Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

^^^@2:41 ako je rekla.

Narod je odavno skontao da je preduslov promena uslova eksploatacije uslovljena dugoročnim planiranjem, što je upravo u ovom momentu praktično neizvodljivo (inflacija,, pretrpani pogoni i manjak vozača). Videla žaba da se konji potkivaju...
 
 
Jedva čekam da na stajalištima: Ušće, Sajam, Kneza Miloša, Mostar (dole), Bulevar Oslobođenja prekoputa Hrama, Autokomanda (Južni Bulevar), Despota Stefana kod Murije, vrh Višnjičke, Vukov Spomenik, Kružni tok NBG, Sava Centar, Požeška... vidim u praksi taj režim ulaska na prednja vrata i desetominutnog otkucavanja i putešestvija od prvih vrata ka sredini autobusa. Posebno će biti interesantno gledati to u slučajevima kada neko u ruci nosi bilo šta zapremine veće od kese iz Maksija. Pošto su gužve tolike da vrata pucaju, a svaki kubni decimetar postaje luksuz, jer nema gde ni ruka da stane, a kamoli kesa ili ranac.

Jedva čekam da im vidim još jedan neuspeli pokušaj ''sivonja'' metode da reše nešto što nisu uspeli da reše ni prethodna tri puta.

I da, slažem se sa svim prethodnim komentarima ali @astrodule je lepo sročio i podsetio - javni prevoz u Beogradu kroje ljudi koji ga ni ne koriste, a u materiju i još bitnije - dnevnu problematiku se razumeju ko Marica u... Ili prosto - ko Vesić u autobuse...
 
Ово личи на лупетање:
Како "Новости" незванично сазнају, план градске управе је да од јануара у сваком престоничком аутобусу, тролејбусу и трамвају буде контролор који ће се возити целом трасом те линије и проверавати да ли су путници купили и очитали карте, како би искоренили "шверцовање" .

То је једна од првих мера која би требало да утиче на повећање продаје карата, јер градски превоз користи око 800.000 људи, а месечно се прода 120.000 маркица. Контролори у јавном превозу засад само обавештавају суграђане да ће ускоро можда на снагу ступити нови режим, који ће подразумевати и улазак у возило на врата поред возача.
Значи, и кондуктер, и улазак на предња врата? Како да не, све ће да буде: платићете 3.000 људи додатно, и то ће да се исплати. И још ће да се улази на предња...

А овде се крије простор за повећање или прихода, или квалитета превоза:
Најстарији за годишњу вожњу београдским улицама плаћају 407 динара, а таквих је 243.000 у Београду.
Нека плаћају 400 динара месечно.
Или ако се жели квалитет, нека не плаћају ништа, али ван шпицева.
 
Samo da podvučem - ja jesam za ovu meru, ali kada bude bilo barem 50% više autobusa.
To nije dovoljno, moraju i sama stajalista da se dovedu u red. Nisu problematicna samo stajalista koja sam malopre naveo. Ona su problematicna i zbog guzvi, i zbog rasporeda i zbog presedanja. Na sve njih, ima jos desetine stajalista sirom grada na kojima sada, u ovim uslovima, nema velikih guzvi. Ali kada bi se sutra uveli redovi ispred prednjih vrata, ljudi bi se sudarali i gurali. Primer toga je stajaliste Stratimiroviceva ispred suda u Ustanickoj, koje je zatvoreno sa tri strane. I kada izadjes iz autobusa i refleksno krenes ka trotoaru, "udaras" na stakleni zid i shvatas da moras da ides okolo. I ljudi se tamo u toku spiceva redovno sudaraju i mimoilaze.

Ima jos mnogo, mnogo drugih lose projektovanih stajalista po gradu na kojima takodje redovi nikada ne bi funkcionisali, iz brojnih razloga (imaju rupe, ili saksije, ili stepenike, ili su zagradjena, ili nabijen kiosk, itd, itd...)

