Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Urtadim tako, jer želim da vidim trase linija za vreme maratona. Uđem u informaciju i shvatim da ne postoje informacije za linije koje održavaju Lastra i onaj drugi privatnik što radi 860 linije (nikako da mu zapamtim ime).
Ili recimo tramvajske linije ne saobraćaju preko Mosta na Adi, ja uđem na sajt da vidim informaciju, kad one nema nikakve informacije o izmenama.
 
Urtadim tako, jer želim da vidim trase linija za vreme maratona. Uđem u informaciju i shvatim da ne postoje informacije za linije koje održavaju Lastra i onaj drugi privatnik što radi 860 linije (nikako da mu zapamtim ime).
Ili recimo tramvajske linije ne saobraćaju preko Mosta na Adi, ja uđem na sajt da vidim informaciju, kad one nema nikakve informacije o izmenama.
Strela je drugi prevoznik.
 
Evo kako izgleda uživo.
Čudno je i trebalo bi podići informisanje putnika na mnogo viši nivo, ali hajde, bar neki pomak
6BA51891-9F1E-44BE-B376-0DC61ADAF6F1.jpeg
 
Čak bi mogli da uvedu različite boje podloge na validatorima, plava da bude da linija funkcioniše regularno, a da žutom/narandžastom bojom podloge označavaju linije koje voze izmenjenom trasom, možda čak i crvena boja ukoliko je linija skraćena.
 
Čak bi mogli da uvedu različite boje podloge na validatorima, plava da bude da linija funkcioniše regularno, a da žutom/narandžastom bojom podloge označavaju linije koje voze izmenjenom trasom, možda čak i crvena boja ukoliko je linija skraćena.
CorruptHeartfeltAsiaticmouflon-max-1mb.gif

Ono kad obični ljudi s foruma imaju više smisla za dizajniranje i praktičnost nego oni koji su plaćeni za to (naravno, narodnim parama).
 
Da bi nešto mogao da dizajniraš da to bude "user frendly", preduslov je ili da imaš dodir sa time, ili da imaš osobu koja zna tačno šta treba da se uradi, ali nema znanje na dovoljnom nivou da to sprovede. A inače, ni do ovoga ne bi došlo da nije bilo ankete "Kako doći do Prokopa", gde je upravo ovo istaknuto.

Kad smo već kod ovoga, potrebno je razmisliti i o drukčijem obeležavanju kada je promenjen red vožnje na nekoj liniji ili kada joj je promenjena trasa, u oba slučaja kada su to trajne izmene, ne na nekoliko dana (uzeto kao primer) zbog nekih radova ili neke manifestacije i sl.​
 
Poslednja izmena:
Ja mislim da je sramotno da validator nosi bilo kakvu informacionu funkciju, jer je premali, osim eventualno zone, i da je neophodno svuda ugraditi normalne ekrane na kojima osim stajališta, izmena trasa, vesti itd mogu da se prikazuju i reklame i time kompenzuje novac potreban za ugradnju (u prevodu dati privatniku da ugradi ekrane, ali pod uslovom da moraju da se prikazuju informacije o trasi itd)
 
Ali to bi koštalo. I bio bi haos i sa ugranjom, i sa održavanjem i sa zamenama.

A odličan predlog koji je izneo @Zezeljko se može lako implementirati u postojeće uređaje i ništa ne bi znatno promenio (samo boju pozadine) a opet bi informisao putnike.
 
Ja mislim da je sramotno da validator nosi bilo kakvu informacionu funkciju, jer je premali, osim eventualno zone, i da je neophodno svuda ugraditi normalne ekrane na kojima osim stajališta, izmena trasa, vesti itd mogu da se prikazuju i reklame i time kompenzuje novac potreban za ugradnju (u prevodu dati privatniku da ugradi ekrane, ali pod uslovom da moraju da se prikazuju informacije o trasi itd)
Uvedu QR Kodove kao na slici.
 
Ovo je kao ono sa bojama buseva. Raspada se sve, a ti bojiš autobuse, i još kao "evo nek narod odluči boju". Kao osuđenom na smrtnu kaznu, da ga pitaš iz čega da ga ubiješ.

