Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Каже градоначелник у једном од најновијих тв гостовања да се улазак на предња врата неће покушавати применити док се не обезбеди иоле нормална проточност људи унутар аутобуса, а и да он лично као најбољу варијанту сматра не да се улази само на предња врата већ да се улази на предња и задња а да се излази на средња.
Pre donošenja pravilnika o ulasku i izlasku iz vozila, naplati karata, ukidanju linija, čistoći i ispravnosti.... treba uvesti propis da gradonačelnik, članovi gradskog veća, direktori gradske uprave i odbornici skupštine grada moraju da u radno vreme koriste JGP a ne službena vozila.
 
@relja

A ne bi bilo na odmet da se obrati pažnja na uticaj rešenja ulazišta na protok putnika. Recimo da broj ulaznih i izlaznih vrata treba da bude veći ili jednak broju ulaznih. U NS se solo sa ulazom na prednja a izlazom na sva ostala lako praznili a sporo punili, međutim u slučaju izlaska na srednja a ulaska na prva i treća sporije bi se i punili i praznili iz prostog razloga što bi na prvim i trećim stvarali kolone između točkova dok se ne oslobodi centralni deo vozila. To može povećati zadržavanje na stajalištima sa većim obimom izlaska u odnosu na ulaz (recimo 46 na Mostaru u smeru ka Galeriji).

Na primer na slabijim linijama bi i druga klizna vrata sa prostorom ispred sa desne strane rešila problem, ali na opterećenim kroz sokake (25, 26) pomogla bi samo varijanta sa četvora vrata. U svakom slučaju pošto zglobni već imaju četvora vrata logično je da se oni što više nabavljaju radi pokrivanja trasa bez tehničkih ograničenja njihovog korišćenja. I mirna Bačka Šapiću.
 
Ako ste videli po dva validatora na prednjim i zadnjim vratima a da su oni sa srednjih vrata sklonjeni sada znate zašto

 
Javite to gradonačelniku dr Šapiću. Inače su odlučili i na zadnja vrata da se ulazi jer su shvatili da većina autobusa i trola otvara samo jedno krilo prednjih vrata. Nije jasno da li će na zadnjim vratima vratiti kontrolore kao 90tih pošto će na prednjim kontrolisati nesrećni vozači koje još nisu samo zadužili da budu i čistači vozila na terminusima između polazaka.
 
А како мајке са колицима да уђу, на предња врата па се онда провуку до места које је предвиђено за колица и налази се на средњим вратима?
 
Jedva čekam da vidim koliko će im dugo potrajati ova genijalna ideja... Cenim tri meseca maksimalno.

Pajseri verovatno nisu razmišljali o IK112LE, i njegovim trećim vratima, baš će neko da ulazi na ona minijaturna vrata i spušta se do srednjih da bi izašao.

Šapić je za ovih nekoliko meseci zaista pokazao briljantan um... Vesara je za Šapića Branko Pešić.
 
Jedva čekam da vidim koliko će im dugo potrajati ova genijalna ideja... Cenim tri meseca maksimalno.

Pajseri verovatno nisu razmišljali o IK112LE, i njegovim trećim vratima, baš će neko da ulazi na ona minijaturna vrata i spušta se do srednjih da bi izašao.

Šapić je za ovih nekoliko meseci zaista pokazao briljantan um... Vesara je za Šapića Branko Pešić.
U IK 112le se svakako spuštamo dole jer u 90% njih ne rade treća vrata, a i shvatili su da je izlazak na poslednja vrata idiotizam, naročito u zglobnom vozilima gde je skoro jedan dečak nastradao zato što vozač nije mogao da ga vidi.
 
Kao što rekoh već sto puta, "ideje" daju ljudi koji nisu ušli u autobus od kada su na funkciji. Pa da li iko misli da će neko od njih svoju trudnu ženu da pusti da se vozi busom, ili da sa malim detetom uđe u isti?
Постоје људи који никада нису ушли у аутобус...
 
