Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Tako nesto je moguće samo u relativno bogatim gradovima sa manjim saobraćajnim sistema.
Primera radi Talin izdvaja 12% budžeta za "besplatan" prevoz, a Beograd vec sada duplo više. Valjda vam jasno da ne može ici polovina gradskog budžeta samo na prevoz.
 
Што? Ово је утопијски форум, може све. И да преко тога још цела Србија - дакле и места где људи плаћају превоз - гради метро у Београду-са-Бесплатним-Превозом. Небо је граница.
 
Da da to bilo jako pravedno😄 Nedostaje malo realnosti u nekim stvarima. Prevoz je daleko od sjajnog, al kao što pisah i pre, nije svuda ista situacija, i ne može se posmatrati kao homogena celina. Negde zahteva hitnu intervenciju, ponegde tek manje angažovanje oko reglisanja nekih stvari. Da bude besplatan, ma koliko god se danas neplaćao, jako teško. Troškovi su ogromni, i većim prihodima bi se možda i rešavale neke stvari. Ne možemo to znati, al smatram da vlastima ne treba davati izgovore za očigledno nedovoljna ulaganja u javni prevoz.
 
Што? Ово је утопијски форум, може све. И да преко тога још цела Србија - дакле и места где људи плаћају превоз - гради метро у Београду-са-Бесплатним-Превозом. Небо је граница.
Podrazumeva se da ne treba uzeti jedan jedini dinar ostalim građanima Srbije ni za metro ni za postojeći prevoz u Beogradu.
 
Karta se treba plaćati da bi se ulagalo više, ali ne mogu na osnovu sadašnjeg stanja da traže povećanje.
Trebalo bi da stave mesečnu za zonu 1 &. 2 za 2500 rsd a da uvedu godišnju kartu za 25000, da uvedu kartu na 30 min za 30 rsd I kartu od 60 min za 60 rsd.
Više opcija, pa da vidiš.

Zašto bi neko za faličnu uslugu davao novac?
 
Evo onoga o čemu se ovde priča mesecima, definitivno će pokušati sa ulazom na prednja vrata i kondukterima. Samo se pitam kako im se isplati da u 1300 vozila stave konduktera, na godišnjem nivou samo na plate bi moralo da se izdvoji 7.800.000 evra ako je plata 500 evra mesečno
Мислим да ниси узео у обзир да један кондуктер не може да покрије све смене, а и да бруто плата не може никако бити 500 евра.
30-ак милиона евра годишње је реалнија бројка.
То је неодрживо - нити се исплати, нити може да успе.
 
Evo onoga o čemu se ovde priča mesecima, definitivno će pokušati sa ulazom na prednja vrata i kondukterima. Samo se pitam kako im se isplati da u 1300 vozila stave konduktera, na godišnjem nivou samo na plate bi moralo da se izdvoji 7.800.000 evra ako je plata 500 evra mesečno
S tim što za 1300 vozila tebi ne treba 1300 konduktera, nego recimo 2.5 puta više, ako bi radili u dve smene npr. Plus neće kondukteri da rade 7 dana nedeljno, znači moraš 5 dana po 8 sati da ih staviš, što znači moraš dodatne konduktere vikend da pokriju, odnosno da ih mešaš da svi imaju 5 radnih dana nedeljno. Kad dodaš odmore, bolovanja, slave i čuda, sigurno 2.5 puta broj vozila, jer je vikendom svakako manje vozila u saobraćaju, što je svejedno 3250 ljudi. Ako bi imali neto platu od 500e, a ne bi mogao da nađeš toliko ljudi za manju platu šanse nema, to je 800e bruto, na 3250 ljudi, to mu dođe na 31 200 000e, gde nisu uračunate ni uniforme ni aparati i slično, što bi morao da imaš kao početni trošak, kasnije manji.
 
Tačno, zaboravio sam na to, tako da je cifra još veća i ovo bi bilo totalno ludilo bez ikakvog smisla
 
Teško je izvesti računicu, ali kada sve kontrolore prevedeš u konduktere, interesuje me koliko će novih ljudi biti potrebno.
 
