Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Karte pokrivaju oko 30% troškova eksploatacije javnog prevoza tako da ne znam o čemu pričate, ostalo sve ide iz gradskog budžeta
 
S obzirom da se dobrim delom subvencioniše, pare od karata verovatno ne mogu da pokriju ni troškove zarada angažovanog osoblja. Mislim, u većem delu razvijenog sveta se prevoz subvencioniše, nije to ništa čudno niti novo. Problem kod nas je što se sredstva slabo ulažu u razvoj i rešavanje gorućih problema. Takođe, iako nemam ništa protiv povlašćenih kategorija putnika, smatram da je u Beogradu tih kategorija previše, i da penzioneri ne moraju biti baš u tolikoj meri povlašćeni. Tipa ovo što plaćaju godišnje, krajnje simboličnu sumu, mogli bi odvajati mesečno na primer, ako se već to traži od srednjoškolske dece.

Ja sam, ajde da kažem, zadovoljen javnim prevozom. Kako sam na samom obodu južnog dela Beograda, imam zaista dosta kombinacija za razne delove grada, i isto tako dosta dostupnih tipično gradskih linija. E sad pouzdanost nije baš najbolja. Ne ostvaruju se polasci ponekad i u ranim jutarnjim časovima, što je nedopustivo. 42-jka pati od privatnika Š kategorije, 59 ima problem sa većim brojem jako sporih vozača, pa su vozići od dva tri busa redovna pojava. 56-ica je ok, mada je gužva redovna pojava. 53-jka dobrim delom dana slabo upotrebljiva, pošto su naravno samo solaći na liniji. 89 isto. Na Vidikovcu ostade samo 23 kao zglob, i dobro jedan deo Vidikovca može koristiti i 56 direktno. Opet da se vratim na gore napisano, jesam zadovoljen u smislu da mogu uvek da se iskombinujem bez dugog čekanja i preteranog guranja, al da je baš dobro nije. Ima tu mnogo prostora za poboljšanje.
 
Ja ne znam o kakvim kaznama pričate.
Vozim se tramvajem svaki dan, i gotovo svakodnevno mi ulazi kontrola. Uvek gledam situaciju gde traže nekom kartu, taj neko gleda kroz njih, kao da ne postoje, bukvalno kao da su vazduh, kontrolorke (gotovo uvek su žene) samo odmahnu glavom i nastavljaju sa kontrolom drugima. Eventualno promrljaju nešto kao "Moraćete da napustite vozilo..." ali se ne zadržavaju ni sekund da to provere, a realno ni ne mogu niti žele da se nadgornjavaju, jer - nit mogu da ga fizički izbace, nit imaju pravo da zaustave vozilo.
Onaj što se pravio lud nastavlja da se vozi kao da se ništa nije desilo.

Kaznu pišu samo nekoj poštenjačini koja je stvarno zaboravila kartu ili da validira karticu. Ali taj slučaj nisam videla sigurno par godina.

Onako malo se osetim kao bu**** što odvojim 3k dinara svaki mesec; a realno ne moram, jer vidim da mi se ništa neće desiti.

Sistem je katastrofalno osmišljen. Ja bih sve uvela da se plaća iz gradskog budžeta, kao iznošenje đubreta. Neko izbacuje 3 kante dnevno, neko 1 nedeljno, ali plaćaju isto, po kvadraturi stana. Vozio se ne vozio, dostupnost gradskim prevozom tvoje nekretnine jeste neka stavka za Infostan. Kao što će đubretarski kamion proći mojom ulicom iako nisam izbacila ništa u kontejner, tako nek i gradski autobus prolazi mojom ulicom, iako možda neću ući u njega. Ali platiću (i svi mi), da mi ta usluga bude dostupna.
 