А како мајке са колицима да уђу, на предња врата па се онда провуку до места које је предвиђено за колица и налази се на средњим вратима?
Pa malo teže nego invalidi u Britaniji i Australiji. Tamo su dvokrilna prednja obavezna radi blizine ručne platforme vozaču (ljudi ne žele ni jednu liniju na pola sata da poremete, za razliku od nas gde jedan invalid napravi haos na gomili linija preko Zelenjaka zbog provlačenja vozača do drugih vrata), suprotno kontinentalnoj Evropi gde gradski niskopodni i prigradski low entry imaju automatsku platformu na drugim, ili od nas gde prigradski visokopodni imaju druga široka radi bržeg izlaska odnosno oslobađanja prolaza između sedišta za ulaz.

Rekao bih da će promena pristupa biti samo jedan veliki eksperiment koji verujem da neće dati zadovoljavajuće rezultate imajući u vidu udeo solo vozila sa neparnim brojem ulazišta u voznom parku.

Posmatrajući samo linije 55 i 56 na donjem stajalištu Mostar u smeru ka Sajmu nije teško zaključiti da se zglobni autobusi kraće zadržavaju i pored prosečno 5 putnika više po ulazištu (deljenjem deklarisanog kapaciteta sa brojem ulazišta). To je posledica veće koncentracije putnika u srednjem delu vozila koja imaju različit broj primarnih vrata (solo jedna, zglob dvoja). Naime, i solo i zglob imaju zauzetost prvih i zadnjih vrata od 15, odnosno 25 putnika (40 skupa) dok ostatak otpada na ostala dostupna vrata - u slučaju solo najviše 65 na druga, odnosno 60 za pojedinačno druga i treća kod zgloba tako da kada iz 56 (sa manjim i maksimalnim opterećenjem drugih i trećih vrata) izađe 40 a uđe 120 putnika on se kraće zadrži od solo na 55 iz kojeg izlazi 65 i neuspešno pokušava da uđe još 75, uz pokušavanje ulaska još po 5-10 na prva i treća. Imajući u vidu navedeno, zglob bi se teoretski iovako zadržao nešto kraće, a u slučaju ulaska na prva i četvrta razlika bi u odnosu na solo bila još i veća.

Na osnovu toga može se zaključiti bi da teoretski neophodno smanjenje opterećenja solo autobusa nije praktično izvodljivo usled krize sa vozačima i velikim operativnim rashodima, što ukazuje na potrebu povećanja udela zglobnog voznog parka.
 
Meni je prosto fascinantno, pa i tragikomicno da se toliko godina insistira na tom imbecilnom ulasku na odredjena vrata, po svaku cenu. Cak i kad se vec pokazalo kao idiotizam na delu. Od milion sitnih stvari koje bi promenile gradski prevoz na bolje, oni se uhvatise ove gluposti kao pijan plota. Ja razumem da niko od donosilaca odluka nije seo u gradski prevoz, ali covek bi pomislio da bi bar odustali od te price.
 
То не може више да функционише ни у Новом Саду, а камоли у Београду. Чак су и тамо аутобуси пуни. Део путника покушава да уђе на предња врата и покаже карту возачу и то иде донекле. После тога сви улазе тамо где има места и где може. Осим тога, то показивање карте знатно успорава манипулацију путника и аутобус се дуго задржава на стајалиштима.
 
Nek dođe pametni Šapić i sns garnitura jednom u jutarnji špic da vidimo kako misle da to funkcioniše, linija gde se moliš Bogu da izađeš na bilo koja vrata jer je guvža nenormalna i svaki deo busa je krcat do vrata
 
^^^Ako ako, nek se sete zaboravni. Ni ulaz na zadnja nije Šapićeva novotarija. Više je to dokazivanje mogućnosti promena, moći, nametanja (da ne kažem siljenja) discipline koju ovaj narod ni ne poseduje. Kao i oni pre njih, ne razmišljaju out of the box već u 5 do 12 pokušaju da primene nešto što su i najkonzervativniji ostavili za sobom, posle duge prakse u potpuno drugačijim uslovima. Što pre shvate da Beograd 2022. nije Koimbra 1962. to bolje. Nije bitno ko prvi shvati, narod ili vlast, prestaće se sa glupostima milom ili silom. Ovo je nepodnošljivo stvarno. Ako ne umeju da organizuju prevoz, nek ga ukinu a narod će se sam raseliti. Ima toliko opustošenih sela.
 
Vrh