Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.412
Pohvaljen
8.152
Uradio sam "inspekciju" terena zaobilaznice juče, biće nekih fotki. Btw, saznao sam "interno" da se uveliko crtaju rutu za teren od bubanj potoka do pančeva. Biće još jednog tunela kod leštana mislim, a na odredjenim mestima u Boleču i Vinči će autoput biti bukvalno na stubovima iznad kuća pošto žele da ruše što manje moguće. Sutra ću biti u DE pa će biti i fotki + bržeg neta :)
 


OSNOVNI PODACI

Na trećoj Panevropskoj konferenciji ministara saobraćaja u Helsinkiju 1997 g. devet evropskih multimodalnih koridora dopunjeno je koridorom br. X. (deset) Glavni pravac pružanja koridora broj X je: Salcburg-Ljubljana-Zagreb-Niš-Skopje-Veles-Solun, sa 4 kraka:

krak A: Grac - Maribor - Zagreb
krak B: Budimpešta - Novi Sad - Beograd
krak C: Niš-Sofija (Dimitrovgrad-Istambul-veza preko koridora IV
krak D: Bitolj - Florina- Via Egnacija - Igumenica

Deonica obilaznog autoputa Batajnica - Dobanovci je deo Koridora X-krak B, a deonica Dobanovci - Bubanj Potok je deo osnovnog koridora X kroz Jugoslaviju

TEHNO-EKONOMSKI POKAZATELJI

Dužina obilaznice:
deonica A: Batajnica - Dobanovci 9.7 km
deonica B: Dobanovci - Bubanj potok 37.3 km

sektor 1 7,8 km
sektor 2 4,9 km
sektor 3 4,1 km
sektor 4 7,7 km
sektor 5 5,4 km
sektor 6 7,4 km

Broj saobraćajnih traka kom 4
Širina saobraćajne trake ( m ) 3.75
Širina zaustavne trake ( m ) 2.50
Razdelni pojas ( m ) 4.00
PGDS 2010.god (Voz/dan) 29200-32.500
Merodavno opterećenje (Q)(Voz/čas) 3200-3500
Komerc. vozila (%) 40 Kapacitet (C) (Voz/čas) 6818
Nivo usluge (Q/C) 0.47
Pun profil autoputa



-Nakon svih promena u periodu 1991-2000, saobraćajno opterećenje u 2000 god.( 2006g.naravno jos vece ) na ulaznim deonicama bilo je sledeće:
sa E-75 od Niša - južni ulaz (18.896 voz/dan)
sa E-75 od Novog Sada - severni ulaz (10.730 voz/dan)
sa E-70 "Dobanovci - zapadni ulaz (8.416 voz/dan)
na centralnoj deonici "most preko reke Save" (160.000 voz/dan)

Prognoza saobraćaja za 2010g.

Na obilaznom autoputu od čvora "Batajnica" do čvora "Bubanj potok" formirane su dve saobraćajne deonice. Prognozirano saobraćajno opterećenje na njima iznosi:
Deonica "A" Batajnica - Dobanovci ......... 9.7 km. 16.000 (voz.dan)
Deonica "B" Dobanovci - Bubanj Potok....37.3 km. sa šest sektora

Sektor 1. Dobanovci - Surčin 29.200 (voz/dan)
Sektor 2. Surčin - Reka Sava 29.200 (voz/dan)
Sektor 3. Most na Savi - Ostružnica 29.200 (voz/dan)
Sektor 4. Ostružnica - Orlovača 30.930 (voz/dan)
Sektor 5. Orlovača - Beli potok32.500 (voz/dan)
Sektor 6. Beli potok - Bubanj potok32.500 (voz/dan)

obilaznicatg8.jpg
 
Da video sam planiranu trasu komada od Bubanj potoka da Panceva. I ono sto je jako intresantno jeste da ce se obilaznica povezivati na Pancevacku petlju koja ce dalje da vodi na autoput Pancevo-Vrsac sto ce Pancevo ukljuciti UNUTAR obilaznice oko Beograda! Sjajna cinjenica koja ukazuje da je konurbacija Beograda i Panceva neminovan sled dogadjaja.

@dragan
BTW ja nisam video kako izgleda ovaj novi deo od Dobanovaca do Ostruznice.Ja sam mislio da je ta deonica vec zavrsena kao pun profil.Pa me interesuje sta na mapi u legendi predstavlja naznaka da taj deo ima zavrsenu prvu fazu?Koja je druga faza?
 