Ja mislim da je za našu zemlju i naše standarde i posebno ako poredimo sa drugim gradovima prevoz ovde okej, problem je samo što ne vidim napredovanje već nazadovanje u nekim stvarima, gradska uprava je previše orijentisana ka metrou i bukvalno njime prikriva nemar ka postojećem prevozu
 
Baš tako, mnogo se priča o metrou koji će doći ko zna koje godine, a i sa kako tačno definisanim linijama na kraju. Toliko je potrebno, odnosno moguće uraditi do te famozne 2028, previše optimistična godina za realizaciju prve linije, al ajde baš da vidimo. Prevoz i jeste ok, al u nekim delovima grada. Trebao bi biti više od samo ok. Čak šta više, neki delovi grada, oni prolazni pogotovu, imaju jako dobar prevoz, dok ima onih delova kasnije urbanizovanih (na ovaj ili onaj način), koji nikako da dobiju bar jednu krštenu liniju.

Inače, nisam za to da se prevoz plaća kroz komunalije. Ipak, ako uzmemo đubre za primer, to je nešto čiju uslugu komunalnih službi svi koriste, a prevoz realno ne moraju. Neko će planski dati više za nekretninu da ne bi putovao na posao, ili će plaćati više kao podstanar, dajem primer samo, ili će prosto izdvajati više novca za gorivo, a to preko akciza opet puni budžet. Prevoz treba da plaćaju oni koji ga koriste, a Grad mora da ponudi takva rešenja da se većini ne isplati da sedne u sopstvena kola. Znači dostupnost, brzina i pouzdanost. Onda se ljudi mogu još nekim dodatnim merama destimulasti da prave gužve, tako što će kolima ići sami uglavnom.
 
Сахраниће нас та прича о метроу, буквално. А да сутра отворе две линије онако како су их планирали (а ја их зовем линија 58 и линија 83), јавни превоз у Београду неће бити бољи (чак мислим да ће бити лошији).

Чека се повратак нашег града у Васиону разума. Дотад, све што кажемо је сувишно.

За наплату карата мора да постоји систем у којем је ономе ко би да се шверцује максимално непријатно ако га ухвате. Писао је форумаш Жика, кад је отишао у Немачку да вози бус, да тамо контрола носи оружје. У Пешти се сећам како је кад неког окружи 5 бодибилдера. Држава је монопол физичког насиља.

Такође и пензионери треба да плаћају бар 500 динара месечно, а потребна је и тарифа за краћу вожњу (у Загребу има за пола сата).
 
Poslednja izmena:
Ja mislim da je za našu zemlju i naše standarde i posebno ako poredimo sa drugim gradovima prevoz ovde okej, problem je samo što ne vidim napredovanje već nazadovanje u nekim stvarima, gradska uprava je previše orijentisana ka metrou i bukvalno njime prikriva nemar ka postojećem prevozu
Za dobar prevoz ne treba dobar standard. Dobar prevoz ne podrazumeva uvek najnovija vozila i najnovije tehnologije. Ono što je glavna mana prevoza u Beogradu je nepouzdanost, pa čistoća. To da li je vozilo staro godinu dana, 5 ili 10 godina je nebitno ako je dobro održavanje, ako je vozilo čisto, i ako je putna infrastruktura u dobrom stanju. I sve su to stvari koje se podrazumevaju, bez obzira na standard. Ono što (viši) standard povlači sa sobom jesu neke novine, tipa električni autobusi, napredni sistemi informisanja i praćenja vozila, nove tehnologije u vozilima, inovativna stajališta, itd. Kod nas je sve to nekako izmešano i kontra - imamo nepouzdan prevoz što zbog saobraćaja, što zbog neodržavanja vozila, često prljava vozila, a onda imamo dobre tehnologije za praćenje vozila i naplatu prevoza, wifi i električne autobuse.

Da ponovim, u suštini, taj famozni osećaj da je prevoz dobar ne zavisi od standarda u državi. Taj osećaj se ostvaruje nekim stvarima koje se već podrazumevaju, a to je da se vozila održavaju i čiste, da preduzeće funkcioniše zdravo i da se putnici stavljaju na prvo mesto, a ne nečije fotelje. Sva ta osnova kada se promeni na bolje i preusmeri u dobrom pravcu razvoja, tada ćemo imati dobar prevoz. A to uopšte ne zavisi od standarda.
 
