Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Jutros sam merio vreme koliko treba mesečnoj kartici kupljenoj na internetu da se učita na validatoru, s obzirom da je prvi u mesecu. Trebalo joj je tačno 29 sekundi. Ovo isto važi za kartice koje firme uplaćuju zaposlenima, čak i piše negde na sajtu direkcije da se duže drže prislonjene. Samo ovo bi napravilo haos ako se odluče na ulazak na samo određena vrata bez da se nešto promeni.
 
To jeste loša strana našeg sistema elektronskog plaćanja. Užasno sporo prvo validiranje. Posle ne treba doduše, al bude brže. Nekad prođe i po par dana dok se ne nakanim da je čekiram. Na kraju uradi to ponekad kontrola umesto mene. Ne znam što ne reše to godinama.
 
Jutros sam merio vreme koliko treba mesečnoj kartici kupljenoj na internetu da se učita na validatoru, s obzirom da je prvi u mesecu. Trebalo joj je tačno 29 sekundi. Ovo isto važi za kartice koje firme uplaćuju zaposlenima, čak i piše negde na sajtu direkcije da se duže drže prislonjene. Samo ovo bi napravilo haos ako se odluče na ulazak na samo određena vrata bez da se nešto promeni.
Meni je to islo mnogo brze, svega par sekundi duze nego da je dopuna kupljena na kiosku. Jedino sto sam primetio jeste da nije moguce odmah ocitati kartu nakon dopune preko interneta, vec je potrebno da prodje barem sat-dva.
 
Svaka čast ovom čoveku na rečima. Dal zaista koristi javni prevoz ili ne, nije ni bitno kad poznaje realnu sliku istog. Ono što mi bode oči na ovom snimku jeste cinični osmeh onih persona iza njega koje se keze kao da su došle na nastup komičara, a ne da su na mestu na kome se donose važne odluke za Grad i državu. Baš su onako ogavni, hvata me neka mučnina dok ih gledam, valjda jer sam svestan da jedini prevoz sa kojim su upoznati su službeni automobili, a pitaju se za sve o gradskom prevozu.
 
Pa te važne odluke koje donose su odluke koje se tiču njihovog boljitka. Da bi se nešto zaista promenilo, mora da se dela na terenu, a ne da se sedi u toplini doma svoga i da se kritikuje, te da se to smatra građanskom dužnošću. Ne vezano dal je gradski prevoz u pitanju ili nešto drugo.​
 
Svaka čast ovom čoveku na rečima. Dal zaista koristi javni prevoz ili ne, nije ni bitno kad poznaje realnu sliku istog. Ono što mi bode oči na ovom snimku jeste cinični osmeh onih persona iza njega koje se keze kao da su došle na nastup komičara, a ne da su na mestu na kome se donose važne odluke za Grad i državu. Baš su onako ogavni, hvata me neka mučnina dok ih gledam, valjda jer sam svestan da jedini prevoz sa kojim su upoznati su službeni automobili, a pitaju se za sve o gradskom prevozu.
Žalosno je što se neko podsmeva pomenu autobusa koji nisu stari 30 nego 10-15 godina (čast izuzecima od 20 god), ali izgledaju kao da im je 50 upravo zbog odluka koje su isti i doneli (nemali broj prerano otpisanih zamenila gomila falične fensi gvožđurije). To su vozila koja nisu propala za vreme Đilasa jer je i šačica starija od 10 godina bila u nekom, u odnosu na ovo moglo bi se reći pristojnom stanju pre nego što su mokeri iza njega seli u stolicu.

I mene je to potreslo jer je topraktično ruganje razumu građana, uključujući i one koji su za njih glasali. Sramotno na šta smo spali. Kad bi stajali na malim prstima samo pola sata ne bi im palo na pamet da se podsmevaju ni kad ponovo sednu u službeni automobil, a kamoli na sednici.
 
Био сам у Барселони ових дана и користио превоз 5 дана, од тода 4 дана аутобус, па да поделим искуство око улаза на прва врата.
Карта је 2.40е појединачна, али месечна је до лета 20е, а нека породична од 8 путовања је 10е.
Тамо валидатори постоје само на првим и средњим вратима, па сви улазе тамо и валидирају карту, али већински на прва
Е сад, толико је мирна вожња да могу и током вожње да се дошетам до задњед дела аутобуса без да се држим за шипке, пролаз у првој половини аутобуса је да се 2 особе комотно мимоиђу, а оно што је мени било невероватно је да се возачи према путницима односе као у неком филму за децу, јаве се они нама, а и путници њима, када сам био у реду са неколико странаца који су сви питали како да валидирају карту сваком понаособ је објаснио како то да ураде, није нас само отерао, баш, баш нереално искуство за неког ко је стално у Београду.
 