KiD":1wv78q4q je napisao(la):
Da video sam planiranu trasu komada od Bubanj potoka da Panceva. I ono sto je jako intresantno jeste da ce se obilaznica povezivati na Pancevacku petlju koja ce dalje da vodi na autoput Pancevo-Vrsac sto ce Pancevo ukljuciti UNUTAR obilaznice oko Beograda! Sjajna cinjenica koja ukazuje da je konurbacija Beograda i Panceva neminovan sled dogadjaja.
A je l` ti mislis da ce se to zavrsiti do 2020. ili 2030.?Pa i da sada pocne gradnja prema Pancevu,pa samo most novi preko Dunava ima da se gradi 3-5 godina,pa tuneli,pa ako je ovo tacno sto pise Steva da puno planiraju na stubovima da rade a joj kakvi su to megalomanski projekti.Ja bih bio zadovoljan da samo zavrse do Bubanj potoka sto pre a za ovo ostalo,ima da cekamo dugo.
 
KiD":3211pxsu je napisao(la):
@dragan
BTW ja nisam video kako izgleda ovaj novi deo od Dobanovaca do Ostruznice.Ja sam mislio da je ta deonica vec zavrsena kao pun profil.Pa me interesuje sta na mapi u legendi predstavlja naznaka da taj deo ima zavrsenu prvu fazu?Koja je druga faza?
DRUGA FAZA

- Sada se radi samo na delu od Ostružnice do Orlovače, što je gotovo 80 odsto posla. Postavljeni su nosači za četiri mosta, a još preostaje da se probije tunel Lipak, i tunel Straževica koji je na sledećem sektoru. Na čitavoj trasi obilaznice radi se samo poluautoput, osim u tunelima koji se probijaju za čitav profil autoputa. Najvažnije je da se izgradi čitav pravac, posle toga će biti urađene i druge dve trake - kaže Milorad Stevanović, tehnički direktor „Mostogradnje“.

Ukupna dužina obilaznice je 37,3 kilometra. Jedina deonica koja je sada u funkciji je poluatoput od Dobanovaca do Ostružnice, u dužini od oko 17 kilometara, uključujući drumski most na Savi kod Ostružnice koja je pre dve godine otvorena za saobraćaj, ali se ne koristi dovoljno. Naime, prema stručnim procenama, preko ostružničkog mosta bi nakon otvaranja čitave obilaznice dnevno prelazilo 29.200 vozila. Isto je prognozirano i za deonicu od Dobanovaca do Ostružnice. Međutim, sada taj pravac ne koristi više od osam do devet hiljada vozila dnevno. Iz tog razloga veliki deo tranzita prolazi kroz grad. To se naročito odnosi na teretni saobraćaj. U nedostatku alternative, kamioni na putu ka jugu kod Ostružnice ulaze u naseljena mesta, Železnik, Resnik, Beli potok i tu se uključuju na autoput za Niš, ili se sporednim putevima isključuju na Ibarsku magistralu.
http://www.blic.co.yu/blic/arhiva/2006-04-28/strane/drustvo.htm
 
@No1 pa to je i prioritet, da se završi do bubanj potoka na čemu se i radi, na dosta mesta od ostružnice do BBP su postavljeni stubovi i držači za mostove, pa "samo" treba da se nabaci most preko. Veruj mi, ceo taj posao, čak i ono oko pančeva može da se završi za manje od 10 godina, možda 5-6 godina, i to još i naši gradjevinari. Jedini problem je novac. Npr. na ibarskoj magistrali su uredili jednu 17 km dugu deonicu (verovatno i sam znaš) sa dosta vijadukata/mostova gde je najduži 100m za manje od godinu dana, iako je nije autoput za autoput ne bi bilo nešto sporije zato što treba samo ići malo više u širinu i to je to.
 
@No1
I ja imam veliki problem sa brzinom izvodjenja tih radova, ali se slazem sa Stevom da mozemo da se uzdamo u cinjenicu da je to No1 prioritet infrastrukturne izgradnje u Beogradu.Obilaznica je cak ukljucena i u NIP zbog svog znacaja.Ako legne kes za projekat to je zaista moguce izvesti za mozda 4-5 godina.Ono sto takodje usporava izvedbu jeste i cinjenica da se obilaznica radi u etapama, ali nazalost mislim da nam je do sada finansijska situacija dozvoljavala samo to.Videcemo, ali ja sam siguran da se na ovoj izgradnji vise nece stajati dok se ne zavrsi cela obilaznica.
 