Ja ne'am problem da se uvede tzv. Tranzitna policija. Cak sam na faksu svojevremeno napisao rad na tu temu.

Ali da onda ta Tranzitna policija: 1) bude pravilno zasadjena i 2) da sprovodi zakone ZA SVE.
Znaci kada bahati penzos za volanom 39ke u jednoj ruci drzi cigaretu a u drugoj mobilni telefon - da padne kazna ili suspenzija.
Kada mamlaz u Solarisu na 23ci bokom odvali nekog ili nesto, i nastavi da vozi dalje uprkos apelima putnika, da istog momenta kada dispecer dobije prijavu, bude pozvan da po zavrsetku linije dodje u depo na saslusanje i pregled kamera.
Da kad ne radi klima u vozilu ili mu fali po 8 sedista odnosno kapacitet mu smanjenbez dozvole, da se popije kazna.

A ne ovo ovako, kada treba da Komunalni lelemudi (jedna naizgled super ideja, a u stvari partijska kancercina od sluzbe) da zaustavljaju vozila i pretresaju ih Naci Nemacka stil (bilo po centru ranijih godina, a koliko citam forum, i dalje se radi na prigradskim linijama) to je ok. A kada pojedini vozaci prave prekrsaje, ugrozavaju druge, kada firme pustaju neispravna vozila ili ih ne pustaju uopste, kada autobusima otpadaju tockovi i prozori, kada se ostavljeni na parkingu zalecu u lokale, vrtice, parkove, te cesto povredjuju ljude, a nekad i ubiju (Liaz, 2008)... nikom nista. Pa nece da moze tako. Ne placam ja uslugu da bih postao statistika. Ili da bi me, sto bi rekao narod, Nada Macura strugala sa zida posto me npr Liaz u Zemunu sabije u zid u koji se zaleteo. Neego lepo cim se dobije neka prijava, odmah Tranzitna policija na lice mesta. Bio to putnik bez karte, vozilo bez klime, vozilo bez tocka ili vozac bez mozga. Svima po adekvatna kazna. Bez pardona, bez objasnjavanja, bez izuzetaka.

@makarije
Kao neko ko placa prevoz vec 20 godina, potpuno te razumem. I ja se isto tako osetim, i kada kontrolori prodju poredtih sto namerno kuliraju i kada prodju pored studenata koji se prave da su srednja skola (a ja dalabu placam svoj prevoz jos od 6. osnovne). I imas postovanje od mene sto uprkos svemu tome i dalje placas kartu. Kao sto rekoh, ja i dalje placam samo i samo da ne bih kontrolore dovodio u neprijatne situacije i jer su ispali korektni kad sam tokom sizoidnih destruktivnih Kovid mera i kasapljenja polazaka bojkotovao placanje, pa se posle vratio placanju kad su GSP i DJP prestali da jedu g... Inace ovakav prevoz ne zasluzuje naknadu, a pogotovu ne od onih koji ga DECENIJAMA uredno placaju a dobijaju Sebastijana od usluge.
 
Poslednja izmena:
Mozda je pisalo ranije ali ako neko zna da razjasnim dilemu. Da li trudnice imaju pravo na besplatan prevoz u minibus autobusima odnosno e linijama?
 
Ne bi trebalo da i jedna kategorija putnika ima pravo na besplatne vožnje na E linijama. Verujem da bi to zavisilo samo od dobre volje vozača, ako ne bi imao problem zbog toga.
 
Meni ne pada na pamet da plaćam u ovakvoj državi, da ovde glumim neku poštenjačinu sigurno neću, kad mogu da p******m sistem, to ću i da uradim, al kad moram da platim kao u Novom Sadu, onda ću da platim
 
Lajk posto razumem i taj ugao gledanja. Ja sam isto za jul odlucio da, posto je GSP uveo svima letnji rezim voznje, da im i ja za ovaj mesec uvedem letnji rezim placanja.