Mene je fasciniralo to da kada sam bio u Minhenu, Pragu, Segedinu itd ,da tamo prevoz radi 24h i da važi ista karta koja je kupljena za dnevni prevoz. Dakle tamo sve linije funkcionišu 24h, uključujući i tramvaj, trolejbus i autobus. Kod nas imamo par linija noćnog prevoza u kome je karta 150 dinara, dakle ne važi dnevna ili mesečna karta, plus ide na sat vremena. Većina naselja nema noćnu liniju, ili je nekoliko kilometara udaljena od mesta stanovanja. Ako krenu da rešavaju naplatu karata, trebalo bi bar mesečna karta da važi i u noćnom prevozu, kao i da se mreža linija proširi, ili da polasci budu na 30 minuta. Ali će očigledno proći decenije dok se kod nas tako nešto ne dogodi.
 
@ika
Дужина мреже метроа:
Барселона - 166 км
Београд - 0 км

У Београду аутобуски систем глуми метро. Зато је свако поређење аутобуса у Београду и Барселони бесмислено. Да ли се у Барселони машиновођа у метроу јавља сваком путнику и путник њему?

@NecaBG
И у Будимпешти је важила дневна карта и у ноћном превозу кад сам користио последњи пут њихов ноћни превоз, пре 8-9 година. А ноћне линије у крају у којем сам тада одседао (околина железничке станице Нугати) су имале заједнички интервал 7 минута! Видим сад на Гугл мапама да данас имају још мањи интервал - 5 минута. Пошто нас је било петоро, користио сам групну дневну карту која је коштала мање од 10 евра, а данас кошта 13,2 евра. Наши надлежни не треба да иду далеко, довољно је да оду до Будимпеште и науче како се организује градски превоз. Још тада су имали мобилну апликацију за градски превоз са свим неопходним информацијама, чак и на енглеском. Било је старијих аутобуса, али су били пристојно одржавани, поласци чести и цене карата приступачне.
 
Jaсно је свима то за метро, зато то нисам споменуо, баш сам и причао са колегом да када би у Београду на 18 размак између станица био тако мали да би у Земун брже стигао пешке са Медака.
Нисам улазио у разлоге зашто су путници и возачи финији и зашто је тамо у 8 ујутро мања гужва него у Бг у подне, само сам желео да кажем у каквом окружењу ми не би био проблем да се улази на једна врата.

А кад смо код метроа, возио сам се и њиме. У њему већ јесте колко толко гужва, али не 29ка ујутро гужва, већ БгВоз ујутро гужва.
А ово око јављања машиновође, не јављају се ни мени у БгВозу кад сам са 10 људи у возу, јер је то немогуће. А ни није ми била поента да то некако побољшава путовање, већ да су њима тамо возачи под много мањим стресом чим могу цео дан да се понашају тако и колико се то мени (редовном кориснику гспа) чинило нереално.
 
Pomenuo je neko na Benchmark forumu da se od 20.4. ukida mogućnost plaćanja Mastercard-om.

Apsolutno me ne bi začudilo, pošto je sad sve to u rukama grada, a to sigurno znači degradacija usluge..
 
Pomenuo je neko na Benchmark forumu da se od 20.4. ukida mogućnost plaćanja Mastercard-om.

Apsolutno me ne bi začudilo, pošto je sad sve to u rukama grada, a to sigurno znači degradacija usluge..
Sjajno, eto novog izgovora za neplaćanje karte, jer jedino kad sam je i otkucao bilo je preko mastera, a da kupujem karticu ili vadim markicu mi ne pada na pamet, dosta sam se mlatio oko papirologije pri samom zapošljavanju, a onda sam imao problem da mi pare za prevoz ne lezu na racun iz nekog razloga
 
Zapravo zadnjih mesec dana rade provere za Mastercard ali nekada se zablokiraju nego kontrolore mrzi da kontrolišu jer postoji zadrška dok informacija ode do banke i nazad.
Moje iskustvo je nekog ko zadnjih nekoliko godina svakodnevno plaćam prevoz Mastercardom.
 