Nije mi jasna jedna stvar. Kako je to Srbiji potrebno 20+ godina da izgradi 45 km obicnog autoputa ? Ovo je, najblaze receno, porazavajuce!
 
ROK 2012

-Radovi na obilaznici oko Beograda su, posle 15 godina rada, tek na polovini. Sada se radi jedino na deonici od ostružničkog mosta do Orlovače, gde se grade četiri mosta.
- Rok za završetak te deonice je kraj 2007. godine, a za završetak čitave obilaznice biće potrebno još najmanje šest godina.

-Ove godine gradnja bi trebalo da se ubrza jer je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj ugovoren kredit od 147 miliona evra. Od tog novca gradiće se i na delu od Batajnice do Dobanovaca, za šta je napravljen idejni projekat i za šta će biti potrebno 55 miliona evra, dok je ostatak namenjen drugim putevima u Srbiji.

- U „Putevima Srbije“ procenjuju da bi obilaznica mogla da bude završena do 2012 godine.
- Prvobitno, rok je bio kraj 2008. godine, a ukupna vrednost procenjena je na 520 miliona evra.
http://www.blic.co.yu/blic/arhiva/2006-04-28/strane/drustvo.htm
 
A kada počinje da se radi deonica Batajnica - Dobanovci i petlja u Batajnici?
 
Prema ovom članku, ove god. bi mogli da počnu radovi :

Rekordni radni rezultati JP "Putevi Srbije"
Srbija dobija pet autoputeva

"Početak sezone u 2007. godini biće u znaku raspisivanja i realizacije tendera za put Batajnica - Dobanovci, a zatim radova na tunelima: Straževica, Lipak i Železnik, ali i aktivnosti na projektovanju deonice od Bubanj Potoka ka Vinči."..
.ceo čl. na : http://www.danas.co.yu/20060731/biznis2.html

A i prema Branku Jocicu, dir. Republicke direkcije za puteve:
"Sa druge strane, uzimamo kredite za obilazbicu oko Beograda, završavamo projektovanje oko Batajnicke petlje, Batajnica - Dobanovci gde ove godine ulazimo u radove, zatim od Dobanovaca do Bubanj potoka,.."
http://www.svedok.co.yu/index.asp?show=46121

PS.-Kod petlje "Dobanovci" se povremeno zatvara treća traka radi radova na pravcu za Batajnicu

Zbog izvođenja radova na formiranju gradilišta za izgradnju druge faze petlje „Dobanovci“, na ukrštanju autoputa Beograd-Zagreb sa obilaznicom oko Beograda, do 01.05.2007. u smeru Šid-Beograd kod petlje Dobanovci biće zauzeta treća traka, a saobraćaj će se obavljati prema postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji.
IZVEŠTAJ OC AMSS BR. 09/3 od 09.01.2007.
 
Neke info. koje se netiču same izgradnje, ali su bitne za budući saobraćaj na Obilaznici .
Mora ćemo da malo požurima sa izgradnjom autoputa i obilaznice ( bar da se držimo rokova ), jer ovaj pravac nam je direktna konkurencija-koridor IV ( crveno )

Bugari grade most preko Dunava
13:22 | Izvor: Beta
Sofija -- Bugarska će do kraja meseca potpisati sporazum o dugoočekivanoj izgradnji novog mosta preko Dunava.

U Ministarstvu saobraćaja u Sofiji kažu da su počeli pregovore sa jednim od učesnika tendera, ali ne žele da pominju imena do završetka konkursne procedure.

koxy1.jpg


Most, dug dva kilometra, koji će putem i prugom spajati bugarsku dunavsku luku Vidin sa rumunskim gradom Kalafatom, je ključni deo evropskog saobraćajnog koridora od nemačkog grada Drezdena do Istanbula ....itd.
http://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2007&mm=01&dd=08&nav_id=226647&fs=1


Ugovor za Horgoš-Požega za pet dana
14:57 | Izvor: Beta
Beograd -- Vlada Srbije će potpisati ugovor o dodeli koncesije za izgradnju autoputa Horgoš-Požega sa konzorcijumom FCC Alpina.

Deonica autoputa kroz Srbiju trebalo bi da košta oko 1,5 milijardi evra

"Ugovor o koncesiji za autoput biće potpisan za pet dana sa kompanijom FCC koja je šesta po veličini u svetu" kazao je ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom Milan Parivodić na konferenciji Saveta stranih investitora (FIC) u Srbiji.....itd.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=01&dd=11&nav_id=227274
 
^^ nema veze vest, a i oni uopšte nisu ni počeli sa gradnjom tog autoputa tako da će da potraje najmanje 10 godina dok ga završe. Madjari nemaju autoput koji je ucrtan, da koridori postoje ne znači istovremeno da se i grade (pola autoputa na karti se ne grade).

