Тунел Стражевица биће завршен за два месеца
Београд, 31. јануар, 2012.
Изградња тунела Стражевица на обилазници око Београда биће потпуно завршена 31. марта, најавио је данас извођач радова – компанија „Енергопројект нискоградња“, а министар за инфраструктуру и енергетику Милутин Мркоњић је обилазећи градилиште похвалио грађевинаре што раде и на веома ниским температурама.
Директор „Енергопројект нискоградње“ Стојан Чолаков је изјавио да ће кроз тунел Стражевица дужине 745 метара одмах моћи да се пусти двосмерни саобраћај и тако повеже тај део обилазнице.
Чолаков је рекао новинарима да се приводе крају радови на десном тунелу, а да ће се у наредном периоду градити и леви тунел за пун профил обилазнице, за шта ће тек бити расписан тендер.
Мркоњић је поновио да ће до 1. маја бити повезана траса обилазнице око Београда завршетком радова на петљи Батајница, траси од Батајнице до Добановаца и сектору Б5 од Орловаче до тунела Стражевица.
Министар је казао да ће остати још сектор Б6 односно део од тунела Стражевица до Бубањ Потока, које сада повезује Кружни пут. Тај посао би требало, према његовим речима, да се оконча идуће године.
„Тунел Стражевица је за нас веома важан објекат на обилазници“, истакао је Мркоњић додајући да се по веом хладном времену ради и на изградњи три моста на делу од Орловаче до тунела Стражевица.
Мркоњић је казао да се, такође, изводе радови и на осталим деоницама Коридора 10, од Ниша до Димитровграда и на југу код Врања, наводећи да ће тај важан путни правац бити завршен, у потпуности, вероватно за две године.
Министар инфраструктуре је истакао да за праве градитеље није битно да ли је хладно или топло време и да је извођење радова при врло ниском температурама најбољи доказ квалитета наших грађевинара.
„Честитам градитељима који су потврдили да је српски грађевински сектор изузетно јак ‘и за њега нема зиме’“, нагласио је Мркоњић.
Директор сектора за мостове фирме „МБА Миљковић“ Радослав Ускоковић је на мосту 13, који је део обилазнице од Орловаче до тунела Стражевица, казао да је јутрос на том градилишту било минус 17 степени, али да они обављају радове загревањем воде и запаривањем бетона, као и да нема никаквог разлога да се радови обстављају.
Саветник министра инфраструктуре за мостове Дејан Ковачевић је казао да је реч о великом и тешком објекту за градњу, али и озбиљном извођачу радова који није обуставио радове са бетоном због хладног времена.
На траси од Ибарске магистрале до Стражевице у току су радови на изградњи три велика моста – мост бр. 13 преко Кијевског потока дужине 555 метара, мост бр. 14 дужине 73 метра и мост 15 преко Топчидерске долине у дужини од 661 метар, као и траса између мостова у дужини од 3,8 километара.
У оквиру петље Батајница планирана је изградња два вијадукта од по један и по километар, као продужетак аутопута од Новог Сада према Добановцима.
Конструкција се састоји од левог и десног моста са по две прилазне рампе, а сваки од мостова се састоји од четири раздвојене конструкције.