To novo čudo od filme potražuje oko 1000 ljudi za sad. I tu nisu samo kontrolori. Teška glupost, što sam pisao i pre. Troškovi, ljudstvo sa kojim se posle ne zna šta će, a ne mogu tek tako ni da se prime, ni da se otpuste. Na stranu šta misle uopšte da postignu sa trećinom manje ljudi potrebnih da pokriju sva vozila i smene. Na kraju ostaje i to da su im ovlašćenja i dalje vrlo ograničena.
 
Wiener Linien tvrdi da oni imaju dnevno do 100 kontrolora u pokretu. Prošle nedelje je izašla vest i da oni rade na principu da pišu što više kazni - više će i zaraditi na platu. I bogami kad vas zaustave, nema tu prenemaganja - daj odmah dokumenta, plati 105e na licu mesta ili 135e u roku od 14 dana. Daleko više ulivaju strah sa svojim oštrim i smirenim stavom nego beogradski kontrolori koji su sušta suprotnost. I imaju planove, npr. sad početkom februara idu na linije i lokacije gde se kreću studenti jer je 31. januara istekla semestralna karta i hvataju studente koji nisu kupili kartu za letnji semestar ili bilo koju drugu kartu.
 
ne znam kako je u austriji ali kontrol nije sluzbeno/ovlasceno lice za uvid u LK.
LK samo ide policiji ili komunalcima na duznosti.
cak ni vojna policija nema pravo na uvid u LK.
 
Ево ти, Мусо, искуства једног нехајног Американца из Беча:
After 5 stops I was asked for my ticket by a man with a badge and when I showed it to him he told me to get up immediately. He and three other large men informed me that I had ridden illegally and I had to pay them 103 euros on the spot. When I told them I didn't have the money and I had left my credit card in my hotel they began theatening to call the police and walked me out on a street corner. I tried to tell them that I didn't know and that I was sorry and I even pointed out that I my ticket said it had bought it 10 minutes before. These men soon began calling me a liar, they said that I wasn't really a tourist and I should "fucking pay the money before they fucking made me." They didn't believe that I didn't have my card with me and made me open my wallet and go through every card to make sure I didn't have one. I tried to prove to them that I was in fact was a tourist and showed them my American drivers license but then they just went to saying I was living here illegally and if they called the police and I didn't have my passport I would be arrested. I was really scared but there was nothing I could do to get the money short of walking back to my hotel and then finding an atm. After awhile they gave me back my drivers license and wrote me a citation that they said I had to pay in three days.
Сувереност=могућност спровођења закона на одређеној територији, држава=монопол над применом физичке силе.
 
Ako bi kontrolori dobili veća ovlašćenja i neku vrstu naoružanja... Onda bi možda ovaj sistem i profunkcionisao.
Ovako će se sve završiti na "Morate imati kartu" i idemo dalje.
 
Taj amerikanac je imao baš ekstreman slučaj i verovatno malo preuveličavanje situacije. Ali u suštini tako funkcionišu, uvek su kontrole u grupama i uvek zajedno izlaze na istoj stanici pa onda opkole putnika bez karte. Ako neko ima sreću dok je u vozilu i da ga uhvati kontrola bez karte, a drugi kontrolori još uvek kontrolišu ili se naprežu sa nekim putnikom, i vozilo stane na stanicu, možeš izaći bez problema jer kontrola mora zajedno uvek da bude. Tako da oni moraju ostati unutra. Ali su oštri i bez milosti, jer rade na principu "evo tebi kazna, ne zanima me da li si kupio sad kartu, pa se ti posle žali Wiener Linien", što se meni desilo. Jer njihovo pravilo je da putnik u suštini mora da kupi kartu pre nego što uđe na stanicu. Ja sam jednom žurio na bus, kupio kartu kad sam ušao, preko app, sporo radio net pa kupio tek dva minuta kasnije. A kontrola već bila unutra, kamuflirani kao civili, i onda odjednom "Fahrscheinkontrolle!". I nisu htele da mi poveruju da sam kupio kartu na vreme jer sam se vozio par minuta, a karta kupljena pre minut - mislile da sam kupio kad su one krenule u kontrolu. Dobio kaznu, žalio se i dobio oproštaj od Wiener Linien i upozorenje da kupujem pre nego što uđem na stanicu.