Naravno to nije izvinjenje za ono što neće naši da završe do BG granice i MK.
 
Ma, sve je to tačno...ali, u pitanju je pravac od Budimpešte do Sofije, tj. da li će se prelaziti Dunav kod Beške ili kod Vidina.
Bugari i Rumuni grade most da "uzmu" saobraćaj na tom delu, koji nije mali, a i 10god. nije dugo vreme za ovakav strateški posao.

PS
Između Rumunije i Bugarske ima samo jedan most na Dunavu , ali sada kad su ušli u EU lakše će doći do novca za izgradnju mosta i ove deonice koridora IV u autoput.
Međutim, Rumuni su izgleda dali prioritet drugim pravcima a ne koridoru IV ...sto onda Bugari prave most :)http://www.seerecon.org/calendar/200...datasheets.htm
Detaljno o rumunskim planovima na Eastern Europe Highways http://www.skyscrapercity.com/showth...290879&page=15

Kada bi mi pozurili sa izgradnjom mosta kod Vinče i autoputa do Temišvara ( E-70 ) "skinuli" bi deo saobraćaja prema Bgd.-Niš-Sofija.
 
IZVEŠTAJ AMSS

"У току су радови на оба обална стуба на мосту преко Саве код Остружнице, на обилазници око Београда, где се саобраћај обавља према постављеној саобраћајној сигнализацији, успореније уз ограничење брзине.

Због извођења радова на формирању градилишта за изградњу друге фазе петље „Добановци“, на укрштању аутопута Београд-Загреб са обилазницом око Београда, до 01.05.2007. у смеру Шид-Београд код петље Добановци биће заузета трећа трака, а саобраћај ће се обављати према постављеној саобраћајној сигнализацији."

13.01.2007g.
 
Mislim da nema potrebe da strahujemo od Bugarske i Rumunije... Bar ne jos uvek!! Bice naravno teze kada oni udju u Shengen jer onda vise nece biti granica pa ce svi preferirati taj put! Ali sa druge strane, kao sto je Steva rekao, autoput na koridoru IV ne postoji! Kroz Rumuniju nije napravljen ni jedan jedini kilometar, a to bi ih verovatno kostalo na desetine milijardi, uzimajuci u obzir kakav je terena na tom koridoru! Most kod vidina je beznacajan jer nece povezivati autoputeve na internacionalnom koridoru! Mislim da je jedini put koji postoji u celom regionu koridor X, i kada se izgradi deonica Nis Sofija, mislim da ce cela zemlja moci da zivi samo od putarina! Svi Turci sa zapada, kao sto je i poznato, putuju kolima u svoju domovinu i koliko sam ja pricao sa ljudima, svi putuju kroz Srbiju i zale se jos uvek jedino na put Nis-Granica sa Bugarskom! Nadam se najiskrenije skorom pocetku radova na toj deonici, i mislim da je visestruko bitnija od one od NS do Subotice!

A sada, nazad na temu! BG zaobilaznica napreduje, i izgleda da ce je stvarno zavrsiti prilicno brzo! Svi se busaju u prsa time koliko su vec postigli, nadam se samo da ce nastaviti u istom tempu! Ima li nekih slika vec izgradjenih deonica zaobilaznice?? Recimo, ti stubovi za mostove i tuneli?
 
Činjenica je da postoji kor.IV kao alternativna veza Budimpešta-Sofija, a to što na njemu još nema autoputa ni mosta za sada nam ide u prilog i to treba iskoristiti.
Most od 160-200mil.evra preko Dunava ne grade samo za Vidin već imaju ozbiljnije planove.
Ulaskom u EU imaju pristup novcu i sa par milijardi mogu za 5-6 god.izgraditi taj deo kor.IV.
Za sada nema bojazni,ali.....više bih voleo da se ne gradi taj most :)

TUNEL LIPAK

-Тунел “Липак” се налази на траси аутопута М 75 на четвртом сектору аутопутне обилазнице око Београда, Добановци – Бубањ Поток.
Дужина сектора IV је 7.717 km. Сектор IV почиње од моста на Сави, код Остружнице (КМ 578+150), а завршава се петљом “Орловача” на укрштању са Ибарским путем (КМ 578+867).

lipak1jq7.jpg


Концепција тунела су две цеви, правоугаоног попречног пресека, ширине 2×13.85m и слободне висине 6.20 m. Укупна дужина леве тунелске цеви је 600 m, десне 665 m.

lipak2to5.jpg


Pozajmljeno
zexland;11069786":3mbtgipy je napisao(la):
Jedino sto imam trenutno su ove fotke iz avgusta...
To je most odmah na izlazu iz drugog tunela, posle Ostruznice ka Orlovaci...