A na stranu sve to, recimo i da su sva stajalista u Beogradu idealna. Ja bih opet bio protiv te prakse ulaska samo na prednja vrata. Zato sto bez obzira koliko stajalista bila idealna (a nece nikad biti), besmisleno je traziti od nekoga ko je sad u 31 i hoce prekoputa Hrama da predje u 48 ispred njega, da se maltretira da izlazi na srednja vrata 31, pa da se probija kroz mase ljudi do prednjih vrata 48 ispred. Jednostavno, kretanja i tokovi ljudi u Beogradu su u tim situacijama haoticna i stresna. Ocekivati u tim situacijama da ljudi prave neke uredne tokove, redove i pozicije, je prosto nerealno. To kazem kao neko ko je em preko 30 godina u prevozu, em sam par puta isao i da brojim i popisujem sve i svasta, i to jos u doba dok Beograd nije pucao po savovima, a sad je triput gore. Odgovorno tvrdim da je to neizvodljivo. Ma koliko vozila imao, cak i 2000 vozila i cak i da su sva stajalista idealna. Dzaba, zato sto ima strasno mnogo presedanja, mnogo grabljenja, mnogo guranja i mnogo zurenja. Nemoguce je upravljati tim stvarima.

A i opet ostaje problem samog kretanja unutar vozila, sto je tek nauka za sebe, jer ljudi cesto sa sobom nose sve i svasta. A i zabole ih da, posto se sklone od vrata (<- ako su normalni), da marsiraju kroz salon radi bilo koga. Mene prvog, pogotovu kad se vracam kuci umoran ili je u autobusu sauna (sto je redovno od aprila do oktobra). Ako imam gde, ako imam lufta, sklonicu se sa vrata i negde van prolaza da ne smetam i to je to od mene. Apsolutno mi ne pada na pamet da izvodim akrobacije kroz 10 metara vozila od 1. do 2. i 3. vrata samo zato sto je neko iz DJP to video negde u nekom Nemackom Paracinu pa pomislio kako bi to isto moglo da se primeni i na srpsku prestonicu i dom 1/3 cele srpske populacije...
 
Poslednja izmena:
У Прагу месечна карта за градски превоз укључујући и метро који иде на 3 минута или колико већ је 18 евра,
међутим ако купиш годишњу карту платиш за 9 месеци и 3 месеца добијеш гратис
то испадне неких 162 евра или
13,5 евра месечно,
док је код нас месечна карта за овај распали превоз 27,7 евра и још кажу да мора да поскупи.
 
samo što u Nemačkoj ne mora da bude Paraćin nego može da bude i Berlin koji je veći od Beograda, ali je mašina što se tiče prevoza
džabe Beogradu i "prestonica" i "1/3 populacije" kada mu je organizacija gradskog prevoza na jadnom nivou i ne postoji metro, zato je i nezamisliva ta disciplina na stajalištima

ali po ko zna koji put ovde neko želi da primeni neka pravila na nečemu u šta nije ulagao ni trunku truda da dovede na savremen nivo
 
Poslednja izmena:
Ma samo ih naterati da mesec dana koriste javni prevoz. Samo to i ili će prevoz postati bolji ili će prestati da lupetaju.

Samo da podvučem - ja jesam za ovu meru, ali kada bude bilo barem 50% više autobusa.
Број аутобуса не може да расте у недоглед. Зашто? Зато што инфраструктура то не дозвољава. Не знам да ли сте приметили, али на појединим аутобуским стајалиштима настаје застој. Свако стајалиште је предвиђено да прими по два аутобуса истовремено и то зглобна, која могу истовремено да врше манипулацију путника. Када се појави трећи или четврти, настаје застој, односно губитак времена, пошто аутобус стоји у месту, а не врши манипулацију путника. Када дође до те тачке, онда број аутобуса престаје да буде учинковит, односно, не вреди уводити више возила на датој линији, јер не могу несметано да се крећу. Стоје у месту и где нема застоја на коловозу, већ га они стварају на стајалиштима.