Zašto ne uraditi nešto oko dužine putovanja, redovnosti autobusa, poštovanju reda polazaka, napraviti dodatne žute trake, klime u autobusima da ne crkavaju ljudi na +40, to da će neko da ide autobusom zato što je plakat zalepljen, neće da se desi. Čekaće kod sava centra autobus pola sata, i onda neće moći da uđe u njega, a i oni srećnici što uđu pa mirišu znoj osmočasovnog radnog vremena, ići će brzinom hoda, i po sat ipo na, i sa posla, u proseku.

Ali lepo zvuči.
 
Da se nadovežem na svoj predlog, evo na brzinu odrađeno u Paintu, ne bih sad mnogo o samom interfejsu validatora, koji i izgleda kao da su radili u Paintu, realno gledano i on bi mogao itekako da se osavremeni. Predloge ću proslediti i Kentkartu i Sekretarijatu za javni prevoz.

Cilj izmena je pre svega, da putnicima odmah bude uočljivo kako linija saobraća (normalno, skraćeno ili izmenjenom trasom):
Screenshot (8).png


Screenshot (7).png
 
@Zezeljko
Da dopunim tvoj predlog, koji uopšte nije loš. Crvena boja je logičnije da bude za neku izmenu trase, skraćeno saobraćanje ili bilo šta što odstupa od redovne trase. Narandžastu boju bih upotrebio za trajnu promenu trase neke linije ili za uspostavljanje novog stajališta na trasi, a uveo bih i ljubičastu ili tamno zelenu boju za promenjen red vožnje.​
 
Zar ne bi bilo bolje, posto autobusi imaju GPS, na validatorima prikazati mapu grada sa trenutnim polozajem vozila, kao i ocrtanom linijom gde ono saobraca. U slucaju odstupanja od trase na mapi oznaciti ulice kojima ce se kretati. Bilo bi dobro obeleziti i stajalista na ovaj nacin. Mislim da je to bolje nego skeniranje QR kodova, jer ono zahteva pristup internetu na telefonu koji ne mora svako da ima
 
Ne mora cela nego samo deo gde je izmenjena trasa.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Varšava. Nije neka slika al vide se žuta stajališta na izmenjeom delu trase.
Takođe, na prednjem spoljnom displeju ispod destinacije piše “izmenjena trasa”.

Ispod je bolja slika takvog displeja. Ima informacija o stajalištima, ulicama, delovima grada, trajanju vožnje, mogućnosti presedanja na trenutnom stajalištu i o tome koja stajališta nisu skroz ili uopšte prilagođena osobama sa invaliditetom
4EEF6AE1-C2AA-4E8B-92B5-91692857C046.jpeg
EC822282-694E-45AB-89B2-8FA8C93F6149.jpeg
 
Poslednja izmena:
Ha, pa naši nisu u stanju da održavaju stajališta u urednom stanju, a kamoli da štampaju nove plakate i zamene na svakoj stanici.

Maksimalni domet je selotejpom zalepljen papir na kome piše obaveštenje sitnim slovima.
 
A i ta obaveštenja kao da nisu ni zalepljena. Jednom prilikom je zbog radova u Ljutice Bogdana prevoz išao Dr Milutina Ivkovića, a narod uredno stajao na stanici i pitao se zašto isti ne skreće nego produžava pravo. Kada sam objasnio ljudima šta je u pitanju, i da im piše na papiru okačenom u visini očiju, na samoj nadstrešnici, neki su počeli da se čude otkud to tu, da ga uopšte nisu ni videli.
 
Ne znam za vas ali bukvalno sam dosao do tacke gde prevoz jos uvek placam samo i samo iz postovanja prema kontrolorima.
 
Bilo bi idealno napraviti istraživanje gde odlaze te pare, kako se troše. Da znam da će tih 10.000 dinara plaćene kazne ili hiljadu i nešto studentske mesečne zaista da ode u platu vozača, održavanje i razvijanje sistema, ne bi mi bilo žao da plaćam prevoz i da je skuplje. Ovako mi bude muka da odem na trafiku, izdvojim para od privatnih časova da bih sedeo u krtniji ceo mesec.
 
Vrh