Resizeof102_0206.jpg


Resizeof102_0207.jpg
 
Po ovoj mapi ispada da ni bugari nemaju izgradjen autoput od nase granice do Sofije, a izgleda da ni ne planiraju.

800px-Bulgarian_road_network_EN.jpg



Gde mogu da nadjem plan autoputeva u citavom regionu?
 
15. januar 2007.

„Blic“ - Izgradnja je lakši deo posla

Zbog nerealnih i previsokih zahteva Beograđana koji poseduju parcele i objekte na trasama, na kojima se planira izgradnja saobraćajnica i infrastrukture, neretko se dešava da planovi ostanu u fiokama i godinama. Direkcija za izgradnju ovim vlasnicima nudi nadoknadu ili stan u vrednosti onoga što im se oduzima, ali mnogi, kad daju jednosoban stan žele da im se reši stambeno pitanje svih članova porodice.

Problema će verovatno tek biti sa izgradnjom moderne saobraćajnice od Čukaričke padine do Sremčice, za koju je već usvojen detaljni regulacioni plan.
Nova deonoica prolaziće kroz naselja Čukarička padina, Bele vode, Rupčine, Železnik i Sremčicu, a povezivaće ulice Radničku, Lazarevački drum, Milorada Jovanovića, Vodovodsku, Ivo Lole Ribara, pa sve do Ibarske magistrale. Prema nezvaničnim informacijama, za ovaj poduhvat trebalo bi srušiti preko 400 objekata, među kojima najviše nelegalnih.

- Samo oni vlasnici nekretnina na ovoj trasi koji mogu da dokažu svoj pravni status, biće obeštećeni. Oni će moći da izaberu novac ili stan - kratko odgovara Ranković.

Direkcija je u prošloj godini za raseljavanje u ovakvim slučajevima izgradila preko 200 stanova, dok je za 2007. planirano još 608.

ceo čl. - http://www.beoland.com/aktuelnosti/aktuelnosti.asp?a=070115
 
Nadam se samo da ce se graditi ODMAH PUN PROFIL ZAOBILAZNICE a ne onako kako je do sada praksa kada mislis da je izgradjena deonica nekog autoputa a ono tamo samo jedna polovina!!
 
Post sa sredine ove srtanice - citat :

dragan":123vm9dx je napisao(la):
DRUGA FAZA
- Sada se radi samo na delu od Ostružnice do Orlovače, što je gotovo 80 odsto posla. Postavljeni su nosači za četiri mosta, a još preostaje da se probije tunel Lipak, i tunel Straževica koji je na sledećem sektoru. Na čitavoj trasi obilaznice radi se samo poluautoput, osim u tunelima koji se probijaju za čitav profil autoputa. Najvažnije je da se izgradi čitav pravac, posle toga će biti urađene i druge dve trake - kaže Milorad Stevanović, tehnički direktor „Mostogradnje“.
http://www.blic.co.yu/blic/arhiva/2006-04-28/strane/drustvo.htm
 
Hvala, ti, nisam procitao bio ceo tekst. Zabrinjavajuce ako pogledamo sve nedovrsene autoputeve sa samo pola profila. A to sto tvrdi g. Stevanovic da kada postoji poluautoput posle je lako nasa stvarnost apsolutno opovrgava.
 
Na slikama se vide stubovi nove obilaznice. Ovo sto se vidi, da li su to stubovi za dve trake (magistralni put) ili za ceo autoput????

Ne mogu da ocenim iz ove perspektive...
 
Možemo samo da procenimo zajedno na osnovu slika i podataka o širini Obilaznice :

Broj saobraćajnih traka kom 4
Širina saobraćajne trake ( m ) 3.75
Širina zaustavne trake ( m ) 2.50
Razdelni pojas ( m ) 4.00

stub1yc4.png


Prema silueti čoveka i skelama, gornja stopa stuba nije šira od 12met , što je polovina profila.
 
Vrh