Ionako ce mi povratiti tu razliku na jesen kada poskupi prevoz pa cemo da se nadjemo na nuli.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Ja ne znam o kakvim kaznama pričate.
Vozim se tramvajem svaki dan, i gotovo svakodnevno mi ulazi kontrola. Uvek gledam situaciju gde traže nekom kartu, taj neko gleda kroz njih, kao da ne postoje, bukvalno kao da su vazduh, kontrolorke (gotovo uvek su žene) samo odmahnu glavom i nastavljaju sa kontrolom drugima. Eventualno promrljaju nešto kao "Moraćete da napustite vozilo..." ali se ne zadržavaju ni sekund da to provere, a realno ni ne mogu niti žele da se nadgornjavaju, jer - nit mogu da ga fizički izbace, nit imaju pravo da zaustave vozilo.
Onaj što se pravio lud nastavlja da se vozi kao da se ništa nije desilo.

Kaznu pišu samo nekoj poštenjačini koja je stvarno zaboravila kartu ili da validira karticu. Ali taj slučaj nisam videla sigurno par godina.

Onako malo se osetim kao bu**** što odvojim 3k dinara svaki mesec; a realno ne moram, jer vidim da mi se ništa neće desiti.

Sistem je katastrofalno osmišljen. Ja bih sve uvela da se plaća iz gradskog budžeta, kao iznošenje đubreta. Neko izbacuje 3 kante dnevno, neko 1 nedeljno, ali plaćaju isto, po kvadraturi stana. Vozio se ne vozio, dostupnost gradskim prevozom tvoje nekretnine jeste neka stavka za Infostan. Kao što će đubretarski kamion proći mojom ulicom iako nisam izbacila ništa u kontejner, tako nek i gradski autobus prolazi mojom ulicom, iako možda neću ući u njega. Ali platiću (i svi mi), da mi ta usluga bude dostupna.
Sta se desava kada nabedjeni kontrolor zahteva od vas vozaca GSP prevoza da ne krecete dalje dok neko ne napusti vozilo? Po kom zakonu je to dozvoljeno ?
 
Meni ne pada na pamet da plaćam u ovakvoj državi, da ovde glumim neku poštenjačinu sigurno neću, kad mogu da p******m sistem, to ću i da uradim, al kad moram da platim kao u Novom Sadu, onda ću da platim

Al ovde je reč o linijama tipa E2, E6 i E9. Da nema direktne zarade ne bi ni postojale i ne shvatam tvoj komentar. Nije reč o regularnim linijama, koje dotira Grad. Na kraju krajeva, većina ih je zbog neprofitabilnosti ukinuta. Koristim E2 relativno često i vredi tih 200, a do skoro 150 dinara za udoban prevoz do strogog centra. Stalno je i pun vala, u smislu mesta za sedenje, a često se i stoji. A trebalo bi sam napisao u kontekstu da verovatno nema tu povlašćenih kategorija, a ne da li bi, ili ne bi trebalo da ih bude.
 
Mislim da je govorio generalno. Ja svakaoko jesam, to jest nisam obustavio placanje za jul zbog bilo cega sa E-linijama (ne koristim njih, cesto i zaboravim da uopste postoje) nego zbog 20 drugih razloga sa trolejbusima, autobusima i tramvajima.

Takodje cu da priznam da pocinje da mi smeta kako kontrolori iskuliraju sve mladje od 25 godina (znaci ono, kad iz aviona vidis za osobu da odaaaavno vise nije maloletna ali se pravi da jeste) a ja kad sam isao u srednju, itekako su me trkeljisali redovno. Stavise, razlog zasto sa 32 godine placam prevoz vec 20 godina i jeste to sto kad sam isao u osnovnu (prevozom), bio je jedan debeli 'rkadzija od konduktera na trolejbuskim linijama, koji je autisticno insistirao na tome da svako stariji od 7 godina mora da placa kartu. Cak i uprkos svojim kolegama koje su mu govorile da ne mraci i da ostavi nas klince na miru. Pa su mi moji izvadili i uplatili prvu markicu jos sa 12 godina.