Ова мера може да се примењује у градовима или мањим насељеним местима, где аутобус никада није попуњен и где нема оволико полазака, као и где су растојања између стајалишта већа. Као што сам већ напоменуо, ово више не може да функционише ни у НС у току највећег протока путника или возила, а камоли у Београду ујутру од 06:30 до 08:30 или послеподне од 15:00 до 17:00.
 
У Прагу месечна карта за градски превоз укључујући и метро који иде на 3 минута или колико већ је 18 евра,
међутим ако купиш годишњу карту платиш за 9 месеци и 3 месеца добијеш гратис
то испадне неких 162 евра или
13,5 евра месечно,
док је код нас месечна карта за овај распали превоз 27,7 евра и још кажу да мора да поскупи.
Требало би и и Бг увести могућност куповине годишње карте уа све категорије путника
 
Требало би и и Бг увести могућност куповине годишње карте уа све категорије путника

Мада би тешко то ишло, по садашњим ценама годишња за запослене је негде око 325 евра не рачунајући евентуални попуст,
а просечна примања корисника ГСП-а су отприлике вероватно као медијална плата која је неких 55-60.000,
тако да би то био превели издатак одједном, бар на психолошком плану, а овако мало, по мало сваки месец, па људи лакше поднесу то, да кажем тако.
 
А овде се крије простор за повећање или прихода, или квалитета превоза:

Нека плаћају 400 динара месечно.
Или ако се жели квалитет, нека не плаћају ништа, али ван шпицева.

Pritom većina tih penzosa maksimalno zloupotrebljava praktično gratis prevoz, ujutru pola buseva zauzmu penzosi i prave dodatne gužve za ljude koji stvarno imaju prave obaveze (posao, škola) jer svi kao zombiji krenu u špicu u prodavnicu, pijacu, distribuciju, banku ili čisto da ubiju vreme, kao da ništa od navedenog ne radi ostatak dana. Možda je to i generalizacija ali važi za veliki deo penzosa i njihovih navika koje sam primetio.
 
Pritom većina tih penzosa maksimalno zloupotrebljava praktično gratis prevoz, ujutru pola buseva zauzmu penzosi i prave dodatne gužve za ljude koji stvarno imaju prave obaveze (posao, škola) jer svi kao zombiji krenu u špicu u prodavnicu, pijacu, distribuciju, banku ili čisto da ubiju vreme, kao da ništa od navedenog ne radi ostatak dana. Možda je to i generalizacija ali važi za veliki deo penzosa i njihovih navika koje sam primetio.
Negde sam čuo ili pročitao da u pojedinim (mislim severnoevropskim) gradovima u kojima se penzioneri takođe takoreći voze besplatno postoji izuzetak od neplaćanja karte u vršnim periodima, upravo iz razloga koji si naveo. Ukoliko neko mora ili želi da koristi JP u tim periodima, može, ali mora da plati kao i svi ostali. Nije loše rešenje.
 
Дакле, решење за проблем непостојања метроа, лоше организованих линија ГСП-а, недостатак возача и возила, као и боље градске железнице, јесте да се пензионерима забрани или наплати више улазак у возило јавног превоза у вршном сату?
 
Pa vodeći se alternativnom logikom možemo reći i kako penzioneri rasterećenu 52 od Banovog brda u kontra smeru ne opterećuju, ali da je u smeru jutarnjeg špica itekako opterete đaci (s torbetinama) i deo zaposlenih koji se vozikaju i pored tehnologije koja danas omogućava 24-časovnu komunikaciju od kuće.

Te "prave" obaveze se dakle mogu obaviti i na savremen, "zeleniji" način. Ko misli da penzionerima ne bi lakše palo čekanje kod kuće na besplatnu dronsku dostavu preko cenoteke nego cenjkanje na pijaci u velikoj je zabludi. Ljudi su primorani na štednju jer nemalom broju pozamašna suma od ionakve crkavice ode na lekove i suplemente bez recepta (sami lekari im nameću te uvozne, navodno bolje zamene za naše). To nije životni stil, to je preživljavanje, a komuting to škole i posla je društveno podstaknut životni stil s katastrofalnim posledicama po životnu sredinu (prevoz ili privatni automobil, više zagadi od lap topa).