Sjajno, eto novog izgovora za neplaćanje karte, jer jedino kad sam je i otkucao bilo je preko mastera, a da kupujem karticu ili vadim markicu mi ne pada na pamet, dosta sam se mlatio oko papirologije pri samom zapošljavanju, a onda sam imao problem da mi pare za prevoz ne lezu na racun iz nekog razloga
Nema nikakve papirologije. Kupiš na kiosku karticu i dopunjuješ je kada stigneš. Jeftinije je od MC.
 
Nema nikakve papirologije. Kupiš na kiosku karticu i dopunjuješ je kada stigneš. Jeftinije je od MC.
Neću da se mlatim sa time uopšte i da je dopunjujem stalno kao kredit, mnogo mi je lakše da otkucam karticu na kojoj znam da imam para na računu i to je to, tih 10 dinara mi nije ništa strasno, a mogao je i grad da se odrekne tih 10 dinara u korist građana, tj da oni plate tu proviziju bankama. Papirologija je vađenje mesečne markice kao radnik i sa tim neću da se mlatim, jednostavno uzmem keš od firme i to je to
 
Zapravo zadnjih mesec dana rade provere za Mastercard ali nekada se zablokiraju nego kontrolore mrzi da kontrolišu jer postoji zadrška dok informacija ode do banke i nazad.
Moje iskustvo je nekog ko zadnjih nekoliko godina svakodnevno plaćam prevoz Mastercardom.
Ili se švercuješ Master Cardom jer u 90% slučaja ne gledaju :)
 
Мени није јасно зашто не уведу могућност електронске допуне неперсонализоване картице. Таман елиминишеш трафике као посредника и појефтиниш цену карте. Уведеш минимум доплате од 200 динара или колико већ због банкарских провизија и то је то. Тако и паркинг сервис ради на својој апликацији...
 
Био сам у Барселони ових дана и користио превоз 5 дана, од тода 4 дана аутобус, па да поделим искуство око улаза на прва врата.
Карта је 2.40е појединачна, али месечна је до лета 20е, а нека породична од 8 путовања је 10е.
Тамо валидатори постоје само на првим и средњим вратима, па сви улазе тамо и валидирају карту, али већински на прва
Е сад, толико је мирна вожња да могу и током вожње да се дошетам до задњед дела аутобуса без да се држим за шипке, пролаз у првој половини аутобуса је да се 2 особе комотно мимоиђу, а оно што је мени било невероватно је да се возачи према путницима односе као у неком филму за децу, јаве се они нама, а и путници њима, када сам био у реду са неколико странаца који су сви питали како да валидирају карту сваком понаособ је објаснио како то да ураде, није нас само отерао, баш, баш нереално искуство за неког ко је стално у Београду.
Zaboravio si da napišeš da je kazna 100€ za one koji se švercuju.
 
Да, обљепљено на сваком крају аутобуса
 
Pomenuo je neko na Benchmark forumu da se od 20.4. ukida mogućnost plaćanja Mastercard-om.

Apsolutno me ne bi začudilo, pošto je sad sve to u rukama grada, a to sigurno znači degradacija usluge..
Super, dolazim u klub neplatisa takodje, i ne bi mi padalo na pamet da uzimam i kupujem one personalizovane/nepersonalizovane kartice. Uvek sam placao mastercard karticom, jer nisam hteo da se ciganisem da mi udje kontrola za te pare (mada moram priznati da sam zakerao jer nju koristim samo za autobus, jer mi je visa primarna. Srecom da sam u banci izvadio obe). Jos uvek se secam scene pre uvodjenja mastercard placanja gde sam na 5 trafika bio, i niko nije imao karticu. Od tada bojkotujem te karice, i ne zanima me kakvo je stanje sada. Umesto da se cak i placanje karticom smatra zastarelom tehnologijom, i ubaci se placanje preko aplikacije i QR kodom, ova svinjarija me ne cudi, ali takodje izaziva revolt kao redovnom platisi.
 
Ok nije bas da ih kupujem svakog dana, ali dosta sam ih izmenjao do sad i nikad mi se nije desilo da ne mogu da nadjem. Desi se da poneki kiosk ne prodaje Bus Plus uopste ali mislim da je to bas retkost danas.

Meni svakako lakse resenje nego da moram da vadim platnu karticu u punom busu i da razmisljam da li ce slucajno da mi ispadne da je izgubim.
 
Vrh