A pun je prevoz mnogih mladih koji imaju preko dve banke i jos uvek nisu platili prevoz nijednom u zivotu i niko ih ne dira. Jer su arogantni i nabedjeni. A onda nama koji jedan mesec ne uplatimo (i pokazemo personalizovanu karticu) slede predavanja i besede. I od toga isto postajem umoran sve vise, pogotovu sad sa ovakvim prevozom. 20 godina placas nesto i mislis bice bolje. I zaista, bude bolje u par talasa, ali pre ili kasnije to splasne i opet se sve sroza na veliki haos u kome se osetis kao kaSto. A ponestaje mi strpljenja.

Ako na jesen budu nove redukcije prevoza - a verovatno hoce, jer sve klizi ka majcinoj, pa i prevoz - ponovo obustavljam placanje. Nebitno je koji bi bio razlog redukcija, da li zbog domaceg manjka vozaca i nesposobnosti domacih vlasti ili zbog rata u Ukrajini i globalne krize sa gorivom. Ili pak zbog neke trece, vise sile. Nebitno. Ako opet budu kasapili polaske i linije, i ja kasapim placanje usluge. Dosta mi je da me neko 20 godina pravi budalom i da uvek ja budem veci hriscanin.
 
Poslednja izmena:
Shvatam ja da je možda rekao uopšteno, nego post je pisao kao da je odgovorio na moj, koji je, opet, odgovor na prethodni. Pričalo se o E linijama. No, nema veze.

Razumem ja o čemu i ti govoriš. Prevoz ima svojih nedostataka, pričamo o tome često, pogotovu sad letnjim redom vožnje. Lično mislim da sve što se koristi treba da se plati, ako je predviđeno, odnosno nije besplatno, a da se onda ima i te kakvo pravo na žalbe, sugestije itd. Mnogi prevoz ne plaćaju ne zato što su nezadovoljni, nego jer im se prosto može. Nema sankcija faktički. To se tiče i priče oko načina na koji se kontrolišu putnici u autobusu. Kontrolorima u većini vezane ruke. Lakše im je da prođu mangupe, te od 25 godina posebno, baš kako i ti kažeš. Meni to odavno ide na živce, al shvatam da ni ovi neće da se cimaju mnogo oko njih. Prosto, nemaju ni neku korist od toga, al onda onaj deo što plaća prevoz, tj. imaju kartu u tom trenutku, ispadaju ovce, da ne kostim neki gori izraz.
 
Govorim uopšteno, nisam citirao komentar gde se priča o E linijama koje uvek plaćam jer mora, a i plaćam sa zadovoljstvom jer se vozim kao gospodin u praznom minibusu i to mi naleti nov mercedes, čist, sa klimom i još stignem brzo na mesto koje sam hteo. Do centra grada stigao za vikend za 40 minuta iz Vinče, tako što sam hvatao 313, pa nakon toga odmah uhvatio E6. Da sad Gsp uzme novog Mercedesa i gurne ga na 307, odmah bih platio kartu svaki put sa zadovoljstvom, al pošto voze ove kineske vesićeve kante, ne pada mi napamet, baš zbog te bahatosti vlasti i kupovina takvih smeća od autobusa i gledam da p******m sistem.
 
Sta se desava kada nabedjeni kontrolor zahteva od vas vozaca GSP prevoza da ne krecete dalje dok neko ne napusti vozilo? Po kom zakonu je to dozvoljeno ?
Kažeš mu da to nije dozvoljeno, da ćeš da ga prijaviš, a vozaču kažeš da on to zna i pitaš ga da li je spreman da popije prijavu.

Usput mu kažeš da ne sme da te pipne i da ako mu se ne sviđa neka zove Komunalnu miliciju. Posle 30 sekundi će ga ostali putnici izbaciti iz autobusa.
 
Imam pekaru gde prodajem budjav hleb. Treba da bude sramota prolaznike sto ne kupuju moj budjav hleb. Oni su krivi sto sam ja na gubitku.
 
Vrh