Osim toga, sistem naplate nam je u osnovi nepravedan ako uzmemo u obzir razlike između kupovne moći među zaposlenim i penzionerima. Nije isto nekome na minimalcu s troje dece i nezaposlenim bračnim partnerom, inflenseru koji basnoslovno troši na sve nebitno, imućnom preduzetniku ili uhlebu, i nije isto ni mlađim, zdravijim penzionerima s većom penzijom u odnosu na one koji potroše pola na lekove. Jasno je da bi pravedna tarifa bila individualizovana od slučaja do slučaja. Penzioneri su takoreći najviše rasterećeni, i to oni najmućniji, dok su zaposleni sa manjim primanjima, odnosno penzioneri sa malim raspoloživim ostatkom penzije najugroženiji.
 
@overdrive
Poenta je da se malo smanje gužve, pa čak i da imamo svega u dovoljnom broju. Penzioneri ne moraju baš masovno koristi prevoz u špicu. Kad se mora ok, al ne bi trebalo da imaju tu naviku. Dan nije baš toliko kratak, da ne mogu da izbegnu vreme kad ljudi u većini koriste prevoz za odlazak i povratak sa posla.
 
Види овако. Да мојој мајци неко забрани да уђе у аутобус, ја бих га лично демолирао. Значи, након толико година рада, залагања и свега, да дође неко неспособно и корумпирано говно, које већ 100 година лаже да ће направити метро и сад измисли да људи не могу у аутобус јер су стари, демолирао бих га на кеца.

100 година лажу људе како ће да направе подземну железницу, 100 година постоји "замисао", али никао и реализација. Зашто? Милијарде, стручне групе, тимови, партнери, неке архитекте... И онда је на крају решење да пензионери не могу у аутобус.

Ево пример: пензионер добије заказано код лекара, добије да иде негде где мора да иде, а то се поклопи са вршним сатом и онда неко каже "ви не можете у возило јавног превоза".
 
Ko će da joj zabrani? Plati kartu ko i svi, i može da se vozi od 7 do 9 i od 16 do 18. Ono malo 'ostatka' dana može džabe. To je poklon, a ne bilo kakva uskraćenost.

Ako je do 90 dinara kad ide lekaru - e, kad mi se pravite Etiopljani, što vas volim - onda baš i nek mu se to refundira preko Fonda PIO.
 
Upravo, niko ništa ne brani, niti može sa brani. Ne znam čemu drama. Lepo napisah kad se mora ok, al to nije svaki dan. Reč je samo o destimulaciji da se javni prevoz koristi u špicu od strane onih, koji realno nemaju potrebu za tim. Pa valjda je i penzionerima lakše da idu u vreme kad su gužve manje. A što kažeš za lekara, neka im PIO fond refundira tu jednu kartu, ako je to toliki problem. To ne bi bila naša izmišljotina na kraju krajeva. Odavno su moji iz Nemačke pričali o postojanju te prakse.
 
То је она прича "све што је старије од 60, не треба да живи", а када дођу у те године... Ћуте.
 
Da, da... Tanak sam tu od pre neku godinu, mojne da provociraš. Ne dao Bog da treba 30.000 za magnetnu rezonancu, 24.000 za punkciju koju u urgentnom neće da urade, ili 10 puta više od toga za 'bolju hemioterapiju', pa da vidim da li ćeš da 'demoliraš' Ministarstvo zdravlja, ili Predsedništvo Srbije, kao što pretiš za ove trivijalnosti.

Svi ste mi junaci pred kontrolorkama iz Bus plusa za 90 dinara.

Bem mu više 90 dinara!
 
Vrh