Ali ne znam, nisam stekao utisak da su namerno neprijatni, jer sam više puta prisustvovao situaciji gde su putnici bezobrazni, pogotovo klinci.

Ali ovakav sistem u Beogradu treba da bude tek onda kada je kvalitet na nivou humanog. Inače je to samo iskazivanje moći i nasilja nad narodom - plati kartu pa se možda i voziš.
 
Ja sam imao sličnu situaciju pre 9 godina u Berlinu. id*** sam, jer je bila vremenska karta, ali kao, hajde, jednu vožnju, nikad nisu ušli, pa valjda neće ni tada.
Naravno, ušla četiri ćelavca, ogromni i opkolili me. Pretili policijom. Platio 40 evra doplatnu kartu.
 
Poslednja izmena:
Panto, tako je nekada i radila kontrola GSP-a. Mislim, kad sam još bio klinac, upravo ti neki počeci 2000-tih. Znali su da naprave ljudima vrlo neprijatnu situaciju, pa i da ih uplaše, da im nikako ne bude svejedno. To i jeste poenta. To kao morate imati kartu, pa znate da ste neispravan putnik itd. To su sve priče za malu decu. Još se odavno trubi na sve strane kako ne smeju ništa da traže putnicima, sem da ih propisno zamole da napuste vozilo. To je ono što se ovde piše. Da su kvalitet usluge i instrumenti naplate iste, dve potpuno različite kategorije, koje samo delimično mogu uticati jedna na drugu, i to više u pravcu opadanja kvaliteta sa padom naplate. To što bi možda 3 do 4% kao plaćalo da nam je prevoz ne znam kako bolji, nije vredno tolikog angažovanja samo na poboljšanju usluge. Mora se i naplata rešavati. Juče gledam mladića sa devojkom, koji tvrdi da je srednja škola. Iz aviona se vidi da je odavno imao maturu. U rukama iPhone 13, jakna Superdry itd. Posle komentariše da ga baš briga da plaća, a tu je negde oko Vidikovca. Pa baš na Vidikovcu nije prevoz toliko loš. Nego, neće jednostavno, jer mu se može. Glupi izgovori mu prolaze, a još bi i u očima ne baš malog broja vršnjaka ispao šmeker sa takvim stavom.
 
Ево ти, Мусо, искуства једног нехајног Американца из Беча:

Сувереност=могућност спровођења закона на одређеној територији, држава=монопол над применом физичке силе.
celavi majmuni nisu drzava niti predstavnici zakona. na osnovu cega celavi majmuni mogu narusiti moju slobodu da na trotoaru idem levo i desno i time me lisiti slobode?

treba li ponovo da napisem ko ima to pravo...
 
Oni nikad neće srediti naplatu, to se vidi iz ove gomile loših ideja, u kombinaciji sa sumnjivim novim nepotrebnim firmama. Ulaz na prednja i zadnja vrata može da funkcioniše na manje opterećenim linijama gde svi sede i nekoliko ljudi stoji, pa kad se vozilo približi tvojoj stanici ti ustaneš, i iako sediš kod četvrtih vrata, možeš neometano da siđeš na treća, dok novi ulaze na četvrta. I naravno nikakvo zadržavanje u zoni prvih i četvrtih vrata ne dolazi u obzir. Samo tako se može ubrzati protok i to samo na pojedinim linijama, onako ugrubo, možda na 1/4 svih linija u gradu. To ne može da funkcioniše ni na jednom opterećenom stajalištu tipa Zeleni benac, Brankova, Sajam, Mostar, potez Banija-Pančevac...
 
Trajna kontrola/kondukter bi funkcionisali da dotična osoba ima veća ovlašćenja i striktno naređenje da sprovodi odluke Grada.
 
Vrh