Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Је л' ово неко испробавање новог система? Или нешто друго?
Иначе, 72 је стварно ужасна линија за одлазак на аеродром. А1 је незгодна за преседање до одређених делова града. Ја највише волим 860И и 860МВ, стају код робног терминала. Иду нешто ређе од 72, али брзо стигну ауто-путем и лако се преседа код Сава центра. Незгодно је унети већи кофер кад наиђе високоподни соло, али нископодни зглоб је пун погодак.
Jedino što je valjalo, bio je Jatov autobus.
 
 
Нисам знао да су основали то ЈКП. Баш глупо.
 
Da se vratimo na 72. Po kom osnovu vozač otvara samo prednja vrata na početnim stanicama? Po kom osnovu vozač pregleda karte putnicima? Da li ima u nekim pravilnicima izuzetak za ovu liniju ili je ovo neko bahaćenje vozača da uzme što više para. Kako je već neko spomenuo, samo odabrani vozači idu na liniju 72 zbog broja prodatih karata i njihove provizije.
 
I u Novom Sadu (pošto postoji to poređenje da se tamo ulazi samo na prednja) nije to baš sasvim ispoštovano.

Poštuje se na početnim stajalištima i ponekad ako je manji broj putnika i niko ne izlazi iz vozila, vozač će otvoriti samo prednja vrata za ulazak... Čim je frekventnije vozač otvara sva vrata i svako ulazi gde stigne...

Jedino što tamo vozači naplaćuju kartu na ulazu i ljudi moraju da kupe kartu ako nemaju mesečnu da prislone uređaju, ulazak na prednja znači kupovina ili očitavanje karte, ali ako uđeš na 2. i 3. vrata onda vozač naravno ne može da iskontroliše...

Ne može i ne treba u velikom gradu kao što je BG vozač da bude i prodavac karata i kontrolor. Njegov posao je da vozi, a ne da mu vraćanje kusura odvlači pažnju i vreme sa saobraćaja i da mu poštovanje reda vožnje zavisi od toga.

Tako da prodaja karata značajno usporava vožnju u NS. I sistem im je iako neperfektan i za NS, potpuno neupotrebljiv na Beograd. Oni se zbog veličine grada i konfiguracije terena oslanjaju na bicikl i pešačenje kao dobru alternativu javnom prevozu. Što u BG ne može da bude zamena i alternativa za mnoge ljude i mnoge relacije. U NS busevi idu ređe pa se često iznerviram i krenem peške ili odmah krenem peške ni ne čekam i relativno brzo stignem gde treba...
 
Tamo i ko ne uđe na prednja vrata neće rizikovati da ga uhvati kontrola koja te opkoli u autobusu i ne pusta dok ne naplati kaznu ili ne dođu komunalci, jedna od taktika im je da na poslednjoj stanici kod izlaza stanu između prvih i srednjih vrata da niko ne može da prođe, a vozač ne otvara srednja vrata i onda redom pregledaju svima karte
 
Treba uvek imati u vidu da kontrolori ne smeju da te zadrže. Znači i da kreneš silom (na njihovu silu da te zadrže) da izlaziš iz vozila u pravu si ti a ne oni.

Ali najbolje je da nema sile, samo ljubazno napustiš vozilo. U najvećem broju slučajeva moje iskustvo sa njima je takvo, a samo par puta je bilo da me kao zagrade nešto ali sam rešio i te situacije 😊
 
Да валидира прво своје менталне способности тај ко ово покушава да уведе...

People are stupid.jpg

(Односи се на наше СМАРТ градске очухе, тренутну ГаУправу и бившу ВеУправу)
 
Validatori su počeli još u decembru da pomeraju u određenom broju vozila na osnovu dopisa Sekretarija za javni prevoz. Sada su izgleda i utvrdili datum primene ulaska. Žao mi je vozača jer će bes putnika biti na njima dok krivci za ove odluke sede u udobnim kancelarijama.

 
Ovakvim rešenjem se ne dobija poboljšanje naplate. Kako će vozač iskontrolisati da li je neko ušao na zadnja bez karte?
Umesto da se radi na sistemskom rešenju, snižavanje cena karte, povećanja broja prodajnih mesta (kartomati), asistencija kontrolorima od strane komunalne i obične policije,...
Ovaj pokušaj je čak i besmisleniji od prethodnih, i zna se da neće uspeti nikad. Skontaće i sami posle par dana da je prevoz usporen, kvalitet usluge lošiji, a gužva po vozilima veća.
 
Zaista misliš da ljudi ne plaćaju kartu zbog cene?

Ja se sećam vremena kad je karta bila 40 din, a niko je nije kupovao.
 
@Пантограф
Pokazaće mu to drugi ljudi koji su takođe zreli za proveru ili već imaju papire o proveri.

@Corradi
Uvek je bilo i biće ljudi koji neće da plaćaju kartu iz samo njima znanih razloga. Jednom prilikom sam čuo jednu zdravstvenu radnicu da priča nekome preko telefona kako se kontrola usuđuje da joj naplaćuje kartu, njoj koja živi u Pančevu. A uzgred radi u Beogradu.
 
Nije problem što ih ima, nego što su apsolutna većina i što ne postoji pritisak onih koji uredno plaćaju kratu da se taj problem reši.
 
Zaista misliš da ljudi ne plaćaju kartu zbog cene?

Ja se sećam vremena kad je karta bila 40 din, a niko je nije kupovao.
Ne samo zbog toga, smanjenje cene treba sa bude dodatna mera kako bi se stimulisalo plaćanje karte.
Poenta je smanjiti procenat švercera na onaj broj koliki je kapacitet kontrolora da obrade većinu slučajeva i to je glavni cilj. To se postiže smanjenjem karte, marketingom, boljom uslugom i voleli to ili ne, zastrašivanjem preko medija
 
Ako sve ovo propadne, prevoz u BG proglasiti besplstnim i uvesti veći porez
 
Ne samo zbog toga, smanjenje cene treba sa bude dodatna mera kako bi se stimulisalo plaćanje karte.
Poenta je smanjiti procenat švercera na onaj broj koliki je kapacitet kontrolora da obrade većinu slučajeva i to je glavni cilj. To se postiže smanjenjem karte, marketingom, boljom uslugom i voleli to ili ne, zastrašivanjem preko medija
Ne, to se postiže pritiskom okoline.

Ja kad vidim da ću da zakasnim na posao zbog nekog švercera, lično ću da ga izbacim iz autobusa.
 
Ne, to se postiže pritiskom okoline.

Ja kad vidim da ću da zakasnim na posao zbog nekog švercera, lično ću da ga izbacim iz autobusa.
Problem je što ti činiš 5% populacije, a sa tim se ne može ništa. Da je 95% priča bi bila drugačija

Uostalom, svi koji kasne na posao zbog švercera će u većini slučajeva podržati švercera i napasti kontrolora.
 
Vrh