefonom. Za sve preko toga postojaće cenovnik na osnovu koga ćete dobijati račune.

Znači plaća se unapred?
- Ono što smo hteli da uradimo, pošto građani danas već plaćaju neku pretplatu, hteli smo da za tu pretplatu nešto dobiju, da ona ne bude samo nešto na osnovu čega ostvaruju pravo na fiksni telefon. Praktično, ovim sistemom plaćate koliko potrošite. Za tu pretplatu davaćemo određene usluge, a za sve preko toga postojaće cenovna politika. Mi ćemo da ponudimo pakete usluga - i pristup internetu i fiksnu telefoniju. To zajedno će biti mnogo pristupačnije nego kada ih izdvojite pojedinačno.

A da li će taj dodatni račun da bude pripejd ili postpejd?
- Biće i jedan i drugi sistem, s tim što u prvom momentu krećemo sa postpejd sistemom, a kasnije ćemo uvesti pripejd za one korisnike koji imaju takve zahteve jer ne koriste usluge non-stop nego periodično.

Kada građanin promeni operatora, dobija novi broj?
- U ovom trenutku korisnik će dobiti naš broj i tako će biti sve do kraja godine, jer ima najava Ratela da će onda uvesti sistem prenosivosti broja. Tada će korisnik biti vlasnik svog broja i moći će da ga prenosi na koju god mrežu poželi.

Kakva će biti numeracija?
- Klasičan broj fiksne telefonije, pozivni je isti za sve gradove. Naša numeracija počinje sa četiri, pa onda još šest brojeva.

Da li već ima zainteresovanih?
- Da. Praktično već imamo listu na koju se ljudi prijavljuju. Ono što je interesantno, ljudi se u nekim krajevima Srbije gde nije bilo infrastrukture organizuju i naprave listu zahteva korisnika i to nam proslede.

Koliko očekujete da imate korisnika do kraja godine?
- Naš plan je da u naredne dve-tri godine ostvarimo 100.000 korisnika, a naš sistem je projektovan da može da prihvati daleko više od toga. To su otprilike oni korisnici koji žele uslugu a nemaju je, oni koji imaju dvojničke veze i tako dalje.

To znači da više neće postojati dvojnici?
- Onog momenta kada dođemo sa našom mrežom do svih tih dvojnika, ili neko od drugih operatera, kada građani pređu na naprednije sisteme, onda će dvojnici sami po sebi da nestanu.

Kako sa konkurencijom?
- Bitno je probuditi kod korisnika svest da postoji konkurencija. Ja mislim da je „Telekom Srbija“ vrlo jak konkurent, očekujem da će to biti žestoka konkurencija, ali i lojalna, da će se poštovati sva pravila koja propisuje zakon i da ćemo da se borimo za svakog korisnika. Mislim da će građani od toga imati dosta koristi. Kada krene i „Telenor“, utakmica će biti još interesantnija.

Šta korisnici treba da znaju:
- numeracija novog broja počinje cifrom 4
- osnovni paket usluga za određeni broj impulsa i internet košta 600 dinara
- za pokretanje usluge je potrebno samo potpisati ugovor u poslovnicama „Oriona“ (bivši „Sezam pro“)
- detalji o paketima usluga mogu se naći na sajtu www.oriontelekom.rs

Do 2015. ulaganje od 50 miliona evra
Koliko ćete uložiti u narednih godinu dana?
- Mi smo do sada uložili 22 miliona evra, a do 2015. godine trebalo bi da uložimo 50 miliona. Konkretno za sledeću godinu trebalo bi da uložimo još oko 11 milion

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/192010/Telefonski-razgovor--i-internet-za-600-dinara
 
Samo nejasno pise da li je pozivni 011 ili jedinstveni za celu Srbiju. Novinar misli da svi razumemo: „Klasičan broj fiksne telefonije, pozivni je isti za sve gradove. Naša numeracija počinje sa četiri, pa onda još šest brojeva."
 
oni svakako moraju da se uklope u plan numeracije fiksne telefonije koji je kod nas na snazi, znači brojevi će biti tipa 011 4XXXXXX za beograd, 021 4XXXXXX za ns itd
 
Тешко да ће у Новом Саду то моћи, четворка је заузета са шестоцифреним и делом седмоцифреним бројевима. Или ће бити јединствен позивни (у шта сумњам) или ће им дати почетне цифре које нису у употреби (кец не знам да ли је још негде у употреби, осим у Београду). Можда ће ослободити четворку мењањем у кеца или додавањем испред. Још кад Теленор проради, ето збрке. У Београду ће моћи да им дају петицу, а у осталим градовима тешко. Мораће ту много тога да се мења.
 
Mislim da ce resenje biti da se svima daju razliciti brojevi, da ce samo u BG da se krene sa 4, a da ce od Nove godine svako moci svoj broj telefona da zadrzi, bez obzira kod kog je provajdera.
 
jedva cekam novu godinu,da skinem ovu bedu od telekoma sa grbace
 
a i ovo ce biti mobilnofixi telefoni:D znaci ako imate dva stana nosite fixni sa sobom kad menjate boravak:D ili jos GORE: nosite ga na odmor:D
 
vucko":2ep538t2 je napisao(la):
jedva cekam novu godinu,da skinem ovu bedu od telekoma sa grbace
Телеком је себи одлагао смртну пресуду... Ово је, надам се почетак њиховог краја!
